Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Zou mijn keuze op dit moment zijn, een 2e hands Legacy of Mazda 6.
Ik heb vorig jaar een korte proefrit gemaakt in een Legacy CVT. Is toch wel heer erg relaxt rijden, daar word je heel rustig van. Super veel beenruimte achterin, wel een behoorlijke tunnel vanwege 4 wd.
Mazda 6 nog nooit in gereden maar zou sportiever zijn.

Ben erg benieuwd hoe zo'n Mazda rijdt. Als ie het sportieve van de Civic combineert met wat meer comfort en ruimte dan ben ik wel tevreden.
Legacy is leuk maar wel dorstig en qua materiaalgebruik maakt Subaru altijd iets minder werk als bijv. bij Mazda (en dat is ook geen schoolvoorbeeld).

De Accord is volgens mij qua rijeigenschappen veel minder sportief dan de Mazda. Huidige Accord is vrij soft lees ik. Niets mis mee hoor maar niet typisch Honda.

Ik zou ook zeker eens gaan kijken voor zo'n Mégane III Estate.
Tegenwoordig maakt Renault wat betreft betrouwbaarheid prima auto's.

Daar komt nog eens bij dat ik de Mégane III echt een fijn rijdende auto vind.
Een aanradertje dus.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden of dat er toch wordt doorgereden met de Civic.

Wat de betrouwbaarheid van Renault betreft kan ik het bovenstaande alleen maar beamen, tegenwoordig zijn Renaults op het gebied van betrouwbaarheid prima auto's, zelfs mijn Grand Scénic van 2004 heeft mij nooit in de steek gelaten (klop, klop) hoewel men zegt dat die serie Scénics waardeloos was, het komt erop neer dat ik me al begin te oriënteren op een nieuw type Scénic, die vanaf mei 2009 meeloopt omdat deze mij zo goed bevalt en omdat men zegt dat de nieuwere Renaults zeer betrouwbaar zijn (zie statistiek) verwacht ik veel van de nieuwe Mégane en Laguna Estate.

Wat rijden betreft weet ik niet zo goed of een Renault wel zo goed bij jou past, ik denk dat een Mazda 6 of Ford Mondeo sportiever zou zijn dan een Laguna, die wat meer op Comfort gericht is, ik zou zeggen: maak een proefrit:)

leuke suggesties heren, maar ik denk dat Kristian zich zit te verlekkeren op een mooie ruime 6 :)
Eens japans, altijd japans hé :p

In principe wel ja. Al is vooral de Laguna een mooie bak en ook nog eens redelijk exclusief zelfs.
Van de week geen tijd om de Mazda te gaan bekijken dus zal ergens volgende week worden dan.

Die staat inderdaad op bijna loopafstand. Best een nette auto zo en kleur staat hem ook goed. Misschien gewoon eens kijken. Leeftijd en km-stand zijn gelijk aan de Civic trouwens.

Hier bij ik (sinds ik daar laatst bij de dealer even heb ingezeten) ook erg gecharmeerd over. Wat een lekkere comfortabele bak. Verbruik is nog redelijk (1:12) zo lees ik.

Zo iets als deze (alleen is deze nog wel redelijk aan de prijs)
Honda CR-V

Hier ben ik (sinds ik daar laatst bij de dealer even heb ingezeten) ook erg gecharmeerd over. Wat een lekkere comfortabele bak. Verbruik is nog redelijk (1:12) zo lees ik.

Zo iets als deze (alleen is deze nog wel redelijk aan de prijs)
Honda CR-V

Nou, volgens mij weet je helemaal nog niet wat je wilt...

Ik zou gewoon met de Civic door blijven rijden. Hij bevalt je goed en het is veruit de goedkoopste optie.

Nee ik weet het zeker nog niet. Geeft ook niet want geen haast en de Civic bevalt nog super inderdaad.

Ik zat namelijk zelfs net nog even te denken aan een Renault Megane Estate Eco2 diesel. Ruim, mooi en zuinig+geen MRB.
Zo zie je maar het schiet elke dag op en neer: van Jazz naar Accord en van Mazda 6 naar Megane :D

Ach ja, wat is mooi? Wat de één mooi vindt, kan de ander vreselijk lelijk vinden. Zo zou nooit in mij opkomen een Civic te kopen..
Een Accord kan er mee door, een 6 gaat al de goede richting op. Alleen vind ik de kwaliteit van de gekozen materialen bij Mazda beneden peil. Dan valt een Avensis daar voor mij precies tussenin. Zou 'm liever hebben dan de Accord, bijvoorbeeld.

Nee de Accord heb ik stukken liever als een Avensis, al is de laatste stukken ruimer voor minder geld. Heb weleens in een D4D gereden en dat was toch wel heel erg afstandelijk. Ook veel kraakjes en rammeltjes.

Bij de Mazda ben ik wel huiverig voor de kwaliteit. Als ik zie hoe slijtagegevoelig de stoelbekleding is....

Bijna iedere auto is te klein voor een maxi cosie, Romerzitje en een lange bestuurder. Omdta het hier om je eigen verdiende geld gaat zou ik lekker in de Civic blijven snorren, is helemaal geen straf.

Als er dan toch een leuze gemaakt moet worden zou ik voor de Honda gaan, je ken het merk en de garage waar je onderoud doet. Niet vreemd gaan.......

Wij hebben jaren in de week einden op en neer gependeld naar onze sta caravan in een ypslon met twee volwassenen, een kind van 4 en een kat. Zonder problemen en met zijn charmes. Gewoon leren wat noodzakelijk is om mee te nemen.

Lekker Civic rijden, prachtige auto en relatief best exclusief.

toyota-avensis.jpg

Ik vond dit model vele malen mooier en sprekender dan het huidige model.

Ik heb trouwens gelest in een Auris, en ik vond de auto heel synthetisch rijden. Ik weet niet of dat bij de Avensis ook zo is, maar ik vind het niet prettig. Ik weet niet hoe een Honda rijdt, maar zo'n Civic lijkt me wel een sportieve auto om in te rijden, en dan kan zo'n Toyota alleen maar tegenvallen denk ik. Toyota's zijn wel heel ruim van binnen en dat verdient dan wel weer een pluim!(y)

Als Kristian meer ruimte zoekt, dan is een Avensis inderdaad ook een mooi alternatief.
Sportiviteit inleveren gaat hoe dan ook toch wel gebeuren als hij zn Civic verkoopt.

Mechanix zei:
toyota-avensis.jpg

Ik vond dit model vele malen mooier en sprekender dan het huidige model.

Ik heb trouwens gelest in een Auris, en ik vond de auto heel synthetisch rijden. Ik weet niet of dat bij de Avensis ook zo is, maar ik vind het niet prettig. Ik weet niet hoe een Honda rijdt, maar zo'n Civic lijkt me wel een sportieve auto om in te rijden, en dan kan zo'n Toyota alleen maar tegenvallen denk ik. Toyota's zijn wel heel ruim van binnen en dat verdient dan wel weer een pluim!(y)

Zoéén is te oud. Ik heb een paar keer een leen Auris gehad. Die zal het voor mij nooit worden.

Veel opties, full map navi en achterruitrijcamera. (y)

Uploaded with ImageShack.us

https://www.autotrader.nl/auto/toyota/zwaag/43bfq/toyota-avensis-wagon-18-vvti-business/detail/?zoekopdracht=toyota-avensis%7Cbouwjaar-van-2010%7Ccarrosserie--stationwagen%7Ckleur--grijs

Mooie luxe versie maar nee, dit is toch niet wat zo'n saaie Toyota.

Heb trouwens net nog een leuk accessoire voor de Civic gekocht op Ebay:

08F59-SMG-600-FN.jpg

Is een origineel Honda accessoire en ziet er een stuk hoogwaardiger uit als de standaard alukleurige dop.

Ik denk trouwens dat je vooral bij Honda moet blijven. Gezien je twijfels over alle andere merken/modellen, ga je vreselijke spijt krijgen als je overstapt op iets anders.

Zou een Accord sedan niet mogelijk zijn?
(Klik)

(Klik)

Financieel een stuk beter te behappen, blijft Honda en zal deze sedan werkelijk zoveel onpraktischer zijn dan de, voor stationbegrippen, krappe Tourer? Probeer het eens zou ik zeggen.

Ik moet me denk ik inderdaad maar gewoon beperken tot Honda. En dan is eigenlijk alleen een luxe Accord Tourer vanaf 2009 een optie. En die zijn nog dusdanig aan de prijs dat ik me tot die tijd maar gewoon moet vermaken met de Civic. Geen straf hoor....

Neem rustig de tijd en denk er nogeens goed over na. Er komen veel suggesties voorbij. Een 6 is ook echt een knappe auto. Ik heb wel het idee dat je graag iets anders wilt. Accord tourer is erg mooi maar ook log. Succes met zoeken.

Dat is echt een geweldig apparaat dat je daar gevonden hebt smarter.

Ik heb de 2.2 turbo diesel gehad en eigenlijk altijd spijt gehad dat ik 'm heb ingeruild. Pas met de TT weer een waardig vervangend stuk rijplezier gekocht.

De 2.4 is alleen niet erg zuinig.

Mooie Accord hoor, maar model is wel al aardig op leeftijd. Mijn Civic is van een veel jonger ontwerp. Trouwens mijn vriendin vindt dit type verschrikkelijk. Net een lijkwagen.

https://www.autotrader.nl/auto/mazda/emmen/3ry35/mazda-6-20-svt-sportbreak-ts/detail/?zoekopdracht=mazda-6%7Cbouwjaar-van-2010-tot-2011%7Cbrandstof-bevat-benzine%7Ccarrosserie--stationwagen

nog geen 11000km

inpakken en wegwezen Kristian.

Uploaded with ImageShack.us

Achter die 6 heb ik al achteraan gebeld. Ze hadden nog een Civic staan en die stond al lang dus aan een tweede exemplaar hadden ze geen trek.

Zit op dit moment steeds meer te denken om gewoon lekker door te rijden. Begint inmiddels wat te wennen met kinderstoeltje en voor de rest is het gewoon een superfijne auto. Heb bovendien bij geen enkele auto nog het gevoel van "dit is het".

Kristian zei:
Mooie Accord hoor, maar model is wel al aardig op leeftijd. Mijn Civic is van een veel jonger ontwerp. Trouwens mijn vriendin vindt dit type verschrikkelijk. Net een lijkwagen.

Gelukkig vind mijn vrouw dit een mooie auto en dus een goede opvolger ooit voor onze civic en zo oud is die accord nu ook weer niet ;-)

Ik zal wel een mooie 2,0 vtec willen, 2,4 is iets too much!

Als er ooit een 2e komt.......

Gr Chris

Kristian zei:
Mooie luxe versie maar nee, dit is toch niet wat zo'n saaie Toyota.

Heb trouwens net nog een leuk accessoire voor de Civic gekocht op Ebay:

08F59-SMG-600-FN.jpg

Is een origineel Honda accessoire en ziet er een stuk hoogwaardiger uit als de standaard alukleurige dop.

Heel mooi, wat kost zoiets en waar op ebay te vinden? '-)

Nou, ontwerp is alweer 10 jaar oud. Bij een volgende auto wil ik toch geen ontwerp dat al stukken ouder is als mijn huidige auto.
Vindt het trouwens wel mooie auto's hoor zo'n Accord.

Oja gisteren nog in een nieuwe Clio DCI (wegenbelastingvrije versie) gereden. Auto van schoonzusje. Reed zo goed dat ik meteen even gekeken heb wat een belastingvrije Megane Estate in Bose/GT-line kost. Maar dat viel toch wel even tegen.

Bedankt voor de link!

Is idd lekker ploegen vandaag. Lekker met mn oude coltje met 155/80/13 zomerbandjes... Nergens last van :)

Nee die winterbandjes ben je eigenlijk niet nodig bij wat oudere auto's. De Civic 1.8 staat standaard op 224/45 en dan ontkom je er niet aan. Grip is 0,0 en een velg is zo kapot.
Op de Aygo was het minder nodig maar had nog de set stalen velgen liggen.

Terug
Bovenaan