Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Mij kennende liggen de zaken volgende week weer anders hoor :D

In elk geval is de auto zoals ik die wil op dit moment voor mij te duur (niet voor over). Een luxe 3-serie vanaf 2009 is nog dik boven de 25.000.

Dan moet dat wel gaan lukken......
Maar ja, de Civic moet dan particulier verkocht worden. Zou je bij zo'n dealer in Duitsland als je niks hebt in te ruilen ook nog "Rabatt" krijgen?

Heb me nog vergist, ik had december 2009 ingevuld ipv 2008, minder dan 3k dus aan bpm

Duitesers zijn niet erg scheutig met korting heb ik ooit begrepen, maar proberen kan altijd, je kunt hoogstens nein te horen krijgen. :)

Maar goed, ook ondanks dat ben je toch flink goedkoper uit dan in NL voor een gelijkwaardige auto.
Eigen auto heeft nog twee maanden fabrieksgarantie dus als ik particulier wat zou willen dan moet ik niet te lang wachten denk ik.
Anderzijds, hoe langer je wacht hoe bereikbaarder een luxe 3er wordt.

Hoe langer je wacht, hoe meer geld je overhoudt, en hoe duurder de nieuwe auto kan worden. Doorrijden is doorgaans altijd efficiënt. Maar ik zie je nog wel eens in een 3 serie rijden (y)

Mooie 3er, xenon doet wel afbreuk vind ik, minder mooi front en slechter zicht.
Als je M-Pakket niet noodzakelijk vindt is dit ook een mooie. Heel iets duurder, maar wel 320 ipv 318
Klik

Ook een hele mooie. Alleen jammer van het minder mooie stuur.

Zou best kunnen dat de volgende een 3-serie wordt. Ben ik altijd al gek van geweest. En ook als ze iets ouder zijn, blijven het gewoon mooie auto's. Desondanks absoluut geen spijt dat ik in 2009 toen voor de Civic ben gegaan en niet toen al voor een 3-serie. Civic is gewoon een hele fijne auto en overtreffen is best lastig.

Grappig, de voorganger van de Civic, het mooie blauwe Swiftje vond ik net weer op Marktplaats. Vorige eigenaar (want alweer verkocht) heeft er behoorlijk wat in geinvesteerd. Niet geheel mijn smaak maar blijft een mooi karretje.

Swift

Haalde me vanmorgen op de snelweg een Accord Tourer in. Op de baan daarnaast reed een Megane stationcar. Dan is zo'n Accord om te zien toch wel een lekkere dikke auto hoor.
Tja Honda of BMW.....

Gewoon een keer doen Kristian, ik heb de E91 nu alweer ruim twee jaar met veel plezier en wat belangrijker is, je kunt het beter een keer geprobeert hebben met een tegenvallend resultaat, dan dat je straks spijt hebt dat je het nooit hebt gedaan.

Altijd fijn, zo'n BMW, maar ik denk dat je nog wel eens prettig verrast kunt gaan worden door de fantastisch rijdende Mazda 6.

Leuke plannen voor het weekend. Veel plezier, ben erg benieuwd naar je ervaring. Persoonlijk vind ik het wel een beetje weinig vermogen in zo'n 316. Een pk'tje of 140-160 past veel beter bij de Dreier.
De Mazda6 lijkt me ook een fijne auto om in te rijden. Ruim, praktisch en redelijk sportief. Een Accord is en blijft wel dikker en exclusiever dan een 6.

Mijn voorkeur zou zijn:
1)Accord
2)318 of misschien 320..
3)6

Alleen zou ik een BMW zoeken met sportstoelen. In de standaardstoelen houd ik het nog geen uur vol, wat een hangmatten.

De BMW is bij nader inzien toch eentje waarvan je later spijt krijgt. Met name vanwege de motorisering maar ook vanwege de felbegeerde sportstoelen die ontbreken.

De Mazda ga ik zeker aan een test onderwerpen. Die auto voldoet op papier toch aan een hoop eisen.

Tja, in de periode dat jij op zoek was naar een opvolger voor de swift en ik voor de Fiesta, naast de 1 serie heb ik ook gekeken naar de 316i, maar inderdaad had die voor mij te weinig vermogen. Ik hou van die turboduw, dus zelfs een 320i was me te gezapig. Uiteindelijk heb ik (voor veel te weinig km's per jaar) een 320d gekocht.

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat je met een mazda 6 of modeo of dat soort auto's meer value for money kunt krijgen als je de BMW niet gewend bent. Wat ik daarmee bedoel is dat als je eens een Audi, BMW, Mercedes of wellicht ook Honda bent gaan rijden en waarderen, dat je dan liever niet terug wilt, al is een 6 groter en goedkoper, als is een Mondeo luxer en al is een Avensis ook stil. Maar dan moet je wel eens zo'n auto gaan rijden. Rationeel is mijn 320d niet de verstandigste auto voor mijn situatie, met twee kleine kinderen en de kilometers zou een 1.6 benzine ecoboost Mondeo goedkoper en ruimer zijn, maar als ik daar dan in ga rijden, dan ben ik na een tijdje zo blij dat ik met mijn iets oudere, iets kleinere en iets duurdere 320d High Executive Touring weer naar huis kan.

Over afwegingeen: toen ik de Fiesta inruilde op een E91 was de keuze een kleine motor en minder luxe of een zwaardere motor en dan een bouwjaar of 2 laten vallen tov de wens. Ik heb het laatste gedaan en vind het nog steeds niet leuk dat ik inmiddels een bijna 6 jaar oude auto rij, maar die auto, daar merk ik het niet aan. Volgend jaar maar eens op zoek naar een leuke 2009 of 2010 E61. Succes met je afwegingen!

(Oh ja: Uwbuurman = Koos)

Ha Koos,

Goed verhaal. Voor BMW zal inderdaad hetzelfde gelden als Honda. Je gaat niet zo snel meer naar een ander merk. Ik weet zeker dat ik veel meer plezier ga beleven aan een mooie E91 als aan pak em beet die Mondeo. Ik hoop dat de Mazda er nog een beetje tussenin zit. Lekker sportief, redelijk exclusief.

Wij rijden ongeveer 17.000 km per jaar met de Civic. Dat zal ik denk ik wel meer gaan worden. Familie zit allemaal op drie kwartier rijden en nu de kleine ietsje groter wordt, ga je sneller op pad. Die 20.000 per jaar zit er dan wel in. Dus tja, misschien dat zo'n 318d of 320d dan voor mij ook nog een overweging is.

Vermogen vind ik niet heel erg belangrijk. De Civic is snel zat maar ik gebruik de pk's te weinig. Probeer meer zo zuinig mogelijk te rijden. In dat opzicht is dan de 316 toch wel weer een optie. Daar schijn je toch wel 1:16 mee te kunnen halen.

Wanneer doe je het dus goed. Rationeel gezien is doorrijden het slimste. En de Civic blijft gewoon een superfijne auto. Maar ja, een keer wat anders is ook wel weer leuk. En als ik dat dan toch doe dan is iets meer ruimte ook wel handig. De E91 valt dan in principe af op de ruimte, net als de Accord. Moeilijk, moeilijk.....

Ach ja, ik heb twee kleintjes, 0 en 1 jaar oud. Die zitten samen in een duokinderwagen van het model groot en riant, waarvan de baby in een reiswiegje. Dat hele ding past in mijn E91, samen met de bagage en speelgoed en andere rommel goed voor een weekje weg.

Ik denk dat je met een 318i en een 320i zuiniger kunt rijden dan met een 316i. Zeker als je een tamme rijder bent.

Qua aantal liters bagageruimte ga ik er op achteruit heb ik al gezien.
316 is erg zuinig zo schijnt. Als ik voor een 3-serie zou gaan dan absoluut eentje van na de facelift, dus met Efficient Dynamics.

Een BMW is altijd leuk. Maar je moet de afweging wel goed maken.

Kost een fractie meer dan de BMW:
honda-accord-stationwagen-benzine-grijs-001--27002065-Medium.jpg

'09 Accord Tourer

Edit: Of heb je al de BMW gekocht? Er staat namelijk 'Verkocht' bij.

Ik zit er aan te denken morgenochtend maar eens te bellen voor deze Accord. Moest ik eerst nog tussen de 7 en 8 toe te betalen. Als ik nu reken met een inruilprijs van 16 voor de Civic dan ben ik met 6 toebetalen al het mannetje (eerst zien dan geloven).

Maar als ik dit zo zie dan denk ik dat de inruilprijs voor de Civic ook een stuk lager uitvalt:
Civic 2009

broekzak, vestzak dus. Met 15 mag ik mijn handjes dichtknijpen. Dus alsnog 7 toebetalen.

Denk idd dat het hoedanook 7 tot 8 bijpassen wordt...
Lagere prijs voor de Accord = lagere marge = lagere inruil voor de Civic...

Die grijze 2009-versie vind ik (met name) door de velgen 10 klassen mooier. Bij die blauwe lijken er wel stepwielen onder te zitten (of zijn dat 15 inch wintervelgen?).

Op de Accord hoort gewoon 18inch te zitten, anders is de auto niet in balans. Bij een dikke auto horen dikke wielen.

Eigenlijk is het toch heel simpel, gewoon gaan voor de Accord!

broekzak, vestzak dus. Met 15 mag ik mijn handjes dichtknijpen. Dus alsnog 7 toebetalen.

https://www.autotrader.nl/auto/zoekresultaten/honda-civic/bouwjaar-van-2009-tot-2009/kleur--zwart/?trefwoord=1.8

Inkoop minimaal 16k voor je Civic

Fast31 zei:

https://www.autotrader.nl/auto/zoekresultaten/honda-civic/bouwjaar-van-2009-tot-2009/kleur--zwart/?trefwoord=1.8

Inkoop minimaal 16k voor je Civic

ach dan reken ik toch €1000 voor een beurtje + garantie.

Carfanatic zei:
British Racing Green zei:
vertmaori zei:
Die grijze 2009-versie vind ik (met name) door de velgen 10 klassen mooier. Bij die blauwe lijken er wel stepwielen onder te zitten (of zijn dat 15 inch wintervelgen?).

16" origineel vs 18" Honda accessoire.

Hier ook een mooie, met navi en de originele velgen

4 j oud, 90dkm en dan nog 24k 26k met garantie vragen, die is gek!

Als de inruilprijs 5K hoger ligt dan bij een ander, maakt het ook verder niet meer uit :rolleyes:

Jongens ik wordt gek van mezelf. Ik ben er nog echt niet uit of ik zoveel geld wil bijleggen terwijl het maar de vraag is of ik er extra rijplezier of zelfs ruimte voor terug krijg. Volgens mij moet ik gaspedaal/autotrack etc. maar achter kinderslot zien te krijgen :D

Vanmiddag ga ik eens even weer een rondje maken in de Trabant. Da's echt genieten en het kost geen drol.

Lijkt me geweldig rijden ja zo'n Trabant! En lekker rondkijken op autosites moet een leuke bezigheid zijn en geen opgedrongen plicht.
Geniet van de Civic tot je zeker weet wat je wilt, en zet als je gek wordt van jezelf een kinderslot op het AW Forum. :D

Vanavond toch nog weer even naar een 6 Sportbreak gezocht. Die auto blijft nog wel een beetje malen. Iedere keer als ik eentje zie rijden denk ik ook wel "goh, toch wel een mooie auto".
Slot op AW-forum hoeft niet hoor, dat is minder gevaarlijk als een gaspedaal/autotrack. Soms wordt ik hier juist weer wat afgeremd.

Ik las trouwens op Autobild dat Honda bezig is met een SUV op Civic basis. Een tegenhanger van de CX-5, Qashqai dus. Ook wel interessant.

Kristian zei:
Jongens ik wordt gek van mezelf. Ik ben er nog echt niet uit of ik zoveel geld wil bijleggen terwijl het maar de vraag is of ik er extra rijplezier of zelfs ruimte voor terug krijg. Volgens mij moet ik gaspedaal/autotrack etc. maar achter kinderslot zien te krijgen :D

Vanmiddag ga ik eens even weer een rondje maken in de Trabant. Da's echt genieten en het kost geen drol.

Het is ook allemaal 'would be' we houden elkaar en onszelf dus tot op zekere hoogte, voor de gek, dat kan het leven ook zijn, fantasie!

Geniet nou lekker van je Civic, man. Ding is nog splinternieuw en bevalt je nog uitstekend.

Waarom dan weer een sloot geld weggooien in iets anders?

Bovendien heb je nu een bijzondere auto en dat kan ik van een Accord of Mazda 6 niet zeggen. Lijken me uitstekende auto's maar volgens mij veel minder spannend om daarin te rijden dan je Civic.

Als ik het geld er voor zou hebben, zou ik 100% de Accord doen :D Hup kopen die bak!! ;-)

Ff terugkomend op de nieuwe civic, zijn de achter deuren nu iets aangepast zodat je de kleine iets makkelijker in kan laden?? Kan iemand een foto plaatsen oud en nieuw onder elkaar??

Hier goed nieuws over 7 mnd word de achterbank van onze civic verrijkt met ons 2e kindje! eens kijken of de civic een echte gezinsauto kan worden...
Trouwens ik ken mensen die het met kleinere auto's voor elkaar krijgen ;-) Maar een accord blijft wel in de picture hoor...

Gr Chris

Terug
Bovenaan