Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Hier in de buurt staat nog een leuke Megane, die wil ik nog eens bekijken. Kan altijd eens kijken wat die dealer doet. Maar heb niet heel veel hoop.
Civic particulier verkopen kan ook nog. Maar het gevoel om zo'n perfecte auto bijna "te geef" te doen zorgt ervoor dat ik nog wel even achter de oren krab bij mezelf.

Jazz is objectief gezien een achteruitgang dus ook dat voelt nog niet helemaal super. SI is wel leuk maar Hybrid met CVT en 1:20 spreekt me meer aan. Maar, eerst maar eens rijden (en meteen eens kijken of hij ook echt zoveel zuiniger rijdt als de Civic).

Je hoeft niet altijd particulier te verkopen. Verkoop aan een dealer/garagebedrijf is ook een optie.

Volle Accord Tourer:
Klik

Voorlopig gaat het daarentegen met de Civic als gezinsauto volgens mij redelijk tot goed, dus waarom de noodzaak tot inruilen?
Keuzes maken, keuzes maken ;)

Hele mooie Accord!

De ietwat oncomfortabele bereikbaarheid van de achterbank is inmiddels wel wat gewend. Noodzaak tot inruilen is meer de drang naar een andere auto. Maar goed, ik begin daar inmiddels al wel iets van terug te komen.

Er moet inderdaad altijd weer veel geld bij voor iets anders leuks. Probeer toch lekker te genieten van je Civic.

Van het weekend ga ik de Civic ook weer eens goed oppoetsen, maandag een kleine beurt en dan komen de zomerwielen er weer onder. Dat wordt weer genieten want hij rijdt dan toch weer een stukje strakker als met de winterbanden. Hopelijk houdt het weertje van vandaag aan, dan zou het helemaal super zijn. Lekker toeren maken met een fijn zonnetje erbij :cool:

Zomerbanden zitten er bij mij weer op. Rijdt zeker een flink stuk strakker. Verder geniet ik ook zeker wel van de Civic. Gisteren nog even gewassen en gepoetst en vandaag flink wat km's gemaakt. Ook nog eventjes heerlijk tot de begrenzer doorgetrokken. Jankt ie het uit van plezier :D
Gemiddeld verbruik is de laatste tijd wat minder goed overigens. Zo'n 6,7 op de boordcomputer. Rijstijl is voor 90% toch redelijk beschaafd.

ja super he, heerlijk jankend geluid boven de 4500 tpm. Ik zit meestal rond de 7.3liter/100km. Dat doortrekken is best verslavend.

Oja, ter info: een jaartje garantie en assistance erbij kost een kleine 150euro. Heb ik laten doen, alleen op de factuur staat verlengde fabrieksgarantie tot 28-02-12.o_O Maandag ff met de dealer over hebben. :D

Hmm... dat is nog niet zo gek dat jaar extra garantie. Ga ik eventjes naar kijken. Alleen een lidmaatschap op de ANWB gaat al redelijk die kant op.

Fast31 zei:
Er moet inderdaad altijd weer veel geld bij voor iets anders leuks. Probeer toch lekker te genieten van je Civic.

Van het weekend ga ik de Civic ook weer eens goed oppoetsen, maandag een kleine beurt en dan komen de zomerwielen er weer onder. Dat wordt weer genieten want hij rijdt dan toch weer een stukje strakker als met de winterbanden. Hopelijk houdt het weertje van vandaag aan, dan zou het helemaal super zijn. Lekker toeren maken met een fijn zonnetje erbij :cool:

Ik rij zelf een Civic uit 1999 en bij mij zijn de zomerbanden er ook weer ondergekomen. Wat een wereld van verschil inderdaad, mijn Civic rijd met de zomerbanden veel strakker en ligt heerlijk in bochten. Geniet ervan, dat doe ik ook ;)

Jammer van die wat minder praktische kofferbak van de sedan anders was ik meteen verkocht geweest. Fantastische Accord zo met die velgen en lederen interieur met navigatie.

speedtouch zei:
Honda 1.5i VTEC-E zei:
Ik rij zelf een Civic uit 1999

Hoe is het afgelopen met de storende resonantie/trilling?

Dit zit er nog steeds in. Vorige week is hij nog naar de garage geweest waar een monteur hem helemaal heeft nageluisterd en nagekeken. Resonantie is af en toe nog hoorbaar bij wat kouder weer. De auto verliest geen vermogen, trekt nog super door. Advies monteur: gewoon mee doorrijden er is niets aan de hand. En ik heb er al wel mee leren leven, zodra het erger wordt of ik merk iets dan moet ik terug komen. Tevens heb ik een flesje injectiecleaner gebruikt om de boel even schoon te maken.

Hoe is het met de 107? Al aan het kijken voor een 208?

Zo, maar even de pagina wat opfleuren :)

Kia-Ceed-SW-2012-1.jpg

Vandaag meteen even proefgereden! Geweldige auto. Heel mooi interieur, rijdt heel erg fijn (stil, comfortabel). Stoelen zijn ook perfect.
Het is dat 10 bijleggen wel even slikken is maar anders was ik meteen verkocht geweest.
Nog maar even over nadenken....

De plaatjes
V50 D2

Vergeleken met de Civic voelt de V50 echt aan als een dikkere stevigere auto. Veel meer een comfortabele reisauto. Wil je lekker sportief rijden dan is de Civic wat leuker. Maar, doe mij die V50 maar!

Kan niet anders dan een V50 (of sowieso een Volvo) aanraden.
Zo'n bedrag bijleggen zit je al snel aan in het segment waarin je kijkt, of vergis ik me?

Geen turbovrees meer? ;)

Bedenk je drie keer als je kinderen hebt en er wat langer mee wilt doen. Toen bij ons de V50 wegging hingen de kinderen (toen 6 en 8) de vlag uit. Kregen ze eindelijk fatsoenlijk de ruimte achterin.

Inderdaad heel veranderlijk. Maar heb dit altijd al mooie auto's gevonden. Een turbo i.c.m. diesel heb ik geen moeite mee hoor.
Ruimte is niet overbemeten nee. Gelukkig is de kleine nog heel klein.

Toe te betalen bedrag houdt me nog wel tegen hoor. Maar, auto heeft me zeker enthousiast gemaakt en dat had ik niet verwacht.

Kristian zei:
Een turbo i.c.m. diesel heb ik geen moeite mee hoor.

Die mag je me toch eens uitleggen.

Maar verder, als je over het bij te leggen bedrag heen kunt komen, lijkt het mij de ideale deal.
Persoonlijk vind ik de D2 (DRIVe) erg goed passen in de V50. Ook in de S60/V60 overigens.

Het gaat me minder om de turbo maar meer om het motorconcept. Die kleine geblazen benzinemotoren heb ik weinig vertrouwen in. Ook aan een moderne turbodiesel kan veel stuk gaan hoor, maar volgens mij is dit wel een betrouwbare motor.

Komende dagen nog maar eens nadenken of zo'n Volvo de opvolger gaat worden van de Civic.

Okee, helder. Dus een 1.6 THP of een 1.8 TSI zou ook tot de mogelijkheden behoren?
De 1.6D is volgens mij ook een betrouwbare motor.

Een THP of TSI zou ik niet snel voor kiezen. Hoor ik toch teveel slechte verhalen over. Een 1.4 T van Opel zou ik wel durven kopen als het om betrouwbaarheid gaat. Jammer dat de auto's erom heen zo lompzwaar zijn waardoor prestaties tegenvallen.

Tsja, de combinatie grijs/grijs/grijs met stepwieltjes, én een verouderd en slecht geproportioneerd model maakt toch dat ik hier met een grote boog omheen zou lopen. Zeker na een Civic!

IMAG0223.jpg

Houd je hand eens voor die neus; wat je dan ziet, kun je toch met de beste wil van de wereld niet mooi vinden?

Kristian zei:
Een THP of TSI zou ik niet snel voor kiezen. Hoor ik toch teveel slechte verhalen over. Een 1.4 T van Opel zou ik wel durven kopen als het om betrouwbaarheid gaat. Jammer dat de auto's erom heen zo lompzwaar zijn waardoor prestaties tegenvallen.

Met andere woorden is je angst voor turbo's selectief en weinig gefundeerd?

@ Elco:
Waarom zou je een 'verouderd' (in de zin van iets langer op de markt) model moeten laten staan?
Ik vind juist de proporties van een V50 prima in balans.
Grappig dat je kreten schrijft zoals "slecht geproportioneerd" en "kun je met de beste wil van de wereld niet mooi vinden". Ten eerste zijn dat meningen en ten tweede schrijf je ook nog eens "zeker na een Civic".. :D

Mooie auto, maar zo'n 1.6 diesel zou ik prive niet hoeven. Volgens mij niet het betrouwbaarste blok.

Volgens mij is die 1.6d motor helemaal niet zo betrouwbaar.
Als ik het me goed herinner was er een hoop gedoe met de verstuivers van dat blok.
Verder is het wel een lekkere motor inderdaad. Ik had rijles in een Focus met die motor.

Maar hoeveel kilometers rijd je per jaar?
Als het niet echt veel is zou ik absoluut geen diesel overwegen. Aras kan volgens mij nog wel wat vertellen over ECU-storingen en verstopte roetfilters.

We rijden zo rond de 18k per jaar dus zou wel uitkunnen (als je de aanschafkosten niet meerekent, en dat doe ik niet want het wordt of een benzine of diesel in dezelfde prijsklasse).

Heb ondertussen ook wel wat problemen gevonden over de 1.6D maar over het algemeen geen hele gekke dingen. De Megane is inderdaad ook een hele goede optie. Ruimer, hele fijne diesel die volgens mij erg goed is ook. Dan wel een GT-line want die stoelen zijn stukken beter.
Maar ja, ik kan ook wachten op een jong gebruikte Civic 2.2 I-DTEC of de nieuwe 1.6 diesel.

Qua model vind ik de V50 wel een mooie verschijning. Ondanks dat ie al weer heel wat jaren meeloopt. Vind hem mooier qua model als de huidige Volvo's. Deze heeft nog wat stoers.

Tsja, ik vind het ook wat een vreemde keus.

Niet het model hoor. Ik vind de V50 nog steeds een erg mooie auto en staat ook erg hoog op mijn opvolgerslijstje maar dan een van maximaal de helft van de prijs van deze..;). Strak rijdende auto, niet te groot en te zwaar en een tijdloos design. Samen met de S60 van het vorige model nog echt mooie Volvo's en daarna is het bergafwaarts gegaan.

Maar deze die jij laat zien snap ik niet helemaal. Saai zilver, kleine velgjes en toch nog een beste prijs. Voor duizenden euro's minder heb je veel mooiere V50's die er veel lekker uit zien dan deze saaie zilveren.Desnoods ook nog met 2.0 d of D5. Misschien iets ouder en wat meer kilometers maar het oog wil ook wat, toch? Houd je nog een hoop duiten in de zak ook.

Exterieur is niet bijzonder uitgesproken van de zilveren maar het interieur was wel weer erg goed, met RTI navigatie en premium sound system.
Meer kilometers is op zich niet zo'n probleem maar de Civic heeft nu 45.000 km op de teller dus om er nu veel op achteruit te gaan zie ik niet zitten.
Deze zilveren laat ik trouwens schieten, ben nog niet dolenthousiast over het aanbod.

Elco zei:
Tsja, de combinatie grijs/grijs/grijs met stepwieltjes, én een verouderd en slecht geproportioneerd model maakt toch dat ik hier met een grote boog omheen zou lopen. Zeker na een Civic!

Houd je hand eens voor die neus; wat je dan ziet, kun je toch met de beste wil van de wereld niet mooi vinden?

Doe hem in het zwart met beige leer en Zaurak's eronder en kijk dan nog eens :cool:

Wat een verrassing, misschien wordt het dus een Volvo?! Dikke auto's maar wel erg burgelijk en zakelijk.

Heb je trouwens de garantie nog verlengt? De dealer had ons verkeerd ingelicht, het bleek om een verlenging via "car garantie" te gaan, zonder pechhulp. (n) Heb me maar aangemeld bij de Anwb ;)

Nou ik denk dat we voorlopig toch even blijven doorrijden alhoewel ik nog wel met de Megane wil rijden. Een jong gebruikte nieuwe Civic met 2.2 of 1.6 diesel hou ik ook nog in gedachten. En de Kia Cee'd in SW uitvoering zou ook wel wat kunnen zijn. Op hele korte termijn zal de Civic niet wijken denk ik.

Eind april loopt garantie af dus ik zal morgen meteen nog even een afspraak maken voor wat kleine puntjes (koppelingspedaal).

Het koppelingspedaal blijft een zwak punt van de Civic, mocht het gekraak na het vervangen van de cylinder terugkomen dan kan de Dealer een nieuwe koppeling claimen bij Honda.
Wat dat betreft is de dealer (bredevoort) erg makkelijk met het vervangen van onderdelen. We hebben inmiddels ook 2 nieuwe schokdempers laten monteren.

Een jong gebruikte Civic zou misschien toch de beste opvolger zijn, ook aangezien de brandstofprijzen. De Civic 1.6 diesel zal met zn hoge koppel ook best lekker vooruit te branden zijn.

Eens Honda altijd Honda zeggen ze toch. :D

https://www.autotrader.nl/auto/honda/rotterdam/4b72w/honda-civic-18i-5d-sportsilverstonesd-nav/fotos/?zoekopdracht=honda-civic%7Cbouwjaar-van-2012#foto-1

Deze is "redelijk" mooi. :D

Alleen wel heel erg prijzig ook. Voor dat geld koop ik liever een Megane GT Line Estate. Ik verwacht niet dat het nieuwe type Civic succesvol wordt dus dat zal zijn uitwerking nog wel krijgen op de prijzen. Die Civic mag in mijn ogen niet meer als 24 kosten.

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=208120254

Alleen jammer van de sportstoelen die er niet inzitten.

En die wieldoppen staan ook wel wat goedkoop.

Vandaag sleutels meegekregen van een 9G Civic 2.2 I-DTEC. Nieuwe model dus. In combinatie met de dikke dieselmotor een fijne auto hoor. Erg stil en onderstel is toch een stukje comfortabeler en minder gehorig. Bediening is Honda typisch natuurlijk top. Qua rijden deed deze niet onder voor de V50.
Maar goed, een erg dure auto en alleen interessant als de kop er af is.

Waarschijnlijk eind van de week een afneembaar trekhaakje op de Civic (voor de zomervak.). En dat betekent dus maar een ding...... Nog maar een paar jaartjes doorsturen dus. Wordt allemaal toch een beetje zonde van het geld om wat anders/nieuws te kopen.

Begrijpelijk en uiteraard ook het meest verstandige, of toch:

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=212182506
of
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=210525183
:D

Ik denk dat we ook na het monteren van de trekhaak op de Civic om de week een mogelijke opvolger zullen blijven zien in dit topic :). Dus ik zeg: koop zo'n fraaie Tourer en geniet ervan!

Wat ik zou doen is de Civic particulier te koop zetten en kijken of je ervoor kan krijgen wat je in je hoofd hebt. Volgens mij heb je naast de aygo ook nog een trabant om eventueel tijdelijk als 2e auto te dienen, je gaat nu toch de goede tijd in voor de trabi.

Daarna zou ik een mooi 2.2diesel uit duitsland halen, lijkt me een beter passende motor dan die 2.0. :D

En mocht verkopen niet lukken, weet je dat ook weer.

Komende dinsdag wordt de trekhaak onder de Civic gemonteerd. Het verstandigste is dan om de komende zeg maar twee jaar alle occasionsite's maar te laten voor wat ze zijn. Heb nog even gekeken naar wat anders afgelopen dagen maar voor wat echt leuks of een mooie zuinige diesel moet er toch zo weer 10k bij. Daar heb je heel wat litertjes euro95 voor.....
Het schijnt dat over een tijd Honda ook met een stationcar van de Civic komt en ook met een Qashqai concurrent. Misschien gewoon maar eens wachten tot Honda weer wat een interessanter gamma heeft.

Terug
Bovenaan