Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Ik zat ook aan de Ford Focus Ecoboost te denken. Het uiterlijk is hier en daar 'een beetje wennen', om het zo maar eens uit te drukken, maar in een goede kleur en uitvoering toch best te pruimen. Hij rijdt in ieder geval onwijs goed, en dat vind ik persoonlijk het allerbelangrijkste.

TYN zei:
Ik heb zelf nog nooit in een Civic gereden, maar ik kan me goed voorstellen dat je dergelijke rij-eigenschappen niet wilt opgeven. Een 'gewone' C-segmenter zoals uit de hierboven beschreven test biedt nou eenmaal een stuk minder rijplezier. Dat gaat hoe dan ook tegenvallen. Als opvolger kun je dan nauwelijks om BMW heen vind ik. Maar weinig auto's komen in de buurt van het lekkere, levendige stuurgevoel wat een BMW biedt, vooral de 1- en 3-serie.

Er stond een mooie ex-leaser te koop, met precies de juiste opties. Ik denk sowieso dat je op de ex-lease markt een mooie deal kunt sluiten vwb de E91. Begin 2009 zijn veel facelift-modellen geleverd en die contracten lopen de komende paar maanden allemaal af. Daar zit ongetwijfeld een mooi exemplaar voor een nette prijs bij. Wellicht wat om in de gaten te houden?

Bij de dealer zijn ze wat duurder, maar wel Huisselectie. In Dld ga je denk ik weinig voordeel halen.

Mijn vorige civic (2.2 diesel bj 2007) kwam uit de ex-lease en dat was een drama, dan maar 3000 eu meer betalen bij een BMW dealer maar dan heb je wel 2jaar garantie er bij.

Langzaam kom je erachter dat de Civic moeilijk te overtreffen is he. Een andere sportieve rijdersauto in het c-segment is er simpelweg niet, die ook nogeens ruim is. Geniet er van! :cool:

Kristian zei:
Die laatste 3-serie die je laat zien (zwarte, den Haag), zo zou ik hem wel willen hebben. Erg mooi!
Zonder sportstoelen zijn ze genoeg te vinden maar sinds ik daar ooit in heb gezeten is dat wel een must.

De BMW staat zeker nog hoog op het lijstje. En ook al is ie een paar jaar oud, het blijft een mooie auto.

Gezien je teleurstelling na proefritten met de stationwagenvarianten van de i30/cee'd/Cruze, zou ik je eerst aanraden om een keer met een 3 Serie te gaan rijden. Dat heb je volgens mij nog niet gedaan, of wel?
Hoezeer sommigen willen doen laten geloven dat een BMW zelfs met een instapmotor nog fantastisch rijdt, moet ik zeggen dat het rijden in een BMW met een kleinere motor, een weinig spannende exercitie is. Uiteraard rijdt het prima, maar voor mij niet meer dan dat. Maar ik zie ook nog niet zo goed in waarom men zo vreselijk lovend spreekt over een Focus, maar dat terzijde. Ook die rijdt prima, maar veel beter dan de rest?

Dat is ieder voor zich denk ik, Davidoff. Ik vind een 318i of, zeg, een 116i nog steeds erg vermakelijke auto's om te rijden.

Uiteraard is dat persoonlijk. Maar zoals je zelf al schrijft: 'vermakelijk'. Dat is wat anders dan 'fantastisch'. Het verschil zou kunnen zitten in materiaalgebruik, ware het niet dat ik daarin BMW ook niet altijd even sterk vind.
Een Astra 1.4 Turbo, om maar wat te noemen, is ook een vermakelijke auto om mee te rijden, net zoals de 116i waar ik mee gereden heb.

Ik ben het wel met je eens Davidoff. Ik heb een keer in een redelijk basic uitgevoerde 320i sedan gereden en die gaf me ook niet het gevoel dat ik echt iets speciaals reed. Dat lag met name aan de uitrusting. Motorisch deed ie wat ie moet doen maar heel sportief voelde het niet aan. Wel was de besturing heel fijn en het onderstel communicatief en toch comfortabeler dan in de Civic.

Als er ooit een BMW komt dan minimaal een 318 en dan absoluut met sportstoelen, navigatie en sportstuur. Eentje van na de facelift met minder dan 70.000 km op de teller.

Oja, zo'n Astra is helemaal geen gekke auto trouwens. Rijdt goed, ziet er netjes uit ook en is ruim als SW. En eerlijk gezegd vind ik Opel altijd wel een sympathiek merk.

Vandaag wat met plastidip aan het spelen geweest. Wat dingetjes matzwart gemaakt. Ook al een wintervelg gedaan. Staat wel leuk. Zal morgen even foto posten.

Kristian zei:
Ik ben het wel met je eens Davidoff. Ik heb een keer in een redelijk basic uitgevoerde 320i sedan gereden en die gaf me ook niet het gevoel dat ik echt iets speciaals reed. Dat lag met name aan de uitrusting. Motorisch deed ie wat ie moet doen maar heel sportief voelde het niet aan. Wel was de besturing heel fijn en het onderstel communicatief en toch comfortabeler dan in de Civic.

Als er ooit een BMW komt dan minimaal een 318 en dan absoluut met sportstoelen, navigatie en sportstuur. Eentje van na de facelift met minder dan 70.000 km op de teller.

Oja, zo'n Astra is helemaal geen gekke auto trouwens. Rijdt goed, ziet er netjes uit ook en is ruim als SW. En eerlijk gezegd vind ik Opel altijd wel een sympathiek merk.

Sportstoelen en sportstuur zijn aardig makkelijk nog op de kop te tikken bij een 3-serie. Navigatie zitten verschillen in bij BMW, je hebt de gewone (klein scherm normale speaker) en de Pro (groot scherm, luxe speakers en geschikt voor dvd).

Een paar plaatjes:

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

Wellicht dat ik het logo op de achterklep nog helemaal verwijder, nog strakker. Sowieso zie je nog een randje tape boven de 'C', dat moet nog netter.
De velgen worden nog voorzien van het honda logo (H) op de naafkapjes. heb zilver en rood besteld (zonder achtergrond).

Misschien ben ik er wel weer heel snel zat van maar dan trek ik het er gewoon af. Wat dingetjes aanpassen blijf ik gewoon leuk vinden en dit is een makkelijke manier.

Wauw, die velgen zijn dik (y)
Lijkt me iets voor de (van de vorige Tourer gerecupereerde) 16" wintervelgen van de witte Tourer.

Vind het logo voor echt een verbetering (lijkt alsof het zo hoort), logo achter niet echt. Plastidippen van de velgen is natuurlijk perfect voor de winter (y).

Heb vorige week een Civic gereden voor werk, weet niet meer of het een 1.4 of 1.8 was (in ieder geval iets met 6 versnellingen), maar jeetje wat een sportwagen is het. Alles gaat zo direct, strak en stevig dat ik het serieus bijna oncomfortabel vond :LOL: Wat ik écht irritant vond was het hoge toerental bij 120km/h in de zesde versnelling, vrij hard motorgeluid. Voor de rest een fijne auto en het dashboard vind ik echt top met de snelheidsteller bovenop!

dank je. Denk dat het Civic logo er gewoon af gaat. Nog mooier denk ik.

Zal wel de 1800 zijn want de 1400 is niet vooruit te branden. En inderdaad voor het comfort hoef je hem niet te nemen. Soms verlang ik wel naar een auto met wat meer veercomfort maar dat sportieve rijden wil ik dan eigenlijk weer niet missen.
Hoge geluidsniveau vindt ik wel meevallen. Volgens mij net iets meer dan 3000 tpm bij 120 km/h. Wel is ie bij 140 km/uur stiller. Jammer genoeg zorgen bij mij de banden voor wat extra geluid. Beginnen een beetje te cuppen de laatste tijd. Ondanks dat het profiel nog goed is toch volgend seizoen eens kijken naar nieuwe want dit doet wel afbreuk aan het rijden.

Wat betreft de digitale snelheidsmeter, dat werkt gewoon heel goed. Veel beter af te lezen dan een conventionele

Kristian zei:
Zwart op wit is zeker een mooie combinatie. Altijd het proberen waard.

Spuitbus of pot en kwast?
Enkel wat zichtbaar is, of zowel binnen als buitenkant van de velg?
Hoeveel lagen (via internet vond ik al een advies om voor velgen zeker 4 lagen te zetten)?

Civic logo eraf is nog beter ja (y). 120km/h bij 3200tpm dacht ik ja. Vond ik voor een 6e versnelling vrij hoog, niet veel minder dan mijn 206 en Corolla in z'n 5. Bovendien is 'ie (gevoelsmatig misschien?) luidruchtiger dan mijn 206 of Corolla bij die snelheid.

Met spuitbus, gaat snel en goed. Doe alleen de buitenzijde, binnenzijde wordt snel vies dus valt dan ook niet meer op. Je hebt ongeveer 1 spuitbus per velg nodig. Met 3 bussen kun je het net redden maar het spant erom. Ben je voor 4 tientjes klaar. Heb voor 2 euro logo's gekocht op ebay dus al met al nog te overzien.

Heb ondertussen 2 velgen zwart gespoten (met slechts 1 spuitbus).
Vandaag post uit Canada, de logo's voor op de naafdoppen keurig in een envelopje. Snel geleverd en voor een habbekrats. Lang leve Ebay.
Zojuist alvast 1 velg voorzien van rode H (heb ook twee setje zilver nog liggen voor de liefhebber). Resultaat is prachtig naar mijn mening. Dit weekend dus ook de andere velgen doen en dan kunnen ze er binnenkort op. Al met al een erg leuk klusje. Kost weinig en wel een professioneel resultaat.

IMAG0056.jpg

Heel stoer zo! Eventueel kun je er ook nog glossifier overheen spuiiten, voor een glansafwerking. Ik ga mijn velgen waarschijnlijk voor de winter blauw 'dippen'.

Plastidip is prachtig spul, en als je het niet leuk vind, gewoon eraf trekken en je bent weer klaar. Bijft erg goed zitten, kan ermee door de wasstraat.

Wielbouten in zwart is nu wel noodzakelijk.

Ziet er super uit zo die velg, de logo's vind ik niet zo mooi met dat plastidip. Wel leuk dat je de auto nog steeds modificeert.

Netjes, Kristian.

Zag dat volgende week de test tussen de Cruze SW/i30 CW/cee'd SW in de Autoweek staat.

Dank jullie voor de complimenten. Beetje aanpassen blijft leuk werk. Zwarte afdekdopjes moet ik zeker nog even opscharrelen. Maakt het wel af.

Ah dus volgende week al de test in AW. Ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben en of we een beetje fatsoenlijk op de foto staan.

Morgen sta ik dus met mijn kop in de autoweek. Heb samen met mijn pa meegedaan met de lezerstest: de Cee'd, Cruze en I30 in stationcar uitvoering

DSC08568_zps54008c44.jpg

redacteur Maurice de Bouvère en de fotograaf aan het werk.

Leuk! Welke van deze Koreaanse stations was nou de aantrekkelijkste?
Gokje?
1. Kia
2. Hyundai
3. Chevrolet (duidelijk duurder dan de overige 2)

Net de Autoweek even snel gehaald. Leuk artikel hebben ze ervan gemaakt.

Mijn voorkeur ging inderdaad uit naar de Kia voor de Hyundai en de Hyundai. Motorisch vond ik de Chevrolet wel fijner want die had de 1.4 Turbo onder de kap liggen.

Kristian zei:
Even weer voor de ontspanning wat op occasionsites gluren:

Best een mooie auto, betaalbaar en superfijne stoelen.
Ja het is een Astra

Mooie auto en die stoelen zien er idd erg fijn uit. Alleen snap ik het nooit waarom mensen na een jaar en net 20.000km al de auto weg doen? Stiekem vind ik het een erg dikke Opel! wauw

Kenteken met SVT, denk ik toch aan iets heel anders.

Heb je alle velgen al klaar? De Kia zou ook mijn keuze kunnen zijn.

Dat "Turbo" logo vind ik wel iets misplaatst op een wagen met 140pk en deze gewichtsklasse, maar wel een nette uitvoering!

Persoonlijk zou ik toch eerder gaan voor een dikke E91. Gezien de huidige dealerkorting (makkelijk 14.000 op een nieuwe) kan een jonge tweedehands wel eens heel interessant zijn als je gaat praten.

BMW heb ik ook zeker veel liever hoor. Enige wat ik nog weleens lees is dat de benzinemotoren na de facelift weleens problemen hebben. Bobines, kettingen etc.
Op het onderhoud van een BMW kun je nog wel aardig leeglopen denk ik.

Volgend jaar eens wat serieuzer gaan kijken. Maar misschien dat ik ook nog wel een jaartje langer blijf doorrijden. Niet echt de tijd om flink in auto's te gaan investeren.

-McShine- zei:
Dat "Turbo" logo vind ik wel iets misplaatst op een wagen met 140pk en deze gewichtsklasse, maar wel een nette uitvoering!

Proefrit die ik in een 1.4turbo hatchback had gemaakt voelde idd ook erg "tam" aan en kon die 140pk ook niet zo snel terug vinden. Een chip-op-maat zou bij mij zeker boven aan het lijstje staan.

Leuk stukje in de AW, Kristian.

Kunnen we binnenkort je eigen ervaringen/foto's in je topic verwachten? :)

Ga ik nog wel even doen.
Vandaag de wintervelgen weer op de Civic gezet en de auto gewassen. Staat er weer netjes bij.

DSC08928.jpg

DSC08922.jpg

DSC08912.jpg

Mooi resultaat van die plastidip (y)
Zwart-Zwart staat goed, staat er zeker netjes bij :)

Dit is de originele kleur van de kunstof randen hoor. Zijn zeker niet verkleurd en worden regelmatig voorzien van Autoglym bumper care. Het kunststof van de Type-S dat je laat zien is geverfd. Hoort namelijk ook grijs te zijn.

Terug
Bovenaan