Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Kristian zei:
Dit is de originele kleur van de kunstof randen hoor. Zijn zeker niet verkleurd en worden regelmatig voorzien van Autoglym bumper care. Het kunststof van de Type-S dat je laat zien is geverfd. Hoort namelijk ook grijs te zijn.

Hoord wel iets grijzer te zijn idd, zelf vond ik zwart mooier staan en heb ik via ebay Trim-dye besteld. Dit is een soort verf wat je het beste met een microvezel doek aan kan brengen en dit trekt in het plastic. Na 10maanden zat het er nog op.

Ik vind die hele plastic rand om de Civic heen gruwelijk lelijk en is eigenlijk het enige waar ik mij al die tijd aan heb gestoord. Later werden ze wel meegespoten maar dan had je alsnog een onnodige naad. Ik snap ook niet waarvoor dat plastic nodig is?

Ze worden betaalbaar! :D

https://www.autowereld.nl/honda/accord-tourer/2-0i-executive-navi-leder-trekhaak-pdc-3864059/details.html

Mooie Accord. Prijs is niet verkeerd ook. Maar de drang naar iets nieuws is bij mij weleens groter geweest. Moet altijd weer een hoop geld bij en alle sombere verhalen over de crisis zorgen er wel voor dat je wat voorzichtiger bent. En de Civic doet het nog altijd prima. Veel nieuwe auto's rijden minder fijn ben ik al wel achter.

Poeh nog steeds een smak geld voor een auto van een kleine 5 jaar. Daar koop je volgend jaar een aardig complete Civic '12 voor met de kop eraf.
Ja is een ander segment weet ik.. maartoch..

Vind de nieuwe Civic nog steeds saai en redelijk lelijk. Kristian denkt meer aan een C'eed, of misschien wel een...... Auris!

https://www.toyota.nl/cars/coming_soon/auris/indexnl.tmex

:D :LOL:

Van de week nog even naar deze Accord geinformeerd. Toe te betalen bedrag viel niet eens tegen. Denk dat ik toch nog maar even een half jaartje wacht.
Accord Tourer 2010

Auris vind ik niet eens gek hoor. Ga hem wel een keer bekijken denk ik. Mijn lijsrje met voor mij interessante auto's bestaat op dit moment uit de 3-serie Touring, Accord, Civic 2012. Cee'd SW, Astra SW, CR-V. Heel gevarieerd dus. En gewoon nog een tijdje doorrijden met de Civic hoort ook zeker tot de mogelijkheden.

Dat is een beste lijst zeg, dit topic blijft nog wel ff in leven dus.
Astra SW verbaast me.. een Honda inruilen voor een Opel..

nou ja de astra is tegenwoordig echt geen lelijke auto meer.
vooral de OPC modellen zijn erg gaaf, ik als renault fan zal altijd bij de megane blijven.
maar die opel is zeker erg fraai, en al wint ie het niet van de Renault.
hij maakt het hem op z'n minst erg moeilijk, en misschien is ie zelfs wel net zo goed.

ik zou echter voor een 320i, of 323d gaan, lijkt meer op de civic, qua rijeigenschappen

Klopt, een bmw rijdt als een honda. Ik reed eerder nog weleens in een 320d. En dat is ook lekker dynamisch.
Ik bedoelde het ook niet verkeerd met Opel. Ze maken zeker mooie auto's, zoals de Astra SW. Al is het nogal een omslag naar meer comfort en beperkte sportiviteit.

Kristian,

Wat vind je van de nieuwe Leon of later de Leon Estate?
of de nieuwe Mazda 6?

Astra schijnt best dynamisch te rijden en gaat itt bij de Civic dan niet ten koste van het comfort. Verder heb ik Opel hoger zitten dan bijv. VW hoor.
Leon is best aardig maar interieur vind ik wel wat kil en zakelijk. En de TSI motoren staan me wat tegen.

Mazda 6 is prachtig maar mij te duur nog. Moeten eerst jong gebruikt op de markt verschijnen voordat ze voor mij aantrekkelijk worden. Wellicht dat de CX-5 eerder in beeld komt dan.
Oja, de nieuwe Auris Wagon ga ik ook zeker bekijken. Mooie auto geworden en schijnt nu ook wat dynamischer te rijden.

Maar inderdaad een BMW E91 staat ver bovenaan het lijstje. Incl. sportstoelen, sportstuur en navigatie in 318 of 320 variant na de facelift en max 65000 km. Wellicht dat ik begin volgend jaar eens de stap neem om de Civic particulier proberen te verkopen zodat ik vervolgens makkelijk bij onze oosterburen kan gaan shoppen.

4837257-1-7-2.jpg

4837257-16-7-2.jpg

4837257-5-7-2.jpg

Staat in de buurt dus ga hem even bekijken volgende week denk ik.....
Accord Tourer 2011

Leuke auto lijkt me!

Ik ben best een Honda adept maar niet ten koste van alles, dit lijkt me een beetje grijze muis die je qua prestaties tegen gaat vallen.

Is wel wat gezapiger dan de Civic. Maar rijdt ook stukken comfortabeler en verfijnder.

Prestaties moet je het niet voor doen maar de 318 en 320 van BMW trekken ook geen worst van tafel zo schijnt.

Bij garage waar Accord staat, zag ik ook deze. Duurder maar wel gaaf in deze kleurstelling rn uitvoering. Wel gewaagd...
5137734-1-7-2.jpg

5137734-6-7-2.jpg

Die BMW is erg fraai (y)! Maar ook die Accord is een mooi ding tegen een scherpe prijs. Helaas geen navigatie. Maar daar zou ik 'm niet voor laten staan. Maar ik denk dat je nog een jaartje wacht en begin 2014 een gebruikte Mazda6 koopt :).

De BMW 320 heb ik al een meegekregen als leenauto, ik vnd hem behoorlijk gretig overkomen, onderin een stuk feller dan de 2.0 i-VTEC.

Mooie 3 LCI! Maar die Accord kan ook mooi zijn, maar persoonlijk ging ik wel voor een jaartje ouder in een wat spannendere uitvoering. Bijvoorbeeld die rode sedan van Debois...(y)

Leer, schuifdak, navi waren wel mooi geweest ja. Executive uitvoering worden zelden aangeboden alleen.
Sedan is mooi maar qua ruimte wat minder handig. Sowieso is de Accord al niet superruim

Mazda 6 is ook zeker mooi hoor. En als hij niet zo zwaar was had ik een Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo ook wel willen hebben.

Die BMW is gaaf maar het leer ziet er wel een beetje erg "verzeten" uit. Heb Audi's gezien met 3ton op de klok waar het nog wel netjes strak zat. Maargoed kan je altijd nog naar een stofveerder brengen natuurlijk. Toeval dat zowel de Accord als de 3 serie beide handgeschakelt zijn? Zou zelf in deze klasse voor een automaat gaan maar dat is persoonlijk.

Automaat zou ik ook zeker niet afslaan. Valt me trouwens sowieso wel op dat de bekleding bij BMW niet erg slijtvast is. Bij jonge exemplaren met weinig km's is de stoffen bekleding heel vaak vaal en wat rimpelig op de bestuurdersstoel.

Pracht BMW, helemaal origineel M uitvoering. Lekker hoor. Wel jammer dat het business navi is en geen professional, maar daar is prima mee te leven. Over dat leer: bij BMW wordt dat niet strak op de stoel gezet, affabriek zit het al wat soepel. r zijn wel BMW's met erg strak afgespannen leer, zoals bij VAG, maar dat is aftermarket. Mijn E91 heeft nog helemaal ongesleten stof, de E81 heeft na anderhalve ton nog helemaal netjes leer/stof en de E30 325iA had 1 slijtplekje na 25 jaar en 235k km. Dat heb ik verholpen, maar verder? Prima bekleding.

Kennis met een 530d die hij als taxi gebruikt heeft ook stoffen bekleding en is na 2,5ton ook nog in nieuwstaat ondanka zijn forse gewicht. Laat zich ook goed reinigen aangezien er al meerdere "kotsers" in hebben gezeten en je op het eerste oog geen vlekken ziet.

Donatello zei:
Kennis met een 530d die hij als taxi gebruikt heeft ook stoffen bekleding en is na 2,5ton ook nog in nieuwstaat ondanka zijn forse gewicht. Laat zich ook goed reinigen aangezien er al meerdere "kotsers" in hebben gezeten en je op het eerste oog geen vlekken ziet.

dat lijkt me nu zo goor, ik heb het ook wel eens gedaan in mijn vaders auto, als heel klein jochie.
het kwam gelukkig op mij en de veiligheidsgordel, die heeft wel altijd een vlek gehouden.
maar geen geur gelukkig.

en na 360.000 km werd het ook niet genoemd als puntje bij de verkoop :D

Nissan GT-R zei:
Donatello zei:

dat lijkt me nu zo goor, ik heb het ook wel eens gedaan in mijn vaders auto, als heel klein jochie.
het kwam gelukkig op mij en de veiligheidsgordel, die heeft wel altijd een vlek gehouden.
maar geen geur gelukkig.

en na 360.000 km werd het ook niet genoemd als puntje bij de verkoop :D

Tegenwoordig kan je dit met een extractor heel goed verwijderen en weer schoonmaken.

ja inderdaad, maar we praten over zeker 10 jaar geleden.
mijn vader reed toen hierin,
renault-clio-rn-5-deurs-1999-2.jpeg

maar is dit niet wat voor je kristian?

Renault Laguna, 2.0 16v 204 pk

het is geen dure auto, hij heeft niet veel gereden, en aangezien het een GT-line is rijdt hij ook behoorlijk sportief.

Best een aardige auto maar is een jaar ouder als de Civic ook. En Renault is niet mijn eerste keus bovendien.

Zojuist een setje nieuwe wisserbladen gemonteerd. De originele Honda-exemplaren kosten 50 euro per blad. De AeroTwins van Bosch die er nu op zitten kostten me slechts 30 euro incl. verzendkosten.

dat valt inderdaad mee, maar dit is een Renault om rekening mee te houden.
de leeftijd is misschien niet zo slim inderdaad.

Zijn wel erg lekker rijdende auto's, die Laguna's van type III.
Lekkere stoelen, comfortabel onderstel, lekker stil, mooi en kwalitatief goed uitziend dashboard en hij schakelt en stuurt ook nog eens prettig!

Verder zijn ze kwalitatief ook goed. Niet te vergelijken met de eerste series van de Laguna II.
Voorbeeldje: Hoef je niet eens meer te schakelen:)

ja Laguna II moet je niet hebben, de 2e serie was wel redelijk.
de Laguna I is super, en deze is ook gewoon goed.

Exact dezelfde accord als jij hebt bekeken had ik ook op mn lijstje staan, mooie auto. Uiteindelijk ben ik voor een nieuw model civic 1.8 gegaan. Qua ruimte is de civic misschien nog wel ruimer en hij is gewoon goedkoper in MRB/onderhoud/afschrijving/verbruik etc... Maar als die laatste zaken minder een rol spelen is zo'n accord een heerlijke auto.

Kristian zei:
Best een aardige auto maar is een jaar ouder als de Civic ook. En Renault is niet mijn eerste keus bovendien.

Zojuist een setje nieuwe wisserbladen gemonteerd. De originele Honda-exemplaren kosten 50 euro per blad. De AeroTwins van Bosch die er nu op zitten kostten me slechts 30 euro incl. verzendkosten.

Ik was 17euro kwijt voor 2 rubbers van de wissers van mijn Civic, dat is dus alleen het rubber zonder arm. Blijkbaar wouden ze jou rubbers incl arm aansmeren?

@Hans: je hebt het nieuwe type Civic gekocht (9e gen.)? Mooie auto hoor. Welke uitvoering? De nieuwe Civic is bij mij ook nog wel een kanshebber maar ik vind eigenlijk de vorige mooier.

@Donatello: heb je die rubbers gewoon bij de dealer gehaald? Had al eens gehoord dat je ook de rubbers kon verwisselen. Heb de wissers bewaard dus dan doe ik dat de volgende keer ook maar. De Bosch exemplaren doen het trouwens ook prima hoor.

idd het nieuwe type. Ik vond hem ook minder mooi dan mn vorige 8gen type S, maar de uitvoerig die ik heb gekocht 1.8 sport wit, vind ik toch wel wat hebben. In het zwart vind ik de 9gen minder mooi, terwijl dit het vorige type juist goed stond. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Zeker mooi in het wit. Willen de dealers nog wat handelen? Mijn Civic wordt in april 4 jaar en ik vrees dat ik dan zo 17.000 mag toeleggen op een nieuwe 1.8 Sport
Dat heb ik er toch niet voor over. Vond hem niet beter rijden (comfortabeler maar minder dynamisch) en ruimte voorin is ook iets minder in de nieuwe.

de nieuwe vind ik ook niet zo mooi en cool ogen als die van jouw.

dus ruilen? zou ik niet aan beginnen, het rijdt toch nog goed? en verouderd ziet het er ook niet uit.

Is deze Accord Tourer al in beeld geweest?

honda-accord-stationwagen-benzine-blauw-001--42252555-Medium.jpg

2010 Honda Accord 2.0 Tourer Elegance

Wel een stukje rijden, maar dan heb je ook wat.

Nu ik de Koreaanse tweeling Cee'd/i30 SW vaker zie rijden, vind ik dat toch ook wel een aardig alternatief. Zeker de i30 lijkt aan een opmars bezig.
Zijn ook in kekke kleurtjes te krijgen, zag ik al.

Mooie Accord. Met name de ingebouwde navi is een mooie optie. Wielen zijn wel een maatje te klein. Zal hem in gedachten houden.

I30 en Cee'd zijn inderdaad prima auto's. Vooral interessant met de kop eraf in een luxe uitvoering. Over niet al te lange tijd verschijnen daar ook de eerste jong gebruikten van.

Heb vandaag de AW maar eens weer gekocht. Vond de test met de Kia Cee'd wel interessant. Dat lijkt op dit moment toch wel een hele goede kandidaat te zijn. Vinden hem allebei mooi, niet te duur en een goede uitrusting.
Staan op gaspedaal al best een flink aantal demo's met de kop eraf.

Ga je daar gelukkig van worden? Ik vind het een mooie auto om te zien maar het rijden schijnt niet erg bijzonder te zijn. De Civic is leuk om in te sturen en volgens mij vind jij dat best belangrijk. Een Accord of Mazda6 biedt meer rijplezier. Of een 3 Touring :).

Tja, dat is de vraag natuurlijk. Qua rijden is het inderdaad weinig bijzonder. Maar het interieur van een Accord (op Executive na) vind ik ook niet geweldig. Nieuwe type 6 is niet betaalbaar voor de particulier en oude type is zeker nog een mooie auto maar ook daar mis je al een mooi modern geintegreerd navigatiesysteem.
Zit dagelijks te kijken naar leuke 3-series maar eentje van 2010 met sportstoelen en niet teveel km's voor onder de 25 mille is in NL echt lastig hoor.
Een bijna nieuwe auto met alle luxe en zekerheid is dan ook wel aantrekkelijk. Focus Wagon 1.6 ecoboost zou ook kunnen maar interieur vind ik niet mooi. Ga ik er qua rijden alleen niet op achteruit.

volvo-v70-stationwagen-benzine-grijs-002--47128826-Medium.jpg

volvo-v70-stationwagen-benzine-grijs-008--47138004-Medium.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/volvo/wekerom/4wlng/volvo-v70-20-limited-edition-28753-km-1e-eig-clima-navi-cruise-pdc-leer/detail/

en zoiets?

Wat is rijplezier? Waarvoor gebruik je je auto? Neem je iedere afrit alsof je een F1-coureur bent? Houdt sportiviteit op bij knalhard over de snelweg knallen? Is het nemen van een afrit belangrijker dan sportief over een recht stuk asfalt racen? Is sportiviteit belangrijker dan comfort?

Een Cee'd SW zal anders aanvoelen dan je Civic, maar het hangt er maar helemaal vanaf wat je verwachtingspatroon is. Is hard gaan over de snelweg jouw definitie van sportief, dan zal de Cee'd daarin een groot deel je wensen vervullen. Wil je iedere afrit met overstuur nemen, dan moet je inderdaad naar iets anders kijken.

Je zal dus eerst eens moeten beoordelen wat jij belangrijk vindt in je nieuwe auto. Waar leg je je prioriteiten en waarin ben je bereid compromissen te sluiten :)

Terug
Bovenaan