Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Ik zou altijd opleggen met lange wielbouten. Ook al zijn die H&R dingen prima. Ik vind het vanuit mechanisch oogpunt een betere oplossing om de bout gewoon in het fusee vast te schroeven.

Ik zou altijd opleggen met lange wielbouten. Ook al zijn die H&R dingen prima. Ik vind het vanuit mechanisch oogpunt een betere oplossing om de bout gewoon in het fusee vast te schroeven.
Wat ik heb gelezen zou de aangeschroefde DRA-variant van H&R juist beter zijn. Nog maar even goed in verdiepen.

Ik vermoed dat, gezien jou gebruik van de auto, het niet veel uitmaakt. Beide systemen hebben een voor- en nadeel. Aan de ene kant extra gewicht, aan de andere kant eenvoudiger in gebruik met wielen wisselen (geen los deel tussen velg en naaf). Centrering erg belangrijk, dus wel gevoeliger voor trillingen en onbalans.

Op tijd wakker, buiten nog niet bloedheet dus een perfect moment om even lekker een rondje met de Z4 te doen. Bij Olst het pontje naar de overkant, even langs Terwolde om wat lekkere BMW’s te bekijken en toen weer langs de dijk terug richting Zwolle. Op een paar racefietsers na was het nog heerlijk rustig op de weg, dus lekker wat bochtjes kunnen pakken. Heerlijk!

Z4 mag je altijd eens komen kijken of het wat voor je is!
G21 hoeft niet direct weg, maar ik zie als eindplaatje een X3 met daarnaast een kleine EV wel voor me. En anders wordt het een Model Y met Z4 ernaast. Kan verschillende kanten op.

Ondertussen de hydraulische cilinders voor het dak gereviseerd. Kunnen t.z.t. worden ingebouwd. Best een klus dus ik heb mezelf maar eens even verwend met een eerste optische upgrade. Ik waardeer de oem uitstraling en ook de styling 103 velgen staan wat mij betreft uitstekend. Alleen vallen ze wel heel erg naar binnen. Komt die welgevormde bips toch net niet helemaal mooi in uit . Dus een setje Eibach spacers gemonteerd van 20mm per kant. En dat staat hem geweldig. Heel blij mee. Alsof het zo hoort. Voorzijde misschien ook nog 10 of 15mm spacers erop.
Voor het mooie zou een subtiele verlaging ook nog een optie zijn maar dat gaat vaak ten koste van comfort. Wellicht ooit nog eens een Bilstein set met veren en dempers.

Veel mooier inderdaad, precies goed zo. nu vallen de voorwielen wel des te meer op dat ze iets naar binnen staan

Voor kunnen ze inderdaad ook nog wel een spacer gebruiken. Een foto iets meer van de zijkant zou mij een iets beter beeld geven.

Ik denk dat ze perfect staan, zeker als je voor ook 10 of 15 mm toevoegt. Maar ik herken het wel, dat driedubbel en vanuit elke hoek checken hoe je het vindt staan en je afvragen of het niet toch anders moet. Uiteindelijk zul je zien dat hij het mooist staat als hij rondom net dat beetje breder is.

Mooie upgrade en helemaal eens met de gedachte om het op de vóór-as ook te doen (tu)

Dit weekend kwam ik een paar Z4's tegen en moest nog aan je denken. Echt een tijdloos mooie auto!

En nu even genieten in Denemarken met de andere BMW. Geweldige caravantrekker en comfortabele reisauto.
En wat een prettig land. Hele relaxete sfeer, vriendelijke Denen, netjes, schoon, rustig. En Funen is ook gewoon een mooie omgeving. Laat de rest van Nederland maar lekker de hitte en de hagelstenen van Zuid-Europa opzoeken.

Tussen stop op een drukke parkeerplaats tussen Hamburg en Flensburg

Ik stop altijd net boven Hamburg bij parkeerplaats Holmmoor, daar is het buiten het seizoen altijd prima te doen. Meestal eind september dat ik die kant opga. Voor de hobby naar Denemarken.

Net voor de grens heb je ook nog Han de Wit, Scandinavian Park, na 22.00 uur geen koffie meer, dat is wel een nadeel.

Net voor de grens heb je ook nog Han de Wit, Scandinavian Park, na 22.00 uur geen koffie meer, dat is wel een nadeel.
Ik pak altijd die afslag om parallel aan de Duits/Deense grens te rijden en dan bij Tonder de grens over richting Skaerbaek. Boodschappen zijn daar soms wat betaalbaarder dan in DK.

Staan wel altijd veel NL-kentekens daar geparkeerd.

Voor ons de eerste keer DK. Tips zal ik onthouden. Ik reken niet/nauwelijks om dus eigenlijk geen idee wat wel/niet duurder is dan in NL.

Vandaag even naar Odense gewenst. Heerlijke stad en ook weer zo relaxed en netjes.
Echt een verschil met NL en dan wonen wij nog in een relatief rustig deel van NL, ver van de randstedelijke perikelen.

In de BMW na twee uur sturen wel gewoon weer de pijntjes maar ik weiger om dat de auto aan te rekenen. Ligt vooral aan mezelf.

Het stikt hier van de EV’s, veel Polestars, BZ4Xen, Tesla’s en het Chinese spul ook goed vertegenwoordigd. Bijna alle nieuwe auto’s zijn wel elektrisch hier.

Oh ja dat omrekenen doen wij ook nooit als we er zijn (vrienden wonen op dat middelste eiland). Je ziet vanzelf wel wat het kost. Alles dat lekker is, is duurder, maar het is vakantie.

Vandaag even naar Faaborg geweest, mooi stadje waar vandaag de ronde van Denemarken ook finishte.
Denemarken saai en vlak? Funen is heel mooi glooiend, fantastische wegen waar ik graag met de Z4 had gereden.

Zag gisteren hier een Z4 e85, maar verder nauwelijks cabrio’s in Denemarken. Alles wat nieuw is, is EV. Xpeng G6 zie je ook veel, eigenlijk mooier dan de Model Y die je ook als Juniper overal ziet. Maar die laatste zie ik nog steeds wel als DE opvolger voor de 320e dit najaar. Op de camping hier ook genoeg als caravantrekker. Zal afgezien van het vele laden best voldoen.

vrienden waarmee wij op vakantie waren hebben ook een model Y van januari dit jaar. Zijn er ook heel tevreden mee. Nouja het was met name veel ruimte en luxe voor je geld (en dus bijtelling gedreven). Het interieur is nog steeds maar zozo en zo zijn er nog wel wat op en aanmerkingen. Ook hebben ze echt niet meer de enorme voorsprong op EV techniek wat ze eerder hadden. Maar nog steeds koop je voor je geld wel heel veel auto en valt hij ook nergens echt door de mand.
De kinderen hebben nog voor en achter 'bioscoop' gekeken in de camping modus :LOL: ik vind het ook geen mooie auto en iets te rationeel voor mij, maar begrijp heel goed als iemand hier voor kiest.

Gisteren met mijn zoon naar Strøjer Sammlungen geweest. De Deense rondleiding was lastig te volgen, maar al met al zeker de moeite waard. Wat een schitterende collectie van zeldzame en iconische auto’s!
Bij binnenkomst liep ik gelijk tegen de auto waar ik in mijn jeugd posters van boven het bed had, de F40.
Geweldig dat er tijdens de rondleiding ook geregeld een auto werd gestart.

Wat foto’s om een indruk te geven:

Laatst bewerkt:
Zo zonder stekkeren valt me het verbruik ondanks een rustige rijstijl hier in Denemarken niet mee. Weliswaar in Sport-stand maar met motor en transmissie in comfort-setting. Moet dan echt moeite doen om onder de 7l/100 km te doen.
Ik denk dat ie als gewone 320i / 330i mild-hybride zuiniger is.
Thuis met wat stekkeren is het natuurlijk wel een ander verhaal.

Zie net een nieuwe video van Autoblog waarin Wouter de vernieuwde B58 in de M440i test. Wat een heerlijk apparaat, kan geen EV tegenop. Helaas ook onbetaalbaar. Verbruik is niet/nauwelijks minder dan van mijn PHEV.
X3 M40i met een nieuwe Twingo ernaast lijkt me ook een heerlijke combi. Oké, dan moet de Z4 wel het veld ruimen maar die B58 maakt veel goed en scheelt me wat grijze haren.

Laatst bewerkt:
Ach, voor zo'n auto is 1:14 toch netjes? De auto zit nu waarschijnlijker wat voller (zwaarder) dan anders en mogelijkerwijs is door de Deense snelheidsbeperkingen het toerental wat te laag...

WAUW wat een auto’s ! Ik wil spontaan naar Denemarken.

En die twingo is echt geweldig, vind dat zo’n guitige auto. En leukere combi met de X3 m40i ipv Tesla

wel leuk om zo weer eens wat te fantaseren. Die Twingo is echt een geweldig ding voor erbij. Leuke combi zo maar wel een prijzige. Geldt ook voor een nieuwe MY Premium. Kost met trekhaak ook 52k.

Twingo met een simpele X3 20i kan ook prima en is financieel verstandiger maar dan ga ik de 6-in lijn wel missen verwacht ik.

Terug
Bovenaan