Terug van vakantie en nog even wat tijd om aan de Swift te besteden deze week. Had voor de vakantie al een nieuwe kentekenplaathouder aan de achterzijde gemonteerd.
Gisteren de standaard wisserbladen vervangen voor mooiere en betere Bosch Aerotwin retrofit exemplaren net als ook op de vorige Swift.
Vandaag een beginnetje gemaakt met polijsten. Wassen, kleien en toen begonnen met het linker achterscherm. Vervolgens ook de klep gedaan. De emblemen zaten er niet netjes op (klep is bijgewerkt i.v.m. kras bij vorige eigenaar en emblemen zijn niet op juiste plaats teruggeplakt).
Deze heb ik dus voorzichtig verwijderd. Daarna de achterklep mooi strak gepolijst en een nieuw "SWIFT" embleem besteld bij de dealer. Het "Sport" embleem kon ik weer netjes krijgen en daar weer nieuwe 3M tape achter geplakt.
Zojuist beide emblemen op de originele plek terug geplaatst.
Eigenlijk vind ik zonder emblemen wel net zo mooi, maar dit is origineel. Wel voor gekozen om het lelijke "SUZUKI" embleem links achterwege te laten. Dus toch niet helemaal origineel.
Koplamp ook eens gepolijst (DAP900 met Monello Mezzo).
Komende dagen/weken rustig de gehele auto polijsten. Gaat veel tijd in zitten dus doe het in stapjes. Wil het ook zo strak mogelijk. En daarvoor heb ik de auto ook wel gekocht. Lekker een beetje poetsen en de puntjes op de i zetten. En tussendoor natuurlijk even lekker wat bochtjes pakken.
Een leuk filmpje waarin de Swift Sport op het circuit wordt vergeleken met de BMW I3. Ik dacht dat zo'n elektrische BMW veel sneller moest zijn. Heb er een keer in gereden en was echt onder de indruk van de acceleratie. Maar op het circuit is de Swift Sport echt vele malen sneller. Geeft wel aan hoe goed het onderstel is. Sowieso, welk filmpje of welke test ik ook lees, iedereen is het erover eens dat dit echt een van de leukste hot hatches is.