Kristian: Z4 | 320e | Citigo

Blijft een slechte zaak als iets zo duidelijk een constructiefout is geweest. Je staat als consument vaak ook gewoon in je recht. Maargoed, wie stapt er naar de rechter voor paar honderd euro..

Had al eerder gelezen dat Mazda NL over het algemeen niet zo coulant is. Net zoals we dat van PON weten.

Ik zou die knappe wagen niet gelijk inruilen om een remklauw, hoezo moet daar het vertrouwen nu om weg zijn??, de nieuwe is idd toch wel gemodificeerd mag ik hopen?

Lekker houden de Mazda, iedere auto heeft wel iets, alles word gemaakt, je betaald een paar Euro en je kan weer genieten. Laat je niet gel maken

Nou idd die paar honderd euro tegen duizenden euro toe betalen voor wat anders, en dan nog maar de vraag hoe betrouwbaar is die weer.
Maar aan de andere kant, ik denk dat Kristian een excuus zoekt om een andere wagen te kopen :T

Ik ga er niet vanuit dat de remklauw die onlangs vervangen is, al is gemodificeerd. En dat is bij de te vervangen klauw ook maar de vraag.
Heb niet zo'n hele hoge pet meer op van Mazda. Begon al met de roestproblemen die nog steeds aan de orde van de dag zijn. En kapotte remklauwen hadden eerdere generaties ook al last van.

Het recente artikel in AutoBild is ook duidelijk.
Mazda 6 (GJ) Gebrauchtwagen AutoBild
Het is dat het zo'n mooie auto is, maar de kwaliteit is niet meer wat het (626-tijden) geweest is.

Ik zoek zeker geen excuus om wat nieuws te kunnen kopen. Daar is het me niet om te doen. Ik ben alleen helemaal klaar met het gezeik. Ik heb er last van en dat is het me niet waard. Dan geeft een iets simpelere, nieuwere C-segment auto met nog veel garantie me veel meer rust en zekerheid.
En ja, dan ga ik er qua auto zeker op achteruit. Maar met de Swift Sport erbij voor de fun/hobby is dat niet onoverkomelijk.

Ik wacht eerst maar eens het bericht van de importeur af. Te ver vooruit lopen op de zaken heeft nu geen zin.
Zal maandag wel worden dat ik meer weet.

Je koopt wel een dikke wagen bij de dealer maar hoo maar als er iets aan de hand is en het gerepareerd moet worden on garantie of andere voorwaarde. Ik hoop dat alles toch wel goed komt voor jou.

Rumalf GTC zei:
Je koopt wel een dikke wagen bij de dealer maar hoo maar als er iets aan de hand is en het gerepareerd moet worden on garantie of andere voorwaarde. Ik hoop dat alles toch wel goed komt voor jou.

Komt die Mazda wel bij de dealer vandaan?

Afschrijving lijkt me behoorlijk als je die auto nu wegdoet. En een reparatie van 2x 500 euro is vervelend, maar zeker niet onoverkomelijk.

Dan beter nog verkopen met de gebreken want die €500 van nu zal je zeker niet meer krijgen bij inruil.

Emoties emoties, en mij is ooit verteld met een witte blijf je zitte.

Prima dat er eens iets stuk gaat en dit geld kost, maar niet als duidelijk is dat dit een structureel probleem is waar elders wel actie op ondernomen wordt en onderdelen kostenloos vervangen.

Gaat morgen bijv. de airco condensor stuk dan is dat ook duur en vervelend maar toch anders.
Inruilen kan nooit uit. Maar goed het is me ook wat waard om met een auto te rijden waar ik een goed gevoel bij heb. Dat is nu wel weg.

Morgen hoor ik waarschijnlijk wel meer.

Waar kijk je anders naar? Je wil toch geen saaie kia ceed of zoiets ipv een mooie en vooral heel fijn rijdende auto??! Dan zou ik graag in de buidel tasten voor een niet oem set. Ipv een saai en wellicht iets betrouwbaarder hok te kopen, wat nog vele malen duurder is.

Is nog geen imitatie beschikbaar voor mijn Mazda. Moet dus wel origineel spul monteren.
Tja zal dan wel zoiets als een Cee'd of I30 worden. Inderdaad wel wat saaier ja.

Ik denk, hoop, neem aan dat Mazda met een passende oplossing komt voor je (tu). Zat dinsdag (met Elco overigens. Hoe is het met de spierpijn Elco? ;)) om tafel bij een Mazda-event met de directeur customer service van Mazda NL. Helemaal vergeten te vragen naar de 'case' m.b.t. remklauwen en de handrem.

En inderdaad, van een supergave 6 naar een C'eed of i30. Brr... Overigens ook daar is de kwaliteit niet wat je wellicht hoop dat het is hoor. Doorgeroeste achterassen van een Sportage van 2009 tot slijtage die je eigenlijk nog niet verwacht. Goed inlezen dus.

Vandaag de Mazda weer opgehaald, gerepareerd en al. Ik had wat artikelen gemaild naar de dealer en die is er uiteindelijk in geslaagd om een regeling te treffen waar ik me in kon vinden. Remklauw wordt vergoed door Mazda NL en ik heb het arbeidsloon voor mijn rekening genomen.
Prima dus en blij dat het weer opgelost is.

Ook het tellerglas dat spontaan een barst vertoonde was binnen gekomen bij de dealer. Die heb ik zojuist zelf even gemonteerd. Leuk klusje.

Op terugweg naar huis toch weer blij dat ik in mijn eigen 6 reed. Fijne auto zo'n CX-3 automaat maar kan niet tippen aan een grote comfortabele 6.
Wel merk je dat deze qua electronica en gadgets alweer wat nieuwer is. Mooi kleuren HUD, moderner navigatiesysteem, meer veiligheidssystemen etc.

Eind goed, al goed. Voorlopig dan... ;) Viel het arbeidsloon wel een beetje mee? Zit toch best wat werk aan.

Zag vandaag een CX-3 in knal (licht) metallic blauw. Zeg maar net iets lichter blauw dan je Swift. Phoe, dat stond toch eigenlijk net niet. Een Mazda hoort of rood of wit te zijn. (tu)

150 euro incl. leenauto en tellerglas van 25 euro. Vond ik met het bedrag van ruim 500 euro in het achterhoofd wel prima hoor.
Viel me in ieder geval niet tegen al is het altijd zonde geld.

Springbok had ook zo'n blauwe. Ik vind hem in rood of wit ook veel mooier hoor. Vaak zijn op autobeurzen (RAI, IAA) ook alle Mazda's in Soul Red.
Met mijn Snowwhite Pearl ook heel tevreden. Wilde oorspronkelijk graag de donkergrijze maar ben heel blij dat die het niet is geworden.

Voorlopig ja... Ik ga ervan uit dat ik eerst weer een tijdje probleemloos kan rijden. Wil er toch eigenlijk nog wel een jaar of twee mee doen.

Vaak zijn op autobeurzen (RAI, IAA) ook alle Mazda's in Soul Red.
Bij de dealer in Amersfoort zijn ook alle Mazda's die binnen staan rood. Heel gave kleur. Jammer dat de nieuwe generatie Mazda's tweedehands nog wat prijzig is, want ik vind het heel gave auto's!

Gelukkig is het zo geregeld! Van de alternatieven krijg je t toch niet echt warm.

Enne, blauw is veel nicer en specialer op de CX-3 ;) Nee, Soul Red is ook schitterend!

Goed dat de Mazda weer helemaal in orde is voor een redelijk bedrag. Gewoon weer lekker gaan genieten van deze prachtige auto!

Gisteren de Swift even goed gewassen en een laagje wax (Soft99 Fusso Coat) aangebracht. Had ik na het gedeeltelijk kleien en polijsten nog niet gedaan. Nu is ie in ieder geval goed beschermd en veel makkelijker schoon te maken. Glimt ook asociaal mooi trouwens B)

20170916_175813.jpg

En vanmiddag kennis gemaakt met meneer en mevrouw Bofkont. Stond al eerder op de planning en was in de buurt.
Was gezellig, even leuk gekletst. Beide echte poetsers en perfectionist en dat schept een band :D Hij boft echt met zo'n prachtige Z4! Staat er schitterend bij.

20170917_173139.jpg

Lekker kleurtje, die Swift. Lijkt erg op de kleur van onze Veloster. Ik zal niet gauw zo'n fanatiek poetser worden als jij en Bofkont, maar het is prachtig om de resultaten te zien hier! (tu)

Ik moest je overigens nog de groeten terug doen van J.P. deze week. Dus bij deze! Prima autobedrijf en ook bij mij alles netjes, eerlijk en vlot afgehandeld. Hij was benieuwd hoe we elkaar kenden en ik heb hem toen even bijgepraat over het AW forum en het dagelijkse gekeuvel alhier van autogekken onder elkaar.

Ja ik ben fan het Kashmir Blue Pearl metallic. Niet voor niets al de derde Swift in deze kleur. In 2007 een nieuwe 1.3 Shogun gekocht, daarna in 2013 een Swift 1.2 Comfort uit 2011 aangeschaft als 2e auto naast destijds de Civic. En nu vier jaar later de 1.6 Sport naast de Mazda 6.
DSCF2710-_COLLAGE.jpg

Alle drie overigens net weer een andere tint. Vooral de eerste was wat minder sprekend qua kleur al zal het ook liggen aan de veel mindere kwaliteit van de foto.

Leuk! Betere reclame kan hij niet krijgen natuurlijk, 2 tevreden klanten :D. Hij heeft nu trouwens twee ontzettend mooie Velosters staan met heel weinig km's. Heb ik nog even mijn zwager laten zien die zijn IX35 wil inruilen voor een wat kleinere sportieve auto.

Ah Leuk Kristiaan :D
Echt een prachtige kleur die Swift van je !! ook bijzonder netjes, maar had ook niet anders verwacht bij jou.
Echt een mooie wagen, begrijp je keus voor deze auto helemaal.

Gisteren getankt en verbruik kwam uit op 1:14,2. Onzuiniger als de 1.2 maar aangezien ik hem regelmatig even lekker op zijn staart trap ook niet verkeerd lijkt me zo.

Zit nog te denken om de remklauwen rood te verven. Die zijn wat vies en verdienen wat aandacht. Maar ga ik voor origineel en geef ik ze een likje zilvergrijze verf of kies ik voor rood. Enerzijds hou ik van origineel, maar gezien de overige rode accenten zijn rode klauwen ook niet misplaatst.

20170921_111815.jpg

Ik zou ze zwart verven/spuiten, blijft het langst mooi.
Maar rood zou ook zeker niet misstaan op zo'n sportieve leuke wagen!

Geel is heel mooi maar vind ik niet passen bij de rest. De Sport logo's op en in de auto zijn rood en verder ook rode stiksels in de pookhoes, het stuur, mattenset etc. Een extra kleur vind ik dan teveel van het goede worden. Blauw kan ook nog maar rood heeft tot nu toe nog voorkeur.
Zal vanavond even foto maken van de velg.

Springbok zei:
MBdoubleyou zei:
Hetzelfde blauw als de exterieurkleur lijkt mij mooier dan rood.

Dat lijkt me heel lelijk..

Remklauwen zijn toch niet mooi :)? Waarom zou je ze rood of geel willen maken,dan steken ze nog meer af. Ik zou ze gewoon geen kleur geven. Maar als je ze dan een kleurtje wil geven laat het dan nog een beetje evenwichtig met de rest van de auto zijn....blauw in dit geval. Ik begrijp Hybrid Porsches met gifgeelgroene remklauwen ook echt niet. Afzichtelijk!

Tja ik weet niet, af fabriek/origineel gekleurde klauwen vind ik wel kunnen maar daarbuiten vind ik het geen gezicht. Mijn Integra had rooie, heb ze weer zwart gespoten.

Rood, staat lekker sportief. En je geeft direct een beetje je eigen touch aan de auto. Zeker als de auto al van rode accenten is voorzien, lijkt het me er perfect bij passen (tu)

Ik zou ze gewoon zwart of titaniumkleurig maken. Rood is erg opvallend, waardoor je ziet dat de klauw van zichzelf eigenlijk niet mooi is. Bovenstaande Brembo-klauwen zijn ontworpen om er goed uit te zien, en kunnen zo'n kleurtje dus wel hebben.

Bedankt voor de adviezen. Heb een zijde vanochtend een laagje Hammerite hoogglans rood gegeven. Moet er nog wel aan wennen dus even zien of ik nog voor een tweede laag ga of dat ze toch nog een andere kleur worden.

20170923_135311.jpg

Moet het ook even in combinatie zien met de velgen die het voorjaar antraciet gespoten gaan worden (zelfde kleur als diffusor achterbumper accenten in voorbumper).

Zoals deze:
image.jpg

Terug
Bovenaan