ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Dit klinkt als de compressor van de rembooster! Misschien eens van dichterbij luisteren?Iemand (met een ZOE) die dit herkent?
Of iemand die een idee heeft wat het kan zijn?
Video met geluid van het geluid...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit klinkt als de compressor van de rembooster! Misschien eens van dichterbij luisteren?Iemand (met een ZOE) die dit herkent?
Of iemand die een idee heeft wat het kan zijn?
Video met geluid van het geluid...
Geen idee wat dat is, rembooster?Dit klinkt als de compressor van de rembooster! Misschien eens van dichterbij luisteren?
Die had ik ook gevonden, categorie het hoort. Maar de eerste winter hoorde ik dit nooit en afgelopen winter pas aan het eind. Dus raar, niet? En na 15 minuten is het nog niet klaar, daarnaast snap ik niet waarom je dit geluid ook hoort wanneer de auto geparkeerd is (en uitstaat). Misschien nog iets met management van de accu?"Een zoemend of brommend geluid bij een Renault Zoe tijdens het voorverwarmen (vooral in de winter) is doorgaans normaal en wordt veroorzaakt door de warmtepomp die hard werkt. Dit geluid is meestal het sterkst in de eerste 5 tot 15 minuten en duidt erop dat de auto efficiënt de accu en het interieur op temperatuur brengt. "
Ik vind daar maar 2 draadjes en die gaan beide niet over dit probleem.Kan best wat anders zijn inderdaad, is er geen topic over bij Problemcar?
Rembooster is de compressor die het vacuüm voor de rembekrachtiging maakt.Geen idee wat dat is, rembooster?
De video maakte ik vanochtend, tijdens het voorverwarmen. Tijdens het rijden blijft het geluid soms terugkomen. Vanmiddag dus helemaal niet.
Jup. Hier gaat het over de compressor van de airco. De airco is bijgevuld zoals ik eerder benoemde, maar dat heeft dus niet geholpen. Dus lees ik bij de opmerkingen dat je niet alleen de hoeveelheid gas niet checken maar ook de druk. Tja, geen idee of de garage dat heeft gedaan, ze zeiden dat alles goed was...Zelfde?
Ok, dankje. Maar is het logisch dat die bij lage temperaturen zo'n lawaai maakt? En ook bij het opwarmen of bij een uitgeschakelde motor na het rijden? Klinkt onlogisch voor mij als leek.Rembooster is de compressor die het vacuüm voor de rembekrachtiging maakt.
Dat geluid van het lozen van geluid bij een vrachtwagen ken ik. Dat heb ik bij de Zoe nooit gehoord. Heb thuis ook wel een compressor en dat is wel een ander geluid. Aanlopende lager klinkt in mijn oren anders.^^ het kan een lager geluid zijn. Lagers kunnen door opwarmen soepeler gaan lopen en daarmee de slijtage deels 'verbloemen' door geen geluid te maken. Totdat het té warm wordt en blokkeerd, zoals bij een wiellager mogelijk is.
Compressor voor het vacuüm, dat kan misschien wel op zo'n EV zitten ja. Misschien is er ergens luchtverlies en draait daardoor de compressor meer dan dat je normaal gewend was en is het lager van die compressor aan het eind van zijn leven?
Ik zou dan wel denken dat als die compressor voldoende lucht gedraaid heeft het overtollige zal afblazen en dat je dan kort een sissend geluid hoort. Zoals je dat ook bij de vrachtwagens hebt die de luchtketels nodig hebben voor o.a. de rembediening.
Hij wil de druk van de rembekrachtiging altijd op peil houden. Mijn ec4 maakt exact dat geluid op bepaalde momenten. Vandaar dat ik eraan dacht.Ok, dankje. Maar is het logisch dat die bij lage temperaturen zo'n lawaai maakt? En ook bij het opwarmen of bij een uitgeschakelde motor na het rijden? Klinkt onlogisch voor mij als leek.
Ok, interessant. De Zoe heeft het anderhalf jaar nooit gemaakt bij mijn weten, nu wel.Hij wil de druk van de rembekrachtiging altijd op peil houden. Mijn ec4 maakt exact dat geluid op bepaalde momenten. Vandaar dat ik eraan dacht.
Fijn dat het helder is geworden, maar balen dat het toch een dure grap moet zijn...Zo snel nog nooit klaar geweest bij de garage. Ze hoorde het direct, aircocompressor kapot. Bekende euvel, welke ik al tegenkwam. 26 maart vervangen en tot die tijd zo min mogelijk rijden.
Duur grapje, maar dat kan een ieder overkomen. Verder goedkope auto gelukkig.
Er komen metaaldeeltjes in het systeem, denk dat het ook wordt gebruikt voor de warmtepomp misschien? Waarom zou hij anders bij vrieskou juist lawaai maken, koelen hoeft dan niet. Of ontdooien? Geen idee. Maakte (gelukkig) de hele rit lawaai.Fijn dat het helder is geworden, maar balen dat het toch een dure grap moet zijn...
Vanwaar het advies om zo min mogelijk te rijden? Kan een kapotte aircocompressor zoveel kwaad dan?
Tijd zal het leren, maar maakte dit geluid dus altijd bij verwarmen, niet bij koelen. Dus misschien ook verband met het warmtesysteem?^^ Fijn dat je helderheid hebt (dat blijkt uiteindelijk pas na vervanging natuurlijk - hopelijk dan nog een paar koude nachten voor de boeg om te testen?) of anders nu, met de hogere temperaturen, even testen als de airco moet werken, dan zou je het geluid ook moeten horen?
Zal dit en bovenstaande navragen wanneer ik de auto wegbreng voor reparatie.Vertelde de garage wát er precies kapot aan de pomp is? Toevallig het lager?![]()
Redelijk bij jou in de buurt hè, boven de stad Groningen.Eemnes is aardig centraal in Nederland, woonplaats Goes, Maastricht of toch Groningen?
Anders even naar EP Import in Leek, die kan wellicht ook helpen.
Ja, vertel maar, ik heb echt geen idee...Hoe kom je dan aan al die krassen?
Begin april wisselen ze de banden, dan ga ik hiernaar vragen. Of ze het "gewone" sporen zijn of niet. Lijkt mij snel na 2,5 maand, maar goed.Ik zou eerst bij de dealer vragen wat Ford Option van die krassen vindt: het zijn, min of meer, schadegevallen die jou een eigen risico kosten en van invloed zijn op de restwaarde.
Ik ga nu wat spullen bestellen om het thuis te polijsten, met de hand, geen machine. Dan kom ik een heel eind. Dat is qua kosten te overzien. En zo'n keramische wax spray zodat de lak goed beschermd blijft tegen UV/weer/vuil. Mochten er dan weer krassen komen, kan ik ze zelf bijwerken. Als dat zo lukt, zijn ze ook niet heel diep denk ik?Wil je het mooi hebben, dan polijsten, denk ik.
Je kan het laten zitten en bij einde termijn de inleverschade betalen (het eigen risico daarvan dan).
Je weet nooit, misschien wordt ie over een jaar wel kort gereden. Is alle moeite voor nop geweest.
Dankje. Al snap ik wel dat je het geluid van een V8 zou missen als je naar elektrisch overstapt. Maar ja, ik kwam nooit verder dan vier cilindersVerder leuk om het enthousiasme te lezen over beide auto’s. Al die zeurkousen die zeggen dat je met een EV niet plezier hebt in auto rijden.
We rijden er nog wel korte ritjes mee, airco staat nu uit en niet voorverwarmen. Nu hoor je het geluid niet. Maar de rijden wel zo weinig mogelijk. Schijnbaar kan de schade nog erger worden, liever niet natuurlijk.Schrik wel van die airco compressor en niet doorrijden, ik heb ruim 3 maanden doorgereden met een kapotte omdat er geen plek was
Ik denk dat ik het wassen wel goed uitvoer. Eerst goed afspuiten, als het nodig is heb ik een pre-wash, spray, geen schuim. Ik gebruik een degelijke handschoen, 3 emmers, dus dat mag geen krassen opleveren lijkt mij?Je kan de auto bij een goed adres gewoon 1x goed behandelen en in de keramische coating zetten. Dit is allemaal heel oppervlakkig en niet perse gek / wat je veel ziet bij auto’s tegenwoordig die net zijn opgeleverd.
Ik heb een goed adres maar wel stuk rijden voor jou , zit in Oss.
Je bent 1x denk EUR 400 kwijt , misschien wel minder omdat dit allemaal echt zo is weggepoetst, maar dan is die erna wel echt goed verzegeld voor twee jaar mits je op juiste manier de auto wast.
Hiemstra Cosmetic Car Care in Opende bij Surhuisterveen is een heel goed adresje.Kan wel een prijsopgave vragen, iemand een goed adres in regio Groningen?
€400 vind ik aanzienlijk en de verzegeling nu is voor 3 jaar. Maar dat is wel een basic-behandeling, aldus de dealer.
Serieus, je gaat niet tanken? Sommige mensen snappen er niks van...
Ik had nu 5l getankt, dat heb ik er bij lange na niet uitgereden. Ik vind dat prima. Als ik meer zou rijden, dan minstens zelfde stand terug inderdaad. Maar ja, blijkbaar dacht die persoon er anders over.Dit is toch gewoon standaard bij zo een leen ovk? Zelfde stand terugbrengen?
Vind zo een Clio wel leuk!
Zelfde stand terugbrengen?