Magnifieke Malloot elektrisch: Zoe en Capri.

Ik vind het gewoon verdrietig. Je krijgt een leenauto, zonder extra kosten, dan kan je toch prima benzine betalen. Zelfs ik, waarbij ik veel duurder uit ben dan mijn thuisgeladen EV. Nogmaals, mensen zijn (soms) rare wezens...

Ja, dus met een brandend lampje meegeven, dan moeten ze wel tanken (of niet dus, blijkbaar).
Andersom, telkens met een volle tank meegeven.. dan heb je van die klanten die er dus rustig een honderd kilometer mee rijden en dan weer terug inleveren met de mededeling: de meter staat op vol hoor.

jajaja, die vlotter gaat nu juist een beetje zakken en dus die brandstofmeter gaat ook bewegen..

Geef altijd een bonnetje mee & aantal km. Is denk ik makkelijk te beheersen zo..?

Krassen sta ik helemaal niet van te kijken. Zo’n goedbedoelde Waxoyl verzegeling lijkt me de oorzaak. Dealer die hem even door de krasstraat drukt, vervolgens met niet al te beste ‘poetsdoeken’ de verzegeling aanbrengt en uitpoetst waarbij de auto misschien niet 100% schoon was.

Mijn advies zou zijn om zelf een goede polijstmachine aan te schaffen. Kun je hem zelf bijhouden. En dan gewoon een goede wax. Coating ben ik niet zo’n liefhebber van, voorkomt geen krassen en al je die hebt moet je de coating na bijwerken weer opnieuw aanbrengen.
Heb zelf de nodige poetsmachines, wil je best een keer helpen zodat je het ook zelf kunt leren.

Krassen sta ik helemaal niet van te kijken. Zo’n goedbedoelde Waxoyl verzegeling lijkt me de oorzaak. Dealer die hem even door de krasstraat drukt, vervolgens met niet al te beste ‘poetsdoeken’ de verzegeling aanbrengt en uitpoetst waarbij de auto misschien niet 100% schoon was.
Deze dealer besteedt het uit aan een bedrijf. Bij het afhalen zat er nog wat residu van een plakker aan de zijkant, dus ja, kan je je afvragen of het goed is gebeurd. Zo'n sticker zal niet daarna nog zijn verwijderd...
Mijn advies zou zijn om zelf een goede polijstmachine aan te schaffen. Kun je hem zelf bijhouden. En dan gewoon een goede wax. Coating ben ik niet zo’n liefhebber van, voorkomt geen krassen en al je die hebt moet je de coating na bijwerken weer opnieuw aanbrengen.
Heb zelf de nodige poetsmachines, wil je best een keer helpen zodat je het ook zelf kunt leren.
Ik heb nu polijstmiddel, dat ga ik eerst wat handmatig doen. Buurman heeft wel een machine mocht dat nodig zijn.
Daarna de keramische wax spray. En de rubbers aan de zijkant zijn al wat lelijk geworden, daarvoor heb ik ook wat gehaald. Staat allemaal op foto (pagina terug).

Wilde eerst wachten op het verhaal bij de dealer met het oog op Ford options, maar ik heb vanochtend tijd en het is nu ook prima wat het weer betreft. Dus even goed poetsen, krassen die ik nog zie weghalen en wax erop. Zo maar beginnen, anders staat de zon er misschien al op.

Ik ben benieuwd ik de auto daarna gewoon met de hogedrukspuit kan bijhouden bijvoorbeeld. Nu wil ik hem elke week wel wassen...

De Zoe zoeft weer als vanouds en mede door de hoge dieselprijs doet mijn vriendin vandaag een mooie duurtest; iets meer dan 400 km. Die begon met een rit van ~170 km. Theoretisch haalbaar, maar wat laat de praktijk zien. Auto tot 100% opgeladen vlak voor vertrek en ze kwam met 24% aan. Was vooral snelweg, waar ze gewoon 100 km/u reed. Daarna laden, gewoon aan een 11 kW laadpaal à €0,36/kWh. Die tijd had ze gelukkig. Onze Zoe kan niet snelladen, maar wel met 22 kW laden. Alleen zijn die palen vrij schaars. Later maakt ze nog 2 ritten van zo'n 125 km, dan kan ze ook nog even laden tussendoor. Kan dus prima.
Iedereen vroeg of ze wilde rijden omdat de brandstof zo duur is... lol. Maar fijn dat het dus kan, terwijl het niet eens heel warm was vanochtend.

De Capri staat sinds vandaag op zomerbanden. Hij heeft nu zo'n 4400 km gereden op de winterbanden, met een gemiddeld verbruik van 17,8 kWh/100 km. Niet gek, gezien het best koud was. Benieuwd naar de komende kilometers!
Nog even gevraagd naar de krassen bij de dealer, was geen probleem met het oog op Ford Options.

Overigens moet ik nog wel milieustickers bestellen voor de Capri. Ik had de hoop dat het voor een EV niet nodig zou zijn, maar blijkbaar is dat niet haalbaar met de controle.

Ja, dus met een brandend lampje meegeven, dan moeten ze wel tanken (of niet dus, blijkbaar).
Andersom, telkens met een volle tank meegeven.. dan heb je van die klanten die er dus rustig een honderd kilometer mee rijden en dan weer terug inleveren met de mededeling: de meter staat op vol hoor.

jajaja, die vlotter gaat nu juist een beetje zakken en dus die brandstofmeter gaat ook bewegen..

Onze garage hanteerde eerder inderdaad vol mee, ook vol weer neerzetten. Paar keer met aftanken behoorlijk meer liters erin gegooid dan ik verreden had. Maakte me daar verder niet druk over, wel gezegd bij inleveren. Nu mag iedereen die een leenauto afspreekt het lekker zelf uitzoeken hoe ze het met brandstof doen. maakt voor de garage geen verschil, maar wel minder gezeik en achteraan zitten.

ik zie de capri sowieso erg weinig. laat staan in het rood.

Zoë dus nu weer helemaal in orde? Ja het gemis van een DC laadmogelijkheid beperkt de auto wel wat. Maar als je zulke ritjes incidenteel maakt is dat ook prima te overzien

ik zie de capri sowieso erg weinig. laat staan in het rood.
Klopt, ik zie hem vrijwel nooit hier. Explorer wel met enige regelmaat, maar dan ook grijs of zwart...
Zoë dus nu weer helemaal in orde? Ja het gemis van een DC laadmogelijkheid beperkt de auto wel wat. Maar als je zulke ritjes incidenteel maakt is dat ook prima te overzien
Ja zo het lijkt is de Zoë in orde. Inderdaad te overzien, want deze situatie komt eigenlijk nooit voor. Dus echt incidenteel, dan is het fijn dat het kan.
Opvolger heeft dus ook echt geen haast, staat nog geen 60k op nu.

Terug
Bovenaan