929V6
Asfaltkampioen
Banter zei:Kristian zei:Mooiste auto in z'n klasse, zowel qua exterieur als interieur.
Mening?
Ja, wat dacht je dan? Uitspraken over schoon- of lelijkheid zijn altijd een mening.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Banter zei:Kristian zei:Mooiste auto in z'n klasse, zowel qua exterieur als interieur.
Mening?
Moderator
Daar heeft Autoweek toen ook mee gereden en een artikel over geplaatst.3ADZAM zei:Stond gisteren ergens geparkeerd met de mijne en zag dat er een ouder stel op afliep. Gingen naar binnen staan kijken en foto's maken. Hij trekt dus wel de aandacht. Apart dat er nog steeds geen artikel is over de skyactive x hier inderdaad. Zou je toch wel mogen verwachten. Of zou autoweek niet uitgenodigd zijn? Andere journalisten hebben vorig jaar al in testversies gereden. O.a. autogefuhl. Lag toen nog in de vorige 3.
Kristian zei:Over het algemeen is AW ook wel redelijk pro Mazda hoor. Ze zijn echter wel rijkelijk laat met CX-30 en Skyactiv-X rijimpressies inderdaad.
Curlew zei:design (...)schijnen allemaal goed to zeer goed te zijn
Da's natuurlijk best persoonlijk
Curlew zei:Uiteraard maar er is überhaupt sprake van interessant design en over het algemeen gevonden vinden mensen de auto dan wel mooi dan wel bijzonder.
Curlew zei:Dat jij hem vind tegenvallen verbaast me dan weer niks, jij vind de 308 SW mooiIk vind de Mazda3 juist op foto's niet altijd even mooi maar in het echt wel
Moderator
Barri zei:Elke keer kijk ik weer om als ik langs de 3 loop, of als ie voorbij komt rijden.
Ja nou, dat jij een Mazda mooi vindt, verbaast me dan weer enorm.
Curlew zei:GrapjurkItt andere merken hanteert Mazda al jaren ongeveer dezelfde designtaal maar dan geëvolueerd. De lampenunits zijn al sinds de eerste generatie 3/6 (en zelfs laatste 323/626) amandelvormig en de grille vijfhoekig (inmiddels twee hoeken erbij). In de periode Mazda3 II en Mazda5 II vond ik ze niet altijd even fraai. Overigens vind ik ook niet alle nieuwe Mazda's mooi zoals de Mazda2, CX-5 (niet lelijk maar beetje plomp) en MX-5 had ook wat mooier gekund van achteren
Vind dat Mazda sinds de (eerste) CX-5 designtechnisch wel een heel andere koers is gaan varen.
Curlew zei:Gefeliciteerd! Zie graag foto's![]()
danielauto zei:Voor dat prijsverschil zou het voor mij geen twijfel zijn. En die krijg je ook direct weer terug bij inruil in de toekomst.
Curlew zei:Rood is alleen icm SkyActiv-X en alleen voor de hatchback.
MBdoubleyou zei:Curlew zei:Rood is alleen icm SkyActiv-X en alleen voor de hatchback.
Toch weer jammer. Wie bedenkt zoiets in vredesnaam.
"Even over de keuze van interieurkleuren: in de vorige Mazda 3 hadden we wit als optie. Doen we niet meer! Teveel gedoe. De klanten moeten het maar met zwart doen.
Wat? De baas zegt dat er ook rood gekozen moet kunnen worden omdat rood dè Mazdakleur is? Voorruit, maar dan alleen als de klant een hatchback met SkyActive X motor kiest. Sedanrijders geven we überhaupt geen keus. Toch saai volk. Die krijgen alleen zwart"
Curlew zei:Sedan icm met -X kunnen wit kiezenPast meer bij het chique van de sedan en rood bij het sportieve van de hatchback (vandaar ook altijd zwart hemelkleed itt de sedan), zoiets zouden ze eerder gedacht hebben
![]()
Alleen al om het model te kiezen krijg je alle verschillende uitvoeringen te zien. Enorm onoverzichtelijk!
Als je 'Luxury selecteren" aanklikt staat er toch echt: zwart lederen interieur. Wie verwacht dan dat je ergens alsnog voor 200 euro een wit interieur kunt selecteren?
Het levert meer op om wit leer op alle Mazda 3's aan te bieden. Meer kans dat het wordt besteld en dus zijn de extra ontwikkelingskosten eerder terugverdiend. Zo simpel is het
De eerste A3 had standaard ook groen, blauw en geel. Dat waren nog eens tijden!
Bimmert zei:danielauto zei:Voor dat prijsverschil zou het voor mij geen twijfel zijn. En die krijg je ook direct weer terug bij inruil in de toekomst.
Voor 950 e zou ik ook de 180 pk pakken, maar ik denk dat Alex veel meer korting heeft gekregen op die voorraadauto.