Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De wielbasis is ruim 2m70 en dat is riant, nog niet zo lang geleden was dat een goede maat voor het D-segment. De Focus heeft het ook en die is behoorlijk ruim achterin, een Astra heeft minder wielbasis en is nog ruimer achterin. Ik denk dat het offer vooral gemaakt wordt door de lange voorkant en de zeer vlakke voorruit, waardoor de zitplekken verder naar achter moeten. Wat dat betreft doet de auto me veel denken aan de V40. Daarin viel wat mij betreft prima te leven hoor, alleen als je veel langer bent dan 1m80 gaat het niet werken. Als is de achterbank van de Focus (zeker met panodak) dan ook niet fantastisch denk ik.SVF zei:Jammer dat Mazda zo weinig keuze biedt aan kleuren. Het blauw zoals de Golf hierboven zou ook prachtig staan. En ik heb het me ook al in het topic over de Corolla afgevraagd: waarom niet een paar cm meer wielbasis of wat slimmer gevormde voorstoelen? Nu verliest hij bijna elke test op ruimte achterin.
Waarom tegenvallen, als er 1 merk is waar je de opgegeven verbruiks cijfers een beetje realistisch kan benaderen is het Mazda wel. Die Focus haalt ook never de 1:20.Rutger DC zei:![]()
AutoWeek vermeldt alleen de NEDC-cijfers en daar hebben we niets meer aan. De WLTP-cijfers vallen dan toch tegen. Een Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line zit op 122 g/km, gelijk aan de SkyActiv-X instapper (sedan). Mazda zet concurrerende cijfers neer, maar daar houdt het wel mee op. Revolutie in autoland? Nee.
Waarom zou je nog voor de 1.8 G gaan ipv de 2.0 X ?
Nogal offtopic, maar dat is echt onzin. Of je nu wel of niet een reservewiel aan boord hebt, als je lek rijdt en niet zelfstandig de (snel)weg kunt verlaten heb je assistentie nodig. Als je al zo levensmoe bent om op de vluchtstrook een wiel te gaan wisselen, is er nog altijd het argument dat het niet toegestaan is op de meeste plekken. Dus hoe dan ook zal er een takelwagen opgeroepen worden.KadettRT zei:Mensen zonder reservewiel zijn diegene die vaak de files veroorzaken
DeeTwee zei:Wel grappig dat in alle testen altijd gezegd wordt dat de Focus 375 liter bagageruimte heeft. Terwijl het vrijwel altijd om een testauto met reservewiel gaat. Als dat ook bij deze test het geval is heeft de auto slechts 341 liter bagageruimte wat dus zelfs minder is dan de 3. Al betwijfel ik of de opgaaf bij de Golf en de 3 wél accuraat is, zou best kunnen dat ze daar ook geen rekening hebben gehouden met aanwezigheid reservewiel. Met name bij de Golf ziet het er ook niet al te ruim uit met die hoog liggende bodem.
4/5: The new SkyActiv-X engine certainly creates the most convincing version of the new Mazda 3 yet, but it feels in some ways that the clever spark controlled compression ignition technology under the bonnet is being held back from its ultimate potential. This is the very first application of the tech though, so it’ll only get better with time. Here and now you get some much needed extra power over the SkyActiv-G car without really sacrificing fuel economy, but a little refinement is lost. It’s good enough to be our pick of the Mazda 3 bunch.
The first impression disappointed . Up to 4000 tours, the engine runs pleasantly quiet and vibration-free, but is rather weak . The linear power development should also be responsible for the fact that the objectively even average performance (for 180 hp!) Subjectively feel even flabbier. Mazda himself emphasizes that the engine wants to be a perfect partner for every day rather than a performanceable. On our test drive (city, country road, limited freeway and minimum full load share) the Skyactiv-X with automatic consumed 10.2 liters, as a switch 8.9 liters . This is not representative, but makes it curious about the first consumption in How To Cars test.
Cdlop zei:Tot 4000 toeren doortrekken, dat doe je toch zelden.
Kristian zei:Mooiste auto in z'n klasse, zowel qua exterieur als interieur.