MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10 (schade & aanhanger gekocht)

Wilde vandaag ook de afgebroken schroef van antenne eruit krijgen maar dat is niet gelukt helaas. Keer wat anders proberen. Toen de wielen tijdje geleden werden uitgebalanceerd viel de collega (van de werkplaats) van mijn broer z'n werk op dat linkervoorwiel slag had en achter een klein beetje. Het trillen was met uitbalanceren voorbij maar ik voelde toch een heel licht schudden van de auto. Vandaag voorvelg laten richten, scheelt ook weer flink.

Viel hen echter wel op dat de bínnenkant van de velg 'stoepschade' rondom had, niet door mij iig. Wat ik wel al wist is dat als je stuur helemaal naar links of rechts doet en dan gaat rijden je het voelt aanlopen. Dat is APK-afkeur (laatste APK heeft ie gewoon gehaald) maar de velgen zijn gewoon origineel Ford dus dat is wel apart. Hij zei dat mogelijk kogels zijn vervangen en dat ie dan aanloopt oid? Iemand idee? Banden zijn niet te breed. Ik mocht wel uitgebreid onder de auto kijken, dat is altijd leuk! Afgezien van de regen zag het er van onderen keurig droog uit.

Sa5MTKN.jpg

vgC4Xer.jpg

Wat een leuke Fiesta MCW, en ook de klusjes die je doet en deelt, erg leuk om te lezen! De onderkant ziet er nog netjes uit zeg!

Met het stuur, zou dat misschien ook nog een homokineet zijn? Maakt het ook wat lawaai?

Doet de Fiesta ST van mijn 2lingbroer ook, deed zijn Aston Martin ook en bv de Eletre ook. Gewoon af-fabriek dus :censored:

e4wuQLU.jpg

Niet ik gelukkig maar ik was was wel de eerste daar (zag het niet gebeuren maar was nét gebeurd). remmen, alarm lichten aan en naar de vluchtstrook. Had over aardig wat brokstukken gereden. mogen even auto wassen en checken op schade maar wat ik kon zien had ik niks wat niet wegveegbaar was.

Uiteraard veel minder belangrijk want de bestuurster van de Yaris was bewusteloos en ademende snurkend . 112 gebeld, situatie en gesteldheid van mw. gecheckt en doorgegeven. Politie was er vlot en daarna de rest. Gelukkig geen kind achterin want die had het waarschijnlijk niet overleefd.

Holy fcuk. Dat is niet best. Hoop dat de betrokkenen er goed uit zijn gekomen. Mooi dat je snel kon helpen.

Wat een nare ervaring. Onderzoek zal het misschien nog uitwijzen maar de oorzaak van overlijden hoeft niet perse het resultaat van de klap te zijn geweest. Niet dat het de situatie veranderd...

Nou ja, of de journalist ziet de auto's in de kreukels en hoe ze staan en concludeert dat. De Stentor meldde gisteren al snel dat de auto hard tegen de vangrail is geknald, terwijl die achterkant ook alleen het resultaat kon zijn van een harde botsing met die bestelbus.

Het was 500 meter ná een oprit en heb geen busje mij hard zien inhalen. Voor hetzelfde geld was er lichamelijks iets al aan de hand en had ze voet van pedaal waardoor ze langzaam reed. Onderzoek moet het uitwijzen. Ik werd iets voor 11:00 net gebeld door politie voor vragen dus heb niet idee dat onderzoek al af was gerond.

Jeetje MCW, een ongeluk zo en dat je dan helpt hakt er al erg in, maar dat de bestuurster helaas toch komt te overlijden is helemaal erg heftig. Dat gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten!

Hopelijk krijg jij ook de begeleiding die je (misschien ) nodig bent (slachtofferhulp is dat geloof ik.) Sterkte MCW!

Jemig, dat is een heftig ongeval. Ik ben geen expert maar die Yaris moet praktisch stilgestaan hebben als ik de impact inschat obv foto's.

Het lijkt me geen pretje om dit te zien, maar je hebt gedaan wat er in jouw macht lag en dat valt te prijzen. En, zoals Pjötr zegt, trek zeker aan de bel als het op je netvlies blijft.

Sterkte MCW, dat is geen fijne ervaring... Top dat je zo gehandeld hebt. Hoop ook zulke omstanders te treffen als mij een keer wat overkomt.

Wow, dat is heftig! Was het zo rustig op de weg dat je als eerste erbij was terwijl je het niet hebt zien gebeuren?

Goed gehandeld, maar heftig om mee te maken zeg.

Dank jullie wel hoor. Zal zeker aankloppen bij huisarts/slachtofferhulp indien nodig maar ik ga er vooralsnog goed mee om, slaap goed en kan er goed over praten. Na telefoongesprek van politie was ik uiteraard wel emotioneel maar daar is niks mis mee.

Was het zo rustig op de weg dat je als eerste erbij was terwijl je het niet hebt zien gebeuren?

Nee juist niet. Denk dat ik de eerst aangekomene was van de meest rechterbaan en dus er tussendoor kwam.

Helaas geen overlijdensbericht kunnen achterhalen, ook via andere kanalen hulp gevraagd maar geen succes. Net nog voorbij de plek gereden onderweg naar huis.... overigens heeft mijn auto geen zichtbare schade van het rijden over de brokstukken toen.

l41UxpO.jpeg

Blijft een lekkere auto al merk ik wel dat ik bijna 40 ben; een volgende auto liever iets comfortabeler. Zei mijn broer laatst ook over zijn ST. maand vakantie is voorbij dus nu even niet zo bezig met de auto behalve gebruiken en af en toe afspuiten in de wasbox.

Weinig nieuws over de auto. Bijna 3.500 km erbij gereden (nu 114.440 km). Voornamelijk naar familie, vrienden en plezierritten om ergens een end te wandelen. Fietsen doe ik in de winter weinig, inmiddels wel al 3 fietstochten gehouden. De e-bike heeft inmiddels bijna 20.000 km gelopen door mij en heeft een nieuwe motor gekregen en ik fiets al wat vaker naar werk.

Ik heb wel besloten weer terug te gaan naar mijn laatste stageplek. Na de opleiding wéér 'opnieuw' beginnen viel me zwaar en huidige werkplek valt toch tegen op diverse vlakken. Vanaf komend week werk ik dus weer 7 km van huis. Dus auto is weer overbodig voor woon/werkverkeer geworden. Dermate het mooier weer zal worden zal de Fiesta dus een stuk minder gebruikt worden omdat ik uiteindelijk toch liever fiets.

Ik hou de Fiesta nog wel even. Sowieso t/m juni wanneer ik vakantie heb en wellicht binnenkort ook wanneer ik ook vakantie heb. Wil er toch eens mee naar Z-Limburg en/of Duitsland. Ik verdien nu meer dus het is financieel ook te doen. Na APK e.d. dan waarschijnlijk verkopen ivm willen kopen van mijn huidige huurhuis. Plaatje van vandaag na een klompenpad te hebben gelopen met een vriend:

n6yQvyk.jpeg

Ps: blij dat ik geen winterbanden heb gekocht. Totaal niet nodig gehad.

Laatst bewerkt:
Het blijft een zeer actueel model, zeker in deze uitvoering. Doet op designgebied niet onder voor z'n opvolger (y)

Goed nieuws, soort van... er is niks mis met de ophanging, homokineet of wat dan ook. Het is natuurlijk een Sport met de optionele 17" en dus een verlaagd sportonderstel en platte bandjes. Producteigenschap dus eigenlijk. Wellicht ben ik ook wel te kritisch aangezien ik nogal gevoelig ben voor geluiden, gevoel etc... toch fijn om zeker te weten dat het niet aan de auto ligt, al is het voor mij wel een bevestiging dat een volgende auto liever iets meer comfort heeft.

Wat fijn om te horen dat er met de Fiesta niets aan de hand is, qua ophanging enzo. Blijft ook een leuke auto om te zien zo. Mijn buren hebben een witte 5deurs, nou dat oogt toch allemaal toch wel minder dan die van jou!

Inmiddels 116.642 km op de teller. Er zijn weken dat ie stil staat voor de deur en dan weer af en toe heel handig als je bezoek hebt en en/of wat leuks wilt gaan doen of vrienden elders ga zien. Ik ga woensdag t/m zondag naar Zuid-Limburg (en daarna een week met familie in een huisje in Friesland). Eerst hotelletje en daarna kamperen. Tentje had ik al, vandaag overige (Quechua/Decathlon) spullen gekocht. Heb twee grasveldjes in de tuin en op eentje alles uitgeprobeerd.

bm0uMCr.jpeg

MwKnbM4.jpeg

Ook de auto weer eens gewassen en dit keer ook van binnen (was hard nodig). Een sneller en jonger broertje was er ook :D

jNQv6dq.jpeg

Zag wel bij mij allemaal isolatiemateriaal op de motor liggen, onder de motorkap is het wat kapot. Wie weet door een marter? Dacht tevens dat ruitenwisservloeistof op was (motortje werkt wel) maar na het gevuld te hebben deed het nog niks en lag er een plasje onder de auto. Die is dus lek. Zal na de vakantie kijken waardoor het komt. Gelukkig was ik mijn auto regelmatig.

Binnenkort moet ie ook voor de APK...

Muizen kan ook.

Zo’n tent heb ik laatst ook voor mijn oudste zoon gekocht, voor de (scouting) kampjes. Dan is een de Waard iets té.:ROFLMAO:

Ik blijf deze Fiesta een leuk model vinden.
Deze sportieve is ook leuk.

Ja ben benieuwd. Nu week in Friesland met de familie. Auto staat op mijn moeders oprit, wel fijn gevoel. Wel sneu voor mijn kat, die was net zo blij dat ik thuis was en gelijk dag erna weer weg ;) Auto trilt wel bij stevig remmen, dus ben bang dat het tijd is voor nieuwe remschijven.

Fijne vakantie MCW!

Is dat zo'n opgooi-tentje?

Blijft een leuke auto zo'n Fiesta! Het zou inderdaad een marter kunnen zijn, ik zou dan even kijken (als je vaker er last van hebt) of je (meer) slangen hebt die gemaakt zijn met visolie erdoor. Daar zijn ze extra dol op namelijk. Bij mij sloopten ze alleen de slangen, misschien hebben ze het isolatiemateriaal nodig gehad voor een nestje ofzo.

Was heerlijke vakantie. Schitterend weer en perfect fietsweer. Idd zo'n opgooi-tentje. Was wel wat fris 's nachts :ROFLMAO: Ik ging altijd rustig ontbijten en dan eigenlijk eind van de ochtend tot eind van de middag fietsen, dan wat eten en dan weer 7/8 km wandelen.

zKvbEa2.jpeg

Helemaal rechtsboven was mijn camping.

b1dMDna.jpeg

Isolatiemateriaal zojuist maar weggehaald want belandde steeds wat op de motor en tussendoor. Zojuist nieuwe besteld.

EIJ8Lcj.jpeg

Koplamp eruit gehaald zodat ik er beter bij kon.

VKJsume.jpeg

RDWofBm.jpeg

Het ligt dus niet aan het reservoir maar gelukkig alleen het slangetje. Kan ook nog door muis zijn of gewoon versleten. Wellicht dat de vloeistof dan tegen het isolatiemateriaal kwam en zodoende ging verzwakken.

Laatst bewerkt:
Ik ben zondag speciaal naar de parking gelopen om naar je Fiesta te kijjken, ik had er een foto van willen maken. Maar wat blijkt, ik heb dus gewoon de verkeerde op de foto gezet, stom!

Ik had het je nog willen vragen, maar ben door al het Japanse geweld het vergeten, is het opgelost met de antenne eigenlijk?

Haha stonden zeker 5 Fiesta's toen we terug naar de auto liepen.

Antennevoet is van de facelift en die is anders. Dus moet op zoek naar de juiste...

Koppelstukje gekocht en geplaatst voor de sproeierslang. Opgelost. Nieuwe motorkapisolatie ook geplaatst. Ook gelijk even nieuwe dimlichten. En klein beetje portierdeurschade op de rechter achterspatbord :mad:

Ah okay!

Mooi dat de motorkap en sproeier zijn opgelost! Portierschade is zonde, lichte krasjes zijn er vaak wel uit te poetsen, maar wel jammer altijd, zeker als je zelf zuinig op je auto bent.

Dat is dan weer jammer. Eigenlijk best raar dat het zo lastig te vinden is. Die fiesta's zijn toch best veel verkocht.

Ja idd. Het nog op het Fiesta-forum gevraagd naar de verschillen maar geen reactie :sleep: Zal binnenkot wel wee even zoeken bij demonteerbedrijven.

APK!
De auto mag weer een jaar mee. De auto is geslaagd en ik ook recentelijk voor mijn VIG-opleiding dus de APK-kosten zijn een cadeautje van mijn moeder. (y)

Gelijk van te voren kleine beurt laten geven (mijn broer zegt dat ie het eens op zijn werk te hebben laten doen maar daar is uiteraard geen bewijs voor). Schijnbaar was de airco aan een onderhoudsbeurt toe. En knipperlichten vóór waren blijkbaar door een andere eigenaar vervangen door 'witte'. Als ik dat had geweten/op had gelet dan had dat weer 20,55 gescheeld.. Verder hadden de remschijven vóór roest en is dat gereinigd, ik had al van te voren aangegeven dat ik vermoedde dat er iets met de remmen waren. De remblokken waren wel nog erg goed.

Binnenkort afspraak met hypotheekadviseur om te kijken of ik mijn vrije sectorwoning kan kopen. Zie nu al vergelijkbare huizen die nu voor 100.000 euro hoger te koop staan dan mijn huis 4,5 jaar geleden te koop voor stond o_O Als vrijgezel lijkt mij het een lastig verhaal maar de verhuurders willen denk ik van het huis af want tegenwoordig is verhuren ook niet echt lucratief meer, las ik laatst.

Dan is het ook kijken of het zin heeft om mijn auto te verkopen. Ik kan prima zonde auto maar is soms echt wel heel handig. En zelfs met 40% korting is OV duur (niet dat ik dat vaak gebruik) dus liever hou ik het en ik kan het maandelijks prima betalen.

Gefeliciteerd met de nieuwe APK! Maarre... je gelooft je broer niet op z'n blauwe (of anders gekleurde) ogen? ;)

De huizenprijzen tegenwoordig zijn echt niet grappig meer inderdaad. Bij vrienden zie ik dat 80.000 euro overbieden intussen heel normaal is geworden, en dat is zowel in de regio Maastricht als de regio Eindhoven. Blijft je die onzin bespaard als je besluit je woning over te nemen, of moet je het dan alsnog opnemen tegen eventuele andere bieders?

En wat betreft kosten van het OV is het van hetzelfde laken een pak: ik maak af en toe wel eens de berekening of het zich loont om het OV te nemen als ik vanuit Maastricht naar Eindhoven of Leiden ga, maar zelfs in een C-segmenter kom ik wat (brandstof)kosten of een treinkaartje betreft op een vergelijkbaar bedrag uit. De paar euro extra die je dan aan een dag of twee parkeren kwijt bent neem ik graag voor lief als dat betekent dat ik (1) comfortabeler en (2) flexibeler onderweg ben. Dus ik snap je voorkeur volkomen.

Technisch gezien zijn witte knipperlichten aan de voorzijde gewoon toegestaan, mits ze maar beiden hetzelfde zijn qua kleur. Dat had dus geen punt mogen zijn.

Dank je wel hoor. Bij verkoop/koop is het conform de marktwaarde maar hoef niet tegen anderen op te boksen, dat scheelt! En mijn stad doet ook aan startersleningen, ook als je van huur naar koop wil binnen hetzelfde huis. De verhuurders zijn een stel die (destijds) zo'n 11 woningen verhuurden in het oosten en had ik goeie klik mee en ze zeggen steeds dat ze altijd gezegd hebben mij te willen helpen. Zo naïef ben ik ook weer niet want zal ook eigen belang zijn, maar wie weet komen we er uit.

Het huis is uit 1952 maar opgeknapt door de vorige eigenaren en relatief grote tuin die ik paar jaar geleden door bevriende hovenier heb laten vernieuwen. Ik heb de mooiste tuin van de straat :ROFLMAO: Ik woon paar straten van de IJssel en uiterwaarden en goeie uitvalshoek voor fiets/wandeltochten. Ik wil hier niet weg. En hele fijne directe buren.

je gelooft je broer niet op z'n blauwe (of anders gekleurde) ogen?

Nee :ROFLMAO: En ben beetje control freak dus wil zeker weten dat het goed gebeurd en sowieso is bewijs wel fijn bij evt. verkoop.

Technisch gezien zijn witte knipperlichten aan de voorzijde gewoon toegestaan, mits ze maar beiden hetzelfde zijn qua kleur. Dat had dus geen punt mogen zijn.

Hm.. volgende week afspraak om reservesleutel op te halen en te laten coderen aan de auto. Zal het dan nog eens navragen.

ik maak af en toe wel eens de berekening of het zich loont om het OV te nemen als ik vanuit Maastricht naar Eindhoven of Leiden ga, maar zelfs in een C-segmenter kom ik wat (brandstof)kosten of een treinkaartje betreft op een vergelijkbaar bedrag uit. De paar euro extra die je dan aan een dag of twee parkeren kwijt bent neem ik graag voor lief als dat betekent dat ik (1) comfortabeler en (2) flexibeler onderweg ben. Dus ik snap je voorkeur volkomen.

Ja idioot toch. Terwijl onze wegen al dichtslippen... het niet te hoeven parkeren en het evt kunnen drinken zie ik als pluspunten van OV maar verder hou ik er niet van.

Mooie plannen.
En je woont in een mooie stad.
Mijn vrouw had er net een flatje gekocht toen we elkaar leerden kennen. Maar toen (25 jaar geleden) was het een beetje verpauperd. Sindsdien is het echt opgeknapt.
We gaan er geregeld heen. Vooral dat döner tentje in het centrum is populair bij ons. En nu ik doorheb dat je net aan de andere kant van de Ijssel gratis kan parkeren……. (y)
Succes met de aankoop.

De laatste keer dat ik voor de APK naar Kwikfit ging was er een knipperlicht in het zijscherm waarvan de oranje verf op het lampje was afgebladderd en wilden ze er een nieuw lampje inzetten voor 5 euro! Ik liep naar de andere kant van de auto en verwijderde het lampje daar. Toen was de regel dat beide lampjes het moesten doen of beide niet maar dat is alweer een jaar of 8 geleden en het gaat hier om de extra knippers in het zijscherm bij het voorportier. Sinds mijn vaste en betrouwbare monteur ermee is gestopt blijf ik altijd bij mijn auto tijdens de keuring!

Terug
Bovenaan