Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heb inmiddels de originele Knight Rider bumper van de serie ontvangen (een kopie), heb hem even op de auto gehangen, maar de bovenkant moet omhoog geduwd worden zoals te zien is.
Maakt op zich niet uit aangezien hij toch nog bewerkt moet worden, de lelijke plekken eruit etc. voordat ik er een mal van kan laten maken, om dan een perfecte bumper te hebben.

Laatst bewerkt:
Toch apart dat de bumper zo anders loopt. De originele KITT gebruikte toch dezelfde motorkap. Lijkt me dat hij wat ingezakt is nadat deze uit zijn mould kwam.

Het was een veel voorkomend euvel, een doorgezakte bumper....dus origineler kan het eigenlijk niet! :)

Leuke reportage van de Xedossen. Zal een aardige klus zijn geweest om alles te starten, schoon te maken en op een rij te zetten.

Volgens mij heb ik jaren geleden de grijze 300ZX met Y-kenteken gezien in Nieuwegein. Ik heb 'm op de foto gezet en die geupload, maar de provider heeft mijn foto's gewist. Misschien kom ik het origineel nog eens ergens tegen in mijn foto-archieven.

Was inderdaad veel werk, ben een volledige dag bezig geweest om de auto's schoon te maken.
Voor het verplaatsen van de Xedossen moest ik tevens steeds een accu overzetten, want de meeste die erin zaten bij de Xedossen waren al op.

Denk een jaar of 25 geleden ben ik ooit maar één keer een rode Nissan 300ZX tegen komen, nu circa één week geleden een witte ZX en vandaag tot mijn verbazing nog één,...een schitterende knalrode in Nunspeet.
Zo zie je ze nooit en dan in 1x twee binnen twee weken!

Deze stond een paar jaar geleden in Soest.

23786588862_f6258fee2c_b.jpg

23266730874_bbbe6eb638_b.jpg

Leuke reportage zeg... Nog bedankt voor je PB! (y)

Uhm die bumper, sorry dat ik het zeg, maar wat een lelijk ding zeg, zo ruw en alles, dat valt me heel erg tegen.. Was het een dure, of viel dat mee?
Maar als ik het begrijp wordt dit een mal, en ga je zelf een nieuwe maken? Waarom als ik vragen mag?

Mooie foto van de rode ZX Tom!

Ik heb alleen deze Fransoos gespot, in Spa, België.

En deze 1995 Nissan 300 ZX Twin Turbo Automatic op YoungtimerEvent.

Ik kwam je gisteren volgens mij nog weer tegen bij Doornspijk met je Xedos 9 ;)

Maar waar ergens staat die rode 300ZX in Nunspeet?

Diante zei:
Het was een veel voorkomend euvel, een doorgezakte bumper....dus origineler kan het eigenlijk niet! :)

Hahaha top dan, ik weet zeker dat je er iets moois van maakt.

Maar als je de originele bumper bestelt dan zou ik wel verwachten dat hij ook past. HAngt er een beetje af wat de deal is natuurlijk. Als het een soort vrienden dienst is dan is dat al weer anders. Afijn of azijn, genoeg zuur voor vandaag. Die bumper komt goed, en dat hij van de originele komt is sowieso leuk.

Mooie reportage ook, ze staan er mooi bij in elke geval.

@Pjötr. Mooie spots. Ik heb het niet zo op zwarte tuning motorkappen maar deze kan het wel hebben. Jammer van de bumper die niet echt van heel goede kwaliteit lijkt te zijn.

Van de Knight Rider bumper is (nu was) er maar één van op de hele wereld, het is een gebruikte van de serie die David Hasselhoff gekregen had na de opnames van NBC.

Ik "ken" degene in Amerika die vijf originele KITT's heeft en met hem en nog vier anderen hebben we geld bij elkaar gelegd om de bumper te winnen op de veiling.
Mijn inleg was $1500,-, daarnaast alleen nog de verzendkosten van $450,- moeten betalen voor de kopie die ik dan ervan kreeg.

Degene die de kopie ervan heeft gemaakt heeft niet zoveel polyesterervaring, dus op zich vond ik het nog niet al te slecht gedaan.
Dat de kwaliteit niet geweldig is maakt niet uit, ik weet wat het eindresultaat straks wordt en dat gaat helemaal goed komen.

De reden dat ik een mal ervan wil maken is, dat ik dan een goede kwaliteit bumper uit de mal krijg die zijn vaste vorm heeft, aangezien de kopie van boven omhoog gedrukt moet worden om hem netjes aan te laten sluiten.
Hierdoor blijft er spanning op het polyester staan en zal op den duur problemen gaan veroorzaken.

Wil ook een mal ervan hebben, in geval van een aanrijding, dan kan ik de bumper direct vervangen.

Misschien was dat de knalrode Nissan die ik tegen gekomen ben in Nunspeet, heb zo gauw niet op het nummerbord gelet.
Was even naar de sloop (van Olst) geweest in Nunspeet en ben vandaar uit via het station richting snelweg gereden, bij de snelweg krijg je twee rotondes en daar kwam ik hem tegen, hij stond dus niet ergens geparkeerd of zo.

Ja, was inderdaad met de blauwe (Miller) Xedos 9, hier rij ik nu mee als dagelijkse auto.
Ga spoedig overigens nog even naar Nunspeet, want bij de Alfa garage die onder andere in speciale auto's doet zag ik ineens een heel mooi rood iets staan te glimmen in de showroom met F40 op de spoiler. :)
Die wil ik wel even van dichtbij gaan bewonderen!!!
(zal wat mooie foto's ervan maken)

Heb overigens besloten om mijn Xedos collectie toch te gaan houden, ik krijg het niet over mijn hart om ze te verkopen wat ik nu nog heb.
Dus....we gaan gewoon weer vrolijk verder op een dag met Xedossen shoppen!!

PS. Er staat overigens een niet al te gekke knaprode Jaguar XJS cabrio (engelse uitvoering) bij Van Olst in Nunstpeet op de sloop (nog niet bij de sloopauto's), zo op het eerste gezicht meer dan de moeite waard om te redden.
Wat ik zo op het eerste gezicht zag, de grill was kapot, deuk in een deur bekleding moet vernieuwd worden en de cabriokap.

Diante zei:
Heb overigens besloten om mijn Xedos collectie toch te gaan houden, ik krijg het niet over mijn hart om ze te verkopen wat ik nu nog heb.
Dus....we gaan gewoon weer vrolijk verder op een dag met Xedossen shoppen!!

Ik mag je nu al. :)(y)

Ben ook wel benieuwd naar die F40. Heb 'm op internet nog niet kunnen vinden. Bij Prins?
Ik weet dat v.d. Akker in Best er ook eentje heeft staan. Ding moet € 1.350.000,- !! kosten. :eek:

Ja, bij Prins.
Die stikt van het leuke aparte spul wat ze hebben staan, Aston Martin's, Ferrari's, Maserati's, Lamborghini's, etc...

Misschien dat ik morgen langs rij, even kijken of ik het past qua tijd in verband met twee andere afspraken die ik heb.

Aha, dat is dicht in de buurt, zal straks nog weer eens bij Van Olst kijken, zet gelijk wel even de XJS op de foto. Nog wat bruikbaars gevonden aan de Xedos 6 en 9 die er staan?
Wie weet kom ik die 300ZX nog een keer tegen, rijdt daar namelijk regelmatig.

Er kwam pas ook een Lamborghini Espada bij mij langs het huis voor een proefrit van Wim Prins, je hebt maar zo kans dat die daar ook nog wel staat. Ik woon precies aan de route waar ze altijd proefritten met al die wagens maken :D .

De Xedos 9 heb ik al veel vanaf gehaald, laatste keer alleen een achterlicht met wit knipperlicht van de Xedos 6.
Als ik het geld voor de Jaguar had gehad, had ik hem gekocht...heb alleen nog niet gevraagd wat hij moet kosten.

Ja graag, upload wat foto's ervan mocht je eerder bij Van Olst geweest zijn dan ik ben. :)

Wat jammer zeg, die Jaguar was echt een leuk project om op te knappen voor iemand.
Wellicht heeft iemand hem gekocht ook met deze bedoeling.

De Xedossen zagen er nog mooi uit op de foto's, wat ik jammer vind is dat ze nogal lomp met de auto's omgaan waardoor ze goede onderdelen beschadigen of erger nog geheel onbruikbaar maken.
Had het voorste spatbord van de Xedos 9 aan de bijrijderskant nodig, toen ik er was zat hij al onder de deuken. :(

Dat snap ik dan weer niet, om op deze manier met de auto's om te gaan verdienen ze er minder op dan ze zouden kunnen doen.

Diante zei:

Zal vast niets te maken met het gegeven dat relatief grote, onbekende, APK-loze auto's niet gewild zijn en dat je ze simpelweg niet verkocht krijgt...

Nee hoor, dat is het niet.
Een APK was te regelen, kon zo bij de garage om de hoek gebeuren.

Heb vanaf het begin al veel twijfels en moeite gehad en de Xedossen te verkopen en dat is gebleven, als je eigen gevoel het er al niet mee eens is dan gebeurt het ook niet om ze kwijt te raken, je moet ze "los" laten en dan verkopen ze wel.
De auto's die ik kwijt wou zijn weg, de auto's die ik eigenlijk wou houden zijn gebleven, wonderbaarlijk toch?....of heb je daar ook een verklaring voor??

Ik zag hem staan, het is ook nog het juiste jaartal zoals de DeLorean van Back to the Future.
Wordt hard sparen in 2016 om er eentje te kopen. :)

Tegen die tijd dat ik geld heb om een filmauto aan te kunnen schaffen moet ik gaan kiezen welke het gaat worden, de DeLorean of de 1959 Cadillac van Ghostbusters aangezien die wellicht nog meer in waarde stijgt dan de DeLorean.

Heb vandaag wel de juiste velgen met goede banden gekocht voor de Jurassic Park Jeep...

Hier kan hij uiteraard niet op blijven staan... :)

Laatst bewerkt:
Leuk, had ff gemist/vergeten dat je de Jeep ook daadwerkelijk gekocht had.

Was het onderstel niet heel erg slecht? Ik heb ooit een CJ gehad en heb nog koude voeten als ik er aan terug denk. (van de gaten in de vloer)

Hij is wel heel roestig van onderen maar het is geen doorgerot ding, heb zo snel geen gaten kunnen vinden.
Denk als ik de staalborstel over de gehele onderkant haal dat hij daar al behoorlijk van opknapt.

Ben afgelopen woensdag bij de Nissan geweest, was van plan hem naar huis te rijden, maar door een zeer hectische ochtend was ik vergeten de schorsingspapieren mee te nemen, dus kon ik de Nissan niet uit de schorsing halen. :(
Was wel balen, heb toen met iets anders geels dan de Nissan naar huis moeten gaan. (de trein :D )

Nu wordt het aankomende woensdag dat ik hem ga ophalen, donderdag APK en als hij er doorheen komt ga ik hem rijden als gebruiksauto en in de tussentijd hem technisch verbeteren.
Dan krijg hij de maandag daarop eerst een grote beurt, en daarna nog een geheel nieuwe draadboom bij de motor aangezien hij hard van uitdroging is.
Nog een kijken waar ik een nieuwe kan krijgen.

Heb meteen de nieuwe velgen voor de Jeep bij degene achter gelaten, hij gaat ze erop zetten.
Dus als het goed is staat hij volgende week op nieuwe pootjes. :)

Vandaag was het de grote dag, ging eindelijk de Nissan 300ZX Twin Turbo ophalen!
Nog even een andere velg met band op de voorkant gezet van mijn andere gele die ik heb, want vond de band té uitgedroogd, zaten allemaal haarscheurtjes in de zijkant, dus had daar niet zo'n veilig gevoel bij.

Meteen door naar het dichtst bij zijn de tankstation, die circa 100 meter verder was, na hem volgetankt te hebben en ik sta af te rekenen, zie ik iets anders geels parkeren achter mijn gele Nissan, ongelooflijk maar waar nog een gele Nissan 300ZX!!...weliswaar dan een NON turbo versie.
Dat was wel een heel apart moment...

De rit zelf naar huis is vlekkeloos verlopen, automaat schakelde perfect, motor was niets op aan te merken, net of hij de dag ervoor nog gereden had.
(Nissan heeft ruim 7 jaar stil gestaan)
Het is een zeer comfortabele auto en je hebt nog ruimte om genoeg dingen mee te nemen, buiten het feit dat het een supersport auto is, is hij prima te gebruiken voor gewone dagelijkse auto.
Enigste wat ik tegen vind vallen is de ventilatie, het is of hard of zacht....zit helaas niets tussenin en als je de auto start staat hij automatisch op hard.

Had tevens vooraf een APK geregeld voor de volgende dag, maar er is een klein stukje uit een achterband, dus moet deze eerst vervangen en de ruitensproeier doet het niet.
Wat het probleem is weet ik nog niet, moet ik nog achter komen, heb het pompje nog niet kunnen vinden zo snel in de volgebouwde motorruimte, dus de APK moet nog even op zich wachten.

Laatst bewerkt:
Die 300ZX groeit steeds meer op mij. Wat een geweldige auto. In mijn jeugd stonden er bij de Nissan dealer in Amersfoort altijd een aantal. Toen vond ik ze ook altijd al erg leuk. Samen met de NSX vind ik het echt veel interessanter dan een 911 uit die tijd, alhoewel een 993 natuurlijk ook niet te versmaden is.
Dat bij het tankstation is wel uniek zeg. Maar ja, toeval bestaat :)

Dat is echt wel hel veel geluk bij het tankstation, dat zal je vast niet nog eens zo meemaken :)
Wat blijft dat geel trouwens een fijne kleur op zo'n auto (y)

Leuk die twee ZX'en. Kon de andere eigenaar de lol er ook van inzien of werd hij er niet warm van?

Wat betreft de ruitensproeier vergeet niet bij de basis te beginnen en check de zekering even. Dit soort pompjes willen een zekering nog wel eens doen doorbranden.

De andere eigenaar stond meteen al bij mijn Nissan te kijken.
Hij kende de auto al, en wilde hem ook kopen, gelukkig was ik hem voor. :)

Alle zekeringen zijn heel, verwacht dat het het pompje zelf is.
Ga morgen verder op onderzoek uit en hoop dat ik het probleem vind, zodat ik zo spoedig mogelijk een APK kan laten doen.
Heb de Nissan nu wel bij de deur staan, maar nu kan ik er nog niet mee rijden. :(

Het aparte is dat bij mijn bordeaux rode Nissan de ruitenwissersproeiers ook niet werken, ook die van de koplampen niet.

Ruitensproeier probleem is even tijdelijk opgelost, alle drie de motortjes waren kapot van de drie sproeiers. (achterraam, voorraam en van de koplampen)

Moet op dit moment nog twee reparatie's doen, remleidingen en stuurkogels vervangen bij de achterkant.
Heb net ook twee nieuwe 245/45R16 Toyo banden gekocht voor de achterwielen, uit één band was een klein stukje en zie je de canvas.

Lampje van de handrem bleef ook branden, console eruit gehaald, handremsensor nagekeken die goed bleek te zijn en meteen de handrem zelf maar eens vast gezet, want die zat los.
Bleek achteraf dat het lampje ook aan gaat als er te weinig remvloeistof in het reservoir zit.

Heb de Nissan ook een goede cleaner beurt gegeven en alle viezigheid is er vanaf...

(nieuw voorste nummerbord met omlijsting komt er ook nog op) :)

Laatst bewerkt:
Wilde al een opmerking plaatsen over de voorste nummerplaat :p

Leuke Nissan. Na de APK lekker van genieten.

Dat gaat wel lukken denk ik! :D

Inmiddels twee nieuwe stuurkogels besteld bij de Nissan Dealer, deze komen vrijdag binnen.
Vrijdag avond worden ze gemonteerd.

Als de garage maandag tijd heeft voor een APK, dan kan ik vanaf maandag lekker gaan toeren erna.

Vandaag voor de APK geweest, had om 14.00 uur de afspraak en reed pas 16.15 uur weg bij de garage.
Nog twee nieuwe achterbanden erop laten zeten, dus hij kan er voorlopig weer tegenaan!

Laatst bewerkt:
De claxon is ermee gestopt dus die moet ik nog nakijken, verder deed één lampje van het achterste nummerbord het niet (lampje zit wat losjes in de houder) en de ruitensproeier heb ik moeten maken, is even tijdelijk geïmproviseerd met een aparte schakelaar en heb het pompje moeten lenen van de Mustang, want alle drie de pompjes die op de Nissan zitten zijn kapot.
Twee zijn er nog nieuw leverbaar, voor de koplampen en achterste ruitenwissersproeier, helaas net degene voor het voorraam niet meer, dus daar moet ik voor op zoek gaan naar een andere.

Volgende stap wordt de distributieriem, etc. vervangen, een grote beurt en twee nieuwe banden voorop....oh ja, en nieuwe vloermatten, want degene die er nu in liggen zijn niet echt geweldig met "Nissan" er tig keer op, ziet er zo goedkoopjes uit. :)

Ik ga hoogst waarschijnlijk aankomende donderdag naar Rotterdam waar de Jeep staat, moet de hardtop schoon gaan maken en de deuren demonteren, beide heb ik reeds verkocht, mits de hardtop niet meer schoon te krijgen is maar dat komt wel goed denk ik.
Kan ik meteen betere foto's van de Jeep maken.

Laatst bewerkt:
Wat zijn jouw verdere plannen met de Jeep?

Mooi om te lezen dat dankzij jouw inspanningen de Nissan een tweede leven krijgt.

De Jeep is een restauratieobject, het chassis zelf heeft de meeste aandacht nodig en zal zeker (veel) laswerk nodig hebben.

Plan is om de Jeep te demonteren zodat alleen het chassis over blijft, deze te laten stralen, laswerk te laten doen en daarna alles poedercoaten.
Motor na laten kijken of hij gereviseerd moet worden, en alles op en rondom de motor vernieuwen.

Het body zelf heeft wat slechte plekken, maar niets schrikbarends....wat ik zo snel gezien heb tenminste.
Ben vandaag bij de Jeep geweest en heb de hardtop schoon gemaakt en de auto ook maar even meegenomen qua wasbeurt.

Foto's volgen nog. :)

De hardtop heb ik met een speciale ontvetter moeten doen, want die was goed smerig.
Als het goed is heb ik de hardtop verkocht samen met de deuren, komen straks halve deuren in.

De tow haken voorop zijn ook verkocht, deze heb ik ook niet nodig.
Hoop de Jeep over enkele maanden op te kunnen halen.

:)

Denk niet dat ik een verkeerde koop heb gedaan, in onderdelen is hij nog meer waard dan ik ervoor betaald heb.
Niet dat ik hem ga slopen, maar dan kan je tenminste nooit een miskoop doen. ;)

Leuk topic blijft dit, met genoeg afwisseling : )

Is je filmauto plan cijfermatig onderbouwd of doe je het gewoon omdat je het leuk vindt? Ik bedoel, weet je wat de Jurassic Jeep gaat kosten (investering, vast en variabel) en hoe vaak je hem dan moet verhuren voor welk bedrag om er werkelijk geld mee te gaan verdienen?

Mijn filmauto's idee doe ik voornamelijk voor eigen plezier, maar uiteraard brengt het ook geld op qua verhuur, dus vang ik twee vliegen in één klap. :)
Wil er uiteindelijk wel een serieus bedrijf mee beginnen en de auto's in eigen bezit hebben, maar dat zal nog wel even duren voordat het zover is, want auto's opknappen blijft een dure aangelegenheid.

Het leuke vind ik dat je ook andere mensen een plezier kunt geven van iets wat ik zelf bezit.
Er is al zo veel negativiteit in het verkeer, met een filmauto op de weg zie je mensen veranderen en breng je een grote glimlach op hun gezicht.

Mijn Jeep is (helaas) een handgeschakelde, in "Jurassic Park" was maar één Jeep handgeschakeld en dat was degene met de twee metalen bakken achterop, dus die ga ik nabouwen.

Persoonlijk vind ik de andere versie's mooier, maar die komen er vanzelf nog wel een keer bij.

Laatst bewerkt:
Echt een heel gaaf topic! Heb diep respect voor hoe jij bezig bent met die auto's. Ook al zit er niet altijd even veel logica achter je beslissingen; er is sowieso weinig logica toepasbaar op iemand met 20 auto's dus gewoon niets van aantrekken en leker verder gaan met waar jij je goed bij voelt.

Ik las trouwens nog een paar pagina's terug over de Miami Vice Ferrari Daytona Spyder. Zo'n echte Daytona is natuurlijk onbetaalbaar maar er zijn ook replica sets waarbij een Corvette als basis dient en die zijn bijna niet van echt te onderscheiden (volgens mij hebben ze die replica's ook voor bepaalde scene's tijdens het filmen van Miami Vice gebruikt).

Wat misschien ook nog een interessante optie zou kunnen zijn: die groene Mitsubishi Eclipse uit The Fast & The Furious of die oranje Supra misschien?

In elk geval veel succes met alle projecten, zal dit topic zeker blijven volgen!

Bedankt voor de leuke reactie!

Ik ben nogal veranderlijk, denk dat sommige mensen gek van mij worden, omdat ze mij ook niet bij kunnen houden.
De filmauto's is iets wat ik al heel lang wil, dat is zeker weten een blijvend iets.

De Xedos verzameling is gewoon een tic die ik heb voor het model, had het alleen op een ander moment moeten beginnen....als ik een eigen ruimte had gehad.
Dan was het een kwestie van een auto aanschaffen en dat is het qua onkosten, alleen de aankoop en verder niets.
Het is nogal snel gegaan met de aankopen, iets wat ik ook niet had verwacht. :)

Heb toch besloten de Xedos verzameling (helaas) op te zeggen, eentje blijft....de laatste die ik aangeschaft heb, de bordeaux rode '92 Xedos 6 die nummer 22 van Nederland is met nog net geen 117.000 km op de teller.
De Miller waar ik mee reed heb ik inmiddels verkocht, kreeg er een te mooi bedrag voor.

Als het goed is komt aankomende zaterdag iemand uit België, hij heeft mij al meerdere keren gemaild dat hij zijn Alfa Romeo station (diesel met 150pk) met alles erop en eraan wil ruilen tegen mijn Xedos verzameling.
Hoop dat het lukt, dan ben ik van alles in één keer af en heb ik nog maar één auto om te verkopen.

De Ferrari Daytona van Miami Vice is een hele mooie, deze zie je ook bijna niet te koop staan.
Voor de serie zijn ook replica's gebruikt op basis van een Corvette.
Ga eerst denk ik mijn Jeep aanpakken, maar even kijken als ik hem heb opgehaald.

De groene Mitsubishi Eclipse is mij al een keer aangeboden door iemand uit Engeland...

Persoonlijk vind ik de oudere filmauto's mooier, hebben meer nostalgie.
Vaak zijn de dingen van vroeger leuker. :)

Terug
Bovenaan