Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Twix zei:
Waar is al het verzamelen dan goed voor geweest?

Tot nu toe was het verzamelen ontzettend leuk, dat kan toch? Elke verzameling wordt wel eens een keer verkocht...

Voor eigen plezier. :)

Komen vanzelf weer andere "speeltjes" voor in de plaats, het verschil is dat die dan geld gaan opleveren, omdat ik die kan gaan verhuren.

Phaeton W12 zei:
Twix zei:
Waar is al het verzamelen dan goed voor geweest?

Tot nu toe was het verzamelen ontzettend leuk, dat kan toch? Elke verzameling wordt wel eens een keer verkocht...

Oh ja hoor, maar de laatste toevoegingen zijn nog niet al te lang geleden gedaan, en veel mee gereden is er niet, volgens mij. Dus het komt nogal ad-hoc over. Zowel het kopen als het verkopen. Maar het blijft een vermakelijk topic!

De meeste auto's heb ik niet in gereden, sommige alleen bij het ophalen van de garage naar de stalling.
Als je een autoverzameling hebt kun je onmogelijk in alle auto's gaan rijden, dat wordt wel een duur grapje qua verzekering en wegenbelasting.
Ik geniet per auto om ermee te rijden, maar de meeste waren alleen om toe te voegen aan de verzameling.

Hou van verandering, wat meestal nogal snel gaat zoals je merkt. :)

Het verzamelen is vaak het leukste om te doen, het zoeken naar een auto, het ophalen ervan en onderdelen ervoor zoeken om de auto op te knappen.

Op dit moment rij ik overigens met de Xedos 9 Miller, heb er nu ook de originele gepolijste velgen op zitten.
De center caps moet ik nog andere voor zoeken aangezien de beugeltjes kapot zijn waarmee ze vast blijven zitten.

Aparte wending maar ik ben benieuwd wat er dan voor in de plaats komt. Ben je ze van plan allemaal te verkopen of hou je er nog en paar?

Ik hou de Xedos 9 Miller en de bordeaux rode '92 Xedos 6 die nummer 22 is van de geleverde in Nederland. (met 116.870 km op de teller)

Wil graag gaan rijden met de bordeaux rode Nissan dus die wil ik in orde gaan maken.
De volgende auto op mijn lijst wordt een filmauto (opknapper of niet, maakt niet uit), wordt een Jeep Wrangler Sahara uitvoering, deze wordt omgetoverd in de Jeep van Jurassic Park.

Wordt geen makkelijke om te vinden, omdat het een speciale uitvoering is.

Komt alleen nog één auto tussendoor en daar ben ik vandaag bij gaan kijken.
De eerst geleverde 1990 Nissan 300ZX Twin Turbo van Nederland van in de Autokampioen in 1990 gestaan heeft...

Interieur ziet er heel netjes uit, heeft alleen een stofdoek nodig.
Krijg er tevens nog een motor en gereviseerde automaat bij, maar de auto zelf is technisch goed.

Nu ga je het niet geloven, twee auto's ernaast staat een Jeep Wrangler Sahara uitvoering!
Wel heel bijzonder dat zoiets weer op mijn pad komt, of het zo móet zijn.

Hij staat ook al jaren stil...

Het is wel een auto waar een berg werk aan zit, moet eigenlijk gerestaureerd worden.

Laatst bewerkt:
Ja, die wordt dan voor mijn bedrijf.

Dit is waar ik mij eigenlijk meteen op had moeten richting, Xedossen zijn mooi en leuk maar is puur voor eigen plezier.
De Wrangler wordt dan na het opknappen / restaureren voor de verhuur.

De Nissan kan ik op zich ook gaan verhuren voor bruiloften na een nieuwe spuitbeurt dan, maar heeft niets met film auto's te maken, maar dat maakt op zich niet uit.....zolang er nu maar auto's bij komen die te verhuren zijn. :)

Ik vraag me af... Niet boos worden, want ik bedoel het niet verkeerd..

Maar wie gaat een Nissan 300 ZX huren? Of een Jeep uit Jurassic Park?

Kitt & en je Mustang snap ik (wel) . Zeker die laatste is natuurlijk ook een toffe trouwauto.

Waarom nog een 300 ZX met werk kopen? je hebt er al 2 :confused:

Pjötr zei:
Kitt & en je Mustang snap ik (wel) . Zeker die laatste is natuurlijk ook een toffe trouwauto.

Nou, voor 35 euro mag je meerijden in de Mustang... En let wel, de mooiste Mustang van Nederland!

Is dit niet een makkelijk project om de BMW van de film The Transporter te maken, of is daar weinig vraag naar?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m970914689-bmw-7-serie-3-0-i-730-v8-aut-e2-1994-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
$_85.JPG

Volgens mij alleen de velgen weer zilver spuiten, wat verhogen, oranje knipperlichten voor en achter, ander typeplaatje en de filmnummerplaten en hij is identiek:
t1bmw.jpg

Pjötr zei:
Ik vraag me af... Niet boos worden, want ik bedoel het niet verkeerd..

Maar wie gaat een Nissan 300 ZX huren? Of een Jeep uit Jurassic Park?

Waarom nog een 300 ZX met werk kopen? je hebt er al 2 :confused:

Ik word niet snel boos hoor. :)

Nissan kan interessant zijn voor bruiloften, en de Jeep is absoluut verhuurbaar.
Wordt gebruikt voor meerdere dingen, bruiloften, verjaardagen, foto shoots, reclame doeleinden of gewoon als publiekstrekker.
Filmauto's worden gezien als filmsterren tegenwoordig.

Rob0032 zei:
Pjötr zei:

Nou, voor 35 euro mag je meerijden in de Mustang... En let wel, de mooiste Mustang van Nederland!

Haha, grapjas! :p

Denk niet dat de BMW zo gewild is, valt niet zo op als filmauto.

Oké, MAAR dan moet je wel een beetje iconische auto's hebben...

Kitt, of je A-team busje. Een 007-auto. Persoonlijk zie ik niet in wat een Jeep uit Jurassic Park zou opleveren, ja alleen bij publiciteit voor een nieuw deel. Als ik bij een opening ben van iets, en daar staat een Juriassic Park Jeep, denk ik niet "wow" zet je Kitt neer, is het "wow daar heb je Kitt"

Herbie, dat lijkt me wel weer wat, of wellicht de Taxi uit Taxi (ook weer een randgeval) , misschien de Trans-Am uit "Smokey & the Bandit"

Maar nogmaals ik wil je dromen/plannen/gedachten niet afbranden, ik vind het wel een leuk idee! :)

Een Mustang huren, snap ik wel, die staat toch wel een beetje op dezelfde hoogte als een Ferrari (voor velen een "WAUW wat gaaf")

Klopt, KITT, de A-team bus, Herbie....allemaal auto's met nostalgie, de Jeep heeft dat niet.
Leuk is en blijft hij wel, maar het is anders.

Desondanks denk ik wel dat hij te verhuren is.

Diante, ik wilde jou nog even complimenteren met het leuke artikel over jouw Xedossen in de Autoweek. Het is alweer enkele weken geleden, maar ik was een tijdje iets minder frequent aanwezig in het forum, vandaar pas nu mijn reactie.

Bedankt!

Vind het zelf ook een leuk artikel geworden.
Ondanks het feit dat ik de meeste ga verkopen ga ik niet uitsluiten dat ik op een dag weer opnieuw begin met het verzamelen van deze bijzondere auto, maar de toekomst gaat dat bepalen aangezien ik veel wensen op mijn lijstje heb staan om te realiseren.

Het volgende artikel zal hoogst waarschijnlijk wel over een filmauto verzameling gaan. :)

Een Limo vind ik ook wel wat, en wat denk je van een "Yellow Cab" of Highway-patrol police. London Taxi.
Daar scoor je denk ik meer omzet mee, dan met een "Jurrasic Park-Jeep"

Maar dat is mijn idee, als je gaat verzamelen, kan ik dat toejuichen, wel graag verschillende modellen :D

Delorean schijnt troep te zijn, maar wel leuk. En lastig.

Hij zal wel te verhuren zijn maar is inderdaad een minder groot icoon dan eerdegenoemd spul.
Ach een verscheidenheid aan auto' s creeeren is ook nodig.

Een DeLorean vind ik persoonlijk een geweldig mooie auto met een bijzondere uitstraling, wat ook bijzonder is is de prijs helaas.
Vroeger waren ze 35.000,- Gulden, nu 35.000,- a 40.000,- euro! :(

Heb een duitse klant die er eentje heeft, hij heeft hem gekocht voor circa 12.000,- euro.
Moest wel wat aan gebeuren, de remmen deden het oa niet.
Wellicht dat ik die een keer kan proberen over te nemen.

Heb iemand in België die zijn DeLorean bij mijn site gaat aansluiten. (tevens ook een A-team bus + Corvette)

Limo is ook gaaf, dan zou ik het oude model nemen (een zilveren) zoals hij in de film "Pretty Woman" is.

Andere die ik gaaf vind zijn...

De "Ferrari" van Miami Vice...

De Mach5 van "Speed Racer"...

The Interceptor van "The Wraiht...

Wil eerst de wat apartere auto's kiezen, en daarna de "gewonere" waar al enkele replica's van zijn in Nederland, zoals Herbie, de A-team bus, etc. hoewel Herbie ook geweldig leuk is.
Moeilijk hoor kiezen, laat mij ook leiden door wat er op mijn pad komt.

De Jurassic Park Jeep vind ik zelf erg leuk en is er nog niet in Nederland en omgeving.

Laatst bewerkt:
De Cadillac van Ghostbusters is een hele speciale uitvoering, deze wordt behoorlijk moeilijk om te gaan vinden.
Voor een opknapper vragen ze al een vermogen zelfs.

Moet een beetje geluk hebben om er één te vinden en dat de verkoper niet weet wat voor unieke auto hij in handen heeft, om zodoende eentje op de kop te kunnen tikken voor een leuke prijs.

Ah dat wist ik niet, het is ook een speciale ambulance versie toch? ik noemde zo maar een paar doe me te binnen schoten. Hoe dan ook ik ben benieuwd.

Ja, de Miller Meteor ambulance uitvoering van '59.
Van dit model zijn er maar 400 van geproduceerd.

Waarom ze toch altijd een aparte uitvoering van een auto gebruiken voor een film,...ze maken het er niet makkelijk op als je hem identiek na wilt bouwen. :)

Laatst bewerkt:
de GT-R van Elysium is ook wel tof ;)

Elysium-Nissan-GT-R-R35-www.hartvoorautos-1.jpg

slechts 43.500 euro

Oke dat is ook veel, maar toch zijn er veel details die ik erg mooi vindt. Met name de koplampen. Al vindt ik wel dat ie op tweels had moeten staan. Na 140 jaar krijg je echt geen lucht meer in die banden.

Gaaf bakkie, kende hem niet! :)

De bordeaux rode Xedos 9 is hoogst waarschijnlijk verkocht aan een autoverzamelaar.
Hij heeft ook belangstelling voor de donker grijze Xedos 6 die de 95ste is van de geleverde in NL.

De persoon houdt er ook van om auto's te "redden".

Hij heeft een collectie van 40 auto's, oa Saab, Lancia , Alfa, Toyota, Jaguar, Daimler, Buick, Chrysler , Ford USA , VW Golf gti, Audi, Mazda, Autobianchi en BMW, dus hij komt goed terecht.

Hij gaat er nog even over nadenken of hij alle andere Xedossen ook overneemt.
Even kijken hoe dit balletje gaat rollen als hij langs komt.

Kleine update gehad vanuit de US, de kopie van de originele Knight Rider bumper is bijna klaar, vers uit de mal...

Zodra ik hem ontvangen heb, gaat ik hem monteren.....afwerking komt later.

Laatst bewerkt:
Heb verder zitten te spitten in het verleden van de gele 1990 Nissan 300ZX Twin Turbo die op 12 mei 1990 in de Autokampioen heeft gestaan en ben erachter gekomen dat de Nissan één van de vier eerste auto’s is in Nederland en behoorde in deze kleur toe aan de PR afdeling van Nissan Nederland.
De andere PR auto was een brandweerrode 300ZX.
De andere twee auto’s waren ook in eigendom van Nissan Nederland en werden bereden door de directie.

Het is dus niet zeker of het de allereerste 300ZX Twin Turbo in Nederland was maar zeer zeker wel één van de eerste vier. :)

Enkele dagen geleden ontving ik een mailtje van iemand uit België die ook een 1990 Nissan 300ZX Twin Turbo in Nederland gekocht heeft, en vroeg zich af of de zijne wellicht ook één van de eerste vier van de geleverde in NL was.
De datum van op kenteken zetten was gelijk, 23 maart 1990, alle andere Nissan's zijn pas een maand later uitgeleverd.

Heb dit voor degene nagevraagd en het is inderdaad er ook één van, was de andere PR auto.
Grappig dat dit op mijn pad komt. :)

Als de eigenaar de auto in een wat betere conditie heeft gebracht, wat ik ook moet doen overigens, dan gaan we een keer afspreken om de auto's te herenigen. :)

Laatst bewerkt:
De andere twee bestaan nog, YG-32-NR, rode handgeschakelde versie maar de vervaldatum van de APK is 25-6-2012 dus die rijdt blijkbaar niet meer.
Ben benieuwd wat voor verhaal daar aan gekoppeld is.

De andere YG-34-NR is grijze met automaat, deze rijdt nog gewoon ergens vrolijk rond.
Dus ze bestaan alle vier nog!

Is kijken of ik de andere twee ook kan vinden.
Dus wie weet....wordt vervolgd! ;)

Wat een leuk verhaal van de 300 ZX.

Hoe gaat het met de verkoop van je auto's eigenlijk?

Trouwens, die bumper is die gebruikt of nieuw? Zitten op de foto zo te zien best wat beschadigingen.

Had ik niet verwacht toen ik de Nissan aangeboden kreeg dat er nog zo'n leuk staartje aan vast zat. :)

De bumper is nieuw, maar degene die hem gemaakt heeft heeft niet zoveel ervaring met polyester.
De randen moesten nog afgewerkt worden oa.

Dat er wat oneffenheden op en aan zitten is geen probleem, die zijn weg te schuren en te plamuren.

Heb tot op heden alleen mijn bordeaux rode Xedos 9 verkocht en nu de groene Xedos 6.
Blijf het moeilijk vinden om ze weg te doen, probeer eigenlijk zo snel mogelijk een oplossing te vinden om een klein beetje extra geld binnen te krijgen om de kosten voor de stalling te kunnen bekostigen.
Als dat lukt, dan blijven de Xedossen gewoon.

Is kijken hoe het gaat lopen.

Sketcher zei:
Rood staat hem ook zeker niet onaardig, er goed zelfs. Leuk verhaal. Staan de andere 2 nog op Nederlands kenteken?

Ik vind rood inderdaad ook de mooiste kleur op de ZX. hopen dat die over een jaartje of 6 niet al te duur wordt.

De eerste Nissan 300ZX die ik ooit tegengekomen ben was ook een rode, sindsdien altijd in mijn gedachten gebleven om een rode te willen bezitten.
Moet zeggen dat ik de gele ook steeds mooier begin te vinden.

Heb nu ook vier exemplaren van de Autokampioen waar de gele in gestaan heeft van 12 mei 1990.

De originele Knight Rider bumper wordt volgende week opgestuurd vanuit de US, dus spoedig heb ik hem in handen. :)

Laatst bewerkt:
Geel vind ik ook leuk, zeker omdat die rare gele grote platen dan niet zo opvallen. Mits de lak natuurlijk in betere staat is, maar dat komt vast goed. Dat het een originele pers auto is en dat hij in bladen heeft gestaan verhoogt de feest vreugde alleen maar natuurlijk.

Ben benieuwd naar de bumper. Daar zal eerst toch ook wat werk in zitten. Afwerken spuiten en kan me voorstellen dat het monteren ook niet zo makkelijk is als bij een standaard bumper. Ik ben benieuwd.

Vind die gele kleur echt fenomenaal. Is ooit eens in die kleur langsgereden op een Cars and Coffee via dit forum. Erg mooi!

Mooie Xedossen! Auto's komen redelijk bekend voor. Ook leuk dat 1 foto gemaakt is in Elburg bij de kerk!

Voor de bordeaux rode Nissan ga ik op zoek naar een andere achterbumper met een kleine opening voor het nummerbord. (amerikaanse maat)
Als ik de auto later moet laten keuren bij de RDW dan past de grote NL plaat niet en dan is de kans groot dat ik een klein formaat plaatje mag voeren.
Staat tig keer mooier, ook voor de voorkant.

Klopt, maak af en toe foto's bij de kerk in Elburg, hebben ze een mooie achtergrond ervoor. :)

De reserve motor die ik bij de gele Nissan krijg is eigenlijk de originele die erin hoort.
Als ik de auto een keer laat overnieuw spuiten, dan laat ik ook de motorruimte meenemen, maak ik de originele motor weer pico bello, en dan gaat die weer in de Nissan.
Als ik straks zover ben om de auto op te halen meteen nieuwe banden erop, ben er alleen nog niet uit wat nou precies voor maat erop moet.
Op de ene site lees ik dit weer, op een andere weer wat anders.

Laatst bewerkt:
Mooie foto's. Een kleine plaat staat idd een stuk mooier heb zelf ook grote problemen met de grote gele lap. Gelukkig hebben we hier een witte voor maar alsnog te groot.

EDIT: Past in de kleine kenteken houder van de Eunos 500 geen vierkant nummerbord. kans dat ze zeggen die die dan maar. Zo scheutig zijn ze niet met de kleine kentekens volgens mij.

Is dit al de nieuwe bumper voor KITT? Of zijn dit oude foto's (geen idee of jullie al sneeuw hebben gehad dit jaar) Heb je de trailer al gezien van de nieuwe film? Dat belooft gouden tijden als je toevallig een replica te huur zou hebben. :)

https://www.autojunk.nl/2015/12/knight-rider-heroes-the-hoff-keert-terug

Gaaf, had de nieuwe trailer nog niet gezien!!

Heb gelukkig nog geen sneeuw gezien, vind het helemaal niets.
Leuk om te zien maar daar houd het voor mij ook bij op. :)

Was nog de oude bumper die ik op KITT had, de nieuwe is onderweg en zit nu ergens boven de grote oceaan. :)
Verwacht hem eind deze week te ontvangen.

Voor een Xedos kan ik wel een Japanse plastic deel laten overkomen van de achterklep met een kleine opening voor een nummerbord.
Denk dat het alleen mogelijk is om een klein nummerbord erop te krijgen als ik een auto invoer, zoals bijvoorbeeld de Ierse Xedos 6, maar die zou ik niet op kenteken zetten aangezien ik er toch niet mee zou gaan rijden.

Heb overigens nog wat mooie foto's ontvangen van Autoweek die niet in het blad geplaatst zijn, zal ze spoedig even posten!

Terug
Bovenaan