Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Whaaah, 20 auto's! :eek: Ik had niet door dat het al zoveel waren!

Ik heb je PB gelezen! heb je overigens al een exactere datum?

WPM Starmans zei:
Wow, net wagenpark! Ik ben met name onder de indruk van het aantal Xedossen.
Ik neem aan dat je in elk van de Xedossen hebt gereden? Zo ja heb jij met een van de auto's al motorische problemen gehad?
De reden waarom ik dit vraag is het feit dat ik zelf ook al een Xedos 6 heb gehad en hem vanwege motorproblemen heb moeten weg doen, destijds is het begonnen met een tik in de motor. Nadat ik dit later heb opgezocht bleek dat de V6 motoren van Mazda in die tijd toch redelijk wat problemen had. Ik weet niet of jij hier enige ervaring mee hebt?
Je hebt me met dit topic namelijk wel weer aangestoken met het Xedos virus, echter na mijn vorige ervaring met de auto durf ik er niet snel nog een te kopen.

De donker grijze '92er Xedos 6 heb ik gekocht met een tik in de motor, dit is ook degene met het meeste laswerk eraan, omdat de beide achterste wielkastranden volledig doorgerot zijn en hij op deze manier ook niet meer door de APK komt.
Nu koop ik ze niet allemaal om perse mee te rijden, waaronder deze ook valt.

Mijn zwarte Xedos 6 heeft sinds kort ook een tik in de motor maar alleen als ik gas geef. (hij heeft dan ook al wel ruim 346.000 km op de teller staan inmiddels)
Heb hem geschorst nu ga over circa 2 weken rijden met de zwarte Xedos 9.

Verder heb ik eigenlijk geen motorische problemen met alle anderen, ook met de twee die ik beide ruim 6 jaar lang heb gereden.

Pjötr zei:
Whaaah, 20 auto's! :eek: Ik had niet door dat het al zoveel waren!

Ik heb je PB gelezen! heb je overigens al een exactere datum?

Heb nog geen datum, heb het transportbedrijf in Breda een mailtje gestuurd over hoe we het gaan doen en wacht nu op antwoord.
Zodra ik meer weet, laat ik het je weten!

Oh, en nummer 20 onthul ik later als ik hem erbij heb staan! :cool:

Rob0032 zei:
Mooie foto's van de Mustang trouwens. (y)

Bedankt, heb er weer mijn best op gedaan!

Laatst bewerkt:
Leuke bijdrage op het forum. En bedankt voor de updates. Ik kwam bijgaande link tegen en wil hem graag met je delen.
Iemand in de USA heeft zijn 300ZX laten restaureren. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
https://www.the370z.com/other-vehicles/105397-fully-restored-93-300zx.html

hansd30 zei:
Leuke bijdrage op het forum. En bedankt voor de updates. Ik kwam bijgaande link tegen en wil hem graag met je delen.
Iemand in de USA heeft zijn 300ZX laten restaureren. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
https://www.the370z.com/other-vehicles/105397-fully-restored-93-300zx.html

Bedankt voor de link!
Ziet er strak uit zijn auto.

Een auto volledig restaureren kost inderdaad een vermogen, weet er nu alles van sinds ik de Mustang gedaan heb.

Oh...Rob0032, misschien ga ik vrijdag naar België met de Mustang, moet wat onderdelen afleveren net onder Brussel, ik zou op de terugweg even bij je langs kunnen komen, als ik daadwerkelijk ga.....opsturen is goedkoper maar kost mij net zoveel uren qua inpakwerk.

Diante zei:
Oh...Rob0032, misschien ga ik vrijdag naar België met de Mustang, moet wat onderdelen afleveren net onder Brussel, ik zou op de terugweg even bij je langs kunnen komen, als ik daadwerkelijk ga.....opsturen is goedkoper maar kost mij net zoveel uren qua inpakwerk.

Ah tof man, je bent zeker welkom! Laat maar even weten als het doorgaat. Ik woon niet ver van de snelweg. Erg gaaf om je Mustang dan eens te zien!

Het gaat helaas niet door, heb niet alle onderdelen binnen die de klant besteld had, dus dan heeft het geen zin om naar België te rijden.
Wel jammer, want ik had er zin in, mooi weer....lekker een lange cruise maken met een cabrio.

Mocht je een keer in de buurt zijn laat mij weten!...als ik onverwachts nog een keer richting jouw kant op moet, geef ik je een seintje.

Bedankt!
De collectie is in een hele korte tijd enorm gegroeid, had ik zelf ook niet verwacht.
De Mustang ga ik overigens verhuren voor bruiloften en foto shoots voornamelijk tot het moment dat ik hem (helaas) moet / kan verkopen.

Door de verhuur kan ik dan wat geld ophalen om de bordeaux rode Nissan weer de weg op te krijgen, stap één worden twee compleet nieuwe dorpels inlassen.
Alleen dan nog het ruitenwisser systeem installeren en een uitlaat en dan is hij klaar om nagekeken te worden, voordat ik ermee naar de RDW ga voor een uitgebreide APK keuring en een nieuw kenteken aanvragen.

Oke, toch maar onthullen, de laatste, nummer 20...

Een 1994 Xedos 9, 2.0 V6 handgeschakeld deze keer zonder dakkie.
Het is een uitvoering die je niet vaak tegenkomt.

De auto wordt nog gebracht, dus zoals jullie al gewend zijn inmiddels, mooiere foto's komen nog! :)

Diante zei:
Het gaat helaas niet door, heb niet alle onderdelen binnen die de klant besteld had, dus dan heeft het geen zin om naar België te rijden.
Wel jammer, want ik had er zin in, mooi weer....lekker een lange cruise maken met een cabrio.

Mocht je een keer in de buurt zijn laat mij weten!...als ik onverwachts nog een keer richting jouw kant op moet, geef ik je een seintje.

Ah, dat is spijtig dan. Momenteel ben ik herstellende van een operatie, dus Dronten zal ik binnenkort niet gaan zien. Maar als je alsnog deze kant op komt dan ben je sowieso welkom. (y)

Gefeliciteerd met nummer 20. Ik vind die wieldoppen(?) een van de fouten van Xedos destijds. Het lijkt net een Mercedes-Benz 190 met die dingen, en lang niet zo modern als de Xedos verder was qua design. Ik wist trouwens ook niet dat ze ook op de 9 zaten.

Toch nog goed nieuws, de klant wil niet dat ik de onderdelen opstuur maar wacht liever totdat ik alles compleet heb en het dan alsnog kom brengen, dus.....dan ga ik toch nog de rit maken richting Brussel met de Mustang!

Schat dat dit in de tweede week van augustus gaat worden.
Zodra het zover is, laat ik het je weten!

De wieldoppen zijn inderdaad niet de meest mooie die de japanners ontworpen hebben, zo'n stijlvolle auto en zulke...wieldoppen, volgens mij hadden ze hun dag niet. :)

Een 6 met een opvallend lage km-stand: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m952697053-mazda-xedos-6-2-0-v6-1999-grijs.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Diante, heb jij niet een leuke velgenset die ik voor mijn 626 kan overnemen?

Bedankt voor de link!
Maar ben nu echt klaar met auto's kopen voor een lange tijd, zit nu op mijn maximaal wat ik kan betalen aan stallingskosten.

Heb wel een leuke set, die op de bordeaux rode Xedos 9 zitten...

Lijken deze je iets?

Laatst bewerkt:
Heb wel Xedos velgen alleen die heb ik voor mijzelf ingekocht voor het geval er straks meerdere Xedossen bij mijn verzameling komen en niet de juiste velgen op zitten.
Dan kan ik direct de juiste velgen erop zetten.

Misschien ga ik een set Xedos velgen verkopen, zit er heel diep over na te denken of ik verder ga met de autoverzameling of ermee zal stoppen aangezien ik ook andere dromen heb waar ik vaart in wil zetten en daarbij helpen dure stallingskosten niet echt.

Misschien dat ik enkele auto's ga verkopen, wellicht heb je belangstelling?

Als je het tegen mij hebt Diante, ik heb geen belangstelling in een Xedos. Ik vind ze erg mooi, maar een hatchback is op dit moment een must voor mij. De 626 is wat ruimte betreft namelijk erg goed bevallen de afgelopen weken.

Dus nu je 20 auto's hebt, kom je tot de conclusie dat de stallingskosten wel fors zijn en dat daardoor andere Domen in de knwl komen? Dat isbwel een ander uitgangspunt dan eerder, toen je besloot om heel snel een bos auto's te verzamelen. Voor mij verrassend. Maar niets is veranderlijker dan de mens, hahaha. Succes met verkopen van mazda's!!

Ik leef op mijn gevoel, zolang iets goed voelt en leuk is ga ik ermee door, nu ik een berg auto's heb verzameld in een hele korte tijd...blijft leuk, maar nu trekt mijn gevoel naar andere dingen / dromen. (groot stuk grond in de natuur in Portugal)

Kan ook kiezen om de auto's te houden, maar dan gaan andere dingen langer duren.
Wordt ook ouder en wil niet tien jaar verder zijn.

Ben altijd gek geweest op auto's en het zal ook altijd leuk groot speelgoed blijven. :)

Ga niet alles verkopen, de leukste, mooiste en bijzonderste auto's blijven, wil terug naar ongeveer tien auto's.
Dus er gaan er een paar weg, de CLK die toch een berg werk nodig heeft, de bordeaux rode Xedos 9, de groene 9 die er ook nog bij zou komen cancel ik en de groene, zwarte en Ierse Xedos 6.
De meeste hebben een hoge kilometerstand of is in gerookt, dus mocht ik ooit toch weer verder willen gaan met de verzameling, dan geen uitgerookte auto's meer.

Met het geld wat ik weer ophaal aan de verkoop van de auto's wil ik de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo gaan aanpakken om die weer 100% te maken en om volgend jaar zomer een trip te kunnen maken per auto naar Portugal.
Wil proberen met de Nissan.

Het klinkt nog steeds indrukwekkend als je zegt dat je de 10 minder mooie/leuke exemplaren wilt wegdoen maar jouw 10 mooiste auto's wilt behouden.

De Nissan rijdt sinds enkele dagen.
Bijna alles werkt, alle verlichting, ruitenwisser achter (voorste ontbreken nog) electrische ramen en zijspiegels, centrale deurvergrendeling, etc. alleen de stuurbekrachtiging doet het niet.

Heb tevens wat nieuwe foto's gemaakt vandaag...

(de blanke lak laat wat los oa op de voorbumper en bovenste raamstijlen, dus ziet er eventjes nog niet zo netjes uit)

Laatst bewerkt:
Zou je aub je afbeeldingen willen schalen naar maximaal 800x600? Dan kunnen Firefox gebruikers je post ook lezen.

Mooie foto's van de ZX! (y)

Wat een heerlijk topic is dit toch ook, nooit saai! :) Maar goed, de Ierse gaat niet meer door?
Succes met de verkoop, sowieso blijft je topic er ééntje om te volgen, of het nu 20 wagens zijn of 10... :)

Ja, het is een schakelbak, maar ik ga er een automaat in zetten.
Ben iemand die van lekker rustig toeren houd, een automaat rijdt zo relaxed.
De schakelbak ga ik dan weer voor de gele Nissan gebruiken.

Ondanks dat ik behoorlijk wat auto's ga minderen, zal mijn post wel lekker levendig blijven, de auto's die over blijven gaan toch door de tijd heen opgeknapt worden, zoals de Pontiac (KITT), de A-team bus, de gele en bordeaux rode Nissan, etc., dus saai zal het zeker niet worden! :)

En dan vergeet ik nog mijn eigen ontworpen auto.
In de toekomst komen er absoluut weer auto's bij, maar dan filmauto's waarmee ik al een tijd een bedrijf mee wil gaan opzetten, beginnende met de '89 & '66 batmobile.

Ga de Ierse Xedos helaas afzeggen, hoop dat het geen problemen geeft, want de verkoper heeft hem lang voor mij vastgehouden.

Wil proberen om deze zomer nog de bordeaux Nissan terug te krijgen op de weg.
Heb waarschijnlijk iemand gevonden die alle onderdelen heeft die ik nodig heb, ook voor de gele.
Moet alleen nu eigenlijk snel enkele auto's verkopen, zodat ik de dorpels kan laten lassen.

Misschien heb ik de Mercedes CLK al verkocht, spoedig weet ik meer. :(

Komt toch nog een verrassing aan, wanneer weet ik alleen nog niet precies.

Het voelt niet goed om de meeste auto's te gaan verkopen, dus ik ga er maar een paar verkopen, vier in totaal dus dat valt mee.
Mercedes CLK gaat weg, bordeaux rode Xedos 9, en de zwarte & groene Xedos 6, om die te verkopen heb ik geen moeite.

Als ik op een dag een eigen stalling heb, wordt het een heel ander verhaal, dan is het een auto kopen en verder heb ik er totaal geen kosten meer aan. :)

Ik hoop dat je de betreffende auto's voor een goede prijs weet te verkopen. Gelet op de marktwaarde zal je er niet heel erg rijk van worden, maar elke euro is mooi meegenomen natuurlijk. Denk je dat je de Xedossen in Nederland kan houden of zal er een exporteur op af gaan komen?

De CLK gaat naar Polen, degene die hem koopt heeft ook belangstelling voor de bordeaux rode Xedos 9.
Als dit lukt zit het niet bepaald tegen, later vertel ik er meer over.

Had ook een e-mail voor de groene Xedos 6 met een bod van 500,- euro, ga dit niet doen, want vind het te weinig.
Veel kon de persoon ook niet schrijven, alleen 500,- euro en dat was het, dus lijkt mij niet echt serieus.

Diante zei:
Had ook een e-mail voor de groene Xedos 6 met een bod van 500,- euro, ga dit niet doen, want vind het te weinig.
Veel kon de persoon ook niet schrijven, alleen 500,- euro en dat was het, dus lijkt mij niet echt serieus.

Hij kan wel serieus zijn maar heeft waarschijnlijk een beperkte woordenschat. Hij praat in euro's, meer niet.

De goedkoopste Xedos 6 op Marktplaats heeft een vraagprijs van 795 euro, een 2.0 V6 uit 1993. Ik kan de specificaties niet van jouw groene Xedos 6, maar volgens mij is 500 euro het absolute minimum dus een beetje geduld kan jou wellicht nog een paar honderd euro opleveren.

Ja, ik wacht gewoon rustig af.
Wacht liever wat langer en dat ik dan de juiste prijs voor de auto krijg, dan heel goedkoop verkopen om er maar snel vanaf te zijn.

Vol bewondering lees ik dit topic. Eerst over het bizarre verzamelen, en nu over een verkoopronde! o_O Ik volg het niet helemaal meer, maar het topic blijft wel interessant om te lezen! :)

Ik volg mijzelf soms ook niet meer! :)
Ik hou van afwisseling, dan daar mee bezig zijn, dan weer iets anders.

Degene van het bod van 500,- heeft nu 550,- geboden, wordt langzaam aan beter.....nog te weinig dat wel.

Nee, alleen nog een bedrag die hij noemt in zijn e-mail en verder niets.

Blijkbaar kost het te veel energie om wat vingeroefeningen te doen! :D

Gaat wat traag, maar dat komt denk ik, omdat de auto's geen APK en accu hebben.
Iemand zegt de paarse Xedos 6 te willen kopen maar moet nog even het één en ander regelen.
Afwachten dus... :)

De pool voor de CLK moet nog komen, maar maakt een aanbetaling over.

Ben afgelopen zaterdag in Ruinerwold geweest op de oldtimerdag en ben daar iemand tegen gekomen die serieus interesse heeft in de Mustang.
Weet niet of het wat wordt, hij moest ook nog wat dingen regelen.

Zaterdag ga ik overigens naar iemand toe die een Nissan 300ZX body heeft staan, als het goed is zitten er goede dorpels nog in.
Ook nog een automaat, ruitenwissersysteem, etc., dus zoals het er nu uitziet heb ik zaterdag bijna alles compleet voor de Nissan op te knappen.
Mis dan alleen nog een uitlaat.

Echt?

Jammer dat ik dat niet wist... ik had graag met je gebabbeld! Was je met de Mustang? Die heb ik niet gezien (volgens mij) .

Leuk vooruitzicht dat laatste! Ben benieuwd!

Als ik nog een keertje naar een meeting of iets dergelijks ga met de Mustang, dan laat ik het je weten!
Denk dat ik naar de internationale Mustang meeting ga dit jaar, even kijken of er nog iets anders groots is en wat een beetje in de buurt is.

Ruinerwold...

Even doorklikken naar 9.25 :)
https://www.youtube.com/watch?v=_ZZQ7itTMpU

Diante zei:
Ben afgelopen zaterdag in Ruinerwold geweest op de oldtimerdag en ben daar iemand tegen gekomen die serieus interesse heeft in de Mustang.
Weet niet of het wat wordt, hij moest ook nog wat dingen regelen.

Neeee, niet de Mustang...!

Ik vind dat juist de mooiste auto van jouw collectie, ook al past ie niet bij de titel van dit topic.

Vind het zelf ook doodzonde, de mooiste van alle, degene die het allermeeste plezier geeft om mee te rijden, de enigste cabrio die ik heb, maar hij is het meeste waard.
Het enigste wat mij kan redden om hem te kunnen houden is plotseling miljonair worden. :rolleyes:

Heb veel reactie's op de Mustang gekregen, iedereen valt voor de mooie kleur.

Zit gewoon in een hele vervelende kl*te situatie, als ik de Mustang niet verkoop, dan gaat het nog tig jaar duren voordat ik zoveel geld bij elkaar heb gespaard om een groot stuk grond in Portugal te kunnen kopen met een huisje erop.

Wil niet nog eens 8 jaar of wat dan ook moeten wachten, wordt ook ouder net als mijn vrienden die daar ook graag een plek willen hebben voor vakantie en wellicht dat het op een dag ook een woonplek kan worden....wellicht voor mij eerder, want ik heb het wel een beetje gehad in Nederland met zijn drie jaargetijden.....zomer is hier niet echt te vinden.

Mooiste zou zijn de Mustang aan iemand verkopen die er ook héél zuinig op is en dat ik hem in de toekomst weer terug kan kopen.
Maar ja, dat zijn weer van die dromen waar toch niets van komen.

Terug
Bovenaan