Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Damn, zie nu dat hij 26 jaar moet zijn, dan wordt het nog één jaartje wachten om ermee te rijden in het voordeliger tarief.
Kan ik dat jaar gebruiken om hem in orde te maken. :cool:

26 jaar moet zijn voor wat? Belasting blijft hetzelfde tot hij 40 jaar oud is. De overgangsregeling loopt niet mee, die was alleen voor bestaande gevallen ten tijde van ingang, oftewel voor auto's van voor 1988.

Ik vond deze info...

Wanneer oldtimer belastingvrij in 2015?

Je betaalt in geen wegenbelasting als je een oldtimer hebt die op 1 januari 40 jaar of ouder was. Dit betekent dat alleen auto’s van een bouwjaar van 1974 of eerder belastingvrij zijn.

Rijdt je oldtimer op benzine en is de auto tussen de 26 en 40 jaar oud? Dan kom je in aanmerking voor een kwarttarief. Je betaalt dan maar een kwart van de wegenbelasting die je per jaar zou betalen voor een benzineauto met hetzelfde gewicht. Je betaalt maximaal 120 euro per jaar.

Kies je voor het kwarttarief dan mag je niet met je oldtimer de weg op in december, januari en februari. Rijd je in deze periode toch met de oldtimer, dan betaal je alsnog het volledige tarief aan wegenbelasting.

Voor alle overige oldtimers geldt dat je het volle wegenbelastingtarief betaalt moet worden.
_______________________________________________________________________________________

Wat ik hieruit op maak is dat ik alleen drie maanden er niet mee mag rijden in de winter.
Zit ik ernaast? :confused:

Diante zei:
Damn, zie nu dat hij 26 jaar moet zijn, dan wordt het nog één jaartje wachten om ermee te rijden in het voordeliger tarief.
Kan ik dat jaar gebruiken om hem in orde te maken. :cool:

Wat MWH zegt. De overgangsregeling geldt voor auto's tussen <1988 en 40 jaar oud. Jouw Nissan wordt in 2030 dus pas MRB-vrij en zal nooit in aanmerking komen voor de overgangsregeling.

Dat is een bericht uit 2014. Op dat moment moest je auto 26-40 jaar oud zijn om in die regeling te vallen. Die regeling verschuift/verkleint met de jaren wat betreft het aantal bouwjaren. Dit jaar dus 27-40 en volgend jaar 28-40 jaar. Auto's van 1988 of nieuwer vallen er dus nooit onder.

Naja, jammer dan....dan wordt het alleen rondtoeren met de Nissan,...de pret zal er zeker niet minder om worden! :)

Die staat al heel lang te koop, zal wel blijven ook zo voor die prijs.
Dan moet je wel echt gek zijn om dat ervoor neer te leggen. o_O

Deze is ook wel leuk, lijkt erg op die van jou met de schade:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m941742681-xedos-xedos-9-2-3-v6-miller-bj2000-airco.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Die is helaas net voor mijn neus verkocht! o_O
Had hem graag willen hebben aangezien het een Miller versie is.

Denk en hoop dat hij vanzelf weer terug komt op Marktplaats, het is niet de eerste keer dat hij erop staat namelijk.

Een zwarte Xedos 9 vind ik persoonlijk het mooist, tikkie stoer maar dat hangt ook weer van de velgen af.
Voor een Miller is zwart wel een hele goede kleur.

Ga gewoon weer verder met de verzameling, zijn nog genoeg versies en kleuren die ik niet heb. :D
Dus spoedig nog maar een nieuwe update doen denk ik. :)

Er staat nog een Miller te koop. Niet zwart en nogal 'anders' geprijsd.
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/mazda/xedos-9-23-v6-211pk-miller-aut-leer-airco-18lm-stoelverw/5104197

Heb hem net zien staan ja, ontzettende mooie kleur ook.
Als het prijskaartje anders was geweest stond hij al bij de rest van mijn Xedossen.

Wellicht moet je eens een reisje naar het buitenland maken voor wat andere versies :) :
https://ww3.autoscout24.nl/classified/269815027?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.nl/classified/271987833?asrc=st|as
https://ww3.autoscout24.nl/classified/270927875?asrc=st|as
Ook te duur, maar een aparte two tone versie:
https://ww3.autoscout24.nl/classified/264797097?asrc=st|as

Mijn allerlaatste aanwinst, een zeer speciale '92 Xedos 6, 2.0 AUT met maar 116.785 km op de teller!

Deze moet ik ook nog ophalen, ga proberen het aankomende week te doen maar moet eerst iemand vinden die mee kan.

danny1995 zei:
Deze is ook wel leuk, lijkt erg op die van jou met de schade:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m941742681-xedos-xedos-9-2-3-v6-miller-bj2000-airco.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ongelofelijk, zo'n auto voor zo weinig geld.

Zonder belerend te willen doen, maar mag ik vragen waarom je blijft kopen in plaats van je auto's gaat opknappen?
Wel een mooi ding. Goede kleur.

Wil graag eerst een grote verzameling auto's hebben die ik mooi vind en daarna pas beginnen met opknappen.
Het kopen ervan is ook het leukste gedeelte.
De auto's (vooral Xedos) zitten nu op hun bodemprijs, denk dat de prijzen in de toekomst wel weer omhoog zullen gaan aangezien ze schaarser worden.

De enigste waar ik straks wel mee wil beginnen op te knappen tussendoor is de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo, omdat ik daarmee wil gaan rijden.

Waarom eerst een grote verzameling? Je vaste lasten worden dan ook steeds hoger. Of nee... De meeste auto's waren geschorst! Is ook zo. :D

Ik vraag me ook af hoe lang je ze moet gaan houden voor ze significant meer waard zijn. Zo'n Mustang, oke. Maar een Xedos? Geweldige auto's, maar ik denk niet dat schaarste een waardeverhogende factor zal worden binnen 5 jaar.

Maar goed, ik wil niet al te kritisch zijn. Ik snap dat het kopen het leukste (en gemakkelijkste) deel is, en dat gaat je behoorlijk goed af.

Diante zei:
Wil graag eerst een grote verzameling auto's hebben die ik mooi vind en daarna pas beginnen met opknappen.
Het kopen ervan is ook het leukste gedeelte.
De auto's (vooral Xedos) zitten nu op hun bodemprijs, denk dat de prijzen in de toekomst wel weer omhoog zullen gaan aangezien ze schaarser worden.

De enigste waar ik straks wel mee wil beginnen op te knappen tussendoor is de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo, omdat ik daarmee wil gaan rijden.

Sla ook gelijk voldoende plaatwerk e.d. in, zaken die niet meer via de dealers leverbaar zijn. Want dat soort zaken is het schaarst op moment van restauratie.

Ja, alle auto's zijn geschorst op degene die ik voor dagelijks gebruik na dan, dus de enigste kosten die ik heb zijn per jaar zijn vijfkeer een auto schorsen (daarna is het gratis) en de stallingskosten.
De stallingskosten tikken uiteraard ook wel aan met zo'n grote collectie, daarom gaat er nu niet veel meer bij komen.

In Japan zelf is de Xedos ook zeldzaam aan het worden vertelde een japanse klant van mij, hij ziet ze amper nog.
Ben de collectie begonnen simpelweg om dat ik het model schitterend vind, niet omdat ze misschien in de toekomst meer waard gaan worden.
Zolang ik er plezier in heb blijven ze, is de liefde opeens over voor Xedos of een andere, dan gaat hij Marktplaats weer op, maar aangezien ik al ruim 11 jaar Xedos rijd en ik hem nog net zo mooi vind als toen, denk ik niet dat dit voorbij gaat en ze een allemaal een blijvertje zijn.

De Mustang heb ik twee jaar in gereden..'97 en '98, geweldige auto en heel veel cabrio plezier van gehad maar hij raakt mij niet meer diep van binnen, dus hij gaat weg voor het geld.

Ben inderdaad ook al onderdelen aan het verzamelen, heb inmiddels al vier sets Xedos 6 velgen liggen, twee sets Xedos 9 velgen die later op de Xedos 9's moeten komen, paar bumpers, verstralers, achterlichten en nog wat andere onderdelen.

Is goed, zal ik doen!

Het is wel grappig, iedereen die de auto in het echt ziet is op slag verlieft op de kleur.
Zal een keer een video clip maken van de Mustang, geeft een wat beter beeld hoe mooi hij is.

Zit net even te kijken en ik heb al wat gewone video's gemaakt ervan.
Zal even wat op YouTube zetten spoedig.

Ja, ben benieuwd! Ik vind het een geweldig ding. Zag vandaag deze nog, ook al zo'n heerlijke kleur!

18617463904_639f552d9a_c.jpg

Is ook een aparte kleur die je niet vaak ziet.
(is overigens een '66er)

Ik upload nu alvast één video voor je, dus die komt er zo aan.

Mocht je de Mustang een keer vrijblijvend willen komen bekijken, just let me know!

De reden van de verkoop is, omdat ik het geld nodig heb, anders had ik hem zeker gehouden.
Buiten de auto's om hem ik nog meer dromen die meer "levenswaarde" hebben. :)

Nog een video'tje!

Linker koplamp moet nog iets versteld worden, deze zit wat te laag nog.
Komt tevens nog een andere achterbumper op, want naar mijn idee is hij krom, ik ga op zoek naar een originele.
(meeste onderdelen die erop zitten zijn origineel)

Geweldig ding is het! De whitewalls vind ik persoonlijk minder, maar misstaan niet. Hoe rijdt zoiets nou? Amerikaans deinend of een beetje sportief?

the Fox zei:
Voor de waarde van de Mustang kan je heel wat Xedossen kopen.

Ja, maar dat ga ik niet doen. :p
Ga er een groot stuk grond van kopen in de natuur met natuurlijke waterbron, fruitbomen, etc. in Portugal.

De Mustang is niet zo softie geveerd als andere Amerikanen, maar rijdt heerlijk.
Qua rijden zelf is het wel even wennen, je merkt wel dat het een oldtimer is maar dat is juist het leuke ervan....het is anders dan normaal.

Hij rijdt wel sportief, kun je op zich zelf bepalen, want het is een handgeschakelde auto. (3-bak).
Zelf rij ik altijd rustig, vooral nu hij helemaal gerestaureerd is in concours staat.

Goede investering, een stuk grond! (y)
Als je het in Nederland doet, is het nog rendabeler. Voor mijn vaders bedrijf kochten we twee jaar terug grond voor 45000 euro per Hectare. Waarde zit nu al op 50000 euro per hectare, dus een mooie belegging zo. :D

Om op the Fox door te gaan; voor de waarde van de Mustang kan je heel wat Xedossen kopen, of een stuk grond waarvan je over een tien jaar nog veel meer Xedossen kan kopen ;)

Wil graag naar de zon en een beter klimaat toe, nier meer op elkaar geplakt wonen, dus Nederland gaat het zeker niet worden. :cool:

In Portugal wisselt het nogal, voor hetzelfde X bedrag koop je bijvoorbeeld 3 hectare grond en iemand anders (in dezelfde regio) biedt weer iets aan met 5 of 6 hectare voor bijna dezelfde prijs.

Wordt een groot stuk grond, daar oa iets realiseren voor mijn auto's te stallen (garage onder de grond, zodat wat je ziet voornamelijk natuur is en niet een grote schuur waar je tegenaan kijkt), leuk klein houten chalet huisje met alles op de begane grond erop en mijn droomplek is gerealiseerd.

Oehf, handgeschakeld... Dan heb ik minder interesse vrees ik. Maar stuur te zijner tijd even goed maar een berichtje hoor. Ik vind het namelijk wel echt een mooi ding.

Toen ik mijn zoektocht begon naar een Mustang cabrio was ik op zoek naar een automaat.
Toen kwam ik de Mustang tegen die ik nu heb, shit...geen automaat dacht ik.
Toch maar gaan kijken, ermee gereden en was toch verkocht.

Na er een tijdje mee gereden te hebben vond ik het toch wel leuk zo'n schakelbak, het heeft wel iets.
Iedereen verwacht een automaat in een amerikaan, dus het valt wel op als je die niet hebt...en dan nog een 3 bak ook.

Zou je aanraden toch gewoon een keertje langs te komen, dan weet je wat je voor je hebt qua auto.
Ben op zich wel benieuwd wat je ervan vindt.

Diante zei:
Toen ik mijn zoektocht begon naar een Mustang cabrio was ik op zoek naar een automaat.

Na er een tijdje mee gereden te hebben vond ik het toch wel leuk zo'n schakelbak, het heeft wel iets.
Iedereen verwacht een automaat in een amerikaan, dus het valt wel op als je die niet hebt...en dan nog een 3 bak ook.

Zou je aanraden toch gewoon een keertje langs te komen, dan weet je wat je voor je hebt qua auto.

Handbak of automaat, het is net als met hoofdhaar. Mensen met krullen willen steil haar en mensen met stijl haar willen krullen.

Onlangs zag ik een aflevering van Wheeler dealers over de Datsun 240Z. Die kochten ze met automaat maar moest en zou omgebouwd worden naar handbak omdat die gewilder zijn. En in een andere aflevering bouwden ze een klassieke pick up met schakelbak om tot automaat omdat die gewilder zijn. Het is maar net waar men elkaar de kop gek mee maakt.

Jij koopt vaker auto's dan ik kleren Diante:eek:

Die rode automaat vind ik leuk, net ding nog zeg!

the Fox zei:
Diante zei:

Handbak of automaat, het is net als met hoofdhaar. Mensen met krullen willen steil haar en mensen met stijl haar willen krullen.

Onlangs zag ik een aflevering van Wheeler dealers over de Datsun 240Z. Die kochten ze met automaat maar moest en zou omgebouwd worden naar handbak omdat die gewilder zijn. En in een andere aflevering bouwden ze een klassieke pick up met schakelbak om tot automaat omdat die gewilder zijn. Het is maar net waar men elkaar de kop gek mee maakt.

Ben ik niet helemaal met je eens. Je ziet vaak dat minder geliefde exemplaren juist overblijven (zoals een 240Z Automatic en pick-up met handbak), om de simpele reden dat geliefde exemplaren gewild zijn, gebruikt worden en dus ook sneller het straatbeeld verlaten. Je ziet dan ook relatief weinig oldtimers of youngtimers in de destijds gewilde, gemiddelde uitvoering. Veel vaker zie je of juist het basismodel, of het topmodel.
Waren wel leuke afleveringen trouwens!

@Diante,
Waar in het land zit je ergens? Kom graag eens kijken dan.

Pjötr zei:
Jij koopt vaker auto's dan ik kleren Diante:eek:

Die rode automaat vind ik leuk, net ding nog zeg!

Dan koop je waarschijnlijk meer kleren dan mij! LOL!!

Woon zelf in Dronten, midden NL. :)
Binnenkort een keer afspreken?

De Nissan wordt overigens ook eind deze of begin volgende week geleverd!!!

Dronten.... Dat is ongeveer 3 uur rijden voor mij. Over een paar weken ben ik enigszins in de buurt. Dan piep ik je tegen die tijd wel op om iets af te spreken.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Diante zei:
Mijn allerlaatste aanwinst.

Denk ik niet... :T

Klopt, niet in die zin maar voor dit moment. :p
Heb nog steeds geen blauwe Xedos 6 zoals mijn eerste was.
Die stond eigenlijk als eerste op mijn lijst om aan te schaffen alleen er was er maar eentje te koop die bijna 3000,- euro was.
Er is een tijd geleden een invasie geweest van blauwe, sinds ik begonnen ben met mijn verzameling (eind november) is blijkbaar iedereen ermee tevreden die er eentje heeft. :)

Van welke kant moet je vandaan komen?
De stalling waar mijn auto's staan is in Bant, wellicht iets dichterbij voor je?

Diante zei:
Van welke kant moet je vandaan komen?
De stalling waar mijn auto's staan is in Bant, wellicht iets dichterbij voor je?

Antwerpen en Breda. Over een aantal weken ga ik naar Assen. Vanaf daar kunnen we wel iets afspreken.

Terug
Bovenaan