Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ik begin alvast met duimen! :D

PS.

Heb vandaag de gemeente gebeld die over het slooptermijn gaat van de Nissan 300ZX, wordt in circa 24 uur terug gebeld door degene die daar over gaat.

Diante zei:

PS.

Heb vandaag de gemeente gebeld die over het slooptermijn gaat van de Nissan 300ZX, wordt in circa 24 uur terug gebeld door degene die daar over gaat.

Kijk aan!! Ik ben heel erg benieuwd wat eruit komt! Ik vind het wel apart dat je de gemeente daarvoor moet vragen, en niet de RDW. Voor mijn gevoel kopt dat niet , en nee ik bedoel nu niet dat ik je niet geloof...
Misschien is het positief, en kan je juist zo meer bereiken...
Ik zit nog steeds in duim-stand voor je!

Diante zei:

PS.

Ik hoop dat ze coulant zijn en begrip hebben voor de situatie.

Vind het ook raar dat de gemeente over het slooptermijn gaat.
Degene van de gemeente heeft mij nog niet terug gebeld, dus ik ga weer bellen.

the Fox zei:
Diante zei:

PS.

Ik hoop dat ze coulant zijn en begrip hebben voor de situatie.

Zolang Diante niet vertelt dat hij even geen geld heeft omdat hij recent nog vijf auto's heeft gekocht, kunnen ze het misschien begrijpen. ;)

Dit is absoluut één van mijn favoriete topics!

"Dit is absoluut één van mijn favoriete topics!"

:)

Vandaag weer de gemeente gebeld en die snapt er niets van waarom de RDW mij naar hun heeft gestuurd voor het schorsingstermijn.
Dus maar weer de RDW gebeld.

Nu moet ik het chassis nummer doorgeven en dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen.
Het is een wat langere weg dan gedacht maar we komen er wel! ;)

Diante zei:
"Dit is absoluut één van mijn favoriete topics!"

:)

Vandaag weer de gemeente gebeld en die snapt er niets van waarom de RDW mij naar hun heeft gestuurd voor het schorsingstermijn.
Dus maar weer de RDW gebeld.

Nu moet ik het chassis nummer doorgeven en dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen.
Het is een wat langere weg dan gedacht maar we komen er wel! ;)

Iets met muur en kastje. Een bekend verschijnsel binnen de bureaucratie.

Diante zei:
Moest even de folders induiken om het zeker te weten maar dat zijn originele Xedos velgen!!.....en die heb ik inderdaad nog niet! o_O
Zou zo de auto kopen als ik geld had alleen al voor de velgen.

Degene wil ze vast niet verkopen. :confused:

Ik zal hem / haar wel een briefje schrijven. Wie weet, niet nu dan misschien in de toekomst. Ik heb er onderweg nog veel meer gespot trouwens. Deze velgen niet meer gezien. Er gaan geregeld bussen met allerhande bagage tussen NL en MD dus de velgen hier krijgen moet lukken. En de hele auto? Ik denk dat dit de eerste auto wordt die dan wordt uitgevoerd uit MD hahaha.

Pjötr zei:
Sketcher zei:
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Die velgen heeft-ie nog niet. :D

Ik zal eens vragen of ik ze mag hebben. Kunnen vast mee in de hand bagage.

Zo zie je maar weer, je moet gewoon in de Disco naar Moldavië gaan Sketcher ;)

Ja ik weet het en bij elk leuke off road pad dat ik zie bijt ik op mijn lip. Helaas was dit een spoed tripje. Volgende keer idd met de disco en misschien wel met autotrailer aangezien we hier ook een goede auto willen hebben. Moet het nu doen met de Lada. Best geinig maar willen iets beters voor hier. Meer daarover in mijn eigen topic als ik terug ben.

Typisch dat van de rdw en gemeente. Idd kastje muur verhaal. Zou me niet verbazen als je toch niet weer teruggestuurd wordt.

Dat zou wel geweldig zijn om de velgen in bezit te kunnen krijgen!!
Een apart iets om toe te voegen bij één van de Xedossen van mijn collectie.

Ben vanavond ook bij degene geweest met de Xedos 9 die vierwiel sturing heeft en heb er een heel klein stukje in mogen rijden.
Dat rijdt wel apart inderdaad.

Heb overigens vandaag ook een e-mailtje ontvangen van de RDW en mijn vraag in verband met het slooptermijn van de Nissan 300ZX wordt doorgestuurd naar de betreffende afdeling die daar over gaat.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Diante zei:
Dat zou wel geweldig zijn om de velgen in bezit te kunnen krijgen!!
Een apart iets om toe te voegen bij één van de Xedossen van mijn collectie.[/cquote]

Misschien moet Sketcher even zijn nummer achterlaten :D

Ik ga morgen terug naar de hoofsdstand Chisinau waar die auto staat en zal een briefje (laten) schrijven en ons moldavische nummer acher laten. mijn vrouw is hier nog een drietal weken en anders mijn schoonouders. Vlieg zelf zaterdag al. Wie weet, als Ik wat hoor laat Ik het gelijk weten.

Ik ben eruit, er zit geen slooptermijn op de Nissan 300ZX, dus het zou er nu positief uit moeten zien met het demontage bedrijf.
Nu zeggen ze dat ze de auto maximmaal 1 maand vast willen houden.

Dat ga ik dus niet redden. :(

Ze geven mij de tip om hun over een maandje of drie nogmaals te mailen voor de auto, kan best zijn dat hij er dan nog staat.
Heb weinig keus, dus het moet maar en hopen dat hij er dan inderdaad nog is.

Vraagje, welke versie vinden jullie de mooiste om als eerste gerealiseerd te zien worden, een Xedos 6 Coupé, station of cabrio (met of zonder hardtop)?

Is hier iemand die goed kan photoshoppen, zou graag de station iets anders willen en een cabrio versie willen zien.

Laatst bewerkt:
Sterker nog, volgens mij zijn die shops door een medeforummer gemaakt: SVF. Misschien moet je hem dan maar even een PB'tje sturen. (y)

Die Coupé blijf ik mooi vinden... :eek:

Bedankt voor het laten weten, ga SVF een berichtje sturen!

Persoonlijk vind ik de coupé denk ik ook het mooist.
Het begint een beetje te kriebelen om één van de bovenstaande versies te maken.
De coupé is op zich de makkelijkste om te creëren, alleen het middelste deel van de auto zal dan verstevigd moeten worden.

Erg bijzondere collectie :eek:
Maar erg leuk man.

Die CLK is de 3.2 V6 met 224pk en 315nm zelfs.
Maar man man daar zit nog wel wat werk in om die weer netjes te krijgen.
Roest is zijn grootste vijand trouwens.

Er zit inderdaad nogal wat werk aan, voornamelijk aan de voorkant.
Weet nog niet of het nou een (oude) schade betreft waardoor de koplampen, voorbumper, bijrijdersspatbord en motorkap niet netjes op elkaar aansluiten.
Morgen ga ik alle auto's wassen en weer binnen in de stalling zetten, het nieuwe dak zit er inmiddels weer op.
Ga dan meteen kijken of ik de motorkap open krijg, wat tot nu toe nog niet gelukt is.

Het interieur is voornamelijk schoonmaakwerk, veel kleine dingentjes missen en veel heeft kleine beschadigingen waardoor ik toch weer veel moet vernieuwen.
Er zit ook een rare tik in de achterkant, dus ik durf er niet mee te rijden harder dan 30 km.
Hij is ook snel ja en hij remt als een tierelier, voor je het weet zit je met je neus op het dashboard. :)

Roest valt gelukkig mee, de achterste spatbordranden zijn lichtjes beschadigd, hij heeft wel een beetje roest op het voorste deel van de achterste spatborden aan beide kanten.

Ik dacht dat deze versie 218 pk had, nog meer dus?

verhip, dat bedenk ik me nu pas...

Vrijdag was ik op een sloop en daar stond ook een CLK, volgens mij ook in het donker blauw!
De gril was al weg, maar hij leek me wel aardig verder, moet wel bekennen ik heb er niet super goed naar gekeken!

:cool:
Heb al een gril klaar liggen alleen vanwege het feit dat ik de motorkap nog niet open krijg kan ik hem nog niet monteren.
:(

Super!

Mocht je nog wat nodig zijn, ik heb het telefoon nummer! Hij lag niet op de sloop, maar stond nog tussen de "net binnen" auto's.

Diante zei:
Bedankt voor het laten weten, ga SVF een berichtje sturen!

Persoonlijk vind ik de coupé denk ik ook het mooist.
Het begint een beetje te kriebelen om één van de bovenstaande versies te maken.
De coupé is op zich de makkelijkste om te creëren, alleen het middelste deel van de auto zal dan verstevigd moeten worden.

Hier nog een link naar het topic.

Yup idd meer vermogen (y)
Grote voordeel dat de onderdelen voorziening van MB heel erg goed is, alles tot 50 jaar terug ligt standaard op de planken in het centraal magazijn.
Vandaag besteld is morgen ophalen, en de prijzen vallen heel erg mee, heb al heel erg veel kleinigheden vervangen aan mijn MB.
Van schroefjes tot instaplijsten etc etc etc etc

Bedankt voor de link!

Pjötr zei:
Super!

Mocht je nog wat nodig zijn, ik heb het telefoon nummer! Hij lag niet op de sloop, maar stond nog tussen de "net binnen" auto's.

Voorlopig ga ik nog even geen kosten maken aan de Mercedes CLK, ben nu als een gek aan het sparen om de Nissan 300ZX te kunnen kopen van het demontagebedrijf.

(en moet de Xedos 6 uit Ierland nog laten transporteren)

Als ik zover ben en wat nodig heb, laat ik het je weten, thanks!!

Bofkont zei:
Yup idd meer vermogen (y)
Grote voordeel dat de onderdelen voorziening van MB heel erg goed is, alles tot 50 jaar terug ligt standaard op de planken in het centraal magazijn.
Vandaag besteld is morgen ophalen, en de prijzen vallen heel erg mee, heb al heel erg veel kleinigheden vervangen aan mijn MB.

Dat is goed om te horen dat alles nog gewoon te krijgen is.
Wil straks ook weer zo'n mooie opstaande ster op de motorkap hebben. :)

Bofkont zei:

Dat is goed zeg! Dat wist ik niet eens!! Super handig! (y)

Even een kort filmpje op YouTube gezet...
https://www.youtube.com/watch?v=5Hmo_2fHQzI

Moet nog een leuke videoclip maken maar heb geen goed programma op mijn laptop staan nog ervoor, dus betere komen nog. :)

Ben je nou serieus van plan een Xedos coupé te bouwen? :eek: Als je dat doet ben je officieel een held! (Nu al eigenlijk ;))

Leuk filmpje!
Wat voor programma wil je hebben? Misschien kan ik eens voor je kijken of ik het voor je kan downloaden

Heb je de motorkap open gekregen trouwens?

Ik vind een goede Xedos 6 verzagen ook zonde, maar een soort "sloper" mag je best gebruiken! ;)

Ja, 100% zeker dat er een Xedos coupé komt....en de station + cabrio versie ook uiteindelijk.
Wil geen "mooie" Xedos ervoor gaan gebruiken, dat is zonde, gewoon eentje die wel uiteraard rijdt maar eerder inderdaad een (bijna) sloper.
Kan ik er weer eentje "redden"! :)

Wil wel een Xedos 6 gaan gebruiken voor de verschillende versies te bouwen, geen ander model, moet natuurlijk wel een ECHTE Xedos 6 Coupé, station of cabrio worden. :p

Ben niet zo bekend met een video programma, eentje die simpel en makkelijk is om mee te werken en waar ik toch leuke video's mee kan maken.

Was 12.30 uur bij de stalling om de auto's te wassen en was 21.15 uur pas klaar.
Ben non stop doorgegaan.
Ze staan nu allemaal weer schoon binnen gelukkig.

Alleen tussendoor nog even wat nieuwe foto's gemaakt.
Heb nog geen tijd gehad om de motorkap open te krijgen van de CLK, maar aankomende zondag ga ik weer heen, dus dan ga ik het nog een keer proberen.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe je een Xedos coupé gaat realiseren. Twee deuren minder maakt nog geen coupé, dan is het gewoon een 2 deurs sedan...

In plaats van een Xedos zou je ook een MX6 als basis kunnen gebruiken en deze ver-Xedossen, dat lijkt mij in elk geval de meest efficiente optie?

Van de MX6 vind ik het achterraam te schuin aflopen.
Wil de coupé namaken die je met photoshop heb gemaakt, die is echt heel mooi.

Heb je de auto ingekort, iets met het dak aan de achterkant gedaan, wat heb je precies veranderd?

Ik was heel even bang dat het een fotocollage was, maar gelukkig niet. Ding is echt ver heen, dus veel respect dat je het aandurft. Geweldige kleur ook. (y)

De kleur is vrij zeldzaam las ik, moest er eerst even aan wennen maar begin hem steeds mooier te vinden.

Heb nog meer leuk nieuws, heb het sinds gister avond voor elkaar om de bordeaux rode 1990 Nissan 300ZX Twin Turbo te redden!!!...

Hij wordt afgeleverd zodra ze een beetje in de buurt zijn, dus kan niet wachten totdat het moment daar is!
Deze ga ik als eerste aanpakken, missen drie dingen aan, uitlaat, ruitenwissersysteem en de spoiler, verder is hij compleet. (voor zover ik zo snel gezien heb)
Dan moeten er twee compleet nieuwe dorpels van voor tot achter in gelast worden en dan kan ik hem opnieuw laten keuren bij de RDW en een nieuw kenteken aanvragen.
Wil hem naast de Xedos gaan gebruiken als tweede auto, hij is 25 jaar oud, dus goedkoop in de verzekering en wegenbelasting. ;)

Zodra hij bezorgd is en ik hem een flinke poetsbeurt gegeven heb, zullen weer wat mooie foto's verschijnen bij mijn post.

Laatst bewerkt:
Super gaaf!! Gefeliciteerd !!!(y)

En mijn oprechte respect voor het opknappen van de gele! Wat een karwei zeg!

Mooi zo! De 300ZX is toch wel een auto die in mijn (voorlopig alleen theoretische) collectie niet zou mogen ontbreken. Ik weet niet precies wat het is aan het model, maar hij spreekt me erg aan. Misschien komt het wel door de herinnering aan het zwarte exemplaar dat bij mijn ouders in het dorp 'woonde', eind jaren '90/begin '00. Vond het toen als kind van rond de 10 jaar oud al een machtig indrukwekkende auto.

Diante zei:
hij is 25 jaar oud, dus goedkoop in de verzekering en wegenbelasting.

Dan ga ik je toch teleurstellen. Het scheelt je geen ene cent in MRB, dat duurt nog vijftien jaar ben ik bang.
Ook mijn felicitaties overigens. (y)

Terug
Bovenaan