Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

danny1995 zei:
Waarschijnlijk niet op het beste moment voor je dat deze te koop staat, maar wel dicht in de buurt ;) :
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m933188114-xedos-xedos-6-2-0i-v6.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Hij is niet gek en de prijs ook niet.
Een paarse heb ik net al aangeschaft (met automaat), de enigste twee die ik er nog graag bij wil hebben is een '95 en '96 aangezien ik deze twee jaartallen nog mis, en dan een donker en licht blauwe.

Wonder boven wonder is het uiteindelijk toch nog gelukt om de Mercedes CLK coupe te krijgen!!
Hij is vandaag afgeleverd bij de stalling, heb de auto zelf nog niet gezien.
De voorkant heeft wat werk nodig, maar het is niets schrikbarends.

Spoedig zal ik wat foto's uploaden.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Hoe doe je dat toch allemaal? :D

Dat vraag ik mijzelf ook vaak af! :)
Komt waarschijnlijk door mijn charismatische persoonlijkheid.

Heb de Mercedes CLK goedkoper kunnen krijgen, omdat ik deels een ruil heb gemaakt met spullen.
Had 117 grote nieuwe transport dozen, set Mazda 6 velgen met goede winterbanden en nog wat dingentjes, met een kleine bijbetaling is het gelukt om dit zo op deze manier te doen.
Heb mij suf zitten te mailen op auto's om te kijken of er iemand was die een ruil wou maken en bij de CLK die ik het liefste wou hebben is het uiteindelijk gelukt.

Hij heeft wat (herstel) werk nodig aan de voorkant, dus vandaar dat de prijs ook lager lag dan normaal.
Het is de 320 Elegance uitvoering met een V6 3,2 liter motor met 218 pk, deze zie je niet zo vaak voorbij komen meer.
Volgens mij heeft hij alle optie's erop die leverbaar waren, schuifkanteldak, electrische leren stoelen met geheugen, etc.

(eerste foto heeft de stallingseigenaar voor mij gemaakt, heb de auto zelf nog niet gezien, de andere twee waren van de advertentie zelf)
Komen uiteraard nog wel andere velgen op, want dit ziet er niet uit vind ik persoonlijk.

Aankomende zondag komt Autoweek langs, dus dan kan ik meteen zelf nieuwe foto's maken van de CLK.

Tevens nog een mooie luchtfoto van de auto's die nu buiten bij de stalling staan...

Laatst bewerkt:
Zou inderdaad leuk zijn. Dan staat de CLK er ook weer een beetje knapper bij voor zondag als het lukt. :p

En deze velgen komen van een W210 E-klasse, maar zijn dat dezelfde? Ben zelf niet echt thuis in de Mercedes-wereld. ;)

Ja, dat zijn inderdaad dezelfde velgen.
Weet nog niet wat ik erop ga zetten, dat zie ik later wel als ik weer wat ruimer in het geld zit. :)

Er zijn inderdaad genoeg andere mooie (Mercedes-)velgen leverbaar.
AMG zou ook kunnen, maar dan wordt het al snel een foute bak. :D

Ze zijn mij te stoer en te grof.

Op zich vind ik deze niet heel erg verkeerd...

Maar ze zijn het nog niet helemaal voor mijn gevoel.

De velgen die er nu op zitten ga ik in eerste instantie spuiten in chrome, zodat ik van die zwarte "look" af ben.

Diante zei:
De velgen die er nu op zitten ga ik in eerste instantie spuiten in chrome, zodat ik van die zwarte "look" af ben.

Chrome of zilver?Chrome spuiten kan dat? Het zwart vind ik hier ook niet zo mooi. Ik denk dat als je ze eenmaal gespoten hebt ze er best goed onder kunnen staan.

Oh en leuk dat AW bij je langs komt. Ik ben erg benieuwd.

Ja, bij de autoshop zijn spuitbussen te krijgen in chrome, heb ook de velgen onder mijn Xedos 6 ermee gedaan.

Leuk!!

Niet perfect maar wel te doen.
Ik vind het model nog niet super, maar begin 'm wel meer en meer te waarderen.
Tja als je wel de uitlaat erafhaalt! Die vind ik echt verschrikkelijk, misschien nog wel erger dan de velgen!!

Nog 300 zx nieuws?

De uitlaat gaat er zeker weten af, moet gewoon weer origineel worden zoals het hoort te zijn.....het is ook niet mijn smaak.

Kreeg van de RDW te horen dat hun niet gaan over een slooptermijn die de bordeaux rode Nissan 300ZX nu heeft, moet hiervoor bij de gemeente zijn waar de auto zich bevindt.
Heb ze vandaag een mailtje gestuurd, hoop dat ze met goed nieuws komen en het slooptermijn aanzienlijk kunnen verlengen of geheel annuleren, zodat ik alle tijd heb om de auto te kunnen kopen en niet in de stress hoef te zitten om naar een einddatum te moeten kijken.

De mooie zo goed als nieuwe grill is inmiddels aangeschaft voor de CLK, hopelijk heb ik hem zaterdag nog binnen. :)

Vandaag is Autoweek langs geweest, denk dat het een reportage wordt met veel mooie foto's!

Hierbij tevens nog wat foto's van mijn (opknap) CLK.
Moet het interieur nog schoon maken en er komt een andere voorbumper en achterbumper op.
De motorkap zit er iets scheef op, als ik deze recht zet dan sluit hij wel mooi aan op de bestuurderskant koplampen, bijrijderskant
weet ik nog niet wat er mis mee is)

Laatst bewerkt:
Dat is nog wel wat werk, maar volgens mij wel te doen...
Na het schoonmaken lijkt ie vast al wat beter! Vooral binnen gaat ie daar denk ik enorm van opknappen!

Goed dat je al een nieuwe gril hebt!
Waar dienen die gaten in de bumpers voor? Hebben daar schroeven gezeten en de dopjes missen? Of wat?
Het lijkt haast of ie eens iets aan de bijrijderskant heeft geraakt..

Qua roest lijkt ie best wel goed zijn tijd door te zijn gekomen!
Over de uitlaat hebben het al gehad, maar als je op bepaalde foto's kijkt, valt het niet op dat het dubbelen zijn (van de zijkant gezien dus), en lijkt het niet zo verkeerd, qua vorm vind de pijp niet storend :)

Ben benieuwd naar de reportage, weet je wanneer (ongeveer) in het magazine staat?

(duim nog steeds voor je ZX, geen nieuws denk ik)

Toffe CLK, dit vind ik de mooiste. Er zit wat werk aan, maar lijkt me goed te doen. De nieuwe grill en een goede poetsbeurt doen denk ik ook wonderen.

Pjötr zei:
Waar dienen die gaten in de bumpers voor?

Ik denk dat daar ooit parkeersensoren hebben gezeten.

De gaten in de bumper zijn van parkeersensoren die ontbreken, heb ze wel op de achterkant zitten.
Qua roest valt het mee...gelukkig. :)

Denk dat hij inderdaad een tikkie heeft gehad aan de bijrijderskant, maar ik krijg de motorkap (nog) niet open, dus kan niet bekijken wat er nu precies aan de hand is.

Zal even vragen wanneer de reportage in het blad komt te staan, laat je weten!

Blijven duimen voor de Nissan!!!
Als ik woensdag nog niets heb gehoord van de gemeente die het slooptermijn bepaald dan ga ik bellen.

Caspian zei:
Toffe CLK, dit vind ik de mooiste. Er zit wat werk aan, maar lijkt me goed te doen. De nieuwe grill en een goede poetsbeurt doen denk ik ook wonderen.

Vind de cabrio versie ook schitterend, die zal er op een dag ook wel bij komen.

Heb de grill al binnen, alleen degene had hem héél erg slecht ingepakt, dun stukje aluminium folie met een soort stoflaagje aan de binnenkant en plastic keukenfolie, kon zo de randen van de grill voelen zo dun was het.
Nu heeft de nieuwe grill een kleine buts erin opgelopen door PostNL, dus dat is flink balen.

Ga hem er wel op zetten, later ooit maar weer een andere smetteloze aanschaffen.
Kon hem alleen niet monteren nu, omdat ik de motorkap nog niet open krijg. :(

Diante zei:
Vind de cabrio versie ook schitterend, die zal er op een dag ook wel bij komen.

Hoezo "op een dag"? Elke week een auto erbij, ondertussen je eigen auto bouwen. Als jij niet the boss of bosses bent, dan weet ik het ook niet meer... ; )

[/quote]

Hoezo "op een dag"? Elke week een auto erbij, ondertussen je eigen auto bouwen. Als jij niet the boss of bosses bent, dan weet ik het ook niet meer... ; )[/quote]

We hadden speciaal voor vandaag afgesproken, omdat het mooi weer zou worden.....jammer dat ze niets goed kunnen voorspellen.
Gelukkig was het droog tijdens het foto's maken.

De eigenaar van de stalling heeft een hoogwerker, dacht dat die iets van 28 meter de hoogte in kan.
De fotograaf heeft van daaruit mooie foto's genomen, heb ze nog niet gezien, dus ben zelf ook zeer benieuwd.

Had hem al eerder ontmoet voor een fotoreportage met mijn KITT replica voor een ander blad.

Ook Xedos fan Jan Lemkes is nog langs gekomen om mijn Xedos collectie te komen bewonderen.
Hij was snel verkocht aan de blauwe Xedos 9 (Miller). :)

Diante zei:
Heb de grill al binnen, alleen degene had hem héél erg slecht ingepakt, dun stukje aluminium folie met een soort stoflaagje aan de binnenkant en plastic keukenfolie, kon zo de randen van de grill voelen zo dun was het.
Nu heeft de nieuwe grill een kleine buts erin opgelopen door PostNL, dus dat is flink balen.

Mijn schoonvader heeft van de week een wagon van een modelspoortrein via PostNL verstuurd naar een liefhebber. Goed ingepakt, in een doosje met bubbelplastic. Na bezorging kreeg mijn schoonvader van de nieuwe eigenaar te horen dat de wagon als een bouwpakket bij hem was afgeleverd, in een volledig geplet pakje. PostNL gaf als verweer: "Dan had je het pakketje maar moeten verzekeren".

Alsof dat het pletten had kunnen voorkomen. Het gaat niet om het vergoeden van schade, het gaat erom dat ze iets kostbaars hebben geplet. Alsof IKEA een nieuwe keuken komt afleveren, deze vanuit de vrachtwagen op de stoeprand smijt en zegt dat het niet hun schuld is dat de kastjes zijn beschadigd.

Er zitten prutsers tussen bij PostNL, waardeloze service die ze leveren.
Heb ook al een keer de grootste problemen met ze gehad.

Set velgen vanuit de US laten overkomen, waren ze vergeten bepaalde stickers op het pakket te plakken bij het sorteercentrum
in Zwolle waardoor verwarring was ontstaan.
Zonder pardon hebben ze de velgen retour naar de US gestuurd en maar niet willen toegeven dat het hun fout was.
Velgen voor een tweede keer op laten sturen (leuk grapje, nu had ik dubbele dure verzendkosten), de postbode kwam ze
afleveren en vertelde dat ze de pakketten voor een tweede keer in handen had, ze vertelde toen dat er een fout was gemaakt
bij het sorteercentrum.
Had nu zelfs bewijs dat ze een fout hadden gemaakt, brieven geschreven, maar nog bleven ze lekker stug tegenwerken en
wilden niets vergoeden.

Op dit moment rij ik overigens met de zwarte Xedos 6...

Nog enkele van de Xedos 9 zonder de patser velgen, komen uiteindelijk nog andere velgen op...

Laatst bewerkt:
Wat was ook alweer de reden dat je die CLK hebt gekocht? :confused: Ik snap het volgens mij niet maar wel gaaf dat je aan dat soort projecten begint :D (y)

Ik had een berg grote transport dozen liggen die ik niet meer gebruikte en deze lagen mij behoorlijk in de weg thuis.
Ze waren behoorlijk duur nieuw dus het leek mij een goed idee om deze proberen te ruilen eventueel met bijbetaling voor een auto die ik leuk vind, en dat is uiteindelijk gelukt. :)

Geweldige deal! :)

Dat wou ik je nog vragen, zo tussen het duimen door, rij je altijd in dezelfde of wissel je af? Ik ben het even kwijt, maar had je de wagens nou geschorst? (denk het want anders zou het wel een erg dure hobby zijn)

Leuke foto's van de 6 EN 9 overigens!

Ik heb er maar eentje in de wegenbelasting en verzekering, de rest niet.

Mijn favorite is de witte Xedos 6 alleen nu ik daar problemen mee heb heb ik een andere auto moeten kiezen om mee te gaan rijden.
Voorlopig blijf ik nog met de zwarte Xedos 6 rijden aangezien de Xedos 6 het goedkoopst is om mee te rijden qua benzineverbruik, verzekering en wegenlasting.

Wil eerst de dingen afhandelen die ik nu heb lopen, de Ierse Xedos 6 laten overkomen en proberen de bordeaux rode Nissan 300ZX nog te krijgen en de zwarte Xedos 9 deze zomer proberen te laten repareren.
Als dit lukt ga ik daarmee rijden een tijdje.

Zit alleen één groot nadeel aan de auto, de achterbank is niet neerklapbaar. :(
Moet regelmatig bumpers of dashboarden vervoeren, dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.

:) Klopt, alleen die is duur om te rijden in alles (verzekering, belasting en benzinekosten) en ik heb er al een tijdje mee gereden.
Vind het leuk om ook met een auto te rijden die ik nog niet heb gehad. :)

Ik kwam deze gisteren tegen in moldavie en moest gelijk aan jouw denken. Ondanks dat hij vies is is hij verder netjes.

18309554422_a7ef44339a_c.jpg

Die velgen heeft-ie nog niet. :D

Ik zal eens vragen of ik ze mag hebben. Kunnen vast mee in de hand bagage.

Ik heb nog even gekeken of het originele zijn maar ik ben er nog niet uit. Helaas zijn de badges verdwenen.

Moest even de folders induiken om het zeker te weten maar dat zijn originele Xedos velgen!!.....en die heb ik inderdaad nog niet! o_O
Zou zo de auto kopen als ik geld had alleen al voor de velgen.

Degene wil ze vast niet verkopen. :confused:

Pjötr zei:
Sketcher zei:
Die velgen heeft-ie nog niet. :D

Ik zal eens vragen of ik ze mag hebben. Kunnen vast mee in de hand bagage.

Zo zie je maar weer, je moet gewoon in de Disco naar Moldavië gaan Sketcher ;)

Met autoambulance. :D

Diante zei:
Moest even de folders induiken om het zeker te weten maar dat zijn originele Xedos velgen!!.....en die heb ik inderdaad nog niet! o_O
Zou zo de auto kopen als ik geld had alleen al voor de velgen.

Degene wil ze vast niet verkopen. :confused:

Misschien hebben ze interesse in een CLK. Mercedes doet het volgens mij altijd wel goed in dat soort landen. ;)

Hmmm....weet niet of ik de Mercedes zou willen ruilen, aangezien het een 320 model is die je weinig tegen komt met zo goed als alle opties erop.

Terug
Bovenaan