Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Bijna alle auto's staan nu in de nieuwe stalling inmiddels.
Deze maand komt er een nieuw dak op en moeten alle auto's naar buiten, kan dan meteen foto's maken van alle bij elkaar.
Zal morgen alvast enkele maken binnen.

Heb tevens mijn profiel geupdate met alle auto's op eentje na, de GMC A-team bus kan ik niet invoeren.

Diante zei:
Heb tevens mijn profiel geupdate met alle auto's op eentje na, de GMC A-team bus kan ik niet invoeren.

De Pontiac Firebird is al 115 jaar oud :) . Ik denk dat de eerste nul een 8 moet zijn.

the Fox zei:
Diante zei:

De Pontiac Firebird is al 115 jaar oud :) . Ik denk dat de eerste nul een 8 moet zijn.

Ik kon de Pontiac niet juist invoeren, niet alles werkt goed via de site van Autoweek (TIP!).
Hij is van 1982. :)

Alvast een klein voorproefje! (betere foto's komen nog)
Was nogal wat werk om de auto's te verhuizen van Elspeet naar Bant, 3 auto's per dag, per auto drie uur werk.

De zwarte Xedos 9 wil ik in de "zomer" laten repareren.

Op de Pontiac (KITT) zit even geen voorbumper, krijg een kopie van de echte originele uit de US vanuit David Hasselhoff's privé verzameling.

Vrijdag ga ik weer naar de stalling, auto's oppoetsen van binnen, nieuwe foto's maken, etc.
De paarse Xedos ga ik ook spoedig ophalen, dan staat die er ook bij, ontbreekt alleen die uit Ierland nog.

Mijn zwarte Xedos 6 staat nog buiten bij de stalling, had de sleutels in het contactslot zitten, maar na de accu aangesloten te hebben sprong de auto op slot, dus kon er niet meer in.:confused:
Wordt vrijdag ook even de wegenwacht bellen. :)

Laatst bewerkt:
Diante zei:
Op de Pontiac (KITT) zit even geen voorbumper, krijg een kopie van de echte originele uit de US vanuit David Hasselhoff's privé verzameling.

Uh dit volg ik even niet. Je bedoelt dat ze een exacte kopie gemaakt hebben van de bumper van de originele uit de collectie van the hoff zelf?

Toch niet die ene die hij laast verkocht had? Dat was ook een replica dacht ik gelezen te hebben.

Ben benieuwd, vertel er eens iets meer over als je wilt. Klinkt interessant.

David Hasselhoff heeft na het maken van Knight Rider van NBC één van de bumpers gekregen die gebruikt was van KITT, als afscheids / bedank cadeau.

Deze bumper is altijd is zijn privé collectie geweest tot op heden, hij heeft alles laten veilen.

Degene in de US die de originele KITT heeft gekocht die een tijdje geleden op Ebay te koop stond heeft samen met nog een paar anderen persoonlijk bij de veiling in California geboden op de bumper.
Ik ken degene allemaal en heb mee mogen doen na eigen inleg om de bumper voor ons te winnen.
Alle die geïnvesteerd hebben krijgen een kopie van de echte originele bumper, en ik ben één van de gelukkigen. :)

Laatst bewerkt:
Geweldig, dat is erg tof! Wat is die kitt toch een geweldige wagen en wat een serie. Kan nog het geluid nadoen Gwoech Gwoech!

Het is dat ik al getrouwd ben ander wist ik het wel, dan zou ik jouw auto huren als trouw auto. Erg tof, dank voor de extra info super interessant.

Hoe ga je die Xedos in Ierland halen trouwens? Trailer of rij je hem terug?

Wat een gave foto's zeg! Echt m'n ultieme droom om zo een collectie te kunnen stallen. Echt geweldig en ik kijk met oprechte smart uit naar meer foto's!

Diante zei:
Alvast een klein voorproefje! (betere foto's komen nog)
Was nogal wat werk om de auto's te verhuizen van Elspeet naar Bant, 3 auto's per dag, per auto drie uur werk.

Is er telkens iemand achter je aan gereden met wie je terug kon rijden of had je de auto's op een autoambulance staan?

Sketcher zei:
Hoe ga je die Xedos in Ierland halen trouwens? Trailer of rij je hem terug?

Ik moet door twee verschillende transportbedrijven de auto laten vervoeren, de eerste zit zelf in Carlow (Ierland) waar de Xedos ook staat en moet deze vervoeren naar Dublin.
Vandaar uit wordt hij getransporteerd door een nederlands bedrijf naar Breda en dan moet ik hem zelf ophalen met een trailer.
(moet alleen even gaan kijken hoe ik dit weer ga doen, want heb wat roet in mijn eten gekregen kort geleden.....zie mijn verdere verhaal :( )

Sketcher zei:
Is er telkens iemand achter je aan gereden met wie je terug kon rijden of had je de auto's op een autoambulance staan?

Ik was het van plan zelf te doen, alleen na het ophalen van mijn laatst gekochte Xedos 6 (de groene '99) en ik deze in de stalling had gezet en op de terugweg naar huis was ben ik aangehouden.
Rij al meer dan 10 jaar rond met een autoambulance, meerdere keren gehuurd bij een verhuurbedrijf en niemand heeft mij ooit gezegd dat ik er niet zonder rijbewijs E mee mag rijden, voor het eerst dat ik dat hoorde van de politie waarna ik een dikke boete van circa 370,- euro voor heb gekregen.
Mocht meteen de trailer loskoppelen en hem door iemand anders op laten halen met een rijbewijs E.
Dat was en is nog steeds flink balen!!

0% begrip dat ik het echt niet wist, het is ook bijna 20 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb, dit heb ik niet gehad toen bij theorie.

Dus voor de grote verhuizing heb ik iemand anders moeten regelen die de auto's op en neer ging rijden.
Ga in de nabije toekomst maar mijn rijbewijs E halen, want weet nu al dat ik dit nog héél vaak nodig ga hebben aangezien mijn autoverzameling alleen maar zal toenemen.

Ja ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb niet eens B-E. Ik denk er toch om om die maar eens te gaan halen maar vind het erg duur voor wat in princiepen niet echt moeilijk is.

Naast dat je het zelf eigenlijk had moeten weten, had het verhuurbedrijf jou er minimaal op moeten wijzen. Want zij zouden toch moeten controleren of jij wel met hun materiaal mag rondrijden. Dan zou jij de juiste voorlichting hebben gekregen en had je vroegtijdig een andere oplossing kunnen bedenken en je een boete kunnen besparen.

Ik heb zelf ook geen E. In het verleden heb ik mijn vader moeten inschakelen als ik mijn Kever moest vervoeren. Mijn pa had zijn E-rijbewijs nog bij zijn B gekregen. Een jaar voordat ik mijn rijbewijs haalde is dat gewijzigd, helaas. Al die grijzende Nederlanders met hun grote caravans achter hun auto hebben er nooit examen voor hoeven doen.

Wauw, wat is die loods tof zeg!! (y)(y)

Ik lees je bericht net... van Breda naar waar moet eigenlijk de Xedos gereden worden? Ik beloof niets, maar misschien misschien kan ik iets voor je betekenen...

Heb je ook al een datum? Je mag ook via PM beantwoorden hoor!

Heb mijn witte Xedos 6 gebruikt, deze weegt 1225 kg en mag een gewicht trekken (geremd) van 1460 kg.
Op het moment van aanhouding had ik er gelukkig niets op staan, wellicht helpt dit bij mijn bezwaarschrift die ik ga indienen.

Heb wat verder zitten informeren bij de rijksoverheid en kreeg dit als antwoord terug...

Het gaat bij gewicht om de toegestane maximale massa, ook wel leeggewicht + laadvermogen. Een aanhanger kan bijvoorbeeld een toegestane maximale massa van 750 kilo hebben. Als de aanhanger zelf 150 kilo weegt (leeggewicht), dan mag er nog 600 kilo aan lading bij (laadvermogen). Het gaat dus niet om het daadwerkelijke gewicht. Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:

- een aanhanger van maximaal 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken;
- een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.

De aanhanger mag zwaarder zijn dan de lege auto.

Klopt, sinds 2013 lees ik zojuist (pas): https://www.evo.nl/site/vernieuwde-rijbewijswetgeving-vanaf-2013

Wel raar, dus als je een auto van 1300kg hebt die 1500kg mag trekken, dan mag dat nu met rijbewijs B, zelfs wanneer je als zeventienjarige nog nooit met zo'n combinatie hebt gereden. Dat gaat nog eens ongelukken opleveren. Waar gaat het heen met dit apenland?

philosopher Clarksonius zei:
Stel je gebruikt een flinke SUV die 3500kg mag trekken en die SUV weegt (ledig) 2200kg, dan mag je met rijbewijs B maximaal 2200kg trekken (aanhangwagen+Mazda).

Dat is dus onzin. Je combinatie mag niet meer dan 3.500 kg wegen. Wie is de aap nu? ;)
En waarom zou een 19-jarige of 34-jarige die nog nooit met zo'n combinatie heeft gereden veiliger zijn? Net zo weinig ervaring... Bovendien heeft die 17-jarige verplicht iemand naast zich en is het project een experiment. Maar jij zult ongetwijfeld al verhalen hebben over doden in het verkeer hierdoor?

Het ontgaat me een beetje waarom Diante een bezwaarschrift wil indienen trouwens. Het gaat niet om het daadwerkelijke gewicht, maar om het gewicht plus laadvermogen. Dan kan ik me voorstellen dat je het toegestane trekgewicht van 1.460 kg hebt overschreden.
Dat men jou niets heeft verteld is natuurlijk de grootste drogredenering die je kunt bedenken. Als bezitter van een rijbewijs hoor je op de hoogte te zijn van alle regels.

Rob0032 zei:
Stel je gebruikt een flinke SUV die 3500kg mag trekken en die SUV weegt (ledig) 2200kg, dan mag je met rijbewijs B maximaal 2200kg trekken (aanhangwagen+Mazda).

Dat is dus onzin. Je combinatie mag niet meer dan 3.500 kg wegen. Wie is de aap nu? ;)

Dat staat mij ook bij voor B+E.

Rob0032 zei:

En waarom zou een 19-jarige of 34-jarige die nog nooit met zo'n combinatie heeft gereden veiliger zijn? Net zo weinig ervaring... Bovendien heeft die 17-jarige verplicht iemand naast zich en is het project een experiment. Maar jij zult ongetwijfeld al verhalen hebben over doden in het verkeer hierdoor?

Het ontgaat me een beetje waarom Diante een bezwaarschrift wil indienen trouwens. Het gaat niet om het daadwerkelijke gewicht, maar om het gewicht plus laadvermogen. Dan kan ik me voorstellen dat je het toegestane trekgewicht van 1.460 kg hebt overschreden.
Dat men jou niets heeft verteld is natuurlijk de grootste drogredenering die je kunt bedenken. Als bezitter van een rijbewijs hoor je op de hoogte te zijn van alle regels.

En toch Rob, begin jij je ook niet een beetje achter de oren te krabben? Of ben je een ambtenaar?

Het is toch wel een heel vreemde regel dat bij het gewicht van de aanhanger naar lediggewicht aanhanger+laadvermogen wordt gekeken. Een lege aanhanger trekt heel wat makkelijker dan eentje die aan z'n maximum laadvermogen zit. Dat niet naar het daadwerkelijke gewicht wordt gekeken is alleen maar verzonnen omdat de gemiddelde oom agent geen weegschaal bij zich heeft. Op deze wijze wordt het makkelijk bonnen uitschrijven, zoals in het geval van Diante.

Wat ik ook wil zeggen is dat het onverstandig is voor mensen, die nog nooit met een zware combinatie hebben gereden, waaronder het merendeel van de zeventienjarigen, dat zomaar te gaan doen. Mijn advies zou zijn dat eerst eens te oefenen, bij voorkeur niet op de openbare weg.

Verder ken jij, als forumtrol, natuurlijk alle wetten en regels van dit apenland uit je hoofd.. :confused:

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Rob0032 zei:

Dat staat mij ook bij voor B+E.

Bij BE gaat dat gewicht over de aanhangwagen zelf, niet over de combinatie. Bij rijbewijzen van voor 2013 is dat gewicht zelfs onbeperkt (buiten de restricties van het trekkende voertuig).

@saf,
Dat jouw onkunde, onbegrip en gebrek aan kennis je in de weg zit is jouw probleem, maar val mij niet lastig daarmee en bespaar me je persoonlijke meningen ten aanzien van mij als persoon. Zit ik niet op te wachten en dit forum is er niet voor bedoeld. Vriendelijke verzoek daarmee te stoppen dus, anders heb je straks weer een ban te pakken.

Direct van de rijksoverheid:

Is de aanhanger of oplegger zwaarder dan 750 kilo? Dan is rijbewijs B toegestaan, als de toegestane maximummassa van de auto en aanhanger samen niet meer bedraagt dan 3.500 kilo.

Edit die info had Diante ook al geplaatst excuses. Met mijn 2200kg wegende auto blijft er niet veel over dus ik haal binnenkort mijn BE maar denk ik.

Lekker vriendelijk toontje richting Rob, philosopher Clarksonius (n)

Maar wat Diante & Rob zeggen klopt! Met B is het auto en aanhanger, en met BE is het naar ik meen alleen de aanhangwagen.

Zoals gezegd, daadwerkelijke gewichten spelen geen rol bij de vraag of je een aanhanger mag trekken met enkel B. Jouw Xedos heeft een maximaal toegestane massa (MTM) van 1745kg. Dit betekent dat jij enkel een aanhanger mag trekken met een MTM lager dan 1755kg (3500-1745). Verreweg de meeste auto ambulance's hebben een MTM van minimaal 2 ton. BE nodig dus.

Daarnaast mag jouw auto maximaal 1460kg trekken. Je vervoert een Xedos 6 van 1225kg. Dit betekent dat de auto ambulance leeg maximaal 235kg mag wegen. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dit zal eerder rond de 400kg zitten. Daarmee overschrijd je dus de 1460kg. (Ik hoop dat beide Xedos 9 en de W124 op eigen kracht daar gekomen zijn; als je die met voornoemde combinatie getransporteerd hebt betekent dat een overschrijding van het max trekgewicht van zo'n 500kg..).

Dubbel fout bezig dus! Geen geldig rijbewijs én maximum trekgewicht overschreden. En dan nog zeuren en een bezwaarschrift willen indienen. (n)(n)

Je kunt moeilijk van alles op de hoogte zijn, ik ben nooit eerder aangehouden met de trailer of er nu iets op stond of niet, dus ik wist niet beter dan dat het oke was.
Aangezien ik echt niet wist dat ik er niet mee mocht rijden, had de agent het ook bij een waarschuwing kunnen laten.
Houd mij altijd netjes aan de regels en dat had de agent ook gezien na het natrekken van mijn verleden die bijna smetteloos is in de bijna 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.
Beetje menselijkheid is ook wel op zijn plek maar dat zit er tegenwoordig niet bepaald meer in, als ze maar boetes kunnen uitdelen.

Ik snap je frustratie echt, Diante. En ik begrijp je irritatie en dat je ervan baalt. Maar ik wil je toch adviseren om je alle moeite (tijd en geld) te besparen om een bezwaarschrift te schrijven. Alle argumenten die je noemt zijn allesbehalve valide en drogredeneringen van de bovenste plank. Feit is dat jij op de hoogte dient te zijn van de huidige regelgeving, of je nou 20 minuten of 20 jaar je rijbewijs hebt. Dan kun je het over de boeg van menselijkheid en 'ik wist het echt niet' gooien, maar jij kunt je ook wel bedenken dat een agent dit dagelijks talloze keren te horen krijgt.
Accepteer dit dure leergeld en vind een oplossing voor de volgende keer.

Hej Diante ,

Ik had je een bericht gestuurd over twee enorm dikke klappers met xedos 9 documentatie, had je toen ook aangegeven.
Heb je het bericht gelezen? Zijn echte meerdere boeken gebundeld in een.

Heb ook nog twee klappers met xedos 6 boeken.

Laat maar weten per pb mocht je interesse hebben.

PM is gestuurd!

Nu ook maar weer terug naar het leuke deel van mijn topic in plaats van het "gezeur" over de regels etc. van rijden met een trailer. :p

Zwarte Xedos 6 staat er nu ook bij, was een koud kunstje om erin te komen, binnen 1 minuten was ik binnen. :)

Laatst bewerkt:
Wat een leuke verzameling is dit toch! (y) Ook erg gaaf dat je ze allemaal bij elkaar in de loods kwijt kunt, dat zou ik ook graag een keer willen! :)

Wederom een gaaf overzicht! Ik kan niet wachten tot een groepsfoto als ze allemaal buiten staan. Heerlijk moet het zijn om zo'n wagenpark te hebben. (y)

Het geeft inderdaad wel een apart (rijk) gevoel, maar ik doe het voor mijn eigen plezier en niet mijn ego.
Zoals het er nu uitziet haal ik morgen avond de paarse Xedos 6 op, dus dan mist alleen de Ierse Xedos 6 nog. :)

De groene '99 Xedos 6 en de Nissan 300ZX heb ik nog even apart staan, straks staan ze er ook bij in het rijtje. :)

Het is voor je plezier. Maar moet toch ook je ego strelen, lekker toch :)
Dit model wagen is relatief goedkoop un aanschaf tegenwoordig, voor je het weet staat je loods vol:) lijkt mij een machtig mooi gevoel :)
Bedoel overigens niets verkeerd met goedkoop. Bedoel ermee te zeggen dat je heel veel wagen krijgt voor je geld :)

Overigens kan ik jou pb nergens vinden. Kan iemand mij uitleggen waar ik persoonlijke berichten kan vinden in mijn persoonlijk account?
Sinds de update van het forum mis ik het een en ander volgens mij.

Wanneer je inlogt staat er als het goed is met dikgedrukte letters: Er zijn nieuwe privéberichten. Als je daar op klikt kom je in je 'Inbox' met berichten.

Wat een briljante collectie is het toch! Ik durf te wedden dat er niemand op deze aardkloot zoveel passie heeft voor Xedos/Eunos en dat wil toch wel wat zeggen, want de schoonheid van zeker de Xedos 6 is bij de autoliefhebber algemeen erkend.

Ik ben vooral benieuwd wat er van die Nissan 300ZX gemaakt wordt, nu lijkt het op zijn zachtst gezegd nog een vermoeid exemplaar.

Roeldebruyn zei:
Het is voor je plezier. Maar moet toch ook je ego strelen, lekker toch :)
Dit model wagen is relatief goedkoop un aanschaf tegenwoordig, voor je het weet staat je loods vol:) lijkt mij een machtig mooi gevoel :)
Bedoel overigens niets verkeerd met goedkoop. Bedoel ermee te zeggen dat je heel veel wagen krijgt voor je geld :)

Overigens kan ik jou pb nergens vinden. Kan iemand mij uitleggen waar ik persoonlijke berichten kan vinden in mijn persoonlijk account?
Sinds de update van het forum mis ik het een en ander volgens mij.

Klopt, de Xedos (wellicht veel auto's) zitten tegenwoordig redelijk op hun bodemprijs en zijn zeer goedkoop in aanschaf, vandaar dat ik er (te) veel heb kunnen kopen in een hele korte tijd. :)

Op een bepaalde manier streelt het inderdaad wel stiekem een beetje je ego, zolang je er maar zelf bewust van bent is het ok.
Zijn genoeg mensen met een dure auto die alleen maar pronken en denken dat ze alles zijn.

Heb vandaag eindelijk de paarse '97 Xedos 6 opgehaald, nieuwe foto's gemaakt dus die komen er zo aan.
(moet ze eerst nog iets verkleinen)

Weet het nog niet zeker maar héél..héél misschien komt er weer wat leuks bij, kans is klein maar toch.... :)
Morgen weet ik meer.

D-C zei:
Ik ben vooral benieuwd wat er van die Nissan 300ZX gemaakt wordt, nu lijkt het op zijn zachtst gezegd nog een vermoeid exemplaar.

Ben een beetje aan het rondsurfen op internet en lees dat de gele kleur vrij zeldzaam is.
Het gaat absoluut een gele beauty worden als ik ermee ga beginnen hem aan te pakken.

Mocht er overigens iemand zijn die er verstand van heeft, stuur mij even een berichtje.
Heb de auto nog maar kort en zou graag wat informatie willen weten in verband met optie's, wat origineel is, etc.

Heb de mooiste foto's uitgezocht...:)

Kapotte knipperlicht rechts heb ik inmiddels al vervangen...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan