Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Heel leuk topic:)
Het model moet je mooi vinden.. Ik vond het eerst helemaal niets tot dat ik mee mocht met een 2.5 l klze blokkie erin..
Heerlijke wagen.. Een bekende van mij heeft rot verkort een amerikaanse uitvoering te koop gehad. Erwin claessens uit belgie.
Super luxe xedos met alle denkbare opties.. Deze lag qua prijs wel wat hoger, wellicht dat je hem al eens gespot hebt.

Volgens mij heb ik nog een originele klapper werkplaatshandboek en onderdelenboek liggen van een beoaalde uitvoering. Komt bij een dealer vandaan.
Wellicht dat je er interesse in hebt?

Volgens mij heb ik de Xedos inderdaad gezien, een Millenia die als enigste in Nederland met een klein nummerbord is. (is dat hem die u bedoelde?)
Als ik het geld ervoor had gehad, stond hij al bij mijn verzameling. :)

Heb 8 originele werkplaatshandboeken van de Xedos 6, van de Xedos 9 zou ook handig zijn om te hebben.

Morgen (donderdag) ga ik overigens de nieuwe aanwinst ophalen, dus dan komen er weer wat mooie plaatjes op het forum bij!

Hier is hij dan en het kan ook bijna niet anders dan een volgende Xedos zijn!
Dit keer een '99 Xedos 6, V6 2.0 AUT...

Laatst bewerkt:
Haha, verander je topicnaam nou eens in 'World's largest Xedos-collection!'. ;)

:D Zodra er nog eentje bij komt zal ik het aanpassen! Hahahaha!!!

Volgende moet eigenlijk een andere auto worden...niet?, de twee die hoog op mijn lijstje staan is de Mazda RX-7 en de Nissan 300ZX.
Neig op dit moment iets meer naar de Nissan, ook vanwege het feit dat hij goedkoper is, maar we zullen zien wat het wordt in de toekomst, wellicht komt er weer iets heel anders leuks voorbij om mijn pad.

Moet je je profiel niet eens updaten? Ik raak het overzicht een beetje kwijt...

Wel weer leuk natuurlijk, die nieuwe!

Diante zei:
Volgens mij heb ik de Xedos inderdaad gezien, een Millenia die als enigste in Nederland met een klein nummerbord is. (is dat hem die u bedoelde?)
Als ik het geld ervoor had gehad, stond hij al bij mijn verzameling. :)

Heb 8 originele werkplaatshandboeken van de Xedos 6, van de Xedos 9 zou ook handig zijn om te hebben.

Morgen (donderdag) ga ik overigens de nieuwe aanwinst ophalen, dus dan komen er weer wat mooie plaatjes op het forum bij!

Super :)

Ik ga de amerikaanse versie van Erwin even opzoeken, hij heeft zijn advertentie niet meer online staan.
Zal eens gaan vroeten in mijn boeken collectie, wellicht heb ik nog een handboek liggen voor de 9, hoewel ik vorig jaar ook een van de hand heb gedaan aan een liefhebber, dus eff kieken. Overigens hoe je mij niet aan te spreken met u, ik ben een jonge gast van 27 :)

Stefan-V6 zei:
Heb je die Ierse 6 nou ook gekocht?

De verkoper heeft geen haast met het verkopen van de Xedos, dus die betaal ik in delen af.
Zit op de helft nu.

Krijg nog geld van een klant van mij in Amerika maar die moet eerst zijn auto verkopen en dan is de auto volledig afbetaald.

Wil de Ierse Xedos deze zomer laten overkomen.

Autoweek heeft al aan de deur geklopt bij mij voor een groot artikel, dus die gaat er zeker komen!
Heb gezegd, wacht nog even totdat ik die uit Ierland er ook bij heb staan, dan is alles compleet qua collectie.

Oe, Terpstra. Hoop niet dat je veel problemen krijgt met die Xedos.
DSC064075_zpslosrgajr.jpg

Diante zei:
Want?...:)
Het is een bekende Xedos voor je?

Nee, aan de Xedos ligt het vast niet, maar Terpstra wel. Hier in de omgeving van Drachten is niet iedereen even positief over ze.
Meerdere personen uit mijn kennissenkring die daar een auto kochten had problemen met de auto.

Oh, oke.
De auto heb ik zelf dan van een particulier gekocht.

Mij maakt het op zich niet zoveel uit als er wat mee is, ze hebben allemaal wel wat.
Wil eerst een verzameling auto's aanschaffen en als deze een beetje compleet is de auto's gaan opknappen, alles repareren wat nodig is, gehele onderstel poeder coaten en als laatste een geheel nieuwe spuitbeurt.

Maar voordat het zover is zal ik wel 60 zijn denk ik. :)

Diante zei:
Autoweek heeft al aan de deur geklopt bij mij voor een groot artikel, dus die gaat er zeker komen!
Heb gezegd, wacht nog even totdat ik die uit Ierland er ook bij heb staan, dan is alles compleet qua collectie.

(y) Leuk, ik kijk er naar uit.

In één keer goed, nieuwe velgen! hahaha!!!

Nee, het is inderdaad een nieuwe auto, wel een Japanse weer.

De nieuwe aanwinst is een '90 Nissan 300 ZX Twin turbo!

Verwacht er niet te veel van, want het is een opknapper, achterkant heeft wat deuken, roest, etc
en moet gerepareerd worden...

Verder ligt het interieur er grotendeels uit en er zit geen motor en bak in.
Degene van wie ik hem gekocht heb, heeft er nog één staan en hij gaat deze in de zomer de motor (met 300 pk)
en de automatische bak vervangen door een motor met 400 pk en een handgeschakelde bak, dus dan neem ik die
weer over voor mijn Nissan.
De achterbumper zit er niet op maar zit er wel bij.

Volgende week ga ik alle auto's verhuizen naar de nieuwe stalling, zal de Nissan dan ook even een poetsbeurt geven,
want hij kan er wat mooier uitzien dan hij oogt op dit moment.
Mooiere foto's komen dus nog. :)

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een groot project, gelukkig weet ik waar ik aan begin nu ik de Mustang ook gerestaureerd heb.

Ga de 300ZX eveneens goed opknappen, geen half gebak....dat is zonde van de auto en het geld.
Ben meer voor het redden van een auto dan slopen, denk als iemand anders hem had gekocht, dat het een sloper was geworden, maar dat gaat gelukkig nu niet gebeuren. :)

Wil eerst mijn KITT replica aanpakken (motor heeft wat werk nodig, moet geheel overnieuw gespoten worden en het interieur moet geupdate worden), dan heb ik weer iets voor de verhuur.

Dan kan ik daarna sneller de 300ZX gaan opknappen, want kan niet wachten op daarmee te gaan rijden!

Ga straks naar de auto toe om hem eens een flinke poetsbeurt te geven, maak ik meteen een berg nieuwe foto's en wat video filmpjes.
Dus vanavond zien jullie hem in glimmende toestand! :p

Na een goede wasbeurt is het eindresultaat niet bepaald slecht. :cool: ...

De vieze plekken op de bestuurders deur, spatborden en raamstijlen is plak van plakband, was vergeten wasbenzine mee te nemen, dus die worden er nog vanaf gepoetst de volgende keer.

De achterbumper heb ik alleen met twee moeren handvast erop gezet, hij zit iets scheef.
Achterbankje heb ik er ook even los in gezet...

Na een nat doekie over het dashboard heen gehaald...

Laatst bewerkt:
Wauw!

Jij bent echt mijn held van het forum!!

Ik vond dit model 300 ZX altijd het minst mooie model, maar inmiddels is dat beeld veranderd naar "supertoffe supersportwagen". Dus alleen daarom krijg je van mij niet alleen glimlach, maar een ook een (y) voor deze aankoop!

Knap dat je een project van deze omvang aandurft! En inderdaad, wat poetsen al niet kan doen! Super! Succes met het project!

Ken je de historie van deze Nissan? Is ie origineel Nederlands? Bouwjaar? Hoeveel eigenaren heeft ie gehad, hoelang staat is al stil?

the Fox zei:
Ken je de historie van deze Nissan? Is ie origineel Nederlands? Bouwjaar? Hoeveel eigenaren heeft ie gehad, hoelang staat is al stil?

Diante zei:

Volgens mij staat daar het bouwjaar EN de motoromschrijving. ;)
Als ik me niet vergis is er toch slechts één motor geleverd in dit model. Waarbij alleen gekozen kon worden tussen automaat OF handbak.

Pjötr zei:
the Fox zei:

Diante zei:

Volgens mij staat daar het bouwjaar EN de motoromschrijving. ;)
Als ik me niet vergis is er toch slechts één motor geleverd in dit model. Waarbij alleen gekozen kon worden tussen automaat OF handbak.

Mijn dank. Daarmee is één van mijn vragen alvast beantwoord. Ik had over de '90 heen gelezen.

Soloman zei:
Oei, lijkt rijp voor de sloop...

Tja Jan, dat lijkt het in mijn ogen ook, maar gelukkig hebben jij EN ik ongelijk en zijn er mensen als Diante die dit soort projecten aandurven. :D

Als ik dan kijk naar de foto's van na het schoonmaken, dan stemt het hele project me al weer iets rooskleuriger.
Ik baal dan ook dat ik zelf niet de middelen heb om zoiets te doen.. Het lijkt me namelijk serieus supertof om een opknapproject te doen..
Tot die tijd volg ik maar de topic's op het forum waarin mensen dit soort dingen doen.

Ik heb helaas ook niet de middelen en de kunde om een dergelijke restauratie uit te voeren. Ik heb het ooit gedaan met mijn Kever, maar moest toch veel werk uitbesteden en dan wordt het allemaal erg prijzig. Maar restauraties, uitgevoerd door derden, volg ik graag. Zowel de bestel eend als de Mitsubishi Cordia, de Mazda 1000 e.d.

Hij heeft wel het nodige schadeherstelwerk nodig, maar naar mijn mening is dat meer dan te doen.
De hele voorkant is goed, plaatwerk is ongelooflijk strak, de deuren eveneens, het is alleen de achterkant die veel aandacht nodig heeft.
Een goede schadehersteller kan dit zeker voor elkaar krijgen.

Als de schade gerepareerd is, dan laat ik de auto van binnen opnieuw spuiten, laat alleen het dashboard erin zitten, ramen, etc. gaat er allemaal uit.
Onderkant en motorruimte ook mooi opnieuw laten spuiten, zodat het allemaal weer lekker fris oogt straks als de motor er weer in zit.... die ook opgeknapt gaat worden.
Ophanging nieuw laten poeder coaten, etc.
Het is wel een meerdere jaren plan, maar dat geeft niet...heb de basis en die ga ik door de tijd heen goed maken totdat het een zo goed als nieuwe / gerestaureerde auto is.

Ik wil nog het verleden van de auto (LX-LP-07) zoveel mogelijk achterhalen, ook hoe hij precies hoort te zijn, met of zonder spoiler, etc.
De verkoper heeft zelf de motor (V6 3 liter Twin Turbo met 300 PK) en handgeschakelde bak eruit gehaald, dezelfde motor komt er straks weer in alleen ik ga wel voor een automaat kiezen, omdat ik van rustig toeren houd en niet van hard rijden.
Weet het, beetje raar als je zo'n auto onder je kont hebt, maar ben van het rustige soort. :)

Als ik via de site van Autoweek kijk naar de gegevens van dit model (Nissan 300 ZX Turbo 2+2) dan klopt het gewicht van 1450 kg niet, via de site van de RDW is het 1590 kg. (?)
Wel een groot verschil, dus als hij een keer rijdt dan laat ik hem wel opnieuw wegen bij de RDW of bij een afval recycling bedrijf. ;)

Terug
Bovenaan