Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Leuk topic, en een mooie en begrijpelijke passie, die Xedossen!

Begrijp alleen niets van jouw financiën. Je koopt elke week een Xedos, hebt nog een paar klassieke auto's/projecten, maar de Mercedes moet geschorst omdat het anders zoveel kost??

Anyway, ik heb natuurlijk geen reet met jouw portemonnee te maken ; ) Ga vooral lekker door, je topic is veel te leuk om te lezen : )

Diante zei:
danny1995 zei:
Ik reed vanochtend een tijdje achter je :D . Vanaf de afslag van de Hondsweg tot aan de Fazantendreef in Dronten. De zwarte Polo met GTI grille ;)
Je bent niet te missen met zo'n witte Xedos en de tekst op de zijkant maakte het me helemaal duidelijk.

Há, grappig!...je woont dus ook in Dronten?

Zal eens kijken of ik de foto's kan aanpassen, zodat ze groter zijn.

Nee dat niet, ik studeer in Dronten, CAH, ik woon in Nunspeet. Dat is dus niet zo ver er vandaan ;)

De Mustang heb ik al sinds '97, eind '98 ben ik hem gaan slopen om te restaureren.
De witte Xedos 6 heb ik al zo'n 6 jaar.

Dit is een grote uitzondering dat ik nu in zo'n korte tijd zoveel Xedossen koop.
Ze zijn niet duur, anders zou ik er nooit zoveel van kunnen kopen, de duurste was 1100,- euro en de anderen (op de witte Xedos na) zijn allemaal van 850,- euro of minder, dus dan is het wel makkelijk auto's verzamelen. ;)

Ze zijn niet perfect, zitten wel wat mankementen hier en daar aan, maar dat vind ik nou juist leuk om door de tijd heen die weer in orde te maken....heb geen haast ermee.

Ben absoluut niet rijk of zo, maak alleen andere keuzes dan andere mensen doen, mijn geld steek ik graag in mijn auto's en de dingen die ik daarvoor moet laten heb ik geen probleem mee, maar zo is iedereen weer anders.

Rook niet, drink niet, ga nooit uit, koop één keer in de tig jaar een paar kleren en schoenen, ga bijna nooit op vakantie én!....ik heb geen partner dus dat scheelt een heleboel!

Een auto kan je tenminste nog uit zetten als het teveel geld kost, een vriendin niet. LOL!!!

Groot gelijk! En zoals gezegd hoef je je echt niet te verdedigen hoor! Je keuzes zijn de jouwe, en ik vind het leuk dat je ze hier deelt, want ik geniet met je mee!

Bijzondere verzameling, ik ken niemand die zoveel exemplaren van (vrijwel) dezelfde auto bezit. Ik vind de Xedos 6 spuuglelijk, de Xedos 9 vind ik nog wel een redelijk elegant model. Ieder z'n ding zo. Die Trans Am vind ik heel gaaf, met zo'n wagen krijg je vanzelf wel een partner lijkt mij :p Succes met het conserveren van het wagenpark (y)

Zelf moest ik wel even wennen toen ik de Trans AM voor de eerste keer ging rijden, was toch wel een beetje een patser bak, maar naarmate ik hem steeds meer ging ombouwen naar KITT werd het beter en leuker.

Vooral de reactie's die je krijgt zijn leuk.

Met de Mustang heb je eerder drie mooie vrouwen naast je zitten dan de Trans AM. :cool:

Heb de nieuwe aanwinst vandaag opgehaald, dus morgen komen er wat mooie nieuwe foto's bij op het forum! :)

Oke, hier is hij dan, een 1999 Xedos 9 met de unieke "Miller Cycle" motor met 211pk!

Laatst bewerkt:
PS. het rode deel bij de motor hoort zwart te zijn, ik haal de verf er nog af, zodat het weer origineel is. :)

Haha, van minuscule foto's naar enorme foto's! Wel mooie foto's overigens. (y)

Prachtig model en heel erg mooi exemplaar overigens. Echt een geweldig model en dit exemplaar heeft in ieder geval een goed huis gevonden. Veel geluk ermee!

Bedankt voor de leuke reactie's!
Jaha, ik heb mijn best gedaan om mooie foto's te maken, het mooie weer heeft er wel wat bij geholpen. :)

Moet inderdaad een net nummerbord op, hier en daar nog wat dingentjes vernieuwen, maar het is minimaal.

Op zich staan de velgen zeker niet verkeerd, maar ga ze verkopen compleet met winterbanden.
Ik ga de originele velgen (met nieuwe banden) erop zetten maar dan in de gepolijste versie...

Er moet wel iets mooi glimmends op komen. :cool:

Laatst bewerkt:
Wow, gave 9 zeg!!

En ook mooie foto's!! Het is echt te zien dat je je best hebt gedaan op de foto's!! Heerlijk!!

Wat is een 9 toch ook een mooie auto!

Wat ik nu ga zeggen, is misschien vreemd/dubbel.. Qua ontwerp klopt een 6 meer (in mijn ogen) maar, ondanks dat vind ik een 9 wel een mooiere auto. Dikker, fraaier, geen idee wat... Een beetje een Slee, terwijl een 6 meer een auto is!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

Pjötr zei:
Wow, gave 9 zeg!!

En ook mooie foto's!! Het is echt te zien dat je je best hebt gedaan op de foto's!! Heerlijk!!

Wat is een 9 toch ook een mooie auto!

Wat ik nu ga zeggen, is misschien vreemd/dubbel.. Qua ontwerp klopt een 6 meer (in mijn ogen) maar, ondanks dat vind ik een 9 wel een mooiere auto. Dikker, fraaier, geen idee wat... Een beetje een Slee, terwijl een 6 meer een auto is!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

Ik begrijp precies wat je bedoel. De 6 is mooier getekend, net iets mooier lijnenspel. Maar... ik houd erg van gestrekte auto's. Bij de 9 heb ik bijna BMW E38 7-serie gevoelens.

De Xedos 9 is echt een limousine, rijdt voortreffelijk en héél erg comfortabel.
Ondanks zijn lengte van 4.82,5 cm stuur je hem probleemloos de bocht om, stuurt niet te licht maar ook niet te zwaar, echt precies goed zoals het moet.
Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk van de rijeigenschappen.

BMdoubleyou zei:
Leuke collectie (y)! Die Trans Am KIT, wat een geweldig goed foute bak !

De Xedos 9 vind ik echt een fraaie auto. Heb er meerdere keren naar gezocht, net als naar een Saab 9-5 en een Alfa 166, maar kwam toch weer bij een BMW uit :).

Deze lijkt me een prima aanvulling voor de collectie: Xedos 9 2.0 V6 uit 95 met 172k op de klok voor 900 euro

Op zich inderdaad geen gekke auto, maar vrij kaal qua optie's.
Geen schuif/kanteldak, geen leren bekleding en stoelverwarming of automaat.

Van de zomer zal er wellicht wel weer iets leuks bij komen, denk wel een Xedos 9, maar is kijken tegen die tijd wat er op mijn pad komt. :)
Ziet er in ieder geval naar uit dat ik een andere stallingsplek gevonden heb waar ik alle auto's op een rijtje kan zetten en ze ook buiten kan zetten, dus dan kan ik mij weer gaan uitleven om mooie foto's (en video's) te maken van alle auto's bij elkaar.

Laatst bewerkt:
Nette aanwinst. Leuke en vooral knotsgekke verzameling. Ik kan als Discovery II liefhebber me je passie voor een bepaald model goed voorstellen ook al heb ik niks met de Xedos.

Wat ik me altijd heb af gevraag. Heeft Mazda nooit overwogen er een echt sub-merk van te maken zoals Lexus, Infinity en Acura?

Fraaie bolide weer! Erg mooi model. Nieuwe nummerplaatjes zou zoals gezegd inderdaad mooi zijn. Daarnaast zou ik hem nóg mooier vinden als ie een paar centimeter naar beneden ging..

Mazda wou met Lexus concurreren toen der tijd, jammer genoeg is dit nooit een succes geworden, het is echt een zeer ondergewaardeerde auto.

Een Xedos 6 of 9 is op zich al vrij laag, misschien lijkt het niet zo op foto's maar hij is het toch echt.
Weet niet of de Xedos 9 Miller uitvoering lager is dan de normale versie, moet ik een keer nameten met mijn zwarte 2000 Xedos 9.

Laatst bewerkt:
Vandaag de velgen binnen gekregen die erop komen, originele maar dan de gepolijste versie die zeldzaam is in Europa.

Laatst bewerkt:
Gepolijste velgen is meer iets voor de VS maar ik vind het ook wel mooi. Jammer dat er toch nog wat krasjes op zitten of ligt dat aan de foto? Hoeveel inch is het? 16?

Velgen zijn 15 inch.
Om ze perfect te hebben moeten ze eigenlijk professioneel gepolijst worden.
Gaat wel een keer gebeuren, zodat ze weer als nieuw zijn.

Nu heb ik ook wel een goede camera waardoor je elk piepklein dingentje ziet. o_O

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m908139496-mazda-xedos-6-2-0-v6-loop-of-sloop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

misschien iets voor jou?

Ik zag hem vandaag de advertentie, niet gek, heb nog geen blauwe. :)
Moet hem alleen helaas voorbij laten gaan, want moet nog aardig wat kosten maken om de Xedos 6 uit Ierland over te laten komen wat voorlopig ook even mijn laatste wordt dit jaar.

Heb nog wel een Xedos 9 met 4wielsturing op het oog van iemand, deze wil ik proberen volgend jaar van hem over te kopen. (zijn er maar drie van in Nederland vertelde de eigenaar)

Heb even tijdelijk Xedos 6 velgen op de Xedos 9 gezet, vind het persoonlijk helemaal niet verkeerd staan...

Heb hem vandaag naar de nieuwe stalling gebracht, de overige auto's verhuizen in mei, dus dan kan ik mooie nieuwe plaatjes schieten van alle auto's bij elkaar.

Laatst bewerkt:
Staat inderdaad heel netjes. Een foto met al je auto's naast elkaar zou leuk zijn. Kom ik er misschien eindelijk achter hoeveel je er nou hebt want ik zie door de xdossen het wagenpark niet meer :)

Enkele jaren geleden nog getwijfeld om een Xedos aan te schaffen, uiteindelijk toch voor een conservatievere keuze gegaan. Vooral de 9 vind ik nog immer een schitterende wagen. Maar sowieso al respect voor het bezitten van een compleet wagenpark :)

Buiten de Xedossen om heb ik nog wel wat andere leuke en mooie auto's op mijn lijstje staan die ik graag erbij zou willen hebben.

Bijvoorbeeld een...

Matra Rancho

Heb er ooit is een proefrit in gemaakt, dat was niet echt een succes, hij remde heel slecht en ik had ruzie met de schakelbak....maar hij is wel heel leuk om te zien. :)

Waar ik ook aardig gek op ben is een Studerbaker avanti, zeer bijzondere auto...

Mercedes CLK cabrio...

BMW Z1...

Nissan 300 ZX...

Mazda RX7...

En een Honda NSX is ook schitterend maar wel duur...

En een simpel kevertje blijft altijd leuk natuurlijk! :)

Laatst bewerkt:
Dag heer,

U was mij net voor met die zwarte Xedos 9 kopen haha
Zelf heb ik ook een Xedos 9 ook zwart, de Miller versie :)
ik heb onderdelen nodig, heeft u misschien enig idee waar ik die kan vinden aangezien u meerdere Xedossen heeft?

Met vriendelijke groet,

Rowin Hofstede

:)

Ik weet wel iemand die onderdelen kan leveren voor de Xedos 9, zal u even een privé berichtje sturen.

Heb spoedig tevens weer een nieuwe update, kwam iets leuks voorbij wat ik nog niet bij de collectie had en kon het niet voorbij laten gaan. :)

Diante zei:
Buiten de Xedossen om heb ik nog wel wat andere leuke en mooie auto's op mijn lijstje staan die ik graag erbij zou willen hebben.

Als ik mocht kiezen uit het rijtje dat zou ik gaan voor de Mazda RX7.

Haha, nou ik ben heel erg benieuwd naar deze update! Het mooie van dit topic is dat grootse updates geen sleutelhangers of kokosmatten behelzen, maar hele auto's! (y)

Dat vind ik ook het leukste. Voor de prijs van een nieuwe fiets wordt er weer een 'nieuwe' limousine aan de collectie toegevoegd. Heerlijk!

Terug
Bovenaan