Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Want in de toekomst ben je wel miljonair?

Over acht jaar is je Mustang minimaal het dubbele waard, mark my words.

De witte Xedos en één 300ZX lekker in Nederland houden, de Mustang meenemen naar Portugal(y)

Als het goed is wordt ik miljonair.
Ben bij iemand geweest die dat gezegd heeft. (soort "waarzegster" )

Enkele vrienden van mij zijn ook bij haar geweest en alles wat ze heeft gezegd, klopt of is uitgekomen.
Ze werkt ook voor de politie om misdaden op te lossen, etc.

Ze is ontzettend goed, dus ik geloof haar wel.

Geloof er zeker in dat de Mustang in de toekomst behoorlijk wat meer waard gaat worden, alleen hoe snel gaat dit en wil ik hierop wachten.
De Mustang kan misschien wel eeuwig leven hebben, maar ik helaas niet.

Wil niet zo'n grijze duif zijn die op late leeftijd pas in zijn droom Jaguar rijdt....in mijn geval dan op een droomplek woont in Portugal.
Moet helaas een keus maken.

Diante zei:
Als het goed is wordt ik miljonair.
Ben bij iemand geweest die dat gezegd heeft. (soort "waarzegster" )

Enkele vrienden van mij zijn ook bij haar geweest en alles wat ze heeft gezegd, klopt of is uitgekomen.
Ze werkt ook voor de politie om misdaden op te lossen, etc.

Ze is ontzettend goed, dus ik geloof haar wel.

Natuurlijk. Heerlijk naïef optimistisch. Mooi dat mensen hierin geloven.

De toekomst zal het bepalen of het daadwerkelijk realiteit wordt of niet.
Wat ik ook doe, om een één of andere reden val ik altijd op, nu ook weer met mijn auto collectie.
Wellicht ooit met een uitvinding die succesvol wordt. :)

J@sper zei:
De witte Xedos en één 300ZX lekker in Nederland houden, de Mustang meenemen naar Portugal(y)

De Mustang zou zich wel helemaal "thuis" voelen in een land als Portugal met het mooie weer, alleen daar wil je liever niet voor je plezier op de weg zitten, alleen als het nodig is.

De weggebruikers zijn niet bepaald geweldig te noemen en je komt makkelijk in een gevaarlijke situatie terecht.

Diante zei:
Wil niet zo'n grijze duif zijn die op late leeftijd pas in zijn droom Jaguar rijdt....in mijn geval dan op een droomplek woont in Portugal.

Als dromen verwezenlijkt zijn begint de slapeloosheid. Dus blijft dromen, ook als bepaalde dromen werkelijkheid zijn geworden.

the Fox zei:
Diante zei:

Als dromen verwezenlijkt zijn begint de slapeloosheid. Dus blijft dromen, ook als bepaalde dromen werkelijkheid zijn geworden.

Die hou ik erin. (y)

:) Denk niet dat ik mij snel zal vervelen, zit vol met ideeën.
Een bedrijf met filmauto's opstarten blijft ook gewoon op mijn lijstje staan.

Overigens, de Mustang in de kleurstelling zoals ik hem heb is eigenlijk ook een filmauto ben ik achter gekomen, van de James Bond film "Thunderball".

Ah inderdaad, die scene was ik even vergeten. In Goldfinger zit ook een lichtgekleurde Mustang, waarvan de zijkant opengereten wordt.

Diante zei:
Overigens, de Mustang in de kleurstelling zoals ik hem heb is eigenlijk ook een filmauto ben ik achter gekomen, van de James Bond film "Thunderball".

En daarmee is de marktwaarde weer met enkele duizenden euro's gestegen. (y)

Ah...je hebt het al gezien, ben vergeten te kijken vandaag.
Is het een leuk artikel geworden?

Voor lapje grond en huis in Portugal hoef je gelukkig niet miljonair voor te zijn. Tja geen accu en APK, dan is 500 euro gewoon prima. Niet iedereen voelt de liefde van een Xedos..

ps: we hadden een ontzettend goede zomer maar dat schijnt men na een regendag al gelijk vergeten te zijn..

Vandaag een aantal exemplaren ontvangen van Autoweek, leuk artikel geworden, zitten hier en daar wel wat kleine foutjes in maar ach...

(Heb meer regen voorbij zien komen dan zonnestralen! LOL!!!....misschien wel 2,5 week mooi weer gehad van een heel jaar, voor mij is
dat geen zomer.)

Heb inmiddels andere plaatwerkdelen voor mijn beide Nissan's...

En nog wat andere onderdelen die niet kapot / beschadigd waren of miste, voornamelijk voor de bordeaux rode aangezien ik die eerst wil
opknappen om mee te rijden...

Voorraam zonder barst... :)

Andere achterklep...(hierin komt tevens een stuk plexiglas, zodat de achterlichten groter lijken)

Wordt dan zo...

Automaat...

Rempedaal krijg ik ook, heb ik alleen geen foto van.

Deurpaneel zonder gat erin...

Voorste wielkastschermen...(die missen)

Tevens krijg ik nog een bestuurders zijraam + mechanisme voor de gele Nissan, deze miste ook nog.

Uitlaat wordt nog aan gewerkt, wordt hoogst waarschijnlijk een originele tweedehands in nette staat, heeft nog maar 8000 km
meegemaakt in zijn leven. :)

Heb dan alleen nog twee lekkages op de lossen van de stuurbekrachtiging en voor de RDW keuring nog nieuwe banden erop.
Laat eerst de auto helemaal nakijken, vooral de motor, zodat ik weet dat alles goed is.

Mocht er toch nog iets zijn met de motor, dan komt de RDW keuring later pas aan bod.

Laatst bewerkt:
Leuk dat je in de AW stond! Wel vaag dat er zo nadrukkelijk in staat dat je niet herkenbaar op de foto wilde :confused:

Bijzonder inderdaad. Ga dan niet in zo'n blad staan denk ik ik dan...

Goede onderdelen trouwens. Ben erg benieuwd naar de vorderingen van de Nissan.

Wouter82 zei:
Leuk dat je in de AW stond! Wel vaag dat er zo nadrukkelijk in staat dat je niet herkenbaar op de foto wilde :confused:

Weet niet waarom ze dat erbij geschreven hebben, was onnodig lijkt mij.
Ik ben niet zo'n persoon die in beeld hoeft te staan, blijf liever wat meer op de achtergrond, het gaat tenslotte om de auto's en niet om mij.

Diante zei:
Wouter82 zei:

Weet niet waarom ze dat erbij geschreven hebben, was onnodig lijkt mij.
Ik ben niet zo'n persoon die in beeld hoeft te staan, blijf liever wat meer op de achtergrond, het gaat tenslotte om de auto's en niet om mij.

Nee, bij zo'n verzameling gaat het niet zozeer om de auto's, maar om de persoon, de verzamelaar. Wat bezielt hem om 20 auto's te hebben, wat is het voor persoon, wat was het verhaal achter elke aankoop, wanneer begon de eigenaar met verzamelen, gaat hij door tot de 40 auto's, dát allemaal wil de lezer ook graag weten. Het gaat niet om de auto's, die Xedos die kennen we immers wel, de man achter de 20 Xedossen willen we leren kennen.

Ze hebben twee rubrieken, eentje gewoon over de auto's (zoals ze het nu geplaatst hebben) en eentje over de verzamelaar.
Bij de verzamelaar zou het inderdaad ook gaan over de persoon achter de auto's, bij de andere eigenlijk niet.

Dit is wat mij tenminste verteld is door Autoweek zelf.

Hoeveel auto's uit het wagenpark zitten er nu in de wegenbelasting? Kun je een inschatting maken van de jaarlijkse kosten van het wagenpark?

Heb één auto in de wegenbelasting, de zwarte Xedos 9 waar ik nu mee rij.

Aan stallingskosten en auto's schorsen (5 stuks, daarna is het gratis) ben ik ongeveer 3250,- euro kwijt per jaar.
Mijn A-team bus staat er nog niet bij, die staat tijdelijk bij een polyesterbedrijf om onderdelen perfect passend te maken.

Ik reken mijn Xedos 9 waar ik nu mee rij dan niet mee qua kosten.

Kwam deze tegen deze week. Zeker niet zo mooi en gedetailleerd dan die van jou maar toch erg leuk.

21301216711_50599ba75f_c.jpg

p.s. niets meer gehoord van de velgen :( Mocht het veranderen dan laat ik het je weten.

De mijne is op dit moment niet zo mooi, heb er geen voorbumper op zitten, het dashboard met electronica moet vervangen worden en de auto moet geheel overnieuw gespoten worden.
Zit vocht in de plamuur en dit veroorzaakt kleine bobbeltjes onder de verf. :(

De vorige eigenaar heeft hem opnieuw laten spuiten, en schijnbaar hebben ze hem te snel gespoten terwijl er nog vocht in de plamuur zat en die wil er nu uit.

Hij moet helemaal kaal tot op het plaatwerk, opnieuw strak gemaakt worden en gespoten.
Mijn scanner (rode lampjes in de neus) is in ieder geval wel mooier, heb hetzelfde als de originele, 55W lampjes in plaats van leds.

Denk dat het ook niet heel erg lang meer gaat duren voordat ik de originele bumper uit de US krijg. :)

Ik heb net de Autoweek uit de verpakking gehaald en snel doorgebladerd. Mij viel ook op dat het vooral om de auto gaat en niet om de persoon. Jammer. Is 'Diante' trouwens wel je echte naam?

Diante is de naam die ik bedacht heb voor mijn filmautoverhuurbedrijf, vaak noemen mensen mij Diante, dus ik gebruik het gewoon als naam. :)

Vandaar, ik zag namelijk geen voornaam+achternaam in het artikel. Vreemd, maar ongetwijfeld een goede bewuste keuze.

Ja, kan niet uitleggen waarom, maar het moest even zo.
Kan begrijpen dat het een beetje raar overkomt.:cool:

Jammer ook dat de redacteur van dienst, doorgaans zeer accuraat en informatief van karakter, zijn telraam kwijt was en een 9 over het hoofd zag, als ik me niet vergis.

Toen Autoweek langs was geweest had ik 2 Xedos 9's, de zwarte en de blauwe Miller.
In het blad stond dat bij de blauwe een zekering kapot was maar het was de zwarte, dus ze hebben gereden in de Miller.

Ook het aantal PK's zeggen ze bij elke auto verkeerd, de Miller heeft geen 214 pk maar 211, de zwarte geen 170 maar 167 en de Xedos 6 geen 147 maar 144.

Sketcher zei:
p.s. niets meer gehoord van de velgen :( Mocht het veranderen dan laat ik het je weten.

Jammer, heb nog steeds belangstelling voor ze.
Ondanks dat ik Xedossen ga verkopen, hou ik de bijzondere optie's, zoals de velgen met wieldoppen van de paarse Xedos 6 (is de eerste keer dat ik die tegengekomen ben).

De "air fresh" optie haal ik uit de Xedos 6 met spoiler, etc.

De Mercedes CLK heeft het pand verlaten, heb nu wel mooie onderdelen voor de Nissan ervoor terug gekregen.

Heb tevens besloten dat ik mijn mooie blauwe Xedos 9 Miller ook ga verkopen, heb er lang over zitten te twijfelen aangezien het een bijzondere auto is.
Mocht iemand belangstelling hebben, dan hoor ik het graag.

Zat heel veel werk aan de CLK, dus heel erg vind ik het niet dat hij weg is.

Na het opknappen van de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo wil mij gaan richten op filmauto's, deze leveren tenminste ook wat op qua verhuur. ;)

Om vaart in alles te zetten, heb ik mede hierdoor besloten de Miller te gaan verkopen, aangezien de het meeste oplevert. :(

Met alle respect, maar die CLK was echt een wrak. Je bood 'm aan voor 800 euro of zo, maar eigenlijk was dat al te veel in mijn ogen.
Jammer dat het niet zo vlot met de Xedossen. Mijn ervaring is dat Speurders en andere gratis sites tamelijk traag kopers brengen. Je zou dan denk ik beter investeren in bijvoorbeeld vier advertenties op Marktplaats, waarbij je na twee weken rouleert en foto's en tekst aanpast. Dan hoef je 'm alleen maar omhoog te schoppen voor een paar euro. Ook kun je ze aanbieden op de FB-pagina van Japanseklassiekers.nl.

Ik zou ze tenslotte ook niet als set gaan aanbieden (waar in de titel 7 staat, en in de tekst 8...). Denk niet dat iemand daar interesse in heeft en je verraadt meteen je marge. Aan de prijzen zal het niet liggen, maar ze zijn gewoon niet gewild. Volledig onterecht, maar in een auto met werk zou ik ook niet veel trek hebben.

Diante zei:
Zat heel veel werk aan de CLK, dus heel erg vind ik het niet dat hij weg is.

Na het opknappen van de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo wil mij gaan richten op filmauto's, deze leveren tenminste ook wat op qua verhuur. ;)

Om vaart in alles te zetten, heb ik mede hierdoor besloten de Miller te gaan verkopen, aangezien de het meeste oplevert. :(

Verstandig, een beetje focus lijkt me wel nodig. Hoewel ik het leuk vind om alles te lezen, lijkt het een beetje alsof je all-over-the-map bezig bent.

De CLK was inderdaad een wrak, heb je helemaal gelijk in.
Ik begin liever hoog met een prijs, zakken kun je altijd nog. ;)

De pool heeft er 700,- euro voor betaald (in Nissan onderdelen dan), dus daar was ik heel blij mee.
Degene uit Polen achteraf niet, er mankeerde meer aan dan hij (en ik) dacht, ben er gelukkig goed vanaf gekomen.

Vergeten de tekst aan te passen bij de advertenties in plaats van acht dat het zeven auto's zijn.
Heb ze ook apart te koop staan.
Je weet maar nooit, kans is klein maar misschien komt er iemand voorbij die alle zeven in één keer wilt kopen of wellicht belangstelling heeft voor drie of vier.

Groot verkooppunt wat het moeilijk maakt is dat ze geen APK hebben.
Ga mij nu ook eerst richten op de Miller, deze APK laten keuren en dan zet ik hem op Marktplaats.
(ondanks dat ik toch wel de nodige reactie's krijg via Speurders en Kapaza)
Eentje had geboden en komt uit Belgisch Limburg, hij dacht dat de auto dichterbij stond en vind het te ver rijden.
Beetje raar om niet een stuk te willen rijden voor een bijzondere auto, het is ook niet aan de andere kant van de wereld lijkt mij.

Ja, ben graag met van alles en nog wat bezig, ene moment werk ik hieraan, het volgende moment weer aan iets anders....hou van afwisseling. :)
Maar mijn focus ligt nu op de verkoop van de auto's, zodat ik de Nissan kan opknappen om mee te gaan rijden.

Als je focus ligt op de verkoop van auto's, dan zou ik de prijs van je Mustang toch eens herzien. Hij is verreweg het duurst van alle dakloze Mustangs die ik op de bekende sites tegenkwam, zonder dat daar echt een aanwijsbare reden voor is. Helemaal niet omdat, en ik citeer, er nog puntjes op i moeten worden gezet. Wees realistisch en haal 20-40 procent van de prijs af, dan maak je al wat meer kans. Hij staat niet voor niets al ruim een jaar te koop.

Het gaat om de Xedossen waar mijn focus op ligt nu, met de Mustang heb ik alle tijd en die gaat alleen weg voor het gevraagde bedrag of iets wat er heel dichtbij ligt.
De kleur maakt hem uniek, mede omdat het een kleur op bestelling was.
Dit is de echte originele kleur en dit is ook heel bepalend voor de waarde.

Mensen oordelen heel makkelijk dat het te duur is en dat bepalen ze van een paar foto's bij de advertentie.
Als ze de auto in het echt gezien hebben, begrijpen de meeste wel dat dit prijskaartje eraan hangt.

Uiteraard heb en blijf je alsnog van die negatievelingen houden, die alle minpuntjes gaan opzoeken.

Heb al twee personen gehad die serieus geïnteresseerd zijn, met eentje moet ik nog een keertje afspreken.
Het is een kwestie van wachten totdat een echte verzamelaar of liefhebber voorbij komt.
Ik wacht liever een jaar dan dat ik hem goedkoper verkoop.

Geen enkele restauratie is met een andere gerestaureerde auto te vergelijken.
Heb gerestaureerde Mustangs gezien, die zo dun gespoten waren, etc. de "kwaliteit" was er vanaf te zien.

Voor veel mensen lijkt de Mustang al af, maar ik wil hem perfect hebben, en dat zijn de puntjes op de i nog.
Ben niet tevreden hoe de cabriokap erop zit en wil dit overnieuw laten doen.
Één koplamp unit wil ik vervangen vanwege een scheurtje in het gietijzer, koplamp zelf zit hierdoor iets lager in de unit.
Benzinetank moet nog een keer overnieuw gespoten worden in de blanke lak, heb in het begin lekkage gehad waardoor de lak er voor een klein deel af is.
Meeste zijn kleine dingen.

Ik adverteer nog niet heel veel met de Mustang, aangezien mijn focus er niet 100% op ligt weet ik dat ik hem waarschijnlijk pas verkoop als ik hem helemaal af heb zoals ik hem wil hebben.

Als het zover is schakel ik een vriendje in Dubai in, genoeg rijke sjeiks daar die iets aparts zoeken. ;)

Waarom heb je dan niet dat vriendje het afgelopen jaar ingeschakeld? Kennelijk wil je 'm toch verkopen, anders staat 'ie niet al zo lang te koop. Natuurlijk zijn er minder mooi gerestaureerde Mustangs, maar daar zijn de prijzen ook naar. Zoals ik al zei heb je verreweg de duurste Mustang Convertible. En daar kun je wel leuk 'de mooiste van Nederland' boven zetten, maar wie zegt dat de jouwe niet net zo goed wat knullig is gerestaureerd? Ik snap dat een auto die je op je 19e of 20e kocht bijzonder is, maar dat verhoogt de waarde niet.
Maar goed, je moet het zelf weten. Ik denk niet dat je er een halve ton voor zult krijgen, daarvoor zijn er simpelweg te veel van op de markt, en allemaal goedkoper. Je hebt zelfs al bijzondere edities voor dit geld.

Vergeet overigens niet de juiste kleur van je Mustang door te bellen naar de RDW. Hij staat nog als rood geregistreerd.

Heb mijn vriendje in Dubai nog niet ingeschakeld, omdat ik de Mustang eigenlijk het liefste eerst af wil hebben.
Heb hem wel in Nederland te koop staan, omdat men dan gewoon langs kan komen om hem te bekijken voordat hij af is.
Wellicht is er iemand al geïnteresseerd die hem wil kopen als hij af is, bij een kleine aanbetaling is de auto dan al gereserveerd voor diegene.

De mijne is 100% niet knullig gerestaureerd, dan kan ik je met alle zekerheid zeggen.
Ben een perfectionist en wil goed restaureren, vind als je zoiets doet moet je het ook goed doen en geen half gebak.

Alleen het spuitwerk heeft al 13.000,- FL gekost en dan noem ik de kosten van de plaatwerker nog niet eens. :)
(zat weinig roest aan, het kale body zelf was al in zeer goede staat)

Weet dat ik (bijna) de prijs voor de Mustang kan krijgen die ik ervoor wil hebben, als het zover is dat ik mijn energie in de verkoop ga steken en hem verkocht heb laat ik het je weten.

(in de US is eenzelfde geveild, deze heeft ruim 50.000,- euro opgeleverd)
Oke, wij zitten dan in Europa, maar dat zegt wel iets over de waarde van de auto in deze kleur.

Maar oke, we zullen zien wat het wordt in de nabije toekomst. :)

Ja, moet de kleur nog laten aanpassen bij de RDW, toen ik pech had en de ANWB kwam, zei degene ook al "ik was al aan het kijken voor een rode Mustang maar deze is een hele andere kleur".

Moet binnenkort toch even naar de RDW voor wat info in verband met de Nissan.

Gelijk heb je. Denk dat je het er wel voor krijgt als je wat breder vist dan alleen NL/Belgie.

Kleur is erg mooi trouwens, ik heb nog een 1:24 Franklin Mint model van de Mustang in de zelfde kleur volgens mij. Het is alleen een coupe.

Diante zei:
Ja, moet de kleur nog laten aanpassen bij de RDW, toen ik pech had en de ANWB kwam, zei degene ook al "ik was al aan het kijken voor een rode Mustang maar deze is een hele andere kleur".

Kleur kun je aanpassen middels een simpel telefoontje naar de RDW, is geen schouw voor nodig. En kan je een hoop sores besparen bij een politiecontrole of iets dergelijks.

Ergens op de RDW site staat een formuliertje welke je moet invullen. Die samen met je kentekenbewijs opsturen, dacht ik.

Moet ik namelijk ook nog eens doen; de Kever staat nog te boek als zijnde 'blauw'. Maarja, dat is wel het originele kentekenbewijs uit 1973... Aan de andere kant: het pasje komt er binnenkort toch.

Barri zei:
Ergens op de RDW site staat een formuliertje welke je moet invullen. Die samen met je kentekenbewijs opsturen, dacht ik.

Moet ik namelijk ook nog eens doen; de Kever staat nog te boek als zijnde 'blauw'. Maarja, dat is wel het originele kentekenbewijs uit 1973... Aan de andere kant: het pasje komt er binnenkort toch.

Zeg gewoon dat de Kever er in 1973 op kleurloze foto's ook wit uitzag! :D

Rob0032 zei:
Diante zei:

Kleur kun je aanpassen middels een simpel telefoontje naar de RDW, is geen schouw voor nodig. En kan je een hoop sores besparen bij een politiecontrole of iets dergelijks.

Mooi, dat valt wel mee dan om te doen.
Is er toch nog iets wat makkelijk is om te regelen. :)

De zwarte Xedos 9 is vandaag verkocht, was niet van plan deze te verkopen, maar kreeg een te goed bod om het niet te doen.

Laat de schade die hij heeft maken voor de nieuwe eigenaar (op zijn kosten), zodat hij straks een net uitziende auto kan ophalen.
Blijven er nog zeven Xedossen 6 en één bordeaux rode Xedos 9 over voor de verkoop.

Morgen ga ik nog bij een andere auto kijken die ik hoogst waarschijnlijk ga aanschaffen, een bekende van het blad Autokampioen van 1990. :)

Terug
Bovenaan