Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Ik haat het om in het weekend vroeg op te moeten staan maar voor een Firebird zou ik er denk ik geen probleem mee hebben :D

En het andere leuke uit de US.. Echt zomaar een gekke gok: AMC Pacer?

Vroeg opstaan is ook niets voor mij. o_O

Nee, geen Pacer.
Aangezien ik mijn Pontiac verkocht had, zat ik wel met een probleem, ik heb er eentje nodig om nieuwe onderdelen voor de kunnen maken om om reeds bestaande te kunnen verbeteren en passend te maken.
Iemand in de US waar ik zaken mee doe had precies op dat moment een perfecte Pontiac staat, met perfecte bedoel ik dan met alle juiste onderdelen erop die nodig zijn om een KITT replica te kunnen maken.
(motorkap, spatborden met luchtinlaten, spoiler, achterbumper, velgen stoelen en zelfs al een beige interieur wat een ramp is om nog te kunnen vinden.)

Heb die toen direct van hem gekocht.
Hij staat nu nog in Ohio, maar gaat binnenkort getransporteerd worden naar Nederland.

Daarna kwam een klant van mij met het berichtje “ik weet een cabrio te koop”.
Ik zei, “niets meer zeggen”!!

“Met de juiste stoelen erin”, stop zei ik!

Krijg ik daarna een link van hem naar de cabrio en ja, die was wel erg mooi en blijkt achteraf ook ene hele zeldzame auto te zijn, het is niet eens bekend hoeveel er daadwerkelijk van gebouwd zijn.
Dus dankzij mijn klant, kon ik het niet voorbij laten gaan en heb ik ook nog de cabrio versie erbij gekocht.

Foto‘s komen zo!

De eerste foto's van mijn nieuwe Pontiac / KITT.
Het is een originele '82 Pontiac Trans AM, V8 305 automaat met 93.000 miles op de teller.
Ik word de derde eigenaar ervan.

Hij heeft sinds 2001 tot nu stil gestaan in een garage en heeft mechanisch werk nodig.
De automaat schakelt wel maar reageert traag, bij de motor moeten wat pakkingen vernieuwd worden, verder is de auto in goede roestvrije staat.

(hier was hij nog niet gewassen)

Dus als ik het goed heb heb je straks dus 2 Trans Ams cabrio's en een coupé? Of één van elk?

Wel tof, neem aan dat je een nieuwe KITT kan bouwen voor (veel) minder dan je de vorige voor verkocht hebt?

Oh gaaf! Die rode is ook wel heel mooi zeg!

Maar ik ben dus niet de enige die het niet meer snapt!

:)

Heb mijn KITT replica verkocht voor de hoofdprijs, ook de twee Nissan 300Z TT (niet de gele waar ik mee reed) en de Jeep is met 99% zekerheid verkocht.
Ik kan niet zonder een Pontiac gezien mijn werk, dus heb de rode ervoor terug gekocht.
Daarna kwam de bijzondere cabrio via een klant van mij op mijn pad en heb ik die ook gekocht wat niet in de planning zat of de bedoeling was, want heb nu geld gebruikt wat voor een stuk grond bedoeld was, dus dat wordt even bijsparen, zodat ik het aankoopbedrijf van de cabrio weer retour heb zeg maar.
Heb nog veel onderdelen van de Xedos liggen oa waar ik een behoorlijk groot bedrag nog kan uithalen + nog wat andere auto onderdelen en dan heb ik bijna alles alweer terug.

Dus heb nu één '82er Trans AM en de '82 Firebird cabrio. :)

(motorkap sluit wel gewoon, de verkoper heeft hem niet dicht gedrukt)

Mijn idee met het verhuurbedrijf met filmauto's blijft wel gewoon bestaan en wil ik na de aanschaf van grond en een huis verder opzetten.

Degene die de Pontiac cabrio komt brengen is onderweg vanuit Duitsland.
Hij had zich verslapen, dus ben voor niets mijn warme bed al 's ochtend heel vroeg uit gegaan. :(

Hij zou eerst rond 8.00 uur er zijn maar arriveert nu rond 10.00 uur bij mij thuis.
Dan rijden we door naar de stalling en kan ik daar wat mooie foto's en video's maken en gaat de cabrio de stalling in.

Maar wordt die rode Trans Am dan dus ook verbouwd tot KITT-replica, of ga je de onderdelen ervan gebruiken/verkopen om een replica te maken?

Wat ik me trouwens ook afvraag: je koopt een niet-rijdbare auto in een Amerikaanse staat die niet aan de kust ligt, dan moet de auto dus niet alleen over de oceaan maar ook nog eens honderden kilometers over land vervoerd worden. Is dat niet ontzettend prijzig?

Ja, beide Pontia's worden omgebouwd tot een KITT replica.

Beide rijden gewoon, alleen de rode heeft wel wat mechanisch werkt nodig, maar ik ga er toch niet meteen mee rijden of ze invoeren.
Misschien alleen de cabrio, even kijken hoe het loopt.

De rode Trans AM staat in Valley View, Ohio, deze moet eerst naar de haven van New York.
Kost $595,- dus dat valt reuze mee.

Dus je verkoopt je grote liefde om zo meer geld te hebben voor Portugal, om vervolgens twee andere Pontiacs ervan aan te schaffen... Als je het zelf maar snapt!

Diante zei:
De rode Trans AM staat in Valley View, Ohio, deze moet eerst naar de haven van New York.
Kost $595,- dus dat valt reuze mee.

Dat valt erg mee inderdaad(y) Nou is het natuurlijk ook wel zo dat jij eraan wil verdienen door hem te verbouwen en te verhuren. Gewoon een jaren 80 Trans Am met werk uit de USA importeren en het daarbij laten lijkt mij met de huidige marktwaardes nog niet zo heel nuttig.

RobEU zei:
Dus je verkoopt je grote liefde om zo meer geld te hebben voor Portugal, om vervolgens twee andere Pontiacs ervan aan te schaffen... Als je het zelf maar snapt!

Ik snap de soms haast braadslee-achtige omwentelingen ook niet zo. Niettemin, dit is imo toch een zeer vermakelijk topic.

Ik snap het ook niet helemaal, maar kan je niet beter die cabrio netjes maken en dan voor een mooiere prijs verkopen? (interieur van de rode erin)
Ik snap dat je een KITT wilt, en die rode zou ik dan ook ombouwen. Maar zijn er niet hier in Europa Firebirds te koop? (want de rode is toch nog een "gewone" Firebird,of zitten er al KITT-onderdelen in?)

Maar een KITT-cabrio als huurauto/showcar of hoe je het ook moet benoemen, ik vind dat persoonlijk een beetje een fail, sorry, ja hij is misschien eens in een aflevering geweest, maar als je iemand vraagt naar KITT, dan is dat een zwarte Trans-Am, een targa. Nu is het niet hebben een Targa nog tot daar aan toe, maar ik heb echt geen enkel gevoel bij een cabrio-KITT, voelt in mijn ogen echt een beetje als net niet.
Alsof je een Ford Transit laat opdraven als A-teambusje, of een Aston Martin Cabrio laat komen als 007-auto. Voelt dan een beetje als "Ja nou we zochten een film auto, maar niemand kon, dus hebben we een goedkoop adres kunnen vinden die lastminut wel kan".
Ik was eens op een jaren 80 feest en daar stond KITT toen ook, tuurlijk niet de echte, maar dat maakt niet uit. Iedereen stond van "ah tof KITT" en niemand die viel over het gewone stuur, maar bij een Cabrio zou echt een beetje een afknapper gevoel hebben, ja de diehards weten dat er een aflevering is geweest, maar het grote publiek niet.
En nogmaals, ik bedoel het niet afzeikend, want ik vind de film-replica plannen van je heel erg tof. En als ik het misschien mis heb, hoor ik dat ook heel graag! :)

Begrijp me niet verkeerd, die cabrio ombouwen tot KITT is zeker wel tof, en dat kan ik ook heel goed waarderen hoor, en gezien hoe de andere KITT was, wordt het heel mooi/gebeurd het netjes. Dus op dat gebied niets dan lof. Maar meer voor persoonlijk gebruik dan als film-auto.

Las ik goed dat je het Jurassic Park-Jeep-project ook gestopt bent?

RoboEU, Lijkt raar, maar de cabrio was niet de bedoeling om aan te schaffen, maar als er iets heel zeldzaams op ja pad komt, dan kun je dat moeilijk voorbij laten gaan.
Ja, ik heb mijn eigen KITT verkocht om meer geld te realiseren dan wat ik al had, buiten het feit om dat ik de auto verkocht heb en er nu dus twee andere erbij heb gekocht, heb ik alsnog mijn X bedrag verdubbeld, dus ik ben er wel flink op vooruit gegaan. ;)

D. Elzinga: Heb regelmatig mensen di mij mailen en ook een replica willen bouwen, van allemaal krijg ik hetzelfde te horen, “kan geen goede Pontiac vinden”.
En dat klopt, Pontiac’s in goede staat zijn min of meer op, daarnaast is het veel gunstiger en goedkoper om er eentje uit de US te halen.

Pjötr: De rode is een Trans AM, exact het juiste model voor een KITT replica.
Als ik aan KITT denk, denk ik ook niet aan een cabrio maar uiteraard aan de T-top versie, dat is en blijft de enige echte.
De cabrio is pas aan het einde van de serie erbij gekomen, waardoor de meeste hem niet kennen.
Vind hem persoonlijk heel elegant en is een bijzondere toevoeging aan de filmauto collectie, een KITT cabrio is vrij uniek...zijn er bijna niet op de wereld.
Voor zover ik weet maar een stuk of zeven.

Ja, ik ga later met een nieuwe Jurassic Park Jeep beginnen.
De reden van de verkoop ervan is, het geld wat ik ervoor kan krijgen is welkom, heb even één stallingsplek minder om te betalen (ook gezien geheel onverwachts de cabrio erbij is gekomen) en de Jeep is niet van hetzelfde bouwjaar als in de film, als hij dat wel was geweest dan had ik hem niet weg gedaan.

Wil eigenlijk altijd een filmauto identiek hebben aan het origineel.
Het was ook een schakelbak waar mijn voorkeur ook niet naar uit gaat.
Ik wou de auto “redden” in plaats van dat hij gebruikt ging worden voor onderdelen.
Gelukkig gaat de nieuwe eigenaar hem straks opknappen, dus hij komt goed terecht.

Koop ik in de toekomst een Jeep van het correcte jaartal, motor en automaat.

Dus ja, “soms” koop ik iets en moet later weer ruimte maken voor wat anders, ik ben lekker actief daarmee zal ik maar zeggen.
Wat er nu allemaal gebeurd had ik ook niet verwacht of ooit gedacht, een jaar dat begint met grote veranderingen.

In de film was er eentje van de drie handgeschakeld, degene met de metalen bakken achterop zonder rolkooi.
Persoonlijk vind ik de andere twee mooier.

Dit is even een voorbeeld van een replica versie...

Diante zei:
RoboEU, Lijkt raar, maar de cabrio was niet de bedoeling om aan te schaffen, maar als er iets heel zeldzaams op ja pad komt, dan kun je dat moeilijk voorbij laten gaan.
Ja, ik heb mijn eigen KITT verkocht om meer geld te realiseren dan wat ik al had, buiten het feit om dat ik de auto verkocht heb en er nu dus twee andere erbij heb gekocht, heb ik alsnog mijn X bedrag verdubbeld, dus ik ben er wel flink op vooruit gegaan.

Dat snap ik, maar je houdt er ook nog je Portugese droom op na. Volgens je eigen woorden stijgen de prijzen van grond daar, en zou je beter niet te lang meer wachten. Dan vind ik je huidige stappen heel opvallend. Onder de streep heb je misschien meer geld dan voor de verkoop, maar je had een pak meer kunnen hebben.
Maar goed, jouw feest natuurlijk.

Ben benieuwd naar je nieuwste aanwinst!

Ik volg je wel (op verwarring rond aantal cabrio's na). Uiteindelijk verdien je er zo op en dus meer geld voor grond en andere dingen. Verwarring hier zit hem denk ik in het fijt in dat je zo'n haast had met grond kopen en dan vervolgens weer niet. Gaat verder natuurlijk niemand een hol(den) aan inclusief moi.

2 zeer leuke projecten die we mogen volgen dus ik vind het allemaal prima. (y) (y)

EDIT : precies wat Rob zegt dus.

Ik moet de auto nog een keer wassen, want hij was nog vies van de lange rit vanuit Duitsland. (470 km).

Had helaas niet zoveel tijd om mooie foto's te maken, want iemand stond op mij te wachten.
Volgende keer met meer tijd nieuwe foto's.

Het is een model wat speciaal omgebouwd is naar cabrio door een bedrijf R. Straman.

Hoeveel '82 Pontiac cabrio's zijn gebouwd is geheel onbekend, kunnen er 50 zijn maar kunnen er ook 500 zijn.
Ik kan helaas zeer weinig informatie erover vinden.

Wat ik wel te horen krijg van iemand uit de US is dat de meeste gemaakt zijn met een V8, de V6 versie is nog veel zeldzamer.
Uiteraard ben ik zeer benieuwd hoeveel er daadwerkelijk van gebouwd zijn, dus ga hier wel in duiken om te kijken of ik iets kan achterhalen.

Laatst bewerkt:
Pfoeh, zonde dat je 'm gaat verbouwen eigenlijk. Wat een gaaf ding en heel bijzonder. Veel succes ermee.

Je bent niet de eerste die dat zegt eigenlijk, hoe hij nu is vind ik hem ook heel mooi.
Ik ga de auto wel ombouwen, maar met respect, dus ik ga hem niet verprutsen, zodat ik hem altijd nog terug kan ombouwen naar het origineel mocht het nodig zijn om wat voor reden dan ook.

Maar voor hetzelfde geldt zeg ik over een half jaar, ik ga hem niet meer ombouwen, ik laat hem zoals hij is en zoek wel een andere (geen bijzondere) om om te bouwen tot replica.
Neem ik een later model die toch verder hetzelfde zijn.

RobEU zei:
Pfoeh, zonde dat je 'm gaat verbouwen eigenlijk.

Ik weet natuurlijk niet (en hoef ook niet perse te weten) wat hiervoor betaald is, maar bij een dergelijke bijzondere auto zou ik de wat eenvoudiger zaken zoals de stoelen en velgen opknappen/vervangen, rijdend maken, en dan doorverkopen.

Maar goed, het is niet mijn auto.;)

Edit: ik moet trouwens zeggen dat jouw exemplaar ook met de kap dicht qua design er nog best hoogwaardig en "kloppend" uit ziet. Ik heb van oa professioneel onthoofdingsbedrijf Bieber veel ergere creaties gezien...

Ik vind hem met dichte kap ook mooi.
Hebben ze gelukkig bij deze auto nog iets goeds weten te maken toen der tijd in plaats van een auto verprutsen.

Mocht de Pontiac nou echt héél erg zeldzaam blijken te zijn, dan ga ik hem wellicht niet ombouwen maar opknappen en koop ik later nog wel eens een Firebird cabrio van een nieuwer jaartal.

Op zich valt het ombouwen ook wel weer mee, de auto blijft gewoon intact, andere voor bumper, spatborden en motorkap, spoiler erop en het interieur vernieuwen wat toch al moest gebeuren....dit wordt dan automatisch al zoals het hoort te zijn.
Het Knight Rider dashboard en stuur kan je er ook zo weer uit halen en het origineel weer inbouwen.

Zou wel alles wat eraf komt bewaren.

Oei, hij is wel heel mooi zeg.

Nog even terugkomend op mijn bericht, bedankt voor je reactie allereerst!
Het klonk misschien negatiever dan bedoelt, een cabrio ombouwen tot KITT vind ik wel tof, en zeg maar "voor in de collectie" of voor jou als liefhebber snap ik je, maar ik vraag me af of je als replica de ombouwkosten eruit krijgt, dan wel er aan kunt verdienen.
Over het ombouwen zelf heb ik overigens niets dan lof, want dat ziet er echt tof uit!

Even kijkend naar je plannen, ik zou hem ook netter maken en dan met winst proberen te verkopen. Ombouwen zou ik haast ook zonde vinden, maar goed ik begrijp wel dat het voor een liefhebber misschien de heilige graal onder de KITT's is.

Jouw Jeep zou toch als nummer 2 eruit komen te zien?

Ben alleen maar blij als mensen eerlijk hun mening geven over de dingen dan gewoon maar een beetje meel*len met anderen.

Het voordeel voor mij is dat ik de meeste onderdelen zelf in productie heb, dus ik kan veel voordeliger een replica bouwen dan anderen.
Hoe op zich alleen maar de juiste velgen aan te schaffen die overigens wel een vermogen kosten (bent al gauw 1250,- euro kwijt minimaal) en de electronica voor het dashboard en andere knopjes.

Aangezien mijn Jeep een schakelbak is zou hij worden zoals degene met de twee metalen bakken achterop.
Op zich wel een leuke, maar mijn eigen voorkeur ging uit naar degene met rolkooi, dan zou ik degene met bakken later pas maken.

Heb nog een set extra velgen van de Jeep, deze houd ik wel aangezien ik met zekerheid kan zeggen dat er een dag komt dat er weer een Jeep bij de verzameling toegevoegd zal worden.

Hierbij nog een video van de Pontiac cabrio...
https://www.youtube.com/watch?v=N-S_LyDW4JA&t=11s

Let niet op de slechte start, dat was eenmalig.
Alle andere keren dat ik hem startte daarna reageerde hij direct en liep al voordat ik het wist.
Motor loopt ook heel netjes.

Wauw, leuk filmpje! Niet zulke dingen laten zien;) , want bij elke foto/filmpje die laat zien begin ik hem gaver te vinden .

Trouwens toen ik naar je filmpje keek. Gaf Youtube me de melding over dit filmpje:

De Ferrari Daytona Spider is wel gaaf + ook een filmauto -> Miami Vice. ;)
Wie weet wat de toekomst brengt!

Kreeg deze foto's nog door van een klant van mij, hij had de auto al eerder gezien op een veiling in de US en had er ook op geboden, maar helaas verloren.

Weet niet of die hoes erbij zit om de auto volledig af te dekken, moet nog even kijken, maar wel grappig. :)

Het is zover, mijn nieuwe Pontiac is net opgehaald bij de verkoper en is nu onderweg naar de haven van New York.
Waarschijnlijk komt hij morgen al aan en vandaar uit gaat hij naar Rotterdam wat ongeveer 20 dagen duurt.
Dan nog circa 1 a 2 dagen om te lossen, papieren in orde te maken en dan kan ik hem ophalen.

Helemaal te gek dit!!! :)

Ik volg dit topic al een hele tijd en heb het uiteraard vanaf begin het begin gelezen. Ook ik kan geen structuur of logica vinden, maar dat maakt ook helemaal niet uit, zo zullen mensen wellicht ook over mij denken en gelukkig is iedereen anders en maakt iedereen andere beslissingen.

Persoonlijk vind ik het heel leuk om te lezen hoe jij van links en rechts gaat en in je ene post het een zegt en de volgende post het ander, het houdt het verfrissend en leuk als ik weer zie dat je een update hebt geplaatst.

Keep up the good work!

Ik ben inderdaad heel veranderlijk ja, denk niet dat ik te volgen ben voor anderen.
Zolang ik mijzelf nog maar kan volgen is het goed. :)

Misschien had ik autohandelaar moeten worden, kan ik vaak wisselen van auto’s. ;)

Het is inderdaad een veel veranderend topic, maakt het ook steeds leuk om te volgen! Gaaf om van geen meteen naar twee te gaan. Denk dat je die cabrio lekker ernaast moet houden in een goede standaard conditie. Die kan je eventueel zelfs zo ook wel verhuren dan toch? :p

Cabrio kan ook lekker mee naar Portugal tzt.

Benieuwd wanneer de rode binnen is!

De Pontiac cabrio houd ik origineel, vind hem persoonlijk zo ook heel mooi in de bruine/goude kleur.
Ga alleen het interieur vernieuwen en ooit de auto overnieuw laten spuiten. (als het ervan komt)

Heb inmiddels al een set juiste velgen (nieuw gespoten) met wieldoppen die er origineel op horen gekocht, toevallig dezelfde als van een KITT replica.

Kunnen de chrome velgen er straks af en verkocht worden.

De rode Trans AM is inmiddels al gearriveerd bij de haven, dus die zal spoedig de container in gaan en de boot op.
Wordt de dagen aftellen als hij afgevaren is!

Ik snap er echt geen barst meer van. Ik zou beide Pontiacs lekker origineel houden, zo zijn ze het leukst! Van een Kever moet je ook geen Herbie maken bijvoorbeeld :cool:

De één vind de velgen met "Bowling Ball" wieldoppen mooi, de ander vindt het niets.
Ik vind ze ook wel wat hebben. :)

Herbie staat ook nog op mijn lijstje. :rolleyes:
Als je een '63 Kever Ragtop koopt, het enigste wat je eraan moet doen zijn de juiste velgen erop zetten, juiste kleur interieur en een sticker set erop plakken.
Op zich verpruts je niets aan de Kever.

Als je een '63 Kever Ragtop koopt, het enigste wat je eraan moet doen zijn de juiste velgen erop zetten, juiste kleur interieur en een sticker set erop plakken.
Op zich verpruts je niets aan de Kever.
Helemaal eens, maar je bent dan niet zo uniek. Origineel ben je haast unieker.
Toch is een écht goede Herbie wel leuk (dus ook de dikke banden er onder bijvoorbeeld).

Als ik ooit zover en op een Herbie te maken dan ga ik voor het juiste jaartal en uitvoering en er komen dan zeker brede banden onder, dat maakt hem een stuk leuker om te zien.

Er zijn er inderdaad al genoeg van in Nederland, dat geldt ook inmiddels al voor KITT replica's.
Ik was de eerste die ermee begon en vervolgens stikt het ervan.

Het is gewoon dat ik gek ben op auto's, maar voornamelijk filmauto's.
De hoofdreden dat ik ze graag wil bezitten is puur voor eigen plezier, op de tweede plek staat de verhuur ervan.
Een Herbie is niet al te moeilijk om toe te voegen, aangezien hij niet té duur is in aanschaf.

Een eerst volgende zou eigenlijk een DeLorean moeten worden, aangezien de prijzen behoorlijk stijgen.
Wordt er waarschijnlijk ook eentje uit de US halen, scheelt nogal.

De '66 en '89 Batmobile's staan ook hoog op mijn lijstje, als ik alleen al de polyester body's heb staat is al geweldig om naar te kijken!

Jay DoubleYou zei:
Toch spijt dat je je andere KITT verkocht hebt?

Vind het heel jammer, maar ik voel geen spijt....heb hem om een goede reden verkocht, om snel geld te realiseren voor grond in Portugal.
Ook al heb ik er nu een deel van gebruikt, maar heb nog steeds ruim 10.000,- euro ervan over.
Het was ook een bijzondere auto, aangezien het een originele "Recaro" versie was.

Wat ik ook leuk vond was dat in de serie heet de auto Knight Industries 2000.
Had de Pontiac ook gekocht in 2000 en van de "Recaro" versie waren er maar 2000 van gebouwd.
Wie weet wat de toekomst brengt en koop ik hem op een dag terug, het blijft toch de KITT replica waar alle herinneringen van 17 jaar aan vast zitten.
Zou hem dan alleen weer terug bouwen naar het origineel.

De Mustang ben ik overigens ook weer mee bezig, de spuiter gaat nog enkele beschadigingen bijwerken en degene die de cabriokap gemonteerd heeft gaat hem nog wat beter afspannen.
Vrijdag ga ik de benzinetank eruit halen, hij had wat gelekt in het begin na montage en heeft aan de onderkant wat blanke lak eraf.
Dus de onderkant krijgt een nieuwe spuitbeurt.

Terug
Bovenaan