Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Hemeltje wat een verhuizing zeg , mooi dat het dak/pomp probleem van de clk lijkt opgelost , mooi het voorjaar in (y)

Inderdaad, heftige project(en) dit. Maar dat hoort ook wel een beetje bij Diante he :p
Is in ieder geval zeker niet saai! :D (y)

Sketcher zei:
Leuk! Ben benieuwd. Vergeet geen foto's te posten

Foto's komen er zeker aan!
Heb maar één kans om nog wat mooie foto's te maken voordat hij de stalling in gaat.

Zadelsnuiver zei:
Knudde dat die cabrio pomp weer niet de goede was, 3 maal rechts is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Hoop dat de rugpijn snel weg is. In elk geval top dat de Pontiac al op Nederlandse bodem staat (y)

De cabriokap doet werkt prefect weer van de CLK.
Had mijn verkeerde pomp verkocht en een juiste uit Engeland aangeschaft.
Na wat testen en uiteindelijk na het ontkoppelen van de accu en weer opnieuw aansluiten deed hij het, dus nu is het volop genieten van elk zonnestraaltje..de kap gaat meteen open. :)
Maar ik ben echt een "open" rijder, ook met koud weer of 's avonds als het donker is, maakt niet uit.....verwarming op max., ventilator op max., stoelverwarming aan, windscherm erin, heerlijk...je merkt bijna niets van de kou buiten de auto.

Bofkont zei:
Hemeltje wat een verhuizing zeg , mooi dat het dak/pomp probleem van de clk lijkt opgelost , mooi het voorjaar in (y)

Het kon op geen beter moment gebeuren dat ik de cabriokap weer werkend heb, net met de auto weer gaan rijden en kan nu tenminste op een makkelijke manier de kap open en dicht doen wat voorheen toch wel een heel gedoe was handmatig.

omniradius zei:
Inderdaad, heftige project(en) dit. Maar dat hoort ook wel een beetje bij Diante he :p
Is in ieder geval zeker niet saai! :D (y)

:D :D

Geweldig te lezen dat de kap het weer doet. En niet eens officieel hoeven te resetten. ik mag de accu ook graag loshalen voor de eerste hulp bij storingen :)

Ik had wel verwacht dat ik hem moest resetten en eigenlijk ook dat ik een andere boardcomputer nog moest kopen, aangezien er bij de eerste keer dat ik hem uit heb laten lezen uitkwam dat de board computer ook niet 100% was (het deel van de cabriokap).
Maar wellicht had dat te maken met de verkeerde pomp die ik erin had.

Wil nog een video'tje maken ervan, die komt nog.

Daar is hij dan, vers van de US!

Het ophalen in de haven was zo gepiept, even de laatste factuur voldoen bij de balie voor het transport en ze deden een telefoontje naar de loods een paar honderd meter verder dat de Pontiac buiten gezet kon worden en ik kon de Pontiac ophalen.
Voordat ik er was kwam er al een rood beest naar buiten stormen. :)

Na de lange rit naar de nieuwe stalling heb ik hem daar buiten moeten zetten, de eigenaar zou later komen en mij laten weten, zodat ik de auto binnen kon zetten.
Thuis nog wat spullen opgehaald die ook de stalling in moesten.
Daarna de autotrailer terug gebracht waar ik hem gehuurd had en toen naar huis.
Mijn CLK cabrio vol geladen met spullen die ik ook nog wou opslaan in de stalling en wat schoonmaak spullen meegenomen om de Pontiac nog even op te poetsen voordat hij naar binnen zou gaan.
Kon ik nog even wat mooie foto's maken en wat video's.

Eenmaal bij de stalling aangekomen, stond er een kraan, vrachtwagen, etc., vol met drukte.
Er was iemand anders die blijkbaar ook de sleutel had, dus ik kon meteen de spullen binnen leggen die ik al eerder bij de Pontiac had gelegd.
De man had geen tijd meer en ik moest de Pontiac al naar binnen rijden, dus ben niet eens toe gekomen om hem ook maar met een nat doekje aan te raken.
Heb dus geen foto's en video's kunnen maken verder, balen!!

Hoop dat ik die kans nog wel een keer krijg van de stallingseigenaar.

Hoe dan ook, de Pontiac is goed over gekomen en ik ben er heel blij mee.
Leuk nieuw project voor de toekomst.
Ga wel rustig op zoek naar een plek waar ik één auto mag zetten en er vrij aan mag klussen.

Voorlopig laat ik de Pontiac op amerikaans kenteken staan, eerst kijken hoe alles verder gaat met mijn plannen in Portugal.
Als daar in één keer vaart in komt, dan heeft het weinig zin om kosten te maken om een NL kenteken aan te vragen.

Proficiat met de aflevering! Toch nog best snel gegaan vind ik. Hij is wat stoffig maar ziet er uit als een solide wagen. Wat zijn je eigen bevindingen, voldoet hij aan jouw verwachtingen?

Bedankt!

Hij ziet er beter uit dan ik verwacht had eigenlijk, zeker als ik hem even goed zou oppoetsen.
Zitten geen deuken of diepe krassen in, etc. een echt solide auto.

Zit een mooi geluid in van de V8, 5.0 en hij liep ook niet bepaald verkeerd.
Heb een goede koop gedaan, met uiteraard dank aan mijn vriendje in de US.

Hij ziet er op deze foto's al heel tof uit. Rood staat hem ook goed.

Gefeliciteerd met de nieuwe telg en project!

Ben benieuwd. Maak ik hieruit op dat je zelf de sleutel niet hebt van de stalling? Dat lijkt me uitermate onhandig eerlijk gezegd.

Klopt, de nieuwe stalling heb ik geen sleutel van en mag er ook niets doen, het is puur opslag.
Heb afgesproken dat ik er één keer per maand mag komen, dat is vrij waardeloos dus.

Maar ja, de problemen bij de oude stalling was ook niet echt wat en ben blij dat ik daar weg ben.
Het is wel jammer dat ik nu geen vrijheid meer heb om mooie foto's te maken van de auto's of er iets aan kan klussen.
Hopelijk is dit puur een tijdelijk situatie.
Wellicht groeit het vertrouwen op een dag en mag ik wel af en toe wat doen, daar hoop ik op tenminste.

Boh, dat is een mooie zeg!! Heel erg gave auto! Deze ga je "ombouwen" tot KITT toch?

De overtocht ging nog best rap!

Zo die stalling klinkt ook niet handig zeg, over het niet sleutelen of geen sleutel hebben,(nouja dat kan ook onhandig zijn, tenzij het aan het huis van de verhuurder is, en dat het even aanbellen is) Maar slechts één keer in de maand bezoeken, dat is wel lastig zeg, daar kun je niets mee zeg.

Oh ja super dat je het dak van de SLK werkend hebt!(y)

Pjötr zei:
Boh, dat is een mooie zeg!! Heel erg gave auto! Deze ga je "ombouwen" tot KITT toch?

De overtocht ging nog best rap!

Zo die stalling klinkt ook niet handig zeg, over het niet sleutelen of geen sleutel hebben,(nouja dat kan ook onhandig zijn, tenzij het aan het huis van de verhuurder is, en dat het even aanbellen is) Maar slechts één keer in de maand bezoeken, dat is wel lastig zeg, daar kun je niets mee zeg.

Oh ja super dat je het dak van de SLK werkend hebt!(y)

CLK cabrio... :)
SLK is ook heel mooi, maar heb ik helaas nog niet in mijn verzameling.
Ben heel blij dat het weer werkt, nu doe ik veel eerder het dak open dan voorheen.

Het is wel de bedoeling dat ik de Pontiac ga ombouwen maar eigenlijk vind ik hem origineel in rood ook mooi, dus ik weet het op dit moment nog niet.
Maar kijken wat ik ga doen, voor hetzelfde geldt koop ik in de toekomst nog een andere om om te bouwen.
Heb geen haast dus dat scheelt.

Ja, het puur een opslagruimte waar ik nu zit, niet echt geweldig dus.
Ik moet eigenlijk iets voor mijzelf zien te realiseren of een ruimte kunnen huren waar ik wel echt vrij ben om te klussen met eigen sleutel.

Heb lang moeten uitgekeken naar de rode Trans AM en nu heb ik hem en ik kan er niet eens van genieten, even lekker oppoetsen, mooie foto's maken, niets. :(

Was leuk geweest wat foto's van de Trans AM met de cabrio versie ernaast.
Ik blijf wel verder zoeken naar een ruimte maar heb nu de nieuwe stalling al betaald voor een jaar, dus ik kan ook niet eerder verhuizen dan volgend jaar.

Ik ben weg gegaan vanwege de moeilijkheden / problemen bij de oude stalling.

Voordat ik mijn auto's ernaar toe verhuisde had ik aangegeven dat ik wel wat moet kunnen klussen aan mijn auto's, kleine klusjes, anders zou het geen zin hebben om mijn auto's te verhuizen van naar hun.
Daarmee is akkoord mee gegaan en voor de grote klussen moest ik dan gebruik maken van een klushok en een kleine vergoeding voor betalen.
(waar het één grote puinhoop is)

Heb niets anders gehoord de laatste maanden per mail wat ik denk voor vergoeding te betalen voor het klussen wat ik doe.
Bij de prijs die afgesproken was zat ook een eigen sleutel bij in, ook daar werd opeens moeilijk over gedaan.
Er werd op allerlei manieren geprobeerd om maar geld van mij te krijgen, het ene verhaaltje na het andere werd er bedacht en dingen veranderden per direct.
Nu begonnen ze zelfs te klagen over hun hoogwerker die gebruikt was bij het foto's maken met Autoweek.
Nou, de eigenaar was er maar wat blij mee dat hij ook foto's kreeg van zijn stalling waar op dat moment geen dak op zat, aangezien het vervangen werd.
Heeft hij ook van geprofiteerd en als hij er iets voor wou hebben voor het gebruik van de hoogwerker, dan had hij dat ter plekke met Autoweek zelf moeten regelen en niet bij mij komen klagen, zeker niet na zo'n lange erna.

Tevens begonnen ze wederom om de door hun gemaakte schade aan mijn Xedos 6 die ik op da moment gebruikte als mijn dagelijkse auto.
Ze wilden de helft van het geld retour wat ze mij betaald hebben, aangezien ik de auto niet heb laten repareren maar uiteindelijk weg gedaan heb.
(wat hun zaken helemaal niet zijn)

Vind dit allemaal niet terecht en zeer onzuiver.
Als er iets is zeg het dan gewoon in eerlijkheid en ga niet zeggen als ik daar aanwezig ben dat ik lekker mag klussen en vervolgens in e-mails gaan klagen wat ik daar voor vergoeding denk voor over te hebben.

Één auto had olie gelekt, ik zou het weg halen was de afspraak.
Niet veel later stond er een caravan bovenop de plek, dus ik kon niets doen.
Weet niet hoeveel keer heb ik het moeten horen per mail, wanneer ik de vlek nou zou weg halen.

Na een gesprek te hebben gehad vanwege alle dingen, afgesproken dat ik de vlek weg zou halen.
Nu vlak voordat ik weg ging, werd er gezegd dat hun de vlek zelf wilden verwijderen, want alleen hun middel ervoor werkt en niets anders.
(had inmiddels al speciaal spul ervoor aangeschaft zelfs)

En weer hetzelfde verhaal wat ik ervoor over heb.
Sorry hoor, maar afspraken die telkens veranderen wordt je op den duur wel een beetje gek van.

Gezien deze hele situatie en de schade aan mijn Xedos....(hij had tevens nog bijna schade gemaakt aan mijn KITT replica ook met een balk die door een deur is gegaan en rakelings lang mijn Pontiac is geschoten) is het eigenlijk wachten totdat er weer schade gemaakt wordt aan één van mijn andere auto's en gezien het moeilijke gedoe met het vergoeden van de schade aan mijn Xedos en dat ze er later zelfs nog geld van retour willen hebben, weet ik al wat er gaat gebeuren als ze weer een schade maken...wat ik weet dat gaat gebeuren op een dag en dan vertikken ze het uiteraard om het te vergoeden.

Dus een hele hoop problemen in een zeer korte tijd die ik daar ben geweest.
Ik had er geen gerust gevoel meer bij en daarom ben ik weg gegaan, meer uit nood.

Wel jammer, want het was op zich een goede plek en kon er mooie foto's maken op het terrein.

Diante zei:
Tevens begonnen ze wederom om de door hun gemaakte schade aan mijn Xedos 6 die ik op da moment gebruikte als mijn dagelijkse auto.
Ze wilden de helft van het geld retour wat ze mij betaald hebben, aangezien ik de auto niet heb laten repareren maar uiteindelijk weg gedaan heb.

(...)

Gezien deze hele situatie en de schade aan mijn Xedos....(hij had tevens nog bijna schade gemaakt aan mijn KITT replica ook met een balk die door een deur is gegaan en rakelings lang mijn Pontiac is geschoten) is het eigenlijk wachten totdat er weer schade gemaakt wordt aan één van mijn andere auto's en gezien het moeilijke gedoe met het vergoeden van de schade aan mijn Xedos en dat ze er later zelfs nog geld van retour willen hebben, weet ik al wat er gaat gebeuren als ze weer een schade maken...wat ik weet dat gaat gebeuren op een dag en dan vertikken ze het uiteraard om het te vergoeden.

Dus een hele hoop problemen in een zeer korte tijd die ik daar ben geweest.
Ik had er geen gerust gevoel meer bij en daarom ben ik weg gegaan, meer uit nood.

Wel jammer, want het was op zich een goede plek en kon er mooie foto's maken op het terrein.

Ben het deels met je eens, maar even andersom geredeneerd: Als jij schade maakt aan hun spullen, en jij vergoed ze een bedrag, dan vind jij het toch ook fijn als ze dat gebruiken om de schade te herstellen? ;)

Om eerlijk te zijn het zou mij niet uitmaken wat ze ermee doen, al halen ze er elk week een grote zak patat voor. :)
Ik zou het dan tenminste voor mijn eigen gevoel opgelost hebben en netjes afgehandeld, zodat ik mij niet meer schuldig zou voelen.

Als jij schade maakt aan andermans auto, dan zal je ervoor moeten betalen. Verkoopt deze de auto dan zal de auto minder waard zijn geweest dan zonder de schade. Dus lijkt mij gewoon logisch, is immers je eigen schuld.

Wat een ontiegelijk gave foto's van de Pontiac! (y)

Ja, dat ook inderdaad.
Zonder de schade had ik mijn Xedossen kunnen inruilen op een duurdere auto.

Alle eer gaat naar mijn vriend toe die de foto's gemaakt heeft, hij is fotograaf dus weet pas echt mooie plaatjes te schieten.
In de zomer komt hij nog een keer langs, wil dan vragen aan de eigenaar van de opslag of ik de twee Pontiac's buiten mag zetten (ik kan ze er zo uitrijden), zodat we mooie foto's kunnen maken van de twee auto's samen.

Denk wel dat dat mag.

Ben er gisteren nog geweest en heb de velgen van de Pontiac cabrio vervangen door de Knight Rider velgen.
Is wel even wennen, weet niet of ik het nou zo mooi vind staan.
(de chrome gaan voor de verkoop)

Mocht ik het nog niet mooi vinden na een half jaar of zo en ik er maar niet aan wen, dan koop ik weer een set dezelfde chrome velgen maar dan in 15" en gaan die er weer op.
Heb tevens meteen de rode Trans AM een beetje kunnen poetsen, maar het moet nog een keer goed gebeuren.

Gisteren even langs de tulpenvelden gereden bij mij in de buurt om wat mooie foto's te maken zolang ze er nog zijn.

Mooie foto's bij de bloemvelden Diante! (y)

De velgen-wissel vind ik wel geslaagd, de Cabrio lijkt daardoor wel heel anders. Niet perse mooier, of lelijker trouwens, ingetogener misschien!

Heb nog meer foto's op andere locaties, deze komen spoedig.

Voorproefje!

De cabrio zag er een stuk flitsender uit met de chrome velgen. :cool:

Heb binnenkort ook nog wat updates over de Mercedes A140.
Heb besloten hem toch maar niet te verkopen, aangezien het wel een heerlijk goedkoop autootje is om mee te rijden.

Mijn antenne is niet de mooiste, hij is krom en staat wat scheef.
Zat eraan te denken om een electrische erop te zetten, aangezien ik toch nooit de radio gebruik.

Ja, de kap werkt gelukkig weer!
Nadat ik de accu eraf heb gehad en het systeem zichzelf heeft gereset heeft hij het altijd netjes gedaan op één keer na, hij klikte wel los aan de achterkant maar wou niet verder open gaan.

Na het trucje met de accupool eraf en erop deed hij het weer probleemloos.

Heb er een klein videootje van gemaakt, een betere komt nog.
Was wat moeilijk om in je eentje te filmen buiten de auto en het knopje van de kap ingedrukt te houden. :)
https://www.youtube.com/watch?v=gHnnAviX-bo

De nieuwe velgen zitten inmiddels op de Mercedes A140, moet alleen nog langere velgbouten en Mercedes logo's kopen ervoor.

Tevens heb ik de stoffen stoelen en achterbank vervangen door een leren versie...

Van stof naar leer...

Ik wou al een tijd zo'n achterbank met kinderverhogingen erin hebben en in leer, laat ik hem nou nog vinden ook op de sloop!
Leer is in zeer goede staat, moet het alleen nog goed schoonmaken en met grijs leerpoets oppoetsen om het weer als nieuw te krijgen.
De voor stoelen waren in mindere staat, maar ik had het gelukt dat er een tweede A klasse stond met een identiek interieur in perfecte staat, dus daar heb ik de voorstoelen uit gehaald.
Alleen jammer dat ze de hoofdsteunen ook niet in leer hebben uitgevoerd.

Met het deels leren interieur wordt het meteen ook wat meer auto en gaat de goedkoopheid van het interieur eraf. :)

Mooi interieur, daar knapt de auto wel van op.
Je schreef eerder dat de stoelen niet goed zaten en dat je last van je rug kreeg.
Je hebt er nu andere stoelen in gezet, maar ik neem aan dat de vorm nog exact hetzelfde is.
Waarom niet meteen voor betere stoelen gekozen, denk ik dan?

De bestuurderstoel is zachter dan de andere die ik had, wellicht heeft er een zwaarder persoon in gezeten. :)
Ik merk wel een verschil als ik in de ene ga zitten of de andere, dus kijken of mijn rugpijn terug komt met de nieuwe stoel als ik weer met de A140 ga rijden.

Nog een video van het leuke kinderzitje...
https://www.youtube.com/watch?v=4HczyQ-IZk4

Ga nog wat meer video's maken van alle auto's, moet eigenlijk alleen nog een goed video bewerkingsprogramma vinden om clips mee te kunnen maken.

Leuke update's bij de A Diante!(y)

Ik durf het niet al te hardop te zeggen, maar ik blijf zo'n A wel echt een leuke auto vinden..

Wat een mazzel met die stoelen zeg! Gebeurt niet vaak dat je 2 auto's met exact hetzelfde interieur op de sloop vindt. De auto knapt er erg van op hoor (y)

Ook ik vind deze A een heel leuk model, heb er ooit jaren geleden ook een proefrit in gemaakt maar de verhalen over matige betrouwbaarheid/bouwkwaliteit en niet al te beste rijeigenschappen weerhouden me.

Velgen staan prima onder de A, en leder ook natuurlijk (Half leer toch?). Dat kinderzitje is geniaal, wou dat ik die had in mijn auto's (y) (y)

Ja, het is half leder.
Wil alleen nog een keer de hoofdsteunen toevoegen in hetzelfde leer.

De korte A vind ik de leukere versie om te zien dan de lange, de korte is wat eigenwijzer zeg maar.
Ik heb wel getwijfeld of ik er eentje zou kopen, inderdaad ook vanwege de verhalen rond het model, slecht dit....slecht dat.
Maar het rijdt best lekker eigenlijk, wel wat gevoelig qua wind...dat wel.
Had graag een automaat willen hebben, maar die zijn sowieso niet aan te raden, dus heb ik het maar niet gedaan.

Heb tevens deze hoekstukken nog vervangen, de rubbers hadden hun tijd wel gehad.

(moet nog even foto's maken van de nieuwe die nu op de auto zitten)

Heb vandaag nog een midden armleuning gekocht op de sloop, maar ik mis vreemd genoeg enkele bevestigingspunten in de auto, dus even kijken hoe ik dat ga doen.
Ook deurklinken (buitenkant) met een chrome strip in het midden van de sloop gehaald en vandaag al op de voorste deuren gemonteerd, staat een stuk mooier nu.

Volgende punt wordt een roestplek vervangen..

Lijkt erger dan het is, het is een flens die een rotte plek heeft.
Heb al iemand die aan huis laswerk doet voor een net bedrag, dus die mag binnenkort een keertje langskomen.

Bij de CLK cabrio heb ik enkele houten inlegdelen vervangen door een warmere kleur dan het grauwe...

De overige missende delen ga ik rustig naar op zoek.

Heb de velgen nog opnieuw laten balanceren, want op de snelweg zat er een behoorlijk trilling in de auto....nu rijdt hij weer als een zonnetje.
Die kan ik trouwens ook wel gebruiken, kan ik weer eens open rijden! :cool:

Ah netjes ook de "houten" delen in de cabrio, staat net wat mooier vind ik .

Voor onderdelen, je zou nog eens bij "Van Olst" in Nunspeet en in Raalte, die naam weet ik niet, kunnen kijken. Daar liggen heel veel "moderne" wagens. en is geloof ik redelijk in jouw buurt toch?

De iets langere A is misschien wel iets bijzonder, maar niet mooier vind ik. Ik heb zelf heel weinig met Mercedes, als in "die zou ik willen hebben" alleen een A doet het hem een beetje voor mij.
Maar goed, ik snap wel dat mensen fan zijn van "het merk met de ster" (y)

De deels leren achterbank en voorstoelen voor de A140 heb ik bij "Van Olst" in Nunspeet vandaan, die rekent nog eerlijke prijzen.
In Oldebroek zit een Mercedes sloop maar voor de meeste onderdelen vragen ze toch wel aardig wat.

Ik ben gewoon gek op auto's, ongeacht het merk,....val dus niet perse voor een Mercedes omdat er zo'n mooie glimmende ster op de voorkant pronkt.
Ze hebben een bepaalde manier van rijcomfort en die bevalt mij heel erg. (op de A klasse na dan)
Toch een beetje het gevoel dat je in een tank rijdt die ook nog aardig vooruit wil, geeft een gevoel van veiligheid.

Bij amerikaanse auto's hoef je niet te spreken over veiligheid, want die scoren vaak niet al te best, maar de vering is weer geweldig lekker...hou heel erg van de soepelheid of zweverigheid (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven), en de automaten van een amerikaan zijn simpelweg de beste die er zijn.
Je moet echt luisteren om te weten wanneer hij schakelt, want voelen doe je het niet.

Maar ieder zo zijn smaak wat hij lekker vindt rijden.

De benzinetank van de Mustang is weer gespoten en vandaag terug gemonteerd in de auto.

De cabriokap is ook deels weer los gehaald, waren een paar delen met popnagels vast gezet wat niet hoort.
Heb de gaten die ervoor geboord waren weer dicht laten lassen en zelf weer netjes glad geslepen.
Één deel ligt weer bij de spuiter en drie andere delen worden opnieuw gepoedercoat.

Had tevens weer onbalans in de voorwielen van de CLK, ben weer terug gegaan naar de bandenzaak en die hebben ze opnieuw gebalanceerd.
Dit is inmiddels de derde keer al, hoop dat het nu goed blijft.

Ook de cabriokap is ermee gestopt, ben al langs de garage geweest maar die had helaas op dat moment geen tijd om hem uit te lezen.
Zit hoogst waarschijnlijk een storing in het systeem waardoor hij niet werkt.
Volgende week woensdag wordt de CLK opnieuw uitgelezen.

Wat is die Mustang toch prachtig.

Wat voor banden heb je, hoe oud zijn ze? Klink als een band die niet zijn vorm niet helemaal houdt.

Mustang is idd echt een plaatje om te zien zeg :)
En wel grappig wat je zegt over automaten en Amerikanen, zeer herkenbaar. Ik ben daar ook echt fan van. Zo'n dikke motor met enorm veel trekkracht (en vaak weinig pk haha) en dan zijdezacht schakelen. Heerlijk ja :T

Sketcher zei:
Wat is die Mustang toch prachtig.

Wat voor banden heb je, hoe oud zijn ze? Klink als een band die niet zijn vorm niet helemaal houdt.

Heb de voorbanden nieuw gekocht circa 5 maanden geleden.
Heb ze niet meteen op de CLK gezet, omdat ik niet wist hoe lang ik de auto ging stallen. (wilde niet dat ze een plat vlak erin kregen van het stil staan)

Vandaag een stuk gereden en geen onbalans, nu lijken de achterbanden weer lichte onbalans te hebben, dus volgende week maar weer even voor de zekerheid na laten kijken.
De achterbanden zaten er al op en zijn goed, dus die heb ik niet vernieuwd.

omniradius zei:
Mustang is idd echt een plaatje om te zien zeg :)
En wel grappig wat je zegt over automaten en Amerikanen, zeer herkenbaar. Ik ben daar ook echt fan van. Zo'n dikke motor met enorm veel trekkracht (en vaak weinig pk haha) en dan zijdezacht schakelen. Heerlijk ja :T

Zelfs Mercedes kan niet op tegen de kwaliteit van een amerikaanse automaat. :)

Inderdaad veel trekkracht maar vaak weinig pk.
Mijn Pontiac (V8 5.0) had standaard maar 165 pk, de vorige eigenaar had hem laten chiptunen maar ik heb geen idee hoeveel hij er eigenlijk daadwerkelijk had.
Snel vond ik hem niet, maar dat is de schuld van mijn Nissan 300ZX Twin Turbo! Hahaha!!! :D

De Xedos 9 Miller versie die kon er ook wat van, die power was ook echt geweldig.
Mijn nieuwe '82er Pontiac Trans AM lijkt meer vermogen te hebben dan mijn KITT replica die ik had, maar moet het nog eens nakijken hoeveel die standaard heeft.
Mijn KITT replica was een V8 5.0 Crossfire Injection, degene die ik nu heb heeft dezelfde motor maar dan zonder injection.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ik lees hier veel mee en reageer weinig. Dat komt waarschijnlijk omdat ik dit topic altijd met open mond volg. Altijd lekker veel beeld, mooie verhalen en watertandende auto's. Keep it coming! (y)

Leuk om te horen! :)
Zal wel een blijvend iets zijn met de auto's die wisselen of erbij komen, want als je eenmaal het auto virus opgelopen hebt kom je er niet meer vanaf.
Dus ik zal lekker bezig blijven ermee, ik moet ook maar mijn rijbewijs BE gaan halen een keer, want denk dat die nog vaak van pas gaat komen. ;)
Moet ik alleen wel de Mercedes Combi weer op zes cilinders werkend krijgen, dat is de enigste auto die ik heb met een trekhaak en die ook nog eens een aardig gewicht van 2100 kg mag trekken.

Zal binnenkort weer eens wat nieuwe foto's schieten van de Mustang, heb ik meteen weer wat voor het digitale plakboek. :)

Vandaag de CLK cabrio opnieuw laten uitlezen, omdat het dak onlangs niet open wilde gaan.
Na hem handmatig open en dicht gedaan te hebben, werkte hij weer.

Kan een sensor zijn die aan het frame van de kap zit, wil nog wel eens voorkomen dat die afbreekt of de boardcomputer.
Heb dus nog geen vertrouwen in de cabriokap dat hij altijd netjes open en dicht gaat.
Wordt nog steeds zoeken naar het probleem.

Verder waren het de gebruikelijke problemen die nog in de auto zitten maar ik al wist.

Heb besloten om mijn Mercedes A140 toch te gaan verkopen, kan mij er niet in vinden met het schakelen.
Waarschijnlijk al té gewend geraakt aan het rijden met een automaat.

Ben vandaag gaan kijken en proefrijden met een 2002 Mercedes A140 met automaat en die reed goed.
Ik neem wel een grote gok, want over het algemeen gaan de automaten bij dit model allemaal kapot dus het is de vraag hoe lang deze het blijft doen.
Veel en grote twijfel dus of het een verstandige keus is.

Maar hopen dat hij mij niet in de steek laat.

Deze is geheel roestvrij, goed onderhouden (onderhoudsboekjes en rekeningen zitten erbij), zit zeer netjes in de lak en het interieur is ook niets op aan te merken.
Hij heeft circa 171.000 km op de teller staan.
Het deels leren interieur wat ik net in mijn grijze had gezet ga ik dan uiteraard overzetten.

Ga eerst proberen de mijne te verkopen, maar heb al een overeenkomst met de verkoopster.

Oef, dat is wel een hele nette A zeg! Mooie kleur in combinatie met die mooie velgen! Dat een A-bak zo slecht is, dat wist ik niet.

Ik snap je ruil wel :)

Terug
Bovenaan