Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij m'n autorijbewijs zou ik dat inderdaad zeggen, maar voor de motor gaat het bij mij in elk geval niet helemaal op. Ik moet juist tegenwoordig regelmatig terugdenken aan m'n rijlessen (hoe moest dat ook alweer het best/veiligst?).Alles met beleid. Echt motorrijden leer je ook niet op je rij-lessen.
Kun je m.i. beter beginnen met gewoon lessen in NL, VRO-cursussen zijn ook niet gratis. Bovendien hoef je voor rijlessen in principe niet naar Curacao te vliegen, kost ook niet niks toch?Na een paar heel voorzichtige maanden neem een aantal VRO cursussen, leuk en heel erg leerzaam.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij lees je over het woordje 'niet' heen. Ik ga die motor niet kopen.rke zei:Het hangt er van af hoe je hem wil gaan gebruiken.
Deze ziet er uit als een zeldzaam mooi exemplaar van een beroemde fiets die inmiddels zeldzaam aan het worden is. Als je hem maar weinig gebruikt, is met die 1 op 10 ook nog wel te leven.
Ik wilde net naar het jaartal vragenwat betreft kijktechniek, plaats op de weg. en defensief rijden. Die dingen die je wél worden bijgebracht bij de Nederlandse rij-lessen, maar in redelijk beperkte mate. Nu moet ik wel zeggen dat ik in 1991 mijn motorrijbewijs heb gehaald. Het kan natuurlijk zijn dat men er inmiddels meer aandacht aan besteedt.
Ik snap precies wat je bedoelt.rke zei:@D.E.N.N.I.S.
Als ik er geld en ruimte voor zou hebben.....
Ik heb ooit een Suzuki RE5 Wankel kunnen kopen. Af en toe denk ik nog wel eens: had ik maar. Net zoals met de R27 die wel in mijn bezit geweest is...
Maar, het is een echt verzamelaarsitem. Heel erg mooi in de showroom, erg onpraktisch in het gebruik. Een koppelkromme als een zwarte piste, een verbruik waar een über-patserSUV zich nog voor schaamt. Maar, als je er op rijdt is de grijns op je gezicht zo groot dat je dagenlang de smaak van dooie vliegjes in je mond hebt.
D.E.N.N.I.S. zei:@E-G, Je koopt een scooter als deze omdat het functioneel is. Een beetje vergelijkbaar met de aanschaf van een Deawoo.
Ik heb de Kymco overgekocht van een familielid en kreeg hem mee voor ongeveer de helft van de dagwaarde. Hij is niet geheel krasvrij en er moet een reparatie gedaan aan de voorremhendel, maar voor de rest is hij in orde. Qua design is het niet de allermooiste brommer, maar how cares als ik ermee rijd, hoef ik alleen maar het lelijke deel te volgen.E-G zei:Ik denk dat er ook zat scooters zijn die functioneel en toch ook een mooi design hebben. Ik denk eerder dat de prijs het zwaarst telt bij deze creaturen.
Fijn dat je plezier in het rijden hebt! Weer een verslaafde![]()
![]()
Ik vond het een heerlijk handelbare motor. Ik mag misschien in een latere les overstappen op de 650, maar ik weet niet of dat veel nut heeft.rke zei:He,
Je hebt gelest op een GS500...
Lekker brommertje he.
Daar kan je heerlijk mee gooien en smijten, ik ken zelfs een puberaaltje dat trots is op de hoeveelheid afgesleten materiaal wat hij met zijn GS-je van zijn kneesliders heeft afgesleten.
Get used to itOp die foto zie je hoe mijn gezicht wordt platgedrukt door de helm.
Al het goede zal komen voor degene die wacht...openingspost zei:**Wacht op een rijles-foto**
Met zo'n plaat voor je hoofd heb je geen helm meer nodig
Een cbr600f betrouwbaar????Een CBR600 staat wel bekend als betrouwbaar en een goede stuur/beginnersfiets
De rest van je post is me duidelijk, maar zijn er nog meer verschillen tussen 2 en 4 cilinder motoren die belangrijk zijn voor de eventuele keuze?rke zei:...een motor met weinig cilinders ...
De Suzuki staat in principe ook op de shortlist, het is immers de motor waar ik op les.Rayban zei:In het rijtje voor D.E.N.N.I.S. mis ik de suzuki bandit nog.
Wat ik wil is een motor waar ik als beginnende berijder op kan leren om motor te rijden. Als ik straks het rijbewijs heb, betekend dat alleen maar dat ik mag motorrijden, leren doe je in de praktijk. Ik wil een motor zoals bijvoorbeeld de Honda CBR, iets met volle kuipen en lekker veel show. Het gaat me om betrouwbaarheid, handelbaarheid, uiterlijk en klein beetje brandstofverbruik. Pas daarna komt de snelheid.Rob GT zei:Is 600cc het maximale waar je naar op zoek bent? Al eens op Suzuki GSX600F gezocht?
En wat wil je eigenlijk precies? Snelheid , rijeigenschappen, looks?
Tegen niet-motorrijders en/of automobilisten leg ik het vaak als volgt uit: twee- en viercilinders verhouden zich ongeveer zo als een (turbo)diesel- en (atmosferische) benzinemotor in een auto. De eerste heeft onderin wat meer te vertellen, de tweede moet het meer hebben van toeren en loopt vaak veel soepeler. Uiteraard zijn er dan nog verschillende soorten twins (V-twin, staande twin, parallelle twin, boxer), verschillende soorten viercilinders (4-in-lijn en V4) en om het makkelijk te maken ook nog 1-, 3-, 5- en 6-pittersDe rest van je post is me duidelijk, maar zijn er nog meer verschillen tussen 2 en 4 cilinder motoren die belangrijk zijn voor de eventuele keuze?
De Student zei:Tegen niet-motorrijders en/of automobilisten leg ik het vaak als volgt uit: twee- en viercilinders verhouden zich ongeveer zo als een (turbo)diesel- en (atmosferische) benzinemotor in een auto. De eerste heeft onderin wat meer te vertellen, de tweede moet het meer hebben van toeren en loopt vaak veel soepeler. Uiteraard zijn er dan nog verschillende soorten twins (V-twin, staande twin, parallelle twin, boxer), verschillende soorten viercilinders (4-in-lijn en V4) en om het makkelijk te maken ook nog 1-, 3-, 5- en 6-pittersDe rest van je post is me duidelijk, maar zijn er nog meer verschillen tussen 2 en 4 cilinder motoren die belangrijk zijn voor de eventuele keuze?![]()
Wel alles vertellen he!MIOB zei:ANyway: Een *)&)*^(%^(^%*$*%$* van Hockeyvereniging kampong vond het leuk om tot 2 x toe te doen alsof hij zijn fiets voor de motor ging gooien net, de tweede keer knalde ik zo hard in de remmen dan de 32 jar oude remmen van de CX van mijn vriendin die na poging 1 net weer aan het oprtrekken was het nèt, n``et niet haalde, ze raakte mijn achterwiel en ging vrijwel stilstaand onderuit. De LAML*L is gewoon weggefietst.
Wat er gebeurde: Wij reden na een bezoek aan mijn ouders Utrecht binnen vanuit Bunnik. Mijn vriedin lag een flink stuk achter en ik reed rustig slingerend over de weg. Ruim vóór ik bij de uitrit van Kampong kwam hield ik op met dat slingeren (op mijn eigen weghelft, niet aggressief, gewoon wat verveeld). Op dat moment kwam er een jongen de uitrit uitfietsen, die moest mij voorrang gaan verlenen en stopte ook. Vlak voor ik bij hem was reed hij driegend zijn fiets ongeveer een halve meter de weg op. Hij liet de fiets weer iets terugrollen, maar toen ik er echt nog maar meters vanaf was reed hij weer verder de weg op en riep iets van: "je moet niet zo slingeruh". Hierdoor kwam de fiets binnen een halve meter en maakte ik een noodstop. De remmen van mijn motor zijn heel giftig, de remmen van de 32 jaar oude honda van min vriendin een stuk minder en zij was tioen hij zijn fiets iets terugrolde weer aan het gasgeven. Ze haalde het NET niet om stil te staan voor ze mijn motor raakte en omviel.
De fietser is er toen als een speer vandoor gegaan en heeft zich heel goed verstopt, want nadat ik vriendin + motor overeind gezet had kon ik hem niet meer vinden en dta heb ik echt wel geprobeerd.
Ik vind hem nog wel.....
Eh, ik zie niet wat het verhaal nu ineens anders maakt inderdaad.datr verandert het verhaal nauwelijks, of is meneer nu in 1 keer minder schuldig?
Klopt, maar in het begin kan het zo zijn dat je nog niet zo goed inschat wat je zelf wel en niet kunt. Ik heb m'n vorige motor (FZR) al een keer op m'n knieën gehangen (en op het gras laten zakken), m'n vriendin laatst idem. Ligt er ook aan of je qua formaat lekker op de motor past en of je'm qua kracht aankunt natuurlijk.ik heb een gsxr 750 als 1e motor, maar die is echt nog niet omgevallen, je gooit je auto deur toch ook niet tegen de muur aan met open doen.. (okey je hebt erbij) maar als je zunig en verantwoord omgaat emt je spullen lijkt het me niet zo een probleem.
D.E.N.N.I.S. zei:@rke, dus als ik je goed begrijp, dan is een vierpitter beter als beginnersmotor t.o. een 2-pitter. Dat maakt voor mij de zoektocht al wat smaller.
Ik had me al voor genomen om, na het behalen van mijn rijbewijs, een keer een motor te huren.rke zei:D.E.N.N.I.S. zei:@rke, dus als ik je goed begrijp, dan is een vierpitter beter als beginnersmotor t.o. een 2-pitter. Dat maakt voor mij de zoektocht al wat smaller.
Meestal wel, hoewel het remmende effect van de motor heel fijn kan zijn. Het is een persoonlijke voorkeur, als je nooit "tegen de grens" rijdt, zal je misschien nooit merken. Je hebt nu rijles op een twin, probeer voor de gein straks ook eens een vierpittertje (proefritje).
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Was't niet duidelijk genoeg zo?E-G zei:@ De Student: ik zit nu al een aantal keren naar de titel te kijken maar hoe bedoel je: ''voor elk wiel een!!'' Bedoel je niet ''voor elk wiel één!!''?
Ik zou liever ook hele dagen lessen, maar dat laat mijn werk niet toe.E-G zei:Heb je 1 keer in de week 2 uur les? Zo ja, dat had ik ook maar zo duurt het wel lang voordat je je rijbewijs hebt.