Guest
Want dit is hem geworden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
singleframegrille zei:Want dit is hem geworden?
Phaeton W12 zei:Op wegen waar je 80 mocht, reden sommigen 180, en op dijkweggetjes waar je 60 mocht reden ze 120. En dat waren helaas geen uitzonderingenIk heb nooit zo geloofd in het idee dat automobilisten motorrijders niet zouden zien op de weg (zelf heb ik althans in 200.000km nog nooit de ervaring gehad dat een automobilist mij niet zag). Zou het misschien kunnen dat motorrijders wat minder zichtbaar zijn omdat ze opeens komen aanscheuren met 180 waar je 80 mag, of 120 waar je 60 mag?
En dat een groot percentage motorslachtoffers uit deze roekeloze groep afkomstig is?
Heb aanstaande zondag nog een toertocht op mijn programma staan.singleframegrille zei:Zou het seizoen voorbij zijn? (niet voor de doorrijders natuurlijk...)
Phaeton W12 zei:Nee hoor, zolang er geen pekel op de weg ligt en de zon schijnt, blijven we doorrijden![]()

Phaeton W12 zei:Nee hoor, zolang er geen pekel op de weg ligt ende zon schijnthet niet regent, blijven we doorrijden![]()
Freez zei:Ook een update van mijn kant.
Kuip eindelijk binnen, maar niet 100% enthousiast;
Passing van een chinese imitatiekuip is erg matig (diplomatiek). Positie van de steunen van de koplamp klopt van geen kant, en er moeten schroeven met Amerikaans schroefdraad worden gebruikt (die niet zijn meegeleverd) Vervolgens tot de conclusie dat de kuipsteun die ik heb van een zx-9r welliswaar op het oog als twee druppels water lijkt op die van de ZX6, maar er toch een paar subtiele verschillen zijn waardoor de kuip niet past.
Één steun van het ABS was al afgebroken. Conclusie, imitatiekuipen zijn goedkoop, maar daar is dan ook een reden voor. Lak is flinterdun.
Enfin, ik ben het avontuur aangegaan en zal het afmaken ook. Maar het gaat niet van harte hier.
PS Vriendin heeft inmiddels vrolijk op mijn Guzzi rondgereden. Dat gaat alvast weer prima.
Freez
Jup, geniaal dingQupiX zei:Iemand hier ervaring met een pro-oiler? Word een beetje dol van het ketting smeren zonder middenbok, dus dat apparaatje leek me wel handig.
Phaeton W12 zei:Nee hoor, zolang er geen pekel op de weg ligt en de zon schijnt, blijven we doorrijden![]()
Wings of freedom zei:De Pan European II ST 1300 werd bij introductie verguisd omdat als je harder dan 160 reed de motor onstabiel zou worden. Onze is één van die eerst en je rijdt met twee vingers in je neus en één in je kont 215 met het ding. Harder kon misschien ook wel, maar die ene vinger in mijn kont werd mij te oncomfortabel. :T
Phaeton W12 zei:Wings of freedom zei:De Pan European II ST 1300 werd bij introductie verguisd omdat als je harder dan 160 reed de motor onstabiel zou worden. Onze is één van die eerst en je rijdt met twee vingers in je neus en één in je kont 215 met het ding. Harder kon misschien ook wel, maar die ene vinger in mijn kont werd mij te oncomfortabel. :T
Helaas is het gewoon een constructiefout. Modeljaar 2011 heeft nog steeds last van het pendelen. Zoals onlangs weer eens bleek uit een test in Motoplus. Onbegrijpelijk dat Honda zo'n pendelende motor zo lang op de markt laat zonder iets te doen aan de constructiefout.
rke zei:Bij veel motorjassen zit er een ristsluiting aan de jas/broek. Als je die dicht maakt, kan de jas niet omhoogkruipen. Als je een losse jas koopt, zit er vaak aan de jas een deelbare rits waarbij je de andere helft aan de broek kan laten naaien. Koop je het setje van een merk in een keer, zit de rits af fabriek al op de juiste plaats.
rke zei:Maar waarom is de Pan levensgevaarlijk bij hoge snelheden?
Wat gebeurt er dan?
Phaeton W12 zei:rke zei:Maar waarom is de Pan levensgevaarlijk bij hoge snelheden?
Wat gebeurt er dan?
Dan gaat ie heftig slingeren. Boven de 160-170km/h werd het bij mij zodanig dat het onverantwoord was om sneller te rijden. Dan zou ik uit het zadel zijn geworpenSommige berijders hebben het niet, maar dat schijnt ook aan je gewicht te kunnen liggen. Als WOF gaat afvallen, zal de Pan boven 160-170 waarschijnlijk meer gaan slingeren. Want het is helaas een constructiefout, de Pan modeljaar 2011 slingert nog steeds, zoals bleek uit de laatste test in Motoplus. En dat hoort gewoon niet bij een tourmotorfiets, die moet bij 200+ km/h op de Autobahn niet heftig slingeren, maar gewoon stabiel blijven.
Phaeton W12 zei:rke zei:Maar waarom is de Pan levensgevaarlijk bij hoge snelheden?
Wat gebeurt er dan?
Dan gaat ie heftig slingeren. Boven de 160-170km/h werd het bij mij zodanig dat het onverantwoord was om sneller te rijden. <.......>.
Wat gebeurt er dan?
Dan gaat ie heftig slingeren. Boven de 160-170km/h werd het bij mij zodanig dat het onverantwoord was om sneller te rijden. Dan zou ik uit het zadel zijn geworpenSommige berijders hebben het niet, maar dat schijnt ook aan je gewicht te kunnen liggen. Als WOF gaat afvallen, zal de Pan boven 160-170 waarschijnlijk meer gaan slingeren. Want het is helaas een constructiefout, de Pan modeljaar 2011 slingert nog steeds, zoals bleek uit de laatste test in Motoplus. En dat hoort gewoon niet bij een tourmotorfiets, die moet bij 200+ km/h op de Autobahn niet heftig slingeren, maar gewoon stabiel blijven.
H'm...Rickenbacker4003 zei:Heeft een van jullie tips mbt rijscholen en wellicht al motoren?
Ik weet dat dit erg ver weg is nog, maar ik heb een veel grotere voorkeur voor toermotoren (Shadows/Diversions) dan voor de racemotoren (CBR e.d.).
Yeah, right. Als jij net zo erg bent als ik, dan nog 50 kg en dan pas komt het dieet in gevaar....Wings of freedom zei:Phaeton W12 zei:rke zei:Maar waarom is de Pan levensgevaarlijk bij hoge snelheden?
Wat gebeurt er dan?
Damn, daar gaat mijn dieet...![]()
Is goed mogelijk.@rke, er schijnen speciale steunen te zijn ('keggen' geheten, al weet ik niet wat een keg is) en die schijnen het probleem aardig op te lossen.
rke zei:Yeah, right. Als jij net zo erg bent als ik, dan nog 50 kg en dan pas komt het dieet in gevaar....
rke zei:Een CVT zal je niet verrassen met schakelmomenten. Ik vind dat een groot voordeel van een CVT boven een schakelende bak, zeker bij lichte voertuigen met relatief potente motoren. Qua geluid is een schakelende bak meer in het voordeel, het geluid van scootertjes is bekend geworden dankzij het typische monotone geluid. En er zijn veeeeeel meer mensen die motorgeluid mooi vinden dan er mensen zijn die scootergeluid mooi vinden.
En, ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook kan schakelen met flippers aan het stuur. Misschien is dat meer mijn optie.
Freez zei:Veel technologie om je linker voet werkeloos te maken. Één van de leuke dingen van het motorrijden vind ik de hele interactie met de machine. Het hele proces van het soepeltjes terugschakelen voor een bocht, met tussengas uiteraard, zou ik voor geen goud willen missen, laat staan automatiseren.
Juist als ik van de Guzzi op de Kawa van mijn vriendin stap heb ik al het gevoel dat dat te makkelijk gaat. Met de Guzzi moet het wat zorgvuldiger, en dat is nu juist de leuke uitdaging eraan.
Wings of freedom zei:Ieder mens is GELUKKIG anders.