Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

iemand nog gereden?

IMAGE_941.jpg

Toevallig vrijdag de K weer eens goed gesopt, die zat ook helemaal vol met insectenlijken. Ik zet er tegenwoordig gewoon de hogedrukreiniger op, maar het valt wel op dat vooral de lak van het blok hier niet zo goed tegen kan.
Nog een paar keer schoonblazen en ik heb een alu-kleurig blok ipv een zwart blok :D :D

Een Suzuki SV650N om precies te zijn. Heerlijk 2-cilinder blok erin, goede lading koppel bij laag toerental, heerlijk. Wat een enorm verschil met de Bandit, in positieve zin. Denk dat ik toch wel wat meer een 2-cilinder man ben!

QupiX zei:
Een Suzuki SV650N om precies te zijn. Heerlijk 2-cilinder blok erin, goede lading koppel bij laag toerental, heerlijk. Wat een enorm verschil met de Bandit, in positieve zin. Denk dat ik toch wel wat meer een 2-cilinder man ben!

Mijn vriendin was begin dit jaar nu net weer overgestapt van een SV650-s (ouder type) naar een vierpitter. Ik zeg was,

Want, motor-forum linkje van CRT ongelukje:(

De SV vonden we wel een hele leuke motor, maar de dame zocht wat pittigers. We kunnen nu opnieuw opzoek.

Freez

Ai, dat is balen zeg! Mooi dat alles wel weer goed komt met je vriendin, dat is toch wel het belangrijkste natuurlijk. Ik wilde juist alleen maar iets wat qua koppel beter was, de topsnelheid interesseert me dan weer echt niets. Voor mij zijn het toch de trekkracht van de motor en het bochtenwerk wat er toe doet, en dan kun je met een SV aardig uit de voeten. Ben benieuwd hoe het bevalt voor langere tijd!

Freez zei:
QupiX zei:

Mijn vriendin was begin dit jaar nu net weer overgestapt van een SV650-s (ouder type) naar een vierpitter. Ik zeg was,

Want, motor-forum linkje van CRT ongelukje:(

De SV vonden we wel een hele leuke motor, maar de dame zocht wat pittigers. We kunnen nu opnieuw opzoek.

Freez

Nah,

Die dame van jou is pittig genoeg voor dat machientje...

Vervelend, dit is toch een grapje van minimaal een paar maandjes uit de running. En die brommer: ik kreeg de indruk uit jouw topic dat frame en vorken niet verbogen zijn. In dat geval zou ik de motor toch maar weer opknappen, deze schade is met El Cheapo kuipdelen wel weer te herstellen en het waarschijnlijk niet de laatste valpartij zijn.
Ik zou hem wel eerst even rijdbaar maken (circuit-rijdbaar) en met een paar testrondjes proberen of het weggedrag nog hetzelfde is.

rke zei:
Nah,

Die dame van jou is pittig genoeg voor dat machientje...

Vervelend, dit is toch een grapje van minimaal een paar maandjes uit de running.

Zelf heeft ze maximaal 3 weken in haar hoofd:). De historie van haar laptop staat ook alweer vol met marktplaats motoren, met name toegespitst op ZX-6R bouwjaar '05/'06, en liefst zwart.

En of het een pittige dame is.

Freez

De SV staat inmiddels uit de rusten in de schuur. Zonde dat het eerste ritje meteen in de regen moest zijn! Maar wat rijdt zo'n 2-cilinder heerlijk, dat koppel is echt geweldig. Nu nog even de Bandit verkopen vanavond en ik ben weer een blij man!

QupiX zei:
De SV staat inmiddels uit de rusten in de schuur. Zonde dat het eerste ritje meteen in de regen moest zijn! Maar wat rijdt zo'n 2-cilinder heerlijk, dat koppel is echt geweldig. Nu nog even de Bandit verkopen vanavond en ik ben weer een blij man!

Ik weet niet hoe die Bos demper klinkt. Zit daar een uitneembare dB killer in?

Op de ex-SV van vriendin hadden we een Takkoni demper gezet, zonder dB killer een heerlijk bruut geluid!

Freez

Naar mijn idee behoorlijk rauw en heftig, er schijnt ook geen db-killer in te zitten dus die moet ik nog even aanschaffen voor ik richting Duitsland ga. Ik weet helaas ook niet hoe hij normaal klinkt, dan kon ik nog vergelijken. Zal 1 dezer dagen wel even een filmpje maken! Btw, net de Bandit verkocht! Dus motor erin en motor eruit, altijd goed!

Gisteren 2 nieuwe gaskabels voor de Gixxer besteld bij de Suzuki dealer, en nieuw draad getapt in mijn stationair regeling.. die gaskabels was ff slikken, 45,- per stuk... maarja kunnen we weer wel rijden straks.

Even een status van de 636 van mijn vriendin.

(Vriendin zelf is goed aan de beterende hand)

Nadat ik alle tupperware heb gedemonteerd blijkt de onderliggende fiets niet al te veel te hebben geleden. Ik heb bij een motorsloop voor de ontbrekende noodzakelijke delen een prijsopgave uitstaan. Ik wil het hele naakte ding eerst weer eens rijdend krijgen om aan te voelen of het groene monster nog OK is. (Beugeltje voor voetpedaal links, Handrempomp, gashandle en clip-on rechts that's all) .

Als deze proefrit slaagt ga ik hoogstwaarschijnlijk de motor gewoon weer opbouwen. Lijkt mij sowieso wel een leuk project.

Freez

Fijn om te horen dat vriendin weer aan de beterende hand is. (y)

Ze wil nog wel steeds weer op de motor stappen?

WOF
a014.gif

Wings of freedom zei:
Ze wil nog wel steeds weer op de motor stappen?

WOF
a014.gif

Daar twijfelen we geen van beide aan. Opstappen zeker, afstappen aan het einde van de Veenslang op het circuit zal ze niet weer doen. Kortom, zelfs het circuit van Assen is nog niet van ons af! Daarvoor was de eerste sessie eigenlijk veel te leuk.

Freez

Kijk, dat kan ik waarderen! Zelf ook gedaan na een motorongeluk met 1/2 jaar revalidatie. Prima insteek van je vrouw. (y)

Mijn schoonzusje ging 1 keer onderuit met haar Bandit. Echt heel lullig valletje, mankeerde niets, maar nu mag niemand meer op de motor en is het eng en gevaarlijk. Man moest motor wegdoen (en doet dat ook :rolleyes: ). Vandaar dat ik het effe vraag.

WOF
a025.gif

Met wat prutsen en fröbelen is het toch gelukt, andere clip-on, rempomp en gashandle gemonteerd. Alleen de beugel van de schetsplaat had men niet bij de sloperij, die breken standaard erg snel af, en dat is ook de bedoeling. Als dat namelijk niet gebeurd kan het zijn dat de delen van het frame afbreken i.p.v het beugeltje.

Snel iets gefabriekt met een beugel van de Guzzi uitlaten, en jawel, de Kawa heeft de eerste meters weer gereden. Wacht nu op een droog rustig moment om alle 6 versnellingen even af te kunnen.

Freez

Hey,

Rustig in dit draadje.

Druk bezig met het verzamelen van onderdelen voor de Kawa. Imitatie kuipset is besteld dit is 'm zo ongeveer;

monster-energy-kawasaki-ZX9.jpg

(Welliswaar een ZX-9, maar de kleurstelling en vorm voor de ZX636 is nagenoeg gelijk)

Via motor forum al weer een nette Carbonpijp op de kop getikt. En echt op een paar kilometer iemand gevonden met een ZX6 die ook total loss is, maar zo'n beetje alle overige onderdelen heeft die ik nodig heb en daar heb ik een deal me gesloten. Ik ga nu eerst twee weken op vakantie. Bij terugkomst gaat het opbouwwerk beginnen.

Freez

TYN zei:
op 12-7
Morgen m'n 1e les :LOL:

Vanmiddag (in de enorme hitte) m'n AVB-examen gehaald! Langzame slalom blijf ik lastig vinden, maar voor de rest alles in één keer goed. Nu op naar het AVD :D

Iemand hier ervaring met een pro-oiler? Word een beetje dol van het ketting smeren zonder middenbok, dus dat apparaatje leek me wel handig.

Ik gebruik al jarenlang een osco voor de GS500.

De Osco is een simpel, mechanisch dingetje waarbij ik bij iedere tankbeurt even aan het knopje trek. Werkt relatief goed, de ketting zit er nu bijna 40.000 km om en de kettingset is nog steeds niet aan vervanging toe. En dat met nog geen tien euro aan olie....

(ter vergelijking: de vorige kettingset was met 18.000 compleet versleten).

TYN zei:
TYN zei:
op 12-7
Morgen m'n 1e les :LOL:

Vanmiddag (in de enorme hitte) m'n AVB-examen gehaald! Langzame slalom blijf ik lastig vinden, maar voor de rest alles in één keer goed. Nu op naar het AVD :D

Proficiat!

rke zei:
Ik gebruik al jarenlang een osco voor de GS500.

Me to. Nou ja niet al jarenlang voor een GS, maar al wel een jaar voor de 675 en het bevalt prima.

osco1.jpg

Ziet er ook nog mooi uit ook, maar dat terzijde. De Pro-oiler werkt geloof ik op een impuls, ook handig, hoef je er niet naar om te kijken. Met de Osco kun je na een -onverhoopte- regenrit als extraatje de ketting nog even smeren.

Stalen snuitje heeft een Pro-oiler dacht ik.

@ TYN: gefeliciteerd met je rijbewijs!

@ Freez: goed bezig. (y)

Ik zal mij ook eens melden. Huidige stand van zaken is dat de VFR nu bij de dealert staat voor nieuwe spiegels. Ik vond ze echt te lelijk worden en krijg ze van WOFster. Wegens wat leveringsproblemen werd het wel erg rushen voor onze dealert om ze voor zijn vakantie af te krijgen en we hebben de beste man maar verzekerd dat hij rustig aan kan doen en lekker van zijn vakantie genieten. Ik rijd wel op de Pan en dat gaat prima. Deze heeft een beurt gehad en een nieuwe benzineslang en rijdt sindsdien een stukje lekkerder dan dat hij deed. :confused: Afgelopen zaterdag bij een stoplichtsprintje met een 'petje in een bijbehorende Golf' zelfs nog even het voorwiel een stukje van de grond gekregen na het schakelen van 1 naar 2. :D

Ook voor mij weer genieten, want tussen de bedrijven door heeft WOFje nog een leuke schouderblessure gehad en niet kunnen motorrijden. Dus ik ben effe wat kilometers aan het inhalen.

Ook wil ik graag een vermelding maken aan mijn achterneefje Tom. Hij zat al heel stoer op onze motoren een keer:
P1040229.jpg

P1040224.jpg

maar heeft recentelijk een eindje op een minibike gereden. Ik was er helaas niet bij, maar kijk hem eens glunderen:

1383511735_5_O1Gh.jpg

(ook nog eens het goede merk)

Ik denk dat het tijd wordt om hem eens mee te nemen achterop. We hebben voor de Pan nog een topkoffer met ruggesteun en hij kan daar goed zitten, maar vanaf welke leeftijd mag een kind achterop en zijn er nog meer zaken om rekening mee te houden (verzekering o.i.d.)?

21072010.jpg

WOF
rd13.gif

Wat rke zegt, maar betekent niet dat alles mag. Het moet wel verantwoord zijn. Een topkoffer maakt daarbij natuurlijk een heel groot verschil, omdat het kind dan een stuk 'vaster' zit. Ik had laatst bij het theorie-examen een vraag hierover. Op het plaatje zag je een motor van de zijkant, met daarop een vent en een klein kind (kleiner dan je neefje). Er was geen steun in de rug aanwezig. De vraag was of het verantwoord zou zijn als je zo ging rijden. Antwoord uiteraard nee.

In jouw situatie zou ik het wel prima aandurven. Zal hij vast geweldig vinden (y)

rke zei:
Er is in de wet niets geregeld over een minimum leeftijd.

In België wel, dus voor het geval je de grens over wilt:

Transport van kinderen op de motor
Vanaf 1 september 2011 mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje. Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.

Een tip voor als je nog wat nodig hebt, bij de Gamma (zie blz 4-5) hebben ze deze en volgende week leuke aanbiedingen van div motorspullen.

Zelf heb ik de thermo onderkleding gehaald en ik moet zeggen, voor twee tientjes is de kwaliteit perfect!

TYN zei:
Een tip voor als je nog wat nodig hebt, bij de Gamma (zie blz 4-5) hebben ze deze en volgende week leuke aanbiedingen van div motorspullen.

Zelf heb ik de thermo onderkleding gehaald en ik moet zeggen, voor twee tientjes is de kwaliteit perfect!
Ik vond die motor-mover wel interessant voor dat geld. Echter mijn GSX is 40 kg zwaarder dan dat ding aankan.

D.E.N.N.I.S. zei:
TYN zei:

Ik vond die motor-mover wel interessant voor dat geld. Echter mijn GSX is 40 kg zwaarder dan dat ding aankan.

Komt het volledige gewicht op die mover dan eigenlijk?

Ik heb heb hem trouwens wel gekocht, en op de doos staat 300 kg ipv 200 wat in het krantje stond.
Maar mijn motor heeft geen middenbok (meer) dus gebruik hem alleen voor het achterwiel. Gisteren ff uitgeprobeerd maar het is altijd beter dan een beetje heen en weer manoeuvreren.

Rob

Corsa-20SEH zei:
weegt jou gsx 240 kilo... dat weegt mijn gsxr750 niet eens... ja met mij erop, maar alleen de motor niet.
Inclusief alle vloeistoffen (brandstof, olie e.d) komt hij ongeveer op 240 kg. Het leeggewicht is ongveer 209 kg.

D.E.N.N.I.S. zei:
Corsa-20SEH zei:
weegt jou gsx 240 kilo... dat weegt mijn gsxr750 niet eens... ja met mij erop, maar alleen de motor niet.
Inclusief alle vloeistoffen (brandstof, olie e.d) komt hij ongeveer op 240 kg. Het leeggewicht is ongveer 209 kg.
Heb je er een parijs-dakar tank op gezet?:D

Spec.GSX750f

Dry-Weight / Wet-Weight
209 kg / (224 kg)

Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Corsa-20SEH zei:

Spec.GSX750f

Dry-Weight / Wet-Weight
209 kg / (224 kg)
Welkom op het internet: Land van de verschillende feiten over een enkel onderwerp. :)

D.E.N.N.I.S. zei:
Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Corsa-20SEH zei:

Spec.GSX750f

Dry-Weight / Wet-Weight
209 kg / (224 kg)
Welkom op het internet: Land van de verschillende feiten over een enkel onderwerp. :)
Ah, volgens mij hebben ze daar tijdens het meten winterlucht in de banden zitten. :T
Vandaar het verschil.

:)

Maandag teruggekeerd van het jaarlijkse tourweekend van Motor Club Leeuwarden. Er rijden daar een aantal "groottouristen" met GTR 1400's en K1200 LT's (387 kg). Ik kom wel tot de conclusie dat een kilootje meer of minder in principe niet ze heel veel uitmaakt, tenzij je rondetijden wil zetten.

Zelf wel weer bijna 1100 kilometer met de Guz verder, heerlijk gereden verder.

Gister de kawa weer een beetje verder opgebouwd;

Kuipsteun gemonteerd (Marktplaats)
Teller weer geplaatst (nieuwe behuizing)
Koplampunit getest
Rechter voetsteun
Nieuwe carbonpijp (Staat een E-keur op, maar gezien het kabaal dat er uit komt geloof ik daar geen barst van)
Nieuwe schakelunit links (werkte nog wel maar was beschadigd)

Ik ben min of meer klaar voor de nieuwe kuip, ik heb begrepen dat hij op Schiphol bij de douane ligt.

Bij echt zichtbare vorderingen zal ik foto's plaatsen.

Freez

trouwen%20EVA%20familiedag%2Bvissen%20095.JPG

Op het motorforum ook even een foto plaatsen. Afgelopen donderdag zijn WOFster en ik getrouwd. De huwelijksauto was een Citroën (en voor wie mij kent, kan dat ook haast niet anders), maar de beide Honda's zijn ook op de foto gekomen.

Nu verder eerst op huwelijksreis.

WOF
animaatjes-bruidspaar-20447.gif

Dat is mooi nieuws WOF, van harte! (y)

Zelf ook goed nieuws gekregen vandaag, heb m'n motorrijbewijs binnen :D

Nu maar snel een eigen motor zodat ik voordat de winter komt nog lekker wat kan rijden.

TYN zei:
Nu maar snel een eigen motor zodat ik voordat de winter komt nog lekker wat kan rijden.

Heb je al een op het oog, wat is je budget ongeveer, misschien heb ik nog wat leuks voor je.

Max 4000 euro, bij voorkeur sportief/tour. Heb enkele CBR 600 F/FS op het oog. Als outsider wellicht een SV 650S. Eerst maar eens kijken hoe een proefrit bevalt.

Van harte Tyn! Heb zelf mijn rijbewijs ook in deze tijd van het jaar gehaald en toen idd alsnog een motor gekocht om nog voor de zoutstrooiers aan wat ervaring op te doen. Als ik het goed lees, wordt je in ieder geval niet beperkt door de 25 kW-regeling.

Ja precies, wil toch graag nog enkele honderden kilometers rijden dit jaar. Maar dat moet zeker lukken!

327719507_5_qBvj.jpeg

Terug
Bovenaan