NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Nico GTR

Asfaltkampioen
Overzicht van de juweeltjes door de jaren heen.

Begonnen met een 2001 Clio 1.2 8V

Gekocht met 172.000 km op de teller in 2016, in 5 jaar tijd doorgereden tot 342.000 km

54436251470_df0c108d9e_b.jpg

In 2021 voor 4 maanden deze leuke Twingo DCi gehad, kleine 20.000 km mee gereden.

54436075099_d1a48c5561_b.jpg

Sinds 16 april 2021 in bezit van deze geweldige Renault Megane RS175

52862814375_5a3c30c49a_b.jpg

Sylva Striker:

insert photo HERE

Verdere deelnemers aan dit topic:

Kangoo: 29 april 2022

54797663535_265c7a46b1_b.jpg

Kuga: Augustus 2025

54725024759_1306014c98_b.jpg

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Nico! Ziet er uit als een zeer leuk autootje. Wat heeft 'ie gelopen?

EINDELIJK!

Maar na al dat gezeur over de Volvo 480, had ik dat eigenlijk wel verwacht. Verder echt een leuk karretje. Kleur staat 'm heel erg goed en maakt 'm weer wat meer bijzonder. Wel snel die doppen vervangen hoor. Lijkt me leuk om je avonturen te volgen. (y)

Nissan GT-R zei:
Staat 172.500 km op de klok. Maar hij schakelt goed en klinkt heel gezond!

D7F blokje toevallig?
Denk dat je zo`n blokje zonder moeite wel over de 2 ton kan scheuren :) Zijn ijzersterke blokjes.

braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

D7F blokje toevallig?
Denk dat je zo`n blokje zonder moeite wel over de 2 ton kan scheuren :) Zijn ijzersterke blokjes.

3 ton zou die ook moeten redden met goed onderhoud. maar het is inderdaad een D7F, distributieketting. En gewoon sterk gietijzer. Hij is trouwens een stuk stiller op de snelweg dan de kangoo. Wat ik heel eerlijk niet had verwacht. En hopelijk is ie erg zuinig. Maar daar gaan we acher komen. ;)

Leuke poetskleur! Gefeliciteerd met je eerste auto in ieder geval. Zo'n Clio II rijdt gewoon prima, en bedenk dat mijn tweede auto pas een Clio II was. Ik startte met een R19 in mijn studententijd. ;)

Verder een knap setje lichtmetaal zien te scoren, technisch in orde maken en je kan er nog een hele tijd van genieten.
Die 1.2 8v pitters zijn inderdaad ijzersterk mits goed onderhoud, dus daar geniet je nog wel even van.

Nissan GT-R zei:
braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

D7F blokje toevallig?

3 ton zou die ook moeten redden met goed onderhoud. maar het is inderdaad een D7F, distributieketting. En gewoon sterk gietijzer. Hij is trouwens een stuk stiller op de snelweg dan de kangoo. Wat ik heel eerlijk niet had verwacht. En hopelijk is ie erg zuinig. Maar daar gaan we acher komen. ;)

Riem, niet ketting.

Nissan GT-R zei:
braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

D7F blokje toevallig?

Heeft een D7F een ketting? Mijn Twingo heeft hetzelfde blokje alleen die heeft een riem..

Ik schat dat je een gemiddelde van 1:15 wel moet kunnen halen, zal niet veel onzuiniger lopen dan een Twingo.

Rob0032 zei:
EINDELIJK!

Maar na al dat gezeur over de Volvo 480, had ik dat eigenlijk wel verwacht. Verder echt een leuk karretje. Kleur staat 'm heel erg goed en maakt 'm weer wat meer bijzonder. Wel snel die doppen vervangen hoor. Lijkt me leuk om je avonturen te volgen. (y)

Yes! hij is er. Maar de Volvo is afgevallen vanwege hele hoge onderdelenprijzen, roest en voor de prijs van deze, 1500 euro was de 480 vaak eentje met 3 ton of meer op de teller, en dan hadden we de verzekeringspremie nog niet eens erbij genomen.
Dus ja, toen ging mijn Renault hart spreken, gingen we kijken bij een blauwe in Apeldoorn, die weliswaar 117.000 had gereden en 150 goedkoper was. Maar die zag er niet uit van dichtbij, toen besloten ietsje meer uit te geven en deze is wel echt heel goed voor de prijs.

Dus de velgen staan op de wenslijst. Eerst de kleine dingetjes doen. Beetje onderhoud. En dan tegen de zomer op zoek naar een mooi setje LM met 4 nieuwe bandjes.

adinsx zei:
Leuke poetskleur! Gefeliciteerd met je eerste auto in ieder geval. Zo'n Clio II rijdt gewoon prima, en bedenk dat mijn tweede auto pas een Clio II was. Ik startte met een R19 in mijn studententijd. ;)

Verder een knap setje lichtmetaal zien te scoren, technisch in orde maken en je kan er nog een hele tijd van genieten.
Die 1.2 8v pitters zijn inderdaad ijzersterk mits goed onderhoud, dus daar geniet je nog wel even van.

Ja daar reageert die wel dankbaar op.

Gefeliciteerd, leuk kleurtje en leuk bakkie! Dacht ik jou niet hier en daar te horen zeggen "alle Renaults tussen 2001-2004 mijden"? :LOL:
Wel een prettig blok heb je erin zitten, had hem ook in mijn Clio. 1:18, zonder moeite en heb hem probleemloos van 184k naar 223k gereden. Wel super traag..
Ben benieuwd naar je vorderingen!

Ach ja, dat geldt veelal voor de diesel, en deze is wel veilig omdat die in de basis uit 1998 komt.

Echter lijdt die wel aan Renaultje-itus want de startblokkering werkt niet helemaal goed, maar daar is een trucje voor mits je de goede sleutel hebt. ;)

Mooi ding man!

Gave kleur, en mooi dat je een phase II hebt. Vind ik qua uiterlijk echt een stuk vooruitgegaan ten opzichte van de phase I.

Veel plezier ermee!

Kijk, da's een fraaie eerste auto, mede door kleur. Zitten nog verrassend ruim ook; zat met m'n 1,98 m nog fatsoenlijk in een phase I Sport.

Rij ze ... ! :cool:

Gefeliciteerd met je Clio!

adinsx zei:

Oh ja! Die aanschaf kostte je een fortuin! :)

Dank u allen!

Een klein dingetje, hij lijkt inderdaad een riem te hebben. Dus nu twijfel ik wanneer die is gedaan. Binnenkort maar even met een vriend doorbespreken hoe en wat. Maar die zal ook wel vervangen worden denk ik.

Die kleur doet het hem inderdaad, het is Metallic rouge Cherise, erg mooi van kleur. En ik ben nu al heel benieuwd naar de staat van de lak als de auto echt goed in een wax zit.
Uiterlijk is inderdaad erg leuk. En ik hoop hem inderdaad jaren veilig door het verkeer te loodsen.

Overigens merk ik met 1.68 niet zozeer dat je zelfs ruim zit als je langer bent. Maar kan ik daardoor wel comfortabel 3 personen vervoeren en misschien zelfs 4. ;)

JoostM zei:
adinsx zei:

Oh ja! Die aanschaf kostte je een fortuin! :)

Haha, inderdaad. Een rib uit mijn lijf. :) De Clio II die ik daarna kocht kostte me 755x zoveel.

@NGT-R
Vier man kan ook prima. Alleen is dat wel een aanslag op je acceleratie.

Nissan GT-R zei:
Die kleur doet het hem inderdaad, het is Metallic rouge Cherise, erg mooi van kleur. En ik ben nu al heel benieuwd naar de staat van de lak als de auto echt goed in een wax zit.
Voor zijn Laguna had mijn pa een Scénic, ook in Rouge Cerise. Echt een hele mooie kleur, of het nu zonnig is, bewolkt of regen.

Ik heb hem nog niet in de volle zon gezien, maar ben heel erg benieuwd ;)

@Adinsx, jep dat zal wel inderdaad. En het is nu al 0-100 in 15.0 sec.... :'(

Nissan GT-R zei:
Was 50 euro voor die 19 toch? Dus dan heb nu al 31x zoveel betaald. :( ;)

Nop, 20 euro. 50*755 was een Clio V6 geweest denk ik :)

Ok, ok, ik kocht nog een tweede exemplaar voor 50 euro voor de onderdelen. ;)

Eindelijk! Veel plezier ermee, ziet er prima uit (muv de wieldoppen, dan zou ik nog liever zonder doppen rijden ;) ).

Goeie kleur! Wel snel die doppen de kliko in hè!
Oud-collega van me had zo eentje als diesel, vorig jaar gekocht. Een Initiale, ook best leuk!
Ideetje voor jouw interieur: probeer een Initiale interieur te vinden! :D

@Adinsx ik heb dat geprobeerd was niet succesvol ;)

MWH zei:
Eindelijk! Veel plezier ermee, ziet er prima uit (muv de wieldoppen, dan zou ik nog liever zonder doppen rijden ;) ).

Het heeft even geduurd.....maar inderdaad wieldoppen zijn heel jammer. Al vind ik staal nog lelijker dus eerst maar eens kijken of ik een beetje parallel kan parkeren en dan heb ik hoogstwaarschijnlijk al een 15 inch setje LM in het vizier.

Barri zei:
Goeie kleur! Wel snel die doppen de kliko in hè!
Oud-collega van me had zo eentje als diesel, vorig jaar gekocht. Een Initiale, ook best leuk!
Ideetje voor jouw interieur: probeer een Initiale interieur te vinden! :D

Tsja.....is erg leuk inderdaad, maar die kosten ook wel redelijk wat. Ik weet dat er een grijslederen interieur van de Initiale te vinden is in Rotterdam op het moment. Maar die luxe om dat net te bekostigen heb ik niet. Bovendien is mijn stof ook nog prima. ;) Mooi is dat interieur van de initiale zeker.

Het lijstje van dingen die binnen nu en augustus gaan gebeuren.

-bestuurdersstoel repareren (is gebeurd)
-interieur rookluchtjes eruit halen (in behandeling)
-interieurdelen vastzetten (in behandeling, morgenmiddag meer)
-LM velgen met banden (voor juli)
-Nieuwe koplampunits (rechts is beschadigd, en dan is er geen nut om 50 euro uit te geven voor een poetsset en 50 voor een nieuwe koplamp dus 2x)
-Alle vloeistoffen (ergens komende maand)
-Distributie op orde? (garage komende periode voor juni)
-thermostaat nog oke? (ergens eens een keertje doormeten en kijken)

Verder is het een 15 jaar oude auto dus er kan best wel iets gebeuren in de tussentijd. Maar voor nu lijkt dat niet het geval te zijn/

Die had ik inderdaad ook al gezien JW01. ;)

Maar dat is een luxe die ik me niet kan veroorloven. :(

JW01 vanaf een Appel zei:
Je hoeft ook niet de hele auto te kopen, toch? :)

Nee, maar dan is het nog best wel een redelijke waarde die dat interieur heeft. Dus het slimme zou zijn de auto wel te kopen en dan uit elkaar te sleutelen voor de onderdelen.
Maar ik ben wel tevreden met mijn zwarte stoffen interieur.

Gefeliciteerd met de Clio, al vaak herhaald maar echt een toffe kleur! Nu ff lekker rondkarren en ervaring opdoen (y)

Zadelsnuiver zei:
Gefeliciteerd met de Clio, al vaak herhaald maar echt een toffe kleur! Nu ff lekker rondkarren en ervaring opdoen (y)

Dank je, en iedereen mag het zo vaak herhalen als die wil. Ik vindt het ook erg mooi zeker ook om te zien hoe die kleur met het licht verandert. Al kan ik niet wachten tot ik er een mooie Renault ster velg onder heb.

Want die wil ik het liefste.

index.php

Zoiets als deze. Dan is de meegespoten sidestrips een leuke bijkomstigheid. Maar dat zwarte vind ik ook wel leuk. Bovendien is het de op een na kaalste uitvoering. ;) Dat mag die wel een beetje weergeven toch?

Chromen deurgreepjes en houten inleg kan je zo overzetten.
Oja en een verlengde achterspoiler (die met bosjes te vinden is, Initiale heeft er geen om 1 of andere reden) is een erg mooie toevoeging als je die niet hebt. In kleur zou het mooist zijn.

Die houten inleg vind ik niet mooi...dan liever de alumiumplasticvariant uit de Privilege of Dynamique.

Achterspoilert is een leuke toevoeging inderdaad. Maar die updates komen later. Over een jaartje kan ik daar nog wel eens naar kijken.

Nissan GT-R zei:
Die houten inleg vind ik niet mooi...dan liever de alumiumplasticvariant uit de Privilege of Dynamique.

Achterspoilert is een leuke toevoeging inderdaad. Maar die updates komen later. Over een jaartje kan ik daar nog wel eens naar kijken.

Doen! :D Gewoon je eigen uitvoering samenstellen.

Velgen:

$_84.JPG

Leuk! Zo'n phase 2 smoelt toch een stukje frisser, zeker het interieur. Ziet er uit als een nette auto waar je nog wel even mee vooruit kunt.

Veel plezier en veilige kilometers gewenst(y)

En laat je niet gek maken. Van goed onderhoud kun je veel meer genieten dan van mods :)

Leuke auto Nico! Vooral de kleur staat hem goed. Voor andere doppen zal ik gewoon even bij een sloop langs gaan, denk dat je voor een paar tientjes hooguit wel een Renault setje kan vinden.

danny1995 zei:
Leuke auto Nico! Vooral de kleur staat hem goed. Voor andere doppen zal ik gewoon even bij een sloop langs gaan, denk dat je voor een paar tientjes hooguit wel een Renault setje kan vinden.

Thanks!

Mechanix zei:
Leuk ding hoor, lijkt me een slimme eerste auto! Daar rijd je echt niet mee voor paal.

Dank je, leek mij ook inderdaad, lekker goedkoop. Voldoende snel en voldoende luxe. Mijn vrienden, en tevens jaargenoten waren er niet van overtuigd. Maar op het feit na dat ik nu de langzaamste auto heb (volgens mij nog steeds beter dan geen auto :p) vonden ze het ook allemaal een leuk ding.

Dus ik voel me er erg prettig bij, en wat mij betreft blijft ie nog wel een tijdje.

Nissan GT-R zei:
Mechanix zei:
Leuk ding hoor, lijkt me een slimme eerste auto! Daar rijd je echt niet mee voor paal.

Dank je, leek mij ook inderdaad, lekker goedkoop. Voldoende snel en voldoende luxe. Mijn vrienden, en tevens jaargenoten waren er niet van overtuigd. Maar op het feit na dat ik nu de langzaamste auto heb (volgens mij nog steeds beter dan geen auto :p) vonden ze het ook allemaal een leuk ding.

Dus ik voel me er erg prettig bij, en wat mij betreft blijft ie nog wel een tijdje.

Ideaal toch. Mijn auto is ook niet snel, te vergelijken met jouw Clio. Toch heb ik nooit echt het gevoel dat ik vermogen te kort kom of zo. Behalve als ik net op de motor heb gereden, dan is een auto echt tergend langzaam... :)

Terug
Bovenaan