NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Ik moet ook eens stof gaan afblazen geloof ik.

Want ik heb weer iets nieuws!! :D

- Sylva Striker

54993686311_d8e1a72138_b.jpg

Een KitCAR! Hoe kom je daar bij dan, ja geen idee maar het idee heb ik altijd al gaaf gevonden, mijn beste vriend heeft er een....dan moet ik er toch ook eentje hebben.
Wel een klein beetje lastig, want je moet natuurlijk eentje hebben die een kloppend kenteken heeft, matchende homologatie. etc. Dat heeft deze en omdat die een relatief oude bouwdatum heeft kan ik er ook relatief makkelijk een andere motor in laten registreren....daarover (ook nu) in de toekomst meer!

54992796587_db829d7a77_b.jpg

Ondertussen een beetje werk aan verricht, onder andere de kleppen gesteld. Koudegraad lagere Bougies. En ik ben aan het spelen met de timing van de ontsteking. Carburateur is het volgende projectje...als dat niet te duur wordt overigens. Want deze huidige aandrijflijn, een 1300 Ford Kent X-flow met een 4 bakje erachter is er wel een die op termijn eruit gaat.

55236492400_0a410d3d10_b.jpg

Voor nu een hoop lol moet ik zeggen ook al vind ik hem erg traag. Maar goed, dat komt nog wel.

Clio is net weer door de APK, hebben een mooie openingsmeeting in Kampen gehad. Heerlijke auto om ook mee te rijden.
Megane gaat goed....had van de week weer een klein fluitje, maar waarschijnlijk EGR gerelateerd. Dus nog niks om me zorgen om te maken.
Kuga draait rondjes, gaat weer te snel met kilometers maar hij bevalt goed!

Megane Cabrio is gesloopt en opgehaald en weg
Aygo verkocht.

En ik ga een garage bouwen, eindelijk!

Mooie aankoop! Te zien aan o.a. de triangels van de vooras is het nog echt een oude waarbij er veel onderdelen specifiek kitcar zijn.

Ja die ophanging is redelijk custom. Alhoewel de fusees van een Kadett afkomstig zijn. Om maar ff een voorbeeldje te noemen.

Ik had je update van september gemist, nog gefeliciteerd met baan en ring!

De Sylva is ook leuk en levert je genoeg lekker prutswerk op in de toekomst. Ik kende het merk niet...

En ik ga een garage bouwen, eindelijk!
Maar misschien is dit nog wel het mooiste nieuws! ;)

Lekker bezig Nico! Tijd dat ik weer eens in de buurt van je kom, dan kom ik even aan (of langs zoals we hier zeggen).

Heel vet! Gaaf dat jij technisch zoveel kunt ook.
Gewoon beginnen! Ik leer ook nog steeds bij. Dit gaat een mooi project worden in ieder geval. Idee is om er een mooie standalone ECU in te bouwen met een losse vehicle controller.

Ja toch!

Ik had je update van september gemist, nog gefeliciteerd met baan en ring!

De Sylva is ook leuk en levert je genoeg lekker prutswerk op in de toekomst. Ik kende het merk niet...

Maar misschien is dit nog wel het mooiste nieuws! ;)
Thanks!

Er zijn zoveel van die merken kitcar. Het is echt ongelooflijk.

Ja die garage gaat wat worden!

Lekker bezig Nico! Tijd dat ik weer eens in de buurt van je kom, dan kom ik even aan (of langs zoals we hier zeggen).
Altijd welkom!

Heel, heel erg gaaf die Sylva. Zit het een beetje netjes in elkaar? Of toch een beetje houtje-touwtje?
Nee dit is een heel net gebouwd ding. Niet dat ie perfect is....dat zeker niet maar hij is nu bijna 36 jaar oud. En hij functioneert prima.

Zaken die niet zo goed zijn bijvoorbeeld is dat er niet voldoende Caster op de voorste as zit. Dus het stuur komt niet vanzelf terug.

En pluspunt is ook dat deze een goede homologatie heeft gehad in the UK en dus ook netjes en correct op kenteken staat in Nederland. Dus geen angst om een rdw brief te krijgen die het kenteken intrekt.

En vanwege de leeftijd ook relatief makkelijk om een andere motor op kenteken te krijgen.

Mooi, netjes opgepakt.
Dacht ik!

Wat leuk dat je een Sylva Striker hebt Nico! Ik kende iemand die ook 1 had en er ook nog tot op hoge leeftijd mee racede , Harry vertelde me altijd dat het echt goede en fijne wagens zijn.

Leuk om ook jouw handigheid te zien, en succes met de bouw van je garages!

Een tijd terug kwam ik deze foto tegen, dat is al bijna een mensenleven gelden he?
55246978260_c14c3444ed_b.jpg

Weer even bijgelezen was al even geleden! lekker bezig man.
Gefeliciteerd met je huwelijk en nieuwe baan bij DAF.
Jaren 90 Landmacht mijn vrachtwagen rijbewijs mogen halen op een DAF 4 tonner de DAF YA-4442.
Worden helaas nu allemaal vervangen bij defensie, heel af en toe zie je ze nog in actieve dienst.
Leuk die Kitcar ook!

Met needle sweep!! Lekker! Zulke klusje aan een dergelijke auto zijn zooooo bevredigend. Lekker even kijken hoe en wat en dan fiksen. Pracht!! Veel plezier met Sylvia!

Kleur van de teller zat me nog niet lekker. Had na meerdere keren van het filmpje het idee dat geel beter ging passen. Net even gewisseld. Tijd voor een goede schoonmaakbeurt van de ontsteking en dan eens kijken of ik wat leven in de Crossflow ga krijgen.

Even zitten pielen met de ontsteking vandaag. Op 10 graden voor BDP loopt de crossflow een stuk lekkerder. De geleerden zeggen dat het nog iets vroeger mag. Maar eerst even controleren hoe de koude start nu is.

55333172598_b16c9d2f67_b.jpg

55333442295_b8aea94035_b.jpg

Lekker rondje gereden, na afloop iets gedaan wat ik nog nooit had gedaan....de auto gewassen! Zo ziet die er toch weer lekker fris uit. Over 2 weken heb ik taxatie gepland voor de Striker en de Clio. Zitten beide immers in de klassieker verzekering en heb dat toch ondertussen wel graag in orde.

55332076252_252ed5c080_b.jpg

Dat kan nooit kwaad, maar is geen revisiesetje voor?
Jawel, maar hij lekt ook op het asje van de gasklep, daar moet je dan een busje voor draaien enzo....kan maar een nieuwe is ff makkelijk. :D

Wordt mooi.

Is een megasquirt een optie als vervanging van de oude gasfabriek?

Staat op de lijst, maar waarschijnlijk wordt het een EFIignition met een Motogadget.

Terug
Bovenaan