NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

54436095943_496e799452_b.jpg

Wat een dag was gisteren, zal eens proberen een samenvatting te schrijven van de afgelopen tijd. Clio is in ieder geval weer goed wakker van zijn winterslaap na gisteren. Wat een leuk bommetje blijft het ook.

Oh ja dan viel het niet zo op want ik lette niet zo op het nieuwere spul en de kont van die Clio RS is niet zo opvallend :D De Rafale vond ik echt een lomp bakbeest en niks Renaults aan behalve het vele zwart gespoten delen.

Oh ja dan viel het niet zo op want ik lette niet zo op het nieuwere spul en de kont van die Clio RS is niet zo opvallend :D De Rafale vond ik echt een lomp bakbeest en niks Renaults aan behalve het vele zwart gespoten delen.
Eens. Ik vind het nog steeds een halve Peugeot.

Mooi plaatje van de Clio zeg! Doet 'm zeker eer aan zo. Jammer dat ik dit jaar niet kon aansluiten, maar jullie hadden weer mooi geluk met het weer zo te zien (y)

Ik moest het even Googlen, maar blijkbaar is dat normaliter een net zo apart vormgegeven luchtrooster oid.

Ik weet niet of de kleur ook in Nederland is geleverd. Maar hij viel wel direct op.

Ook kilometerstand, enkele eigenaar en volledig dealer onderhoud spreken enorm voor dit exemplaar.

Er staat hier in de buurt een Kuga met dezelfde kleur of bijna dezelfde kleur. Weet niet of het import is of niet. Sowieso een mooie upgrade tov de Aygo. Ga je vast veel plezier van hebben!

Erg nette Ford. Ik zeg eerlijk dat ik als nieuwbakken Toyota-rijder soms wel terugverlang naar het weggedrag van Ford.

Ik neem aan dat die SUV ook alvast met het oog op de toekomst is gekocht. ;)

Haha ja alhoewel er op dat vlak nog geen nieuws te melden is. @Mechanix

Moet inderdaad zeggen dat het een redelijk dynamisch ding is. Nu is het natuurlijk ook volledig onafhankelijke wielophanging voor en achter (met stabilisator stangen wel) en dat maakt het een zeer stabiele combinatie.
1500 kg aan gewicht is niet weinig maar zo zwaar is de Megane ook.....en dat merk je dan ook niet echt aan de auto.
In dat opzicht is een oudere Toyota echt niet zo prettig. RAV4 bijvoorbeeld is in de nieuwste variant fantastisch maar aangezien deze op de zaak staat moest die wel 15 zijn. Dan kijk je naar de Lexus RX maar daar was mijn vrouw niet van overtuigd. Forester, X3, XC60 of XC90...Kuga vond ze direct leuk.

Ik vind het nog een beetje spannend maar ik kan er wel veel over vinden op het internet. Dat valt dan weer niet tegen.

Nee joh het is niet zo dat de Megane al bijna 3 maanden stil staat....
Iets met turbo slang die gescheurd was en de turbo heeft meegenomen.
Hebben meer Renaults daar last van? Meen me te herinneren dat mijn opa iets vergelijkbaars met zijn 2005 Grand Scenic 2.0 16v. Kan het hem niet meer vragen. ;)

Mijn Laguna 2.0 DCI heeft een gescheurde slang gehad, maar tussen de turbo en de intercooler. Was erg prijzig (ik meen iets van € 250) voor een stukje slang. En als de slang voor de turbo zit.... Vervelend Nico!

Oh die had ik ff niet zien aankomen, uit Duitsland geïmporteerd? Is dit in plaats van de Kangoo of blijft die gewoon?

Ik hoop dat de schade aan de Megane mee valt. Zijn er stukjes slag de turbo ingezogen? Hoe anders neemt een slang een turbo mee?

Gefeliciteerd met de Kuga, ik vind het in deze kleurstelling best een mooi ding om te zien! En Ford rijdt over het algemeen gewoon goed, jammer dat het in huidige vorm had bezig is zichzelf op te heffen voor wat Europa betreft.

Hebben meer Renaults daar last van? Meen me te herinneren dat mijn opa iets vergelijkbaars met zijn 2005 Grand Scenic 2.0 16v. Kan het hem niet meer vragen. ;)
Weet niet, nog niet eerder gehad of gezien.

Mijn Laguna 2.0 DCI heeft een gescheurde slang gehad, maar tussen de turbo en de intercooler. Was erg prijzig (ik meen iets van € 250) voor een stukje slang. En als de slang voor de turbo zit.... Vervelend Nico!
Ja is echt klote.

Oh die had ik ff niet zien aankomen, uit Duitsland geïmporteerd? Is dit in plaats van de Kangoo of blijft die gewoon?

Ik hoop dat de schade aan de Megane mee valt. Zijn er stukjes slag de turbo ingezogen? Hoe anders neemt een slang een turbo mee?
Yes klopt, Duitse import. In plaats van de Aygo komt deze, Kangoo houden we voorlopig nog even, tenzij die ineens besluit om goed stuk te gaan natuurlijk.

Ja hij heeft inderdaad een brokstuk ingeslikt. Dus er zit een scheurtje in een van de turbinewielen. Dat fluit natuurlijk redelijk hard. Wat irritant is, maar met de mogelijke onbalans beter om er een nieuwe cartridge in te zetten en door te rijden. Maar blijkbaar was de downpipe niet zo makkelijk los te halen....kostte me maar 32 uur ofzo dat ene boutje.

Sinds december is er geen echte update geweest....misschien eens tijd.

De baan die ik zou starten in januari heb ik het niet lang in volgehouden. Beetje combinatie van, te weinig reiskosten, teveel reistijd en oud zeer dat ik nog over had van Ebusco waardoor ik niet echt lekker kon functioneren voor mijzelf. Overigens niet teveel kwaad over Ebusco, toen ik daar in 2020 begon was het bedrijf en het product waanzinnig, waren.....en deels (product) is het dat nog. In ieder geval deed de reset mij erg goed richting onze bruiloft toe. En vlak daarvoor in April heb ik een kansje gekregen om bij DAF te mogen beginnen, dat is sinds juni nu een werkelijkheid.
Dus ik ben nu onderdeel van het gigantische product development team van DAF in Eindhoven. Heel eerlijk....dat bevalt meer dan prima!

Oh ja bruiloft....cliches zijn wel waar denk ik. Wat een prachtige dag was dat. Dan is als autoliefhebber natuurlijk altijd een beetje de vraag wat doe je met die auto! Ik heb een softspot voor Clio's....ik heb een voorliefde voor herinneringen en emotionele waarde. Nu ik mijn eerste auto niet meer heb waarmee kan ik die dag beter ingaan dan met de voortzetter van die herinneringen. Heel veel mooie fotos zijn hier uitgekomen....

54797700285_2362401214_b.jpg

Dan de auto's......Clio is niet heel veel mee gebeurd qua werk, die heeft eigenlijk het gros van het woonwerk gereden tot nog toe....de Megane had helaas iets andere plannen.

De Kangoo is met een nieuwe remleiding achter door de APK gekomen en heeft zijn jaarlijkse beloningsbeurtje weer gekregen samen met een setje nieuwe koplampen.

54797663535_265c7a46b1_b.jpg

Aygo zal onze oprit gaan verlaten als daar een geschikte koper voor is gevonden. De Kuga heeft me nu tot nog toe voldoende kopzorgen gegeven, iets met trekhaak en een aangereden buitenspiegel maar vooruit. Hij rijd goed en mijn vrouw is er erg blij mee. Interieur is fijn, rijgedrag is goed en de 200 pk zijn ook als erg fijn bestempeld.

Een upgrade in de vorm van een Android radio ligt klaar. Dat gaat nog een leuke ombouw worden en ik zal proberen om jullie daar fotos van te verschaffen.

Megane cabrio komt ook later aan bod....

Megane RS175 dan.

Na de ombouw en revisie van de vering en de demping en de perfohubs en alles werkte de airco natuurlijk nog niet. Daar wilde ik een nieuwe condensor voor hebben.

54797330091_5c7bc32a05_b.jpg

Bleek alleen toen die ervoor weg was, dat de radiator ook zijn beste tijd had gehad....dat zal dan ook de reden zijn geweest dat ik eens in het halfjaar een halve liter KVS erbij moest gooien.

54796472577_bde5c946da_b.jpg

Enfin, dan doen we het allemaal wel weer nieuw he.

54797330086_40ef642285_b.jpg

En toen ging er ineens iets fluiten.....een heel hoog vervelend geluid wat zich heel moeilijk leek te lokaliseren, maar enkel onder turbodruk plaatsvond. Achteraf....vrij simpel, de aanzuigslang van de turbo tussen luchtfilter en turbine is gescheurd en heeft enkele brokstukjes de turbo in gestuurd. Zichtbaar op de foto is het scheurtje in het onderste turbinewieltje. Nog niet zichtbaar is de grotere schade intern aan de vaantjes. Die horen relatief scherp te zijn, al die hoekjes waren afgebroken en rond....waarschijnlijk een combinatie van wat zand. In ieder geval, cartridge vervangen dus de turbo moest los....had ik de motor er maar uitgehaald.

54797587573_211a35ac0e_b.jpg

Het is altijd de meest lastig te bereiken bout. Ik heb ergens een foto...ik kan hem niet vinden jullie houden hem tegoed. Maar de onderste bout van de downpipe is lastig zo niet onmogelijk te bereiken en die heb ik uiteindelijk met een combinatie van doorzettingsvermogen en wat geluk los weten te krijgen. Het complete tapeind dan uiteraard.

Ook een van de tapeinden op het uitlaatspruitstuk was afgebroken dus die heb ik ook nog met hoop en vrees eraf gehaald. Gelukkig brak daar niks af op dat moment....

54796515917_ba87f3da4d_b.jpg

Na een goede 100.000 km was niet elke pakking meer even goed. De complete EGR koeler is vervangen voor een nieuwe, want lek, de boutjes draaiden dol in het aluminium dus overal helicoils in gemaakt.

54796515927_458c421443_b.jpg

Ook het inlaatspruitstuk was niet meer 100% dicht.

54796515937_2966222454_b.jpg

Flink schoonmaakwerk.....

54797373036_f74716f383_b.jpg

Terugmonteren, ook de motorsteunen zijn vernieuwd ergens in dit proces.

54797705465_cac1616235_b.jpg

En dan moet de turbo nog....verder was die gelukkig in erg goede en nette staat.

54797629648_d25651f2eb_b.jpg

3 maanden later, mag die weer mee naar werk. Wat een verademing blijft dat toch....het is dat het zo'n fijne en mooie auto is. Anders had ik dit niet volgehouden.

Wat een verhaal, hoop meegemaakt afgelopen tijd. Leuke ontwikkelingen gezien je huwelijk -met z’n tweetjes is toch leuker dan alleen- en op autogebied kan ik me voorstellen, wil het niet voor je invullen, dat als je al niet lekker in je vel zit dat je wel eens kopzorgen hebt gehad om de Megane. Wat je zegt, het is een prachtauto in deze uitvoering. Ben ook heel benieuwd naar je Megane cabrio en wat je daarmee van plan bent.

Wat een verhaal, hoop meegemaakt afgelopen tijd. Leuke ontwikkelingen gezien je huwelijk -met z’n tweetjes is toch leuker dan alleen- en op autogebied kan ik me voorstellen, wil het niet voor je invullen, dat als je al niet lekker in je vel zit dat je wel eens kopzorgen hebt gehad om de Megane. Wat je zegt, het is een prachtauto in deze uitvoering. Ben ook heel benieuwd naar je Megane cabrio en wat je daarmee van plan bent.
Opknappen en dan gaat die z.s.m. weer weg. Er is iets nieuws op komst.

Dat is een flinke ontwikkeling, mooie ontwikkeling ook. Trouwen, werkzaam bij Daf. Werken aan auto's, mooi om te lezen.
Maar. Waarom heb je die rode Clio eigenlijk niet meer?

van Doorne Automobiel Fabriek..

Uitvinder van het pientere pookje, de jarretelaandrijving, de onverwoestbare vrachtwagen en de trutte-schudder..
Een fabrikant waar Nederland eigenlijk heel trots op zou moeten zijn.

Gefeliciteerd met deze nieuwe baan..

Mooie update Nico. Als ik in de buurt ben voor werk, kom ik (net als ten tijde van Ebusco) graag eens langs. Of in de avond even een bakkie doen.

Mooi werk. Dat mis ik wel, dat zelf klussen / zwarte handen krijgen.

Leuke update en gefeliciteerd met jullie huwelijk! Staat de blauwe Aygo al te koop? Kan ik hier misschien wel iemand blij mee maken.

Leuke update en gefeliciteerd met jullie huwelijk! Staat de blauwe Aygo al te koop? Kan ik hier misschien wel iemand blij mee maken.
Alle hulp is welkom. Het is een heel erg goede auto. Ik heb je de advertentie doorgestuurd.

Nico zet de Megane cabrio wel even op jouw oprit. Kan je lekker klussen ;)
Ja precies!

Gefeliciteerd met het huwelijksbootje
Dank je!

Zeker een leuke update, Megane weer klaar om de weg onveilig te maken ook mooi.
Ja toch!

Mooie update Nico. Als ik in de buurt ben voor werk, kom ik (net als ten tijde van Ebusco) graag eens langs. Of in de avond even een bakkie doen.

Mooi werk. Dat mis ik wel, dat zelf klussen / zwarte handen krijgen.
Is goed, ik heb nu wel meer regels maar is vast te regelen.

Gefeliciteerd met je huwelijk!
Dank mechanix!

Daf ja. Gefeliciteerd. Ik kom er wel eens langs, mijn zus woont in Geldrop.
Dank je! Ik rijd in ieder geval op donderdag door Geldrop. Das de binnendoor route en dan net zo snel als in de file staan.

van Doorne Automobiel Fabriek..

Uitvinder van het pientere pookje, de jarretelaandrijving, de onverwoestbare vrachtwagen en de trutte-schudder..
Een fabrikant waar Nederland eigenlijk heel trots op zou moeten zijn.

Gefeliciteerd met deze nieuwe baan..
Eigenlijk wel. Mooi bedrijf ook nog steeds. Werken ook echt heel veel slimme mensen.

Terug
Bovenaan