Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Ik vind dit lichtgrijs, net als Dakloos, ook een mooie kleur voor dit model.Leuke RS! , jammer dat ze veelvuldig in het grijs zijn besteld door eerste eigenaren.
Thanks Nils! Ja dat gaat wel aardig, maar denk dat opvolger van de Aygo meer gezocht moet worden in de richting van een Rav 4. Wellicht een GR Sport en anders gewoon een lekker modale 2.5 Hybrid.Leuke ontwikkeling, zo'n Clio RS erbij! Gefeliciteerd. Het sport-gehalte binnen jullie wagenpark gaat zo wel rap omhoog, hè? Een Yaris GR lijkt me zo wel een hele goede opvolger voor de Aygo t.z.t.![]()
Dat is wel een heel leuk plaatje!Op de phase1 had je volgens mij niet heel veel keus (ik moet die brochure ergens hebben...). Volgens mij:
Zilver, zwart, donker blauw
Op de phase 2 en 3 (met de grotere heldere koplampen en andere bumper zoals ik hem had als RS182) was meer keus. Van het super gave Jaune Sirius (parelmoer geel) en Orange Sanguin (parelmoer oranje) tot twee verschillende kleuren blauw, zwart, grijs. Ooit nog eens een reportage gedaan met alle in NL geleverde kleuren. Alleen 'vert orion' ontbrak, want niemand koos daarvoor. Hey Nico, moet jij hem niet lekker in die kleur maken t.z.t.?
RS182's:
![]()
Mooi he! Intern is dit ook zo goed als nieuw dus die zetten we mooi in de auto. Misschien inderdaad ooit nog eens een lege opbouwen voor de toekomstige garage achter het huis. Dat vind ik wel een goed idee!Eigenlijk zou je voor het mooie nog een blok moeten kopen en die gewoon als sierobject neerzetten. Wat een plaatje!
Thanks! Het is ansich wel normaal hoor. Deze motoren hebben geen enorm grote zuigers en moeten hun slagvolume dan ook vooral uit de slag zelf halen. Dat houd dan dus wel in dat als je hem vaak de toeren injaagt, laten we wel wezen daar is die voor! Dat je dan over een kritiek punt van 22,5 m/s2 qua zuigersnelheid gaat. Deze draait op zijn 7250 rpm toerenbegrenzer een kritische 24,5 m/s2.Prachtig hoe je die Clio een tweede leven geeft! Het blok ziet er mooier uit dan nieuw. Hoeveel had die gelopen? Is het normaal dat die lagerschalen zo versleten zijn? De R19 op de achtergrond vind ik trouwens ook erg tof.
Van de phase 1 heb ik ook wel eens een groen metallic exemplaar gezien. Was een gelimiteerde editie die uit Oostenrijk kwam, is inmiddels alweer geëxporteerd.
Ik heb zelf een RS 172 in de introductiekleur rouge lucifer. Ik rijd er niet veel mee, maar als ik er dan in rijd is het altijd leuk. Gewoon een heel fijn gooi- en smijtwagentje voor erbij.
Beter hoop ik haha dank je wel! Nou ja het is qua auto een goede basis, technisch 100% straks en dan komt het uiterlijk ook wel eens aan de beurt. Fabrieksnieuw hoeft niet, maar als het dan toch los ligt is het makkelijk mooi te maken.Machtig mooi man. Wat een werk. Fabrieksnieuw, of zelfs beter. Enne... een RS169 maar dan dus met 197pk? Is het enige verschil de snellere nokkenassen?
Leuk, je enthousiasme. Daaruit blijkt ook dat een liefhebbersauto niet onbetaalbaar of onbereikbaar hoeft te zijn. Het is maar net wat voor eisen je zelf hebt.
Ik maakte je deelgenoot van het euforische moment dat de Clio weer op eigen kracht naar buiten kon rollen...en harder kon dan ooit tevoren.Hou op Nico (ook met me om 04.30 uur foto's en video's appen van het resultaat), met dit prachtige plaatje. Ik verlang al weer helemaal terug naar de RS182, eenzelfde gooi en smijtwagentje, waar zijn opvolger (de Megane R26) vooral lomp snel was maar ook een stukje zwaarder.
Prachtig werk, en ondanks dat ik zondag niet naar Kampen kon komen, ga ik hem vast binnenkort nog eens zien![]()
Naah rijden kan wel beter haha, die motor maakt momenteel nog veel goed. YEs komt vast goedMooi man! De Clio staat er snaarstrak bij zo, en zo te horen rijdt 'ie zo ook
Ik ben benieuwd om 'm binnenkort eens in het echt te bewonderen.
Leuk om te zien dat het mooie weer jullie toelachte op de seizoensopening trouwens! Zal vast een prettig ritje heen en terug zijn geweest, het slaaptekort daargelaten dan![]()
Moderator
Zet die Megane cabrio uit je hoofd en koop zo'n Clio als speledingetje!Hou op Nico (ook met me om 04.30 uur foto's en video's appen van het resultaat), met dit prachtige plaatje. Ik verlang al weer helemaal terug naar de RS182, eenzelfde gooi en smijtwagentje, waar zijn opvolger (de Megane R26) vooral lomp snel was maar ook een stukje zwaarder.
Prachtig werk, en ondanks dat ik zondag niet naar Kampen kon komen, ga ik hem vast binnenkort nog eens zien![]()
The Voice of Reason!Zet die Megane cabrio uit je hoofd en koop zo'n Clio als speledingetje!
Thanks!!Wat een werk, echt heel gaaf om te lezen!![]()
Hij is fantastisch.Geweldig, dat moet een heerlijke auto zijn geworden. Prachtig project!
Als ik het filmpje zie, na jouw foto's van een volledig nieuw opgebouwd blok, heb ik wel een vraagje: Moet je die niet eerst wat rustiger inrijden? Bij moderne blokken is de noodzaak er minder dan vroeger, maar het zal toch niet helemaal onnodig zijn geworden?
Oh leuk te lezen! Dank je wel!Je Clio heb ik nog bewonderd in Kampen, wat is die gaaf geworden.
Super goed gedaan. Wat een geweldig project.
Hehe ach je bent niet de enige. Warmrijden ben ik groot fan van net als goed onderhoud.Ah, met dezelfde zuigers en cilinder zal het anders zijn inderdaad. Ik ben een heel nieuw blok aan het inrijden en daar moest ik minstens de eerste 1000km rustig aan mee doen, vandaar mijn verbazing.![]()
Dank u! Zeker gewoon stug doorgaan tot het echt af is. Des te meer plezier heb je ervan.Super dik project. En goed aangepakt zo het lijkt. Mooi man!
Ik zie op de fotos bij de dealers Renault 25's staan. Daar word ik ook blij van.
Wat een leuk project heb je gedaan met die Clio! Wat een mooie uitvoering ook zo, helemaal leuk zo omdat het een Ph1 is, die gevoelsmatig al amper meer ziet.