NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Absoluut, geen steenslag meer, geen beschadiging meer onderop de bumper. Het is ff minder maar straks is dat gedeelte van de auto ook weer helemaal strak!

Vandaag ook de APK in een keer vernieuwd. We mogen weer een vol jaar vol gas. :T

Nico GTR zei:
275307037_2332462916896436_4302852067846379361_n.jpg

En dan te bedenken dat er nog steeds een keer een polijstschijf overheen gehaald moet worden....die kan ik nog wel even uitstellen want er is afgelopen week een auto tegen de voorbumper aangekomen.

Parkeerschade, met dader bekend gelukkig. 30 maart wordt de voorbumper gespoten.

ziet er echt top uit!

Carkiller zei:
Heel mooi.(y) Nog verdere plannen met de auto of gewoon rijden?

Plannen genoeg! Maar eerst maar weer lekker rijden en rustig wat onderdelen verzamelen.

adinsx zei:
Nico GTR zei:
We mogen weer een vol jaar vol gas. :T

Dat wordt steeds kostbaarder inmiddels :)

Mooi dat ie weer door de APK is Nico. Kan ook niet anders ;)

Nou echt! Je voelt de euro's gewoon de uitlaat uit schieten.

hehe ik zat er toch een klein beetje over in, maar ik kreeg wederom complimenten van de keurmeester. Dus dat valt niet tegen.

AsconaGT zei:
ziet er echt top uit!

Thanks! :D

adinsx zei:
Nico GTR zei:
We mogen weer een vol jaar vol gas. :T

Dat wordt steeds kostbaarder inmiddels :)

Mooi dat ie weer door de APK is Nico. Kan ook niet anders ;)

Nou echt! Je voelt de euro's gewoon de uitlaat uit schieten.
(..)[/quote]

Wellicht een idee om naar LPG over te stappen? :T

https://www.youtube.com/watch?v=N272ZjZsbTM

Afstoffen....waar te beginnen.

Chronologisch, ff kijken of ik het bij kan houden.

April, zag het verwijderen van de tint van de achterste ruiten. Geeft de vorm van de auto veel mooier weer naar mijn mening en ik vind het dan ook geweldig goed staan.

52392936264_1f2dac146d_c.jpg

Ook hebben we in april weer een nieuwe member toegevoegd aan onze vloot waardoor nu ineens 3/5 van het wagenpark reed. Een Kangoo 1 phase 2 met een 1.6 16V in personenuitvoering die enorm goed gebruikt kan gaan worden voor de klussen die we niet in een "nette" auto willen doen.
Want het echte nieuws waarom we dat hebben gedaan komt in juli pas naar voren....hoe dan ook! De Kangoo had 287.000 km ervaring toen we deze kochten en zit nu dicht op de 3 ton. Om geen gezeur te hebben in een periode waar ik absoluut geen tijd heb voor auto's heb ik dan ook het besluit genomen om alvast het nodige te vervangen.

52392970079_f034b42e12_c.jpg

- Remmen (schijven, trommels, blokken) voor en achter.
- 2 nieuwe wiellagers achter
- 2 nieuwe aandrijfassen
- Binnenste stuurkogels en hoezen
- Buitenste stuurkogels
- Distributieriem en multi V riem.
- Waterpomp
- Volledige beurt
- 4 overgehouden Twingo wielen met all-season banden en mooie 14 inch dopjes.
- Spatbord voor waar een flinke deuk in zat vervangen voor een exemplaar in de juiste kleur van een Nissan

Nieuwe APK en de achterbank eruit en dat sleept alle zaken die we logischerwijs nodig hebben lekker van de xxxxx naar huis.

Mei had geen schokkende zaken, anders dan Kangoo, Megane nog een keertje naar de spuiter en een flinke zoektocht naar iets dat straks nog bekend wordt

Juni hebben we een weekje Berlijn gedaan, lekker volgas daarnaar toe, volgas weer naar huis. Dan is ook mijn diesel niet zuinig...het hapt vliegen en je trapt een tank van 60 liter ook best wel hard weg. Aan de andere kant, flinke stukken 230 km/h met een Golf 8 GTi achter of voor me deed het nog 10,35 liter per 100 km.

52391743447_e88581c921_c.jpg

Maandag weer naar werk. Vrachtwagen inhalen, vrij normaal tot een Audi ook meedeed.....die kan Nico wel hebben natuurlijk. Voor de opmerkingen komen, ja ik reed al te lang rond met een overshoot, hij draaide teveel druk, hij zag zijn eigen druk niet en het ging al te lang goed.
3, woooop, yes ik loop uit, 4, ha zie ik heb je doei, 5. En nu maken we af!! WHOP!!!! De grootste witte rookwolk ever kwam de uitlaat uit. AAAH nee.

52391752582_a34857b6ba_c.jpg

7 juni....2022 reed er nog maar 2/5 van mijn wagenpark.

52392987634_0cbf4c6fd9_c.jpg

Vanwege een op dat moment echt chronisch gebrek aan tijd en eigenlijk de vrees dat met het oog op een boel werk de Megane te lang van de weg zou zijn de keuze gemaakt om het door iemand te laten repareren. Dus ik heb de man gebeld die de auto ooit heeft geimporteerd omdat ik weet dat Henk dat kan. En ook doet op de manier hoe het moet. Dit leverde nog wel een kleine discussie op met de ANWB die de auto bij een garage tussen de plek van pech en mijn huisadres neer wilde zetten. Uiteindelijk met de uitleg dat Nederland nog maar 3 van dit soort auto's kent en het feit dat Veban Motorsport net zover was is de Megane op transport naar Henk gegaan.
Daar bleek de schade relatief mee te vallen. De turbo was overleden. Nu draaien we dus stage 2 met een GTA1752. De grootst mogelijke fabrieksturbo die ooit op deze motor is geleverd.
Chippen bleek nog de nodige moeilijkheden met zich mee te brengen, dus toch de pogingen maar weer opgestart (met succes) om het "zelf" te doen. Zelf tussen aanhalingstekens want ik ga mijn beste vriend alle credits geven. Maar dan ben ik ultiem gezien wel weer gelukkig met de mensen in de Renault community.

52392935849_5587a6d8d1_c.jpg

En toen volgde meer goed nieuws.....we kregen een tegenbod met als boodschap, als jullie akkoord gaan halen we het van de markt. Zo geschiedde en in juli zijn we daarmee eigenaar geworden van ons eigen huis. Een supervet moment, veel werk dat wel! Maar we zijn er ontzettend gelukkig mee.
Momenteel zijn we klaar met het isoleren van de vloer, gekozen voor een 22 cm dikke PIR isolatieplaat met een isolatiewaarde van 9,05. De muur wordt ergens eind van het jaar gevuld. De warmtepomp kan in theorie elk moment er zijn. Althans dat hoop ik dan maar....laat ik maar niet teveel daarover vertellen.
Veel werk maar hoog rendement en een fijne wetenschap dat dit in de huidige economische tijden mag lukken en ook toekomstgericht fijn dat we stappen zetten in een duurzaam huis.

52391808137_aab2023392_c.jpg

Maar ja verhuizen....dan heb ik nog iets op bokjes staan in de achtertuin.....

RS achterremmen.

52392742446_059b186e30_c.jpg

52392743296_75d118bbc8_c.jpg

RS voorremmen

52391862782_04d7a220d1_c.jpg

RS fusee

52391819567_f22a2624d5_c.jpg

En zo kon het gebeuren dat mijn Clio ook weer op pootjes stond. Hij is helaas niet naar het nieuwe huis gereden zelf, maar hij rijd wel weer!

52393053964_7a315707f0_c.jpg

52393097389_5da9029d10_c.jpg

Dus! Dat is een kleine samenvatting. Nu gaan we weer door in het huis! ;)

52393215810_10368d5ff7_c.jpg

Mooie update, fijn te lezen dat ik niet de enigste ben die genoodzaakt is zijn wel/niet rijdende wagenpark zo te beduiden.

Gefeliciteerd met het huis, dat is natuurlijk helemaal super, en waarschijnlijk net op tijd kwa rente in elk geval. Hier schiet het omhoog en hypotheken voorstellen worden massaal teruggetrokken hier voordat de koop kan doorgaan. (Duurt hier ook een aantal maanden voor een koop definitief is)

Lang genoeg die oprit om ze allemaal te stallen zo lijkt het.

Lekker aan je toekomst bouwen zo, omgeven door alle Renaults. Leuk om weer 'bijgepraat' te zijn zo. Veel geluk!

Die Kangol had ik ff gemist denk ik, maar wel lekker om een pallet met bakstenen in te schuiven enzo. Loopt de Clio 16V ondertussen al?

Flink wat leuke updates al met al. Gefeliciteerd met jullie huis in elk geval! Leuk om daar een klusbus voor te kopen. Had ik meer aan ons huis willen/moeten doen dan had ik dat zeker ook gedaan. Maar dan was het vast een minder mooie en minder technische bijgehouden exemplaar geweest dan jij nu weer hebt. :D

Mooie update Nico, zijn we weer helemaal bij en ja, ik moet nog steeds een keer langskomen. Binnenkort toch maar eens inplannen als ik in de buurt ben (y).

Lekkere updates weer! Zo'n kangoo is toch wel top voor zulke dingen.

Mijn Oma heeft een rolstoeluitvoering van zo'n kangoo (maar dan nog de oude met donkere achterlichten). ze rijd zelf niet maar kunnen anderen haar rijden. Word ook veelvuldig gebruik voor andere praktische zaken :) oke, geen pallets met bouwmateriaal. Moeten er wel een beetje zuinig op zijn.

Gefeliciteerd met het huis!
En 21cm PIR, wauw, dat is wel een beste isolatie.

De Kangoo wordt mooi gebruikt zo!

Sketcher zei:
Mooie update, fijn te lezen dat ik niet de enigste ben die genoodzaakt is zijn wel/niet rijdende wagenpark zo te beduiden.

Gefeliciteerd met het huis, dat is natuurlijk helemaal super, en waarschijnlijk net op tijd kwa rente in elk geval. Hier schiet het omhoog en hypotheken voorstellen worden massaal teruggetrokken hier voordat de koop kan doorgaan. (Duurt hier ook een aantal maanden voor een koop definitief is)

Lang genoeg die oprit om ze allemaal te stallen zo lijkt het.

Ik heb ruimte genoeg in ieder geval, het huis staat op een perceel van 695 m2, dus voor de hobby komt dat straks helemaal goed. Dank je! Hypotheekrente hebben we vastgezet op 3% voor de komende 30 jaar. Niet meer het laagste van 1 jaar terug, maar historisch gezien een zeer redelijke rente dus ik ga er niet over klagen of terugkijken. Gewoon lekker aflossen.

406c zei:
Meteen naar vrijstaand gegaan zo te zien?

Dank je wel! Ja alhoewel het geen harde eis was heeft het zeker doorslag gegeven om hier zonder twijfel voor te gaan. In gedachten dat als alles fout gaat en tegen zit en we hier nooit meer weg gaan dat we er nooit spijt van hebben.

Marc 827 3500 zei:
Mooie update geschreven Nico. Nogmaals gefeliciteerd met jullie huis! Erg blij voor jullie.

Dank je wel Marc!

j ko zei:
Lekker aan je toekomst bouwen zo, omgeven door alle Renaults. Leuk om weer 'bijgepraat' te zijn zo. Veel geluk!

Gaat goed komen j ko, dank je wel!

Jay DoubleYou zei:
Leuk, en erg handig die Kangoo! Ben benieuwd naar de volgende updates aan de Clio.

Oh zeker, dat is een enorm goede aankoop geweest voor alles wat we doen momenteel! Ik hoop dat ik er komende zomer echt aan de Clio toe ga komen!

uwbuurman zei:
Gefeliciteerd met je huis!! Op termijn beter voor je beurs dan alle auto's. Klusze!!

Oh zeker! Overigens ook een van de redenen dat we toch nu ff doorgezet hebben. Binnen alle economische plaatjes kan ik nergens ontdekken waar je de boot in kan gaan met een eigen huis. Hier komt op termijn ook het nodige aan nieuwe technologie op. Te beginnen met de warmtepomp maar een zonneboiler, grijswater tank en andere plannen heb ik ook al redelijk uitgewerkt. En dan is de "funding" vooralsnog de doorslaggevende factor voor keuze om dingen door te zetten ja of te nee.

Zadelsnuiver zei:
Die Kangol had ik ff gemist denk ik, maar wel lekker om een pallet met bakstenen in te schuiven enzo. Loopt de Clio 16V ondertussen al?

Haha ja die is nog nergens echt voorbij gekomen. Ja ideale auto voor nu! En nee de 1.4 is nominatie onderdelenhandel en sloop.

MWH zei:
Flink wat leuke updates al met al. Gefeliciteerd met jullie huis in elk geval! Leuk om daar een klusbus voor te kopen. Had ik meer aan ons huis willen/moeten doen dan had ik dat zeker ook gedaan. Maar dan was het vast een minder mooie en minder technische bijgehouden exemplaar geweest dan jij nu weer hebt. :D

Dank je wel! Ideale aankoop hoor. Ik heb hem nog niet goed gepoetst van buiten, maar het was een relatieve ruwe diamant. 2 voorgaande eigenaren, beetje achterstallig onderhoud maar hij loopt als een zonnetje.

adinsx zei:
Mooie update Nico, zijn we weer helemaal bij en ja, ik moet nog steeds een keer langskomen. Binnenkort toch maar eens inplannen als ik in de buurt ben (y).

Ja haha, wordt weer eens tijd. :D

AsconaGT zei:
Lekkere updates weer! Zo'n kangoo is toch wel top voor zulke dingen.

Mijn Oma heeft een rolstoeluitvoering van zo'n kangoo (maar dan nog de oude met donkere achterlichten). ze rijd zelf niet maar kunnen anderen haar rijden. Word ook veelvuldig gebruik voor andere praktische zaken :) oke, geen pallets met bouwmateriaal. Moeten er wel een beetje zuinig op zijn.

Ja dat vind de torsieas toch niet zo heel leuk. Maar goed.....het doel voor ons is duidelijk en tot nog toe doet het werkpaard alles zonder tegenstribbelen. Ik heb ooit nog van die rolstoelkangoos (semi-ontwikkeld) het bedrijf waar ik stage liep en werkte die bouwde die dingen. Nooit actief aan meegeengineerd maar wel vaak gezien hoe dat in elkaar werd gezet en ook een paar keer een dergelijke Kangoo opgeknapt op zaterdag.

Leuk werk en ja feitelijk goede auto's Rijden ook verrassend goed.

Barri zei:
En 21cm PIR, wauw, dat is wel een beste isolatie.

De Kangoo wordt mooi gebruikt zo!

Thanks Barri, ja! 16 cm is vaker gebruikt. Maar ik hoop eigenlijk dat ik het red om mijn CV installatie op 35 graden te draaien. Als dat lukt heb ik voor het verwarmen van het huis een CoP van tegen de 7. Dus in dat geval zou vanuit historische 2400 m3, een kleine 3000 kWh voldoende zijn voor dezelfde hoeveelheid warmte. Mocht dat niet lukken dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Goede update. Proficiat met je woning! Ziet er uit alsof je daar ook nog genoeg waarde aan toe kunt voegen, en vrijstaand is altijd prettig.

Weer even bij gelezen en je hebt een erg mooi huis gekocht met lekker veel ruimte, zou ik ook wel willen maar hier in de Randstad gaan huizen met dit soort stukken eigen grond voor minimaal 1 miljoen weg. Ik blijf het volgen je hebt een leuk wagenpark en een bijzondere Megane.

Gefeliciteerd met je huis!
Ik had je topic al een tijdje niet meer gezien, dus moest ff teruglezen.
Mooie Megane, zeker na alle upgrades.
Toen dit model van de Megane net op de markt kwam, heb ik deze wel eens gehuurd. Fijne auto..
Ik heb er ook nog naar gekeken, voor ik de C70 kocht.
Tot nu toe nog nooit een Renault gehad, zelfs geen Franse auto.
Jij bent wel verbonden met het merk met 3 Renault, is die liefde ontstaan door de Clio?

Tot nu toe nog nooit een Renault gehad, zelfs geen Franse auto.
Jij bent wel verbonden met het merk met 3 Renault, is die liefde ontstaan door de Clio?
Thanks, dan wordt het hoog tijd!! Nee niet perse daarvoor al, ik moest een Renault hebben en heb er achteraf wel eens spijt van dat ik geen RS of Megane 1 F7R heb opgepikt voor goedkoop toen..aan de andere kant heeft de Clio zich in al die jaren wel bewezen als enorm betrouwbaar, goedkoop en een goede leerschool zonder angst dat het lastiger werd als het echt stuk was.

Goede update. Proficiat met je woning! Ziet er uit alsof je daar ook nog genoeg waarde aan toe kunt voegen, en vrijstaand is altijd prettig.
Thanks! Ja dat idee hadden wij ook.

Weer even bij gelezen en je hebt een erg mooi huis gekocht met lekker veel ruimte, zou ik ook wel willen maar hier in de Randstad gaan huizen met dit soort stukken eigen grond voor minimaal 1 miljoen weg. Ik blijf het volgen je hebt een leuk wagenpark en een bijzondere Megane.
Dank je Frits! Ja ik ben origineel wel uit die hoek, maar zuid-Nederland bevalt ook meer dan prima.

En dan....waar was ik gebleven.

Ehm....nou ja ik kan het t beste ff samenvatten in een paar foto's.

52861850222_a43509b8c1_c.jpg

52862592904_53309a2af1_c.jpg

52862818400_dcda74348b_c.jpg

52862818410_381f3610dd_c.jpg

De balk is uitbesteed en de tegelvloer....de rest is zelf gedaan.

Koud is het ook geweest overigens, Warmtepomp heb ik pas aangezwengeld gekregen eind februari. Maar we hebben het overleefd.....

52861876827_fc5e6e426c_c.jpg

Ik ben overigens verslaafd geraakt aan zo'n ding....echt geweldig. Ik heb nog een gasaansluiting (alhoewel ik wel de afspraak heb gemaakt om deze te verwijderen) maar man waarom hebben we hier niet eerder op ingezet.
Dit is machtig geweldig spul....

Oke paar disclaimers, ja het afgiftesysteem is belangrijk, nee je hebt er niet perse vloerverwarming voor nodig (alhoewel het wel helpt natuurlijk) en ook mijn huis heeft nog geen dakisolatie. Bij een buitentemperatuur van 7 graden heb ik ongeveer 26 graden nodig aan CVwater om het huis warm te houden. Dat gaat op een behoorlijke efficientie. Ik heb hem nog niet vaak onder een COP van 5 zien duiken. Begin maart toen we sneeuw hadden....toen was het 4,5.
Maar er staat dus nu een 7 kW Wolf CHA voor CV en het warme water dat wordt opgeslagen in een boiler van 275 liter.

OKE, autoforum, geen Tweakers......

Kangoo veel gebruikt, vast mede door gebrek aan langere ritten en geen woon/werk tenzij heel sporadisch niet al te veel kilometers gereden..dus oke, 1 ding dat zeker is....woensdag staat er 300.000 km op. Verder geen slag gemist, accu heeft het zelfs nog vol gehouden...zit een apart piepje in maar de stuurbekrachtigingspomp zweet al sinds aanschaf, binnenkort maar even een nieuwe erop en de 2 veerpootlagers even vernieuwen, zit een vervelende knak in op het moment.

Qua accu is meer dan van de Clio gezegd kan worden want die accu is ondertussen alweer dood. Nou ja dood, ik heb daar toen we net waren verhuisd een paar illegale rondjes rond de kerk mee gereden (letterlijk ook) naderhand is die weer teruggezet in een hoekje in de tuin....en nu wil die niet meer starten met een accu op 11,5V. Naja, van de zomer maar....

Megane doet het prima,

52862619454_b4774580ab_c.jpg

Winterbanden dit jaar wel op de phase 1 wielen, ik weet dat er mensen zijn die het mooier vinden...ik blijf persoonlijk wel heel erg fan van de 18 inch bebops die er onder horen. Dit staat toch net te braaf in mijn optiek.

52862619529_ae8a63ea0b_c.jpg

Een aantal keer voor werk nog Duitsland in geweest, even los van dat de dieselprijs niet normaal hoog is in de spits leverde het me in de middag wel een mooie rit door het heuvellandschap op.

Begin dit jaar een tikje op de achterbumper gehad in de file, nadeel van die Brembo's je staat rap stil en dat was ff geen optie meer voor mijn achterligger....dus pfff dan merk je ineens wat het betekent om met een tussenpersoon te werken...poh, deze week dan eindelijk naar de schadehersteller voor taxatie en dan maar eens kijken wanneer het daadwerkelijk netjes gefixt kan worden.

52862619344_47a798ac1d_c.jpg

52861876702_e40de2e720_c.jpg

Bij van Kesteren, Kampen de Renault Megane E-tech uit geprobeerd. En ja! Dit is echt de ideale lease-auto, lekker vlot, stuurt fijn, goede grootte ook, heerlijke stoel met een echt sublieme zitpositie, je zit helemaal niet hoog, heel prettig. Mooi fijn infotainment, goede opties en alle informatie die je evt. wilt heb je erin. En een paar fijne tweaks. Het stuur ligt prettig, hij ligt heel mooi stabiel op de weg, hij is in Sport ook echt wel pittig, je voelt dat er een acceleratieprofiel in zit die hem tot aan de pakweg 95 steeds een tandje harder laat acceleren zodat het niet een eenmalige duw in je rug is maar een aanzwellende golf van koppel. Gevoelsmatig heel fijn, ik denk ook uit het oogpunt verbruik voor de eindgebruiker een slimme zet...het maakt het geheel ietsje minder klinisch.

En toch vind ik het heeeel lastig om mijn vinger erop te leggen wat ik dan mis. Ja hij is net te hoog, en te SUV-esque maar....is het dan toch (komend van iemand die echt elektrisch leuk vind, ik ben er ook nog steeds dagelijks mee bezig) maar is het dan toch die verbrandingsmotor?

Nou ja, openingsmeeting geslaagd uiteraard. Ik heb geen foto's want ik rijd altijd doodop en volledig verbrand naar huis.

52862455346_effc3fb115_c.jpg

Toch nog een APK puntje....remblok achter wilde die me toch liever niet mee verder laten rijden, tsja gelukkig had ik een massa probleem in het achterlicht waardoor dit ook nog ff mee kon worden gepakt.
Klauw zat een tikkie vast, dus ff in de gaten houden....moet ze voor het mooie sowieso eens netjes maken want tsja.....

52862891968_89ea3a7a57_c.jpg

Maar dit was economisch gebruikt.

52863024628_a5d55a3f4b_c.jpg

Aygo is een Aygo, dus schoongespoten na de winter, ff alles gepoetst en zomerwielen er weer onder.

52862845650_4693a9c10f_c.jpg

Tot de volgende keer.

52862619659_c629eb0de5_c.jpg

Kijk, meteen al lekker waarde aan het toevoegen! Goed bezig geweest hoor. Nu nog "even" dakisolatie toevoegen en je bent helemaal aan het genieten van de WP.

Ik ben het met je eens dat de zomervelgen beter staan onder de Mégane. (laatste foto) Ziet er toch iets sportiever uit.

@PauseBreak! Dank je komt helemaal goed. ;)

@Auteur, mja, het is alleen dan zo'n groot vlak in het midden en langs de zijkanten waar je geen warmteafgifte hebt.....ik houd het wel bij 3 wybertjes in bezit. :D

We laten hier niks doen Pausebreak. Alles zelf. :D

Kangoo heeft weer een verse apk. In aanloop naar de APK eigenlijk niks mee hoeven doen anders dan een wat vervelende kabelbreuk oplossen bij de remlichtschakelaar.

Na een jaar niks anders met het ding gedaan te hebben dan rotzooi heen en weer slepen en toch bijna 10.000 km erop te zetten heb ik hem maar eens een weekend goed onder handen genomen.
Enerzijds om weer wat feeling met de polijsttol te krijgen anderzijds omdat ik benieuwd was wat er nu eigenlijk onder die krassen zat qua auto.

Dat valt niks tegen maar oordeel zelf.

Na een kleine half/half.

53167673122_4ae0d45de5_c.jpg

53168256941_fb4266de03_c.jpg

Een nog niet ingesmeerde zijkant.

53168747378_9df21e3954_c.jpg

Laagje Collinite
53167673147_3a00b149d5_c.jpg

53168697135_b65f09bab1_c.jpg

Interieurtje.

53167673157_7180648cb1_c.jpg

Renault Kangoo 1.6 16V Privilege.
Bouwjaar 2003.
Kilometerstand: 303.000

Ik ben de 3e eigenaar.

53168733230_975094e85f_c.jpg

Mooie upgrades in je huis zeg! Ik ben ook net verhuisd en heb gelukkig niet zoveel hoeven te verbouwen. Maar wat verduurzaming wil ik tzt wel. Alleen lastig om je daar goed over te laten informeren.

Die kangoo is trouwens erg netjes geworden.

Wat een mooie Kangoo zo zeg Nico! Blijft een leuke auto, zeker in deze kleur! Dat poetsen heeft hem goed gedaan!

@ Auto's: het staat er allemaal prachtig bij! Zo'n Mégane RS ziet er voor z'n leeftijd echt nog erg goeduit; ook qua vormgeving blijf ik het een mooie auto vinden.

@verbouwing: herkenbare plaatjes! We hebben een jaren 20-huis uit de 20e eeuw geupgrade naar jaren 20 woning van de 21e eeuw. Ook bij ons een Wolf in de tuin. We wachten alleen nog even tot Team Wolf de unit in bedrijf komt stellen; kon de installateur niet doen ivm garantie. Gelukkig nog geen vloerverwarming nodig ;)

Welk knap dat jullie alles zelf hebben gedaan; wij hebben echt alles uitbesteed. ;)We zijn alleen projectcoördinatoren geweest; leuk werk (y)

Lekker bezig Nico ;) Ben benieuwd wat je van die inderdaad nog goed uitziende RS169 gaat maken. Had je die 182 wielen laatst nog op de kop getikt?

Nee geen 182 wielen, ik hoop een setje origineel 16 inch OZ F1 op de kop te kunnen tikken voor deze.

enk6efe8yhlan7.jpg

ff de buitenkant afgespoten voor de looks, zonder motor in het voorfront staat die qua hoogte keurig! :D

Daglicht en redelijk schoon. Mooie basis en het is voor zo'n boodschappenautootje best een enorm dik ding als je erbij staat. Alhoewel het eigenlijk nog steeds een wolfje in schaapskleding is voor de onoplettende automobilist.

53437761429_d38098387f_c.jpg

Bekend wat er mis mee is. Nu dan de demontage en reparatie. Blok uit de auto tijd voor een teardown.

53436518967_5940e5bf00_c.jpg

Alhoewel het carter niet bepaald "schoon" te noemen is valt dat voor de kop dan weer reuze mee. Wellicht toch redelijk onderhouden in al die jaren.

53437580593_bf6bc0d67b_c.jpg

Mooie details ook in die kop. Ik zal jullie niet vermoeien met de verschillen tussen deze eerste generatie F4R en de latere zoals geleverd in een 172, 182 en een Clio 3RS.
Laten we het erop houden dat de meeste bang for buck een ander setje nokkenstokken is. Dus ook geen stress om de tuimelaartjes bij de juiste nok te bewaren. :D

53437445071_038e6aa1aa_c.jpg

Het lijkt wel een bokaal zo....wat een plaatje :D

53437580583_f9b8fe68c8_c.jpg

Als je een motor zover hebt gedemonteerd kun je ook direct lagers wisselen waar je normaal niet naar omkijkt. Toch blijkt bij mijn blok wel dat ze toch al enige slijtage erop hebben zitten. Die gladde streep in het midden waar het lager bijna gepolijst lijkt wil je eigenlijk niet hebben. Niet in de laatste plaats omdat de oliefilm daar te makkelijk van het oppervlak glijd en de smering dus steeds minder wordt. Goedkope garantie om dit direct aan te pakken.

53437761434_9e50f08da0_c.jpg

Datzelfde geld dan ook voor het vlakken van een kop en het installeren van klepseals. Normaliter is dat een van de 3 redenen dat een motor olie gaat verbruiken. Bij een pakkingset worden deze meegeleverd dus de man die voorheen de motoren voor Verschuren reviseerde in de tijden van de Clio Cup gaat de kop weer zo goed als nieuw maken. Vlakken geeft direct een klein beetje meer compressie....dat is ook nooit verkeerd.

53437875040_3c903a309f_c.jpg

Oh ja en over die wielen gesproken.

53437580613_dc703f2362_c.jpg

Optiewielen Clio 2 phase 1 RS, 16 inch OZ

Laatst bewerkt:
Onopvallend grijs past juist goed bij dit 'wolfje in schaapskleren', subtiel dik zoals toen nog de mode was. Maar betekent dit nou het einde voor de rode?

Terug
Bovenaan