NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Wauw wat een klussen weer. Gaaf!
Je komt wel meer en meer tegen iedere keer, maar goed dat is goed voor het behoud van de auto zullen we maar zeggen.

Lekker bezig zeg. En leuk dat die vrolijke praktische Kangoo er ook nog steeds is. :D Lijkt me ideaal.

Die staat ook nooit langer dan 2 weken stil moet ik zeggen, dat was ook de reden om hem gewoon erbij te houden. Zodra die vaak en lang stil staat is het niks, maar ja...hebben er 20.000 km mee gereden sinds aankoop, het rijd prima en hij hoeft niet in concoursstaat te zijn. Hij is wel helaas de eerste keer afgekeurd, de nieuwe wiellagers die er 2 jaar geleden bij aankoop onder zijn gegaan aan de achterzijde zijn blijkbaar alweer kapot. Dus die komen vandaag binnen, dan kan die ook weer een keertje gewassen worden. Weer een jaar erbij zullen we maar zeggen.

Lekker bezig weer! Heerlijk dat je er ook van kunt genieten inmiddels ipv alleen maar sleutelen. Dan weet je waar je het voor doet.

Dat is zeker waar!

Bericht maar even meenemen naar pagina 50!!!

Ik zit niet stil, maar het kost me ff iets meer tijd dan ik eigenlijk wilde helaas....

53875939444_3f717a89b3_b.jpg

Ik heb in de nasleep van onze vakantie een band stukgereden op de terugweg. Overduidelijke karkasbreuk, dus alvast voorgesorteerd op meer en beter met 4 nieuwe Hankook Ventus Prime 4. Spannend wel, nieuwe band...ten opzichte van de voorgaande Prime 3 waar ik al 4 sets van heb versleten. Maar goed, het prijsverschil ten opzichte van een Michelin Pilot Sport 3 vond ik het echt niet waard.

De oplettende kijker ziet ook dat ik in de garage nog een setje passende naafkapjes had gevonden.

53875594551_2e45b010ba_b.jpg

Achteras opgefrist met nieuwe rubbers, dat was geen overbodige luxe want de voorgaande kwamen er zonder hun metalen behuizing al uit.

53874703512_443404b051_b.jpg

En uiteraard mooie verse schokdempers, CUP achterasstompjes, dan staat die achter net ff wat breder.

53875940509_1cb3c627d9_b.jpg

Past prachtig zo, nog het fusee even zwart maken, want dit ziet er dan ook weer niet uit helaas. Nieuwe draagarmen, nieuwe fuseekogel, nieuwe buitenste stuurkogel, nieuwe schokdemper, nieuwe veerpootlagers.
En de gereviseerde remklauwen die onder de rode Clio hebben gezeten konden mooi op deze.
Rondom verse remslangen. Ook het flexibele deel van de achteras uiteraard.

53874693992_c7b705e0e5_b.jpg

Enig nadeel is dat ik 2 bouten heb afgebroken onder de Clio. Die nog uitboren, stabilisatorstangrubbers dan ook direct vers. Anders is het zonde dat ik die bouten in de eerste plaats los had gehaald. Dan kan ik de hogedrukslang onder de bodem doorhalen en dan is het weer mooi geweest voor dit jaar.

Stilzitten doe je zeker niet! En dan komt er ook nog één of andere Limburger met z'n Mégane langsdoor, dat helpt vast ook niet. Maar dat gaat er goed uit zien, zeg, die OZ velgen met Renault naafkapjes onder de Clio (y)

Gezelligheid helpt altijd Nils!

Kort nieuwtje van vandaag. Na 3 pogingen is de Kangoo door zijn APK. Bij aankoop extra moeite gedaan om te zorgen dat de basis van de auto gewoon goed was. Maar blijkbaar vond 1 van de nieuw geplaatste SKF wiellagers het werk iets te zwaar. Dus afkeur op het linker wiellager achter. Prima, fix ik!

Dus 2 nieuwe lagers erin, beetje boos uiteraard want eigenlijk niet echt zin in en dan moet ik die rem weer opnieuw afstellen. Bon....gedaan, nieuwe afspraak gemaakt, weekje mee gereden en aangeboden voor keuring.

Tot mijn verbazing! Wiellager rechts maakt geluid! (duidelijk te horen aldus de keurmeester) Ineens was mijn uitlaat ook lek op een klem, waren de kentekenplaten te beschadigd en vonden ze het niet kunnen dat mijn airbaglampje aan was. Enfin....de garage vond het niet zo leuk dat ik een auto die kapot was opnieuw aanbood, terwijl ik er 2 nieuwe lagers in heb gedrukt dus ik vond het ook apart en minstens zo vervelend. Want ik wil eigenlijk helemaal niet sleutelen aan mijn Kangoo. Die moet het gewoon doen.

Helaas werd het thuis nog vervelender, ik had een lager nieuw gehaald bij de automaterialen. En ik draaien aan dat wiel....luisteren....voelen op de schokdemperbout (want torsieas dus geen schroefveer) ik had geeeen idee wat die man bedoelde.

Dus wat doe je dan? Ik heb de uitlaat nog ff voorzien van wat nieuwe pasta op het schuifstuk van de einddemper en er een nieuwe klem op gedraaid. Ik had weinig zin in een discussie met de garage dus ben vanochtend maar voor een second opinion naar een APK keuringsstation zonder afspraak gereden. Na 3 uur wachten stond ik een halfuur later buiten met de opmerking dat het voor de leeftijd allemaal prima was en hij best in goede staat was maar dat de kentekenplaten toch echt vernieuwd moesten worden. Dus....APK goedgekeurd. En nu de vraag, wil ik dan wel met de Clio naar de dorpsgarage of ga ik toch lekker naar mijn adresje bij werk toe.

53913068555_ac030dab9e_b.jpg

Clio rijd weer in ieder geval wat heb ik dat gemist zeg!

53911738282_83b20d4ec5_b.jpg

Zijn nog een paar kleine puntjes op de i benodigd. Maar verder!!! wat een verschil zeg.

53912978239_4d221674fe_b.jpg

Zo'n garage die elke keer wel wat vind als je terugkomt terwijl je net wat gerepareerd hebt en in de tussentijd niet noemenswaardig hebt gereden dat het ook werkelijk kapot kan zijn... Gewoon wegblijven...
Die blijven wat vinden tot je het bij hun laat repareren... Al helemaal bij oudere auto's.
Airbaglampjes mogen gewoon bij een auto van die leeftijd tegenwoordig (jonger dan 2018 niet)
Gewoon een stel muggenzifters dus :ROFLMAO:

Top dat de Clio weer rijdt en de apk met de Kangoo!

Heb je de rode clio's eigenlijk nog?

Verschrikkelijk of niet.

Technisch gesproken staat de 43-HD-TP hier nog ja. Maar die zal niet meer terug de weg op verschijnen. Financieel niet echt verstandig en gebrek aan ruimte en tools om het echt zelf te doen ontbreekt nog een beetje.
De goodies zitten nu op de Clio RS.

Mooi werk aan die Kangoo! En eind goed al goed.

Ik vind het wel opmerkelijk hoe hier naar oudere auto's wordt gekeken. Bij Klokje Rond (vooral ook in de reaguurders sectie) worden goed gebruikte auto's ook vaak stevig door het slijk gehaald. Terwijl de gebreken mijns inziens vaak niet eens zo schokkend zijn.

Graag kijk ik naar Amerikaanse automotive kanalen op YouTube. Just Rolled In is een van de favorieten. In veel staten worden auto's niet gekeurd, en verschijnen er auto's die letterlijk geen remmen hebben, aan elkaar hangen met tywraps en purschuim, en rondom op slicks staan. Het andere uiterste in ons voorland.

En wij in NL maar zeuren op de vierkante millimeter...

Lekker dat de Megane weer eens uitgelaten is Nico!
Mooi Werk ook aan de andere RS. Nu wordt het echt tijd om afscheid te nemen van die rooie. Soms is dat het beste...

54038046630_ab987d0059_b.jpg

Het "revo knuckle" systeem van Renault. De reden dat een Megane 2 RS zo fantastisch stuurt.
Tevens een toch wel fragiel stukje techniek. Alle lagers worden vervangen om weer te zorgen dat het stuurgedrag weer net als nieuw af fabriek gaat worden.

54037592321_4bed65dd7e_b.jpg

Tussenlager van de aandrijfas heeft absoluut zijn levensduur beëindigd. Daar gaat ook een nieuwe gemonteerd worden.

54037853138_6d410a41b7_b.jpg

En uiteraard lekker ff schoon maken en die steuntjes kaal maken en opnieuw spuiten.

54036729307_3b6d25c36d_b.jpg

Ik ben ondertussen wel ervan overtuigd dat de strubbles die ik had niet zijn verbonden aan een versnellingsbak die kapot aan het gaan is....dus ff onderhoudsbeurtje, 2 nieuwe wiellagers, 4 nieuwe naaldlagers, een nieuw cardan lager en een grote beurt. Dan kan die weer mooi de dienstregeling in.

Is dat een soort "moderne" kingpin/fuseepen constructie met echte lagers ipv pennen en bussen? (ik zie ook nog een conventionele fuseekogel zitten in de draagarm, dus dit verward een beetje.)
Ik ben benieuwd naar de foto's als het geheel uit elkaar ligt!

Is dat een soort "moderne" kingpin/fuseepen constructie met echte lagers ipv pennen en bussen? (ik zie ook nog een conventionele fuseekogel zitten in de draagarm, dus dit verward een beetje.)
Ik ben benieuwd naar de foto's als het geheel uit elkaar ligt!
Jah hoe leg je dat uit. Want jaaah dat is het in de basis inderdaad. Een Mcphearson, double wishbone mix. Waar een Mcphearson natuurlijk 2 draaipunten heeft waarvan er 1 aan de bovenkant veer zit en 1 op de fuseekogel. Hier draait inderdaad over een 2 tal lagers het fuseelichaam waar aandrijving, wiel, rem en alles aan gemonteerd zit. Waarbij dan de veer/demper en fusee aan het onderkant gewoon een Mcphearson constructie is.

Grote voordeel is dan dat je de stuuractie niet laat meewerken in de veer.

54049279393_c7d33791c4_b.jpg

In afwachting op onderdelen dit weekend gebruik gemaakt van het mooie weer en begonnen met een grote schoonmaak. Niet enkel onder de auto maar ook de lak zelf had ik nog niets meegedaan in de jaren dat ik hem nu heb. Goed gesopt, gekleid en gedroogd geeft dat dit beeld.

54049279413_33b6595c16_b.jpg

Mooi maar kan beter.

Getuige de hoeveelheid vuil die van de lak af kwam in combinatie met de gebruikte klei maar het eigenlijk uitblijven van enorme marring begon met een vrij agressieve test.
Een groene medium pad met medium compound om de eerste laag krassen te verminderen. Op de motorkap begonnen gezien dat het meest verweerde deel van de auto was.

We beginnen met het uitgepoetste deel en verlopen naar het nog niet gepoetste deel.

Ik blijf waanzinnig fan van de vormen van dit model.

54049026646_5e09979a75_b.jpg

Of het kwaliteit is of niet, die oude Renault lak komt nog verbazingwekkend mooi terug.

54049279378_abf4320f56_b.jpg

Ik heb de Clio ook ff voorzien van een kleine wax.

54049325408_1b08a61841_b.jpg

Dan hebben we in de ochtend uiteraard de verplichte beading shot!

54049280508_0d86a0502e_b.jpg

Fusee gereviseerd.

54069052203_9f38bc1a84_b.jpg

Allebei de exemplaren even netjes gespoten.

54069251710_f8d21c3845_b.jpg

Ander probleempje bij een Megane 2....de "hangende" bekleding van de paravan. Het bovenste gedeelte is bij een Megane 2 van een soort geperst vezelachtig materiaal. In combinatie met blootstelling aan vocht en hoge temperaturen vanuit de turbo gaat dit hangen.

Een Kangoo 2 werd ooit in 2018 of 2019 omgebouwd naar rolstoelauto en de overtollige delen hitteschild heb ik altijd bewaard. Die konden nog eens van pas komen immers....

54069251725_eb521136b0_b.jpg

Na 4 uur zat daar dan een beetje vorm in....

54069125689_50fec668b4_b.jpg

Om dan te eindigen als een kloppend geheel. Op naar de volgende klus!

54067920667_55a13b747c_b.jpg

Maandag naar de trackday van de CRS geweest. Kon het niet laten om het moment dat ik met een Clio bij een circuit was even vast te leggen. Niet kunnen rijden helaas, ik heb nog issues met een van de fuseekogels. Daar zit een vervelende knak en tik in. Een nieuwe is gearriveerd dus dat kan ik dit weekend even oplossen.

54072302124_202568df4a_b.jpg

Op de terugweg nog fijn kunnen genieten van het magnifieke motorgeluid.

Vandaag de olie gewisseld van de Clio en ik kan met blijdschap meedelen dat er geen enkel teken van metaal aanwezig was in de olie. Nog een paar weken dan moet die op stal tot volgend jaar.

54072230278_d6482af63f_b.jpg

De aandrijfas van de Megane voorzien van een nieuw lager. Die kreeg ik er helaas niet meer in 1 deel vanaf. Had ik graag gewild voor het vergelijk van de 2. Maar goed, hij klinkt enorm veel beter als je hem nu even ronddraait. Duimen dan ook maar dat het vreemde lager geluid in de 6 nu ook verdwenen is.

Ook al een begin gemaakt met groot onderhoud. Goede stappen maken is het belangrijkste nu even. Dus morgen weer verder.

Dank u dank u!! Zullen we dan maar weer eens verder want wat is er weer veel gebeurd de afgelopen maanden. Niet enkel op autogebied maar vooral ook persoonlijk. Daar ben ik een beetje tegen de man met de hamer aangelopen.
Kortgezegd betekent het dat ik mijn werkgever ga verlaten. Iets dat me toch wel veel pijn doet gezien de moeite die ik er altijd in heb willen steken. Helaas matcht mijn idee van de toekomst niet meer met dat van management.

Hoe dan ook ben ik nu lekker thuis om weer mezelf te worden. Dat gaat heel voorspoedig gelukkig. Dan gaan we in januari weer lekker kijken naar de volgende stappen om te zetten.

Maar verder met de Megane om de gedachten lekker te verzetten.

54200765604_a98487eff5_b.jpg

Fusee gemonteerd, remschijf was verleden jaar al eens vernieuwd dus die weer lekker terug. Ik heb mijn brembo weer gangbaar en helemaal schoon gemaakt. Uiteraard ook even de remvloeistof direct ververst.
Nieuwe stuurkogel, binnen en buiten.

54200943215_e465198453_b.jpg

Ik ben geen TRW fanboy hoor....niets te zien hier enkel een paar verse remklauwen voor achter.

54199613052_102b1b8e9b_b.jpg

Lekker vers, dit had ik eerder moeten doen overigens....ik was al 3 jaar aan het vechten met een plakkende remklauw.

54200516081_c9351fa928_b.jpg

Het kan nog mooier, dat besef ik me!

54200943220_1aa22029cc_b.jpg

54200757823_2ff67fa235_b.jpg

Welcome back!!

54200516251_9254630c45_b.jpg

54137047326_9a29ba0e0d_b.jpg

Het zal vast niemand verbazen dat hij in een keer zijn APK haalde.
Dat resulteerde dan ook direct in de drang hem even lekker uit te laten dus ff een weekendje weg met museumbezoek. Helaas was dit dan ook het moment dat de startmotor toch echt besloot om aan te kondigen dat die stuk aan het gaan was. Prettig een auto die niet start. Gelukkig rolde die relatief simpel in leven.

Startmotor.....zal wel geen pretje zijn.....ff mentaal voorbereiden op een zware dag sleutelen.

54200943330_d25cb0c1da_b.jpg

Ergens.....viel het mee?

54200757758_664ab236c8_b.jpg

Dan mezelf ook maar trakteren op een mooie versnellingspookknop en nieuwe pookhoes die ik al 3 jaar had liggen.

54200765529_cc2c84e23d_b.jpg

Dan zal vast nog wel iemand zijn opgevallen dat de rode Clio nog wel op de oprit staat.....ik heb verleden week de kop eraf gehaald omdat die gedoneerd is aan een andere 1.2 8V. Ik was toch wel blij met wat ik aantrof maar ook wel een beetje geschrokken door hetgeen dat ik vond.

54199613047_2ba30de1ec_b.jpg

Als je niet gelooft in onderhoud.....dit is 140.000 km na revisie.

54199613177_f3fb82fe78_b.jpg

Ook is duidelijk te zien dat de koppakking flink zwart is tussen cilinder 2 en 3. Wederom het punt waar die op is gefaald destijds. Waarschijnlijk een niet geheel vlak onderblok.
Ach ja, hij heeft het goed gedaan die kleine rode. Nog een weekje om afscheid te nemen.....

Het afscheid van de rode komt dus nabij...

Vwb werk: je bent nu op eigen initiatief weggegaan? Doen wat goed voelt, dat is belangrijk! Als ik het zo lees heb je de man met de hamer nog niet gekopt, maar heb je gebukt en zit je nu even stil op de grond. Beter dat, dan dat je 'm echt gekopt had. Al zicht op iets anders of rustig aan het oriënteren?

Veel succes met de te maken keuzes voor een evt. nieuwe baan! Maar het is inderdaad belangrijk als je het nodig hebt aan jezelf te denken en jezelf niet voorbij te lopen.

Ik vind het knap wat je zelf doet qua sleutelen en ben er ook wel jaloers op. Net als jouw wagenpark, opgegroeid in een gezin waar alleen maar Renault werd gereden voelt dit topic als thuiskomen. Vooral voor de Mégane II heb ik een zwakke plek, jammer dat we die niet vaker zien in het straatbeeld tegenwoordig.

Het afscheid van de rode komt dus nabij...

Vwb werk: je bent nu op eigen initiatief weggegaan? Doen wat goed voelt, dat is belangrijk! Als ik het zo lees heb je de man met de hamer nog niet gekopt, maar heb je gebukt en zit je nu even stil op de grond. Beter dat, dan dat je 'm echt gekopt had. Al zicht op iets anders of rustig aan het oriënteren?
Ja ik kan hem er wel bij houden maar ik kan ook leukere dingen doen met die paar 1000 euro die het kost om die weer 100% te krijgen.

Ik ga inderdaad zelf weg en ben gelukkig gezegend met een netwerk aan mensen die me kennen en weten wat ik kan. Ik ga in januari weer lekker aan de slag. Iets nieuws maken. Elders, met leuke en bekende mensen waar ik van kan leren. In plaats van dat ik van de afdeling wel mandaat krijg maar van de management laag boven mij niet....
Wat je zegt klopt overigens wel. Het moment dat ik dat merkte ben ik gestopt, gewoon keihard op de rem getrapt bij wijze van spreken. Dat was goed dat merkte ik ook, aan de andere kant is het een heel aparte gewaarwording dat iets mentaal zo fysiek kan zijn.

Veel succes met de te maken keuzes voor een evt. nieuwe baan! Maar het is inderdaad belangrijk als je het nodig hebt aan jezelf te denken en jezelf niet voorbij te lopen.

Ik vind het knap wat je zelf doet qua sleutelen en ben er ook wel jaloers op. Net als jouw wagenpark, opgegroeid in een gezin waar alleen maar Renault werd gereden voelt dit topic als thuiskomen. Vooral voor de Mégane II heb ik een zwakke plek, jammer dat we die niet vaker zien in het straatbeeld tegenwoordig.
Thanks!!

Volgende keer zie ik je wel langskomen dan ;)
Mooi he! Het is een vreemde allergie haha alleen mijn verloofde heeft die nog niet zo.
Megane 2 blijft fantastisch, ik ga de winter vanaf volgend jaar ook lekker op bebops, die staan toch veeel beter. Maar de vorm blijft zo mooi.

Afscheid nemen bestaat niet.

54224186402_b7a20504fe_b.jpg

Maatje, vriendje, rood duiveltje. Ik zal je altijd herinneren. Je was mijn ingang naar autobezit. Een enorm betrouwbaar en fijne auto die me in heel veel uithoeken heeft gebracht. Waar ik mee naar mijn grote liefde heb gereden, 2 keer heel erg ongepland toen ze me nodig had. Het spijt me dat ik je net te ver heb gepushed...die boom was de laatste druppel.

Je onderdelen zijn goed terecht gekomen, je ziel en de vriendschappen die ontstaan zijn door jouw leven voort en doen me nog altijd goed.
Het is waar wat ze zeggen, afscheid van je eerste auto doet wel een beetje pijn. Maar ik weet dat het beter is zo. Het emotionele kader erachter is iets dat alleen ik kan hebben en elke euro die erin gaat zal afgaan van het verwezenlijken van een andere droom.

Ik ben afgelopen maand bezig met een soort helingstocht voor mezelf. Eentje daarvan is beseffen wat ik als klein kind wilde....

54225347789_d56ef5db35_b.jpg

Mijn eigen Renault Sport Clio 169 in de garage.....rijkdom!

Heren/dames, ik wil dit jaar afsluiten als een leerzaam jaar waarin ik enorm veel mooie dingen heb mogen doen. Komend jaar ga ik trouwen....dus dat wordt ook goud. Ik wens jullie allen, heeel fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Mooi Nico! Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Maar eens bijkletsen.

En ja, Afscheid nemen is pijnlijk. Je eerste auto blijft altijd speciaal maar helemaal begrijpelijk.

Lekker tijd en energie in je familie investeren. Gefeliciteerd met je komende huwelijk, dat is een prachtige stap vooruit.

Die rode Clio was een leuke auto, maar je kan niet alles bewaren. De herinnering zal blijven, en die is misschien nog wel mooier dan het bezit zelf.

Ook wel lekker om zoiets voor het eind van het jaar af te sluiten, opruimen maakt ruimte. Ook in je hoofd.

Succes met je nieuwe baan, blijf je in de automotive?

Lekker tijd en energie in je familie investeren. Gefeliciteerd met je komende huwelijk, dat is een prachtige stap vooruit.

Die rode Clio was een leuke auto, maar je kan niet alles bewaren. De herinnering zal blijven, en die is misschien nog wel mooier dan het bezit zelf.
Absoluut! Dankjewel Mechanix.

Nico, proficiat met de nieuwe baan en vooral met het aanstaande huwelijk. Geniet ervan!
Dank je wel! Gaat goed komen. :)

Ook wel lekker om zoiets voor het eind van het jaar af te sluiten, opruimen maakt ruimte. Ook in je hoofd.

Succes met je nieuwe baan, blijf je in de automotive?
Precies!

Yes ik blijf in de automotive. Ik ga vrachtwagens bouwen.

Ondanks dat het er al een tijdje aan zat te komen is 't toch even slikken als het moment daar is, hè? Het blijft ergens wel een beetje verdrietig, natuurlijk, maar zoals je zegt is er na al die jaren ook zoveel met en door zo'n auto gebeurd waar je alleen maar dankbaar voor kunt zijn.

En vooruitkijkend heb je alles goed op een rijtje voor 2025! Twee goed onderhouden sportieve wagens, een nieuwe baan, een mooi plekje voor jou en je verloofde en dan ook nog een bruiloft om het helemaal officieel te maken. Stuk voor stuk ingrediënten voor een heel goed jaar (y)

Jammer van de rode Clio, maar ook een zorg minder natuurlijk. Fijn dat je een nieuwe baan hebt! Mooie vooruitzichten voor het komende jaar!

Zo, eindelijk dit topic ook weer eens bijgelezen, en via de app bijgepraat. Altijd goed om voor jezelf te kiezen en op tijd op de rem te trappen. Succes met de nieuwe job met nieuwe energie en nieuw team Nico (y).

En eh, een Clio II RS in de garage, altijd goed!

Flink bezig geweest de afgelopen tijd! Van twee niet-rijdende auto's naar alles opgelost plus ruimte in de garage. Natuurlijk is het jammer van de rode, maar je hebt de verhalen, foto's en de mensen nog! En natuurlijk een hele goede RS 169 die alleen maar mooier en beter gaat worden.

Rijdt je toekomstige vrouw inmiddels ook Renault? Ik begreep ergens dat de Toyota niet meer voor de deur staat?

Rijdt je toekomstige vrouw inmiddels ook Renault? Ik begreep ergens dat de Toyota niet meer voor de deur staat?
Nee de Aygo staat er nog gewoon. Bijna een ton erbij sinds de aanschaf en doet het prima.

Als die wordt vervangen komt er een Rav4 voor terug op dit moment. Alhoewel ik zelf een EQB of een XC40 ook op de shortlist heb gezet. Dat is echter geen direct doel voor komend jaar haha.

Nee de Aygo staat er nog gewoon. Bijna een ton erbij sinds de aanschaf en doet het prima.

Als die wordt vervangen komt er een Rav4 voor terug op dit moment. Alhoewel ik zelf een EQB of een XC40 ook op de shortlist heb gezet. Dat is echter geen direct doel voor komend jaar haha.
Een rav4 is echt een gave auto. Eentje van de laatste generatie? Die zijn helaas wel duur en blijkbaar diefstalgevoelig.

Gefeliciteerd met je verloving en met je nieuwe baan, ik ga wel eens spieken waar dat dan moet zijn... Zweden bij de zuiderburen wellicht. Jouw dieptechnische achtergrond doet het altijd goed op het forum, dat blijft zoals ik het begrijp dus wel, leuk!
En sterkte met het verlies van de rode. Ik begrijp de keuze, maar ook het gevoel dat erbij komt.

Wat een bakbeesten. Die zijn vast een optie die te maken heeft met eventuele gezinsuitbreiding, na de ring en het feestje? ;)

Zo, veel gebeurd de laatste tijd, zowel prive als op het werk. Succes met je nieuwe uitdaging.

Jammer van de rode clio, maar je kunt niet alles in leven houden, ben benieuwd naar wat de toekomst brengt (y) in ieder geval goed om te lezen dat je doet wat goed voelt en niet blijft hangen op een plek waar je eigenlijk niet gelukkig word. En op autogebied je ook een mooi wagenpark voor de deur hebt (y)

Ah toch wel, mooi. Is mevrouw het ook wel eens met zo'n upgrade dan? Mijn vrouw wil niks groters dan haar Citigo...
Zeker. Die wil wel een RAV4.

Een rav4 is echt een gave auto. Eentje van de laatste generatie? Die zijn helaas wel duur en blijkbaar diefstalgevoelig.
Jah laatste generatie. Liefst een 2.5 hybride. Die mag het meeste trekken. Diefstal gevoelig is eigenlijk elke Toyota, hun CAN systeem is amper beveiligd dus je kunt er vrij simpel een nieuwe sleutel op inleren. Al werkt relay attack ook heel goed.

De Aygo die ze nu heeft is ook al de tweede. Haar eerste is al gestolen...

Gefeliciteerd met je verloving en met je nieuwe baan, ik ga wel eens spieken waar dat dan moet zijn... Zweden bij de zuiderburen wellicht. Jouw dieptechnische achtergrond doet het altijd goed op het forum, dat blijft zoals ik het begrijp dus wel, leuk!
En sterkte met het verlies van de rode. Ik begrijp de keuze, maar ook het gevoel dat erbij komt.

Wat een bakbeesten. Die zijn vast een optie die te maken heeft met eventuele gezinsuitbreiding, na de ring en het feestje? ;)
Dat blijft zeker dank je wel :). Ik zal je ff pb sturen ;)

Haha jaah dat zal toch wel een keer gebeuren komende jaren.

Zo, veel gebeurd de laatste tijd, zowel prive als op het werk. Succes met je nieuwe uitdaging.

Jammer van de rode clio, maar je kunt niet alles in leven houden, ben benieuwd naar wat de toekomst brengt (y) in ieder geval goed om te lezen dat je doet wat goed voelt en niet blijft hangen op een plek waar je eigenlijk niet gelukkig word. En op autogebied je ook een mooi wagenpark voor de deur hebt (y)
Dat is zeker waar! Thanks!

Ha Nico,

Wat is er een boel gebeurd man! Goed dat je je (soort van) herpakt hebt en alvast heel veel succes en plezier met je nieuwe baan! Maar dat komt denk ik vast goed.

Jammer van de rode Clio, maar dat is niet anders. (Hoewel dit natuurlijk een dooddoener is zo)

Hoewel ik niet het niet zo vaak zeg, lees ik altijd graag mee aan alle knappe werkjes die je doet! Aan de grijze Clio en aan de Megané, echt petje af hoor wat jij allemaal kunt doen!

Fijne jaarwisseling alvast Nico! Dat 2025 een mooi (auto)jaar voor je mag worden!

Het echte herpakken is inderdaad een iets langer proces. Daar waarschuwde mijn baas ook al voor. Maar daar krijg ik gelukkig de ruimte voor.

Fijne jaarwisseling @Pjotr en @iedereen!

Fijne aan dit weer is dat je sportieve hatch ook echt gewoon heel erg vies wordt.

54278891431_496f408219_b.jpg

54278012352_6e7051239d_b.jpg

Het fijne aan zo'n mooie "coating" is dan wel dat hij ook echt weer snel weer schoon kan zijn.

54278891426_06d9557644_b.jpg

54278012372_9dc287cf42_b.jpg

Waar wordt je blij van, waar krijg je energie van?

Nou van dat ding hierboven en natuurlijk deze aanblik elke ochtend.

54278891446_30d8b063df_b.jpg

Lekker droog en relatief warm wachtend op beter weer.

Terug
Bovenaan