Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je komt wel meer en meer tegen iedere keer, maar goed dat is goed voor het behoud van de auto zullen we maar zeggen.Wauw wat een klussen weer. Gaaf!
Lekker bezig zeg. En leuk dat die vrolijke praktische Kangoo er ook nog steeds is.Lijkt me ideaal.
Lekker bezig weer! Heerlijk dat je er ook van kunt genieten inmiddels ipv alleen maar sleutelen. Dan weet je waar je het voor doet.
Jah hoe leg je dat uit. Want jaaah dat is het in de basis inderdaad. Een Mcphearson, double wishbone mix. Waar een Mcphearson natuurlijk 2 draaipunten heeft waarvan er 1 aan de bovenkant veer zit en 1 op de fuseekogel. Hier draait inderdaad over een 2 tal lagers het fuseelichaam waar aandrijving, wiel, rem en alles aan gemonteerd zit. Waarbij dan de veer/demper en fusee aan het onderkant gewoon een Mcphearson constructie is.Is dat een soort "moderne" kingpin/fuseepen constructie met echte lagers ipv pennen en bussen? (ik zie ook nog een conventionele fuseekogel zitten in de draagarm, dus dit verward een beetje.)
Ik ben benieuwd naar de foto's als het geheel uit elkaar ligt!
Mooi principe, ik begrijp dat dit lekker stuurt.Fusee gereviseerd.
![]()
Allebei de exemplaren even netjes gespoten.
![]()
Moderator
Ja ik kan hem er wel bij houden maar ik kan ook leukere dingen doen met die paar 1000 euro die het kost om die weer 100% te krijgen.Het afscheid van de rode komt dus nabij...
Vwb werk: je bent nu op eigen initiatief weggegaan? Doen wat goed voelt, dat is belangrijk! Als ik het zo lees heb je de man met de hamer nog niet gekopt, maar heb je gebukt en zit je nu even stil op de grond. Beter dat, dan dat je 'm echt gekopt had. Al zicht op iets anders of rustig aan het oriënteren?
Thanks!!Veel succes met de te maken keuzes voor een evt. nieuwe baan! Maar het is inderdaad belangrijk als je het nodig hebt aan jezelf te denken en jezelf niet voorbij te lopen.
Ik vind het knap wat je zelf doet qua sleutelen en ben er ook wel jaloers op. Net als jouw wagenpark, opgegroeid in een gezin waar alleen maar Renault werd gereden voelt dit topic als thuiskomen. Vooral voor de Mégane II heb ik een zwakke plek, jammer dat we die niet vaker zien in het straatbeeld tegenwoordig.
Yes, mijn nieuwe baan zit op de route naar het VK.Mooi Nico! Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Maar eens bijkletsen.
En ja, Afscheid nemen is pijnlijk. Je eerste auto blijft altijd speciaal maar helemaal begrijpelijk.
De herinnering zal blijven, en die is misschien nog wel mooier dan het bezit zelf.
Absoluut! Dankjewel Mechanix.Lekker tijd en energie in je familie investeren. Gefeliciteerd met je komende huwelijk, dat is een prachtige stap vooruit.
Die rode Clio was een leuke auto, maar je kan niet alles bewaren. De herinnering zal blijven, en die is misschien nog wel mooier dan het bezit zelf.
Dank je wel! Gaat goed komen.Nico, proficiat met de nieuwe baan en vooral met het aanstaande huwelijk. Geniet ervan!
Precies!Ook wel lekker om zoiets voor het eind van het jaar af te sluiten, opruimen maakt ruimte. Ook in je hoofd.
Succes met je nieuwe baan, blijf je in de automotive?
Yes ik blijf in de automotive. Ik ga vrachtwagens bouwen.
Thanks JW!!! Nee geen van beide.Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! .....
Interessant! DAF…?, Scania…?
Nee de Aygo staat er nog gewoon. Bijna een ton erbij sinds de aanschaf en doet het prima.Rijdt je toekomstige vrouw inmiddels ook Renault? Ik begreep ergens dat de Toyota niet meer voor de deur staat?
Een rav4 is echt een gave auto. Eentje van de laatste generatie? Die zijn helaas wel duur en blijkbaar diefstalgevoelig.Nee de Aygo staat er nog gewoon. Bijna een ton erbij sinds de aanschaf en doet het prima.
Als die wordt vervangen komt er een Rav4 voor terug op dit moment. Alhoewel ik zelf een EQB of een XC40 ook op de shortlist heb gezet. Dat is echter geen direct doel voor komend jaar haha.
Wat een bakbeesten. Die zijn vast een optie die te maken heeft met eventuele gezinsuitbreiding, na de ring en het feestje?Als die wordt vervangen komt er een Rav4 voor terug op dit moment. Alhoewel ik zelf een EQB of een XC40 ook op de shortlist heb gezet. Dat is echter geen direct doel voor komend jaar haha.
Zeker. Die wil wel een RAV4.Ah toch wel, mooi. Is mevrouw het ook wel eens met zo'n upgrade dan? Mijn vrouw wil niks groters dan haar Citigo...
Jah laatste generatie. Liefst een 2.5 hybride. Die mag het meeste trekken. Diefstal gevoelig is eigenlijk elke Toyota, hun CAN systeem is amper beveiligd dus je kunt er vrij simpel een nieuwe sleutel op inleren. Al werkt relay attack ook heel goed.Een rav4 is echt een gave auto. Eentje van de laatste generatie? Die zijn helaas wel duur en blijkbaar diefstalgevoelig.
Dat blijft zeker dank je welGefeliciteerd met je verloving en met je nieuwe baan, ik ga wel eens spieken waar dat dan moet zijn... Zweden bij de zuiderburen wellicht. Jouw dieptechnische achtergrond doet het altijd goed op het forum, dat blijft zoals ik het begrijp dus wel, leuk!
En sterkte met het verlies van de rode. Ik begrijp de keuze, maar ook het gevoel dat erbij komt.
Wat een bakbeesten. Die zijn vast een optie die te maken heeft met eventuele gezinsuitbreiding, na de ring en het feestje?![]()
Dat is zeker waar! Thanks!Zo, veel gebeurd de laatste tijd, zowel prive als op het werk. Succes met je nieuwe uitdaging.
Jammer van de rode clio, maar je kunt niet alles in leven houden, ben benieuwd naar wat de toekomst brengtin ieder geval goed om te lezen dat je doet wat goed voelt en niet blijft hangen op een plek waar je eigenlijk niet gelukkig word. En op autogebied je ook een mooi wagenpark voor de deur hebt
![]()