Dan is het heel fijn dat jij daar van geniet, maar ik denk dat iemand die de auto nieuw koopt meer geniet dan iemand die centen telt voor een derdehands.
Ik heb zelf al nieuwe auto's gekocht, en ook oude barrels.
En weet je wat het gekste van al is? De auto waar ik het meest van genoten heb is een oude Laguna Station die ik voor 1000€ van iemand van vreemde origine gekocht heb (niet racistisch bedoeld, was een sympathieke mens, maar ik praat hier even in stereotypes).
Had dringend een auto nodig die minimum 1500kg kon slepen en een grote koffer had en een half jaartje mee kon - deze kon ik bij manier van spreken betalen van het geld dat ik in mijn broekzakken kon vinden.
Uiteindelijk 4-5 jaar gebruikt, eigenlijk zelfs als daily omdat ik er zo tevreden van was, nieuw condensortje erop gestoken en het ding had zelfs perfect werkende airco.
Reed toen een 30.000km per jaar en buiten gewoon onderhoud geen kosten gaan gehad, van 240.000km naar 370.000km mee gereden.
Goede herinneringen zijn dat ik er 2x mee met vrienden op roadtrip door Oost-Europa ben geweest, op festivals gewoon op een matras in de koffer heb geslapen en het ding heb liggen afbeulen door aanhangers op onverharde wegen te slepen zonder schrik te hebben voor een krasje of een blutsje.
Gewoon een goede stoel, veel ruimte, prima wegligging, manuele airco (zelfs op de achterbank toen) en had er een radio met USB aansluiting in gemonteerd voor wat eigen muziek te kunnen spelen. Navigatie? Gewoon een TomTom tegen het raam. De dieselmotor van 100pk maakte dit een vlotte auto - ook al moet je tegenwoordig gaan geloven dat 300pk heb absolute minimum is in het C-segment.
Ik geef toe, Carplay of Android auto is handig, en in onze Captur gebruik ik steeds de Google navigatie die Renault zelf voorziet omdat het gewoon goed werkt.
In mijn Mégane heb ik een ingebouwde TomTom die ik al vaak vervloekt heb omdat het ding geen updates meer heeft en traag werkt. Maar ik gebruik het omdat een telefoonhoudertje boven een ingebouwd scherm ook maar idioot is.
Bluetooth? Handig ja, kan je je telefoontjes doen tijdens het rijden, scheelt weer wat tijd... Maar wat mis ik tegenwoordig de rust van voor dat ik draadloze telefoon in mijn auto had! Gewoon radio of muziek vanop de CD/USB en rijden maar! Iets wat ik altijd zo leuk vond en ik betrap mezelf erop dat ik tegenwoordig altijd maar aan het telefoneren ben in de auto - en dat terwijl ik als millenial een hekel heb aan telefoneren.
Spraakherkenning? Situatie van een paar dagen terug:
- Hey Google!
G: Wat kan ik voor je doen
- Bel naar Ford garage X
G: Ok ik bel naar Ford garage X te Y
... Niets gebeurd...
- Hey Google!
-Bel naar Ford garage X
G: Ok ik bel naar Ford garage X te Y
... Niets gebeurd...
- Hey Google!
- Zoek het telefoonnummer van Ford garage X op
G: Ford garage X op de Z-straat 17 te Y heeft als telefoonnummer 0123456789
- Bel dit nummer
En toen belde het systeem eindelijk de garage op. Efficiënter dan aan de kant gaan staan om het nummer op te zoeken, maar verder gewoon ronduit troep.