Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

XBXG zei:
Mooie toevoegingen, Eelco!
Maar ik heb zo mijn twijfels bij de 67-AK-33. Dat lijkt niet meer dezelfde auto te zijn.

Ik denk dat er uiterlijk wel het een en ander aan is verbouwd, maar volgens het kenteken heeft hij nog steeds vier cilinders. Het is dus geen 15 Six.

XBXG zei:
Maar ik heb zo mijn twijfels bij de 67-AK-33. Dat lijkt niet meer dezelfde auto te zijn.
Dat heb ik bij de eerste, omschrijving fito 1 Zatava, foto 2 is overduidelijk een Abarth 500

929V6 zei:
XBXG zei:

Ik denk dat er uiterlijk wel het een en ander aan is verbouwd, maar volgens het kenteken heeft hij nog steeds vier cilinders. Het is dus geen 15 Six.
Bij een auto die geen keuring ondergaat zal een fout aantal cilinders niet snel opvallen. Al het plaatwerk in de neus is Six-specifiek. Hij zou dus flink wat loze ruimte achter de grille moeten hebben. En om de radiateur van een 11 aan een 15 carrosserie te laten passen zal je op zijn minst wat beugels moeten beunen.

Ik zou zelf gokken dat een papierloze Six naar Nederland is gekomen en dat men nog een 11-nummer 'op voorraad' had. Maar misschien vindt deze 11-bezitter de neus van een Six daadwerkelijk veel mooier, maar had hij geen zin in het nog hogere verbruik of iets dergelijks.

Frits 2368451 zei:
XBXG zei:
Dat heb ik bij de eerste, omschrijving fito 1 Zatava, foto 2 is overduidelijk een Abarth 500

Nee, foto 2 is nog steeds duidelijk een 600 en zeker geen 500. Het is een zogenaamde Abarthski, een tot Abarth-replica omgebouwde Zastava. Daar zijn er meer van.

MWH zei:
929V6 zei:
XBXG zei:

Bij een auto die geen keuring ondergaat zal een fout aantal cilinders niet snel opvallen. Al het plaatwerk in de neus is Six-specifiek. Hij zou dus flink wat loze ruimte achter de grille moeten hebben. En om de radiateur van een 11 aan een 15 carrosserie te laten passen zal je op zijn minst wat beugels moeten beunen.

Ik zou zelf gokken dat een papierloze Six naar Nederland is gekomen en dat men nog een 11-nummer 'op voorraad' had. Maar misschien vindt deze 11-bezitter de neus van een Six daadwerkelijk veel mooier, maar had hij geen zin in het nog hogere verbruik of iets dergelijks.

Ik vermoed het laatste, want anders zou het aantal cilinders op het kenteken toch aangepast moeten zijn. Wellicht zijn er insiders die er meer van weten.

929V6 zei:
Frits 2368451 zei:
XBXG zei:

Nee, foto 2 is nog steeds duidelijk een 600 en zeker geen 500. Het is een zogenaamde Abarthski, een tot Abarth-replica omgebouwde Zastava. Daar zijn er meer van.

Weer wat geleerd, dank je voor de uitleg.

1985 © Bert Visser
11732033126_88f3af15e7_b.jpg

2021:
nsu-prinz-tt-1200-great-condition-original-tt.jpg

https://www.autowereld.nl/nsu/prinz/tt-1200-great-condition-original-tt-36036938/details.html

(snel die spiegels eraf...)

Deze auto had mijn vader gekocht op de Haarlemse automarkt in 1962 voor 800 gulden.

We woonden in Santpoort en deze foto moet zijn genomen aan de boulevard van Zandvoort.

Daar maakten mijn vader en moeder graag ritjes naartoe.

In de jaren '60 gingen we regelmatig naar de Attersee in Oostenrijk: 3 dagen heen en 4 dagen terug (met uitgelopen lagers)...

Victor 7768203 zei:
Deze auto had mijn vader gekocht op de Haarlemse automarkt in 1962 voor 800 gulden.

We woonden in Santpoort en deze foto moet zijn genomen aan de boulevard van Zandvoort.

In de jaren '60 gingen we regelmatig naar de Attersee in Oostenrijk: 3 dagen heen en 4 dagen terug (met uitgelopen lagers)...

Precies deze met dit kenteken?

Victor 7768203 zei:

Die bossen en dat hek doen me dan eerder vermoeden dat het langs de weg is bij Kraantje Lek, de klimduin bij Overveen.

Dat was forumlid Ukkie (what's in a name). Die heb ik al in geen tijden meer actief gezien.

Zijn account is ook niet meer actief, zie ik hier.

1968:

$_86.JPG

2013:

9690159687_cdf3389125_o.jpg

https://www.flickr.com/photos/29242180@N05/9690159687/in/photolist-fLhyur-fLhASK-oQqVQg-pMk5Pf-p7Yy5x-EDXt6Y-EYmunn-EDXsL9-F7xucX/

In september zag ik deze Innocenti Mini Cooper.

Haarlem, 2021:

Amsterdam, 1975:

Via Michiel V.

Haarlem, 2021:

Heemstede, 1997:

©Fotocollectie de Boer.

Overveen, 2019:

IJmuiden, 1998:

©Fotocollectie de Boer.

©Fotocollectie de Boer.

Haarlem, 2015:

Zandvoort, 1996:

©Fotocollectie de Boer.

Zandvoort, 2013:

IJmuiden, 1996:

©Fotocollectie de Boer.

Klassiekerrijder zei:
De tweede foto van de Herald is niet goed gegaan...

Ik kan de foto wel zien? :confused:

Nog enkele vondsten.

Heemstede, 1997:

Voor deze foto moet er even ingezoomd worden:

©Fotocollectie de Boer.

Fotocollectie de Boer.

Vanuit dezelfde hoek, Utrecht 2011.

©Willem Alink.

Haarlem, juli 1982.

©Fotocollectie de Boer.

©Fotocollectie de Boer.

Jaartal onbekend:

©Bugattiregister.com. Via Wouter Duijndam.

©Fotocollectie de Boer.

Jaartal onbekend:

©Harry Schols. Via Wouter Duijndam.

1984:

©Fotocollectie de Boer.

1998:

©Remo Varkevisser

1984:

©Fotocollectie de Boer.

©Remo Varkevisser.

©Evert.

Leuke toevoegingen! Ik denk wel dat de kleurenfoto van de Spyker (UG-90-06) een paar jaar ouder is dan de zwart-witfoto erboven.

Heb niet kunnen vinden of dat bedrijf nog bestaat, maar hoe leuk zou het zijn om nog een keer een foto te maken van die MG bij dat pand… :eek:

Jay DoubleYou zei:
Heb niet kunnen vinden of dat bedrijf nog bestaat, maar hoe leuk zou het zijn om nog een keer een foto te maken van die MG bij dat pand… :eek:

De Mgb is in 2016 geëxporteerd. Helaas!

Inderdaad, had iets te maken met gewist oppervlak. Lange wisserbladen lukt niet op een lage ruit. De Jaguar E-type kreeg dezelfde opstelling.
Valt me trouwens op dat veel latere MG Bs voor de Nederlandse markt US-spec waren, met side markers. Ik vraag me af of ze uiteindelijk alleen maar RHD Europese auto's maakten en om geld te besparen alle LHD in dezelfde uitvoering produceerden, met voor de Amerikaanse markt alleen sealed beam-lampen.

Vraag is hoe is het nu met de barraccuda.
Volgens Finnik is hij in november 2016 geëxporteerd….

Datum onbekend maar waarschijnlijk met de huidige eigenaar aangezien deze nog steeds bij zijn eerste eigenaar is!

©Fotocollectie de Boer.

Velserbroek, 2018:

Zandvoort, 1986:

©Fotocollectie de Boer.

Zandvoort 2019:

Wat betreft deze 'vondst' ben ik er niet zeker van dat het dezelfde is maar de kans dat het niet zo is lijkt mij erg klein?

Zandvoort, 1986:

©Fotocollectie de Boer.

Overveen, 2016:

IJmuiden, 1998:

©Fotocollectie de Boer.

Zandvoort, 2016:

De laatste;

Haarlem, jaren '70 (?):

Vianen, 2017:

©Evert.

Die Spider is geweldig!

Als het dienstnummer op de website van de eigenaar (linkje!) klopt is dit driemaal dezelfde bus.

i539952.jpg

Televisie ("12 steden, 13 ongelukken" van de VARA), 1990. Linkje!

normal_Brunna_Reizen_VB-65-KJ_Brunssum_Stalling_%28ex_Arriva_4075%29.JPG

Brunssum, 29-10-2006. Linkje!
[size=x-small]Edit: deze krijg ik bij mij niet zichtbaar. Via het linkje zie je hem wel.[/size]

1988 DAF MB230
Eindhoven/Acht, 23-01-2022.

Grappig, ik was benieuwd waar die dealer zat, omdat veel foto's van collectie De Boer in Haarlem en omstreken zijn gemaakt. Blijkt het in Heemstede te zijn, aan de winkelstraat. Er staat nu nieuwbouw met een wellness center (heb ik nog wel eens gefloat)

raadhuisstraat-15-23-gratama.jpg

De situatie rond 2007, de 205 1.9 GTI is helaas niet meer onder ons, evenals de CX... :(

Op facebook kwam deze foto voorbij. En dan gaan bij de E30-passionado's de bellen af.
51849289437_c51d7ed39e_c.jpg

Dit is namelijk een plaatje van deze E30 in zijn vorige leven.
51850592144_795a839f2d_w.jpg

Overigens bestaat de wagen (helaas) niet meer. Er schijnt nog één AVD-E30 over te zijn.

Tevens op facebook, foto van een Kadett C-meeting in 1990:
51803835009_8a81a8c552_c.jpg

En vandaag de dag:
51803593518_d6ecd5e1bc_c.jpg

51803477971_eca25dded1_c.jpg

Gr Jeroen

Dat is wel een heel treurig geval, die Kadett. Die tuning is wel zo ultiem jaren tachtig dat het ding eigenlijk zo gerestaureerd zou moeten worden, maar dat lijkt me welhaast onmogelijk.

Pietzoveel zei:
Die hebben bijzondere motoren; 2 zuigers per cilinder!

Dat zijn de tweetaktdiesels van Commer uit de jaren 50 en 60 maar die zijn volgens mij niet in de bestelwagens van het merk geleverd.

waarom is dat zonde? zo te zien zijn ze best trots op hun wagen en ziet ie er beter uit dan wanneer zoveelste wegwerp straatauto was geweest. Een auto uit 1995 is normaal al aardig in het oprij stadium beland dus deze heeft geluk gehad

Terug
Bovenaan