Omgekat

Maar hoe zit het met dit? Overduidelijk een nieuwere carrosserie, en een 3.8 diesel was in 1980 naar mijn weten ook niet leverbaar (toch?). Echter, het blok staat wel netjes op kenteken.

$_85.JPG

$_85.JPG

Wel een heerlijk interieur!

Maar niet uit 1980...

Ik zou een bod van 2.600 euro trouwens zeker niet afslaan als ik de eigenaar was!

Dit lijkt mij er ook 1 uit de categorie omgekat al dacht ik eerst dat 1987 een typefout was. https://link.marktplaats.nl/m916106390
De RZ-LN-37 is duidelijk een 205 Generation uit 1997 maar volgens de RDW is de 1e tenaamstelling 1987 :confused:
Bij de jaarlijkse APK zit men blijkbaar te slapen.

Misschien is die 205 een keer omgekeurd in 1997 gezien de ´basis tgk´ melding bij bijzonderheden van het kenteken.
Op ex- CD, CDJ, GN, enz. auto´s zie je ook weleens een nieuwer kenteken.

Ik denk dat het zijknipperlicht hem verraadt, dat zat er in 1987 nog niet op. Dashboard is een twijfelgeval, in augustus '87 werd volgens mij het oude dashboard nog gemonteerd, maar had de Génération geen toerenteller?

Mijn ex-Génération uit 1998 had precies zo'n klok als de 205 in Leeuwtje zijn post:)

Rob0032 zei:

Maar niet uit 1980...

Ik zou een bod van 2.600 euro trouwens zeker niet afslaan als ik de eigenaar was!
Dat is dan niet zo slim. Er is inmiddels al €4.000,- geboden. ;)

Een omgekeurde auto.
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/mitsubishi-pajero-3-0-v6-150186072.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

rzasa zei:
Een omgekeurde auto.
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/mitsubishi-pajero-3-0-v6-150186072.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1997&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Misschien omgekeurd LPG => benzine?

Hmm nee, bij nadere beschouwing zal het wel diesel => benzine zijn. De V6 heeft immers geen "TURBO".

Lijkt mij overigens legaal.

Dakloos zei:
Rob0032 zei:

Maar niet uit 1980...

Dat is dan niet zo slim. Er is inmiddels al €4.000,- geboden. ;)

Bieden is niet hetzelfde als kopen. Ding staat namelijk nog steeds te koop, inclusief dat bod van 4.000 euro. Wedden dat de verkoper de prijs zelf aan het opdrijven is...

Rob0032 zei:

Maar niet uit 1980...

Maar goed dat ie dat niet gedaan heeft :) er is nu 4200 geboden. Kan inderdaad dat ie zelf aan op opbieden is...

Ik vraag me af waarom je zo'n auto wegdoet als je er net 8000 euro in gestoken hebt. Is er dan nog meer loos??

Bij mij staat 'ie anders op 4.100 euro.... Misschien dat dit wél echt is, maar van die 4.000 geloof ik niets. Bod staat er ruim twee weken en is van iemand die al meerdere keren geboden heeft. Als diegene echt zo enthousiast was dan stond 'ie allang voor diens deur.

929V6 zei:
rzasa zei:
Een omgekeurde auto.

Hmm nee, bij nadere beschouwing zal het wel diesel => benzine zijn. De V6 heeft immers geen "TURBO".

Omgekeurd van grijskenteken naar een personenwagenkenteken.
Een deel van de achterruiten is nog geblindeerd en er zit een achterbank in die niet past bij de rest van het interieur.
Voor een benzineversie is de HSB een stuk lager als voor een diesel en is in de overgangsregeling nog voordeliger. (mag alleen niet het hele jaar de weg op, klein detail)
Gewoon voor de "fun" erbij in de zomermaanden is zoiets best leuk.

Turbo-stickers plakken was in de jaren 80 heel erg in, haast alles was toen turbo, turbo-snelbruiner, turbo-stofzuiger, enz.

Ouwediesel zei:
929V6 zei:
rzasa zei:
Een omgekeurde auto.

Een deel van de achterruiten is nog geblindeerd en er zit een achterbank in die niet past bij de rest van het interieur.
Voor een benzineversie is de HSB een stuk lager als voor een diesel en is in de overgangsregeling nog voordeliger. (mag alleen niet het hele jaar de weg op, klein detail)

Turbo-stickers plakken was in de jaren 80 heel erg in, haast alles was toen turbo, turbo-snelbruiner, turbo-stofzuiger, enz.
Die achternummerplaat is overigens niet legaal zo.

Ouwediesel zei:
929V6 zei:
rzasa zei:
Een omgekeurde auto.

Het lijken mij originele Turbo-stickers van de Turbodiesel-uitvoering. Trouwens, de omkering van grijs naar geel heeft volgens mij geen invloed op de oldtimerregeling zoals aangegeven in de advertentie.

Dan zal de slag van grijs-diesel naar geel-benzine wel in één keer gedaan zijn, vanuit belastingoogpunt lijkt me dat een logische stap en bij weinig km's voor een particulier financieel nog wel aantrekkelijk.

En het lijken mij idd ook originele stickers.

Omgekeurd betekent in ieder geval dat er een keuring heeft plaatsgevonden, dat is heel wat anders dan omkatten. Het zal hier dan dan inderdaad wel gaan om het wijzigen van de brandstofsoort.

Rob0032 zei:
Bij mij staat 'ie anders op 4.100 euro.... Misschien dat dit wél echt is, maar van die 4.000 geloof ik niets. Bod staat er ruim twee weken en is van iemand die al meerdere keren geboden heeft. Als diegene echt zo enthousiast was dan stond 'ie allang voor diens deur.
Misschien denkt de verkoper er nog wel meer voor te kunnen krijgen? In ieder geval lijkt het me duidelijk dat €2.600,- voor de verkoper een slechte deal was geweest...

Haha, ja ik denk ook wel dat 'ie meer zou willen. Maar een omgekatte Range Rover met dieselmotor en 4 ton op de klok ligt volgens mij niet heel erg goed in de markt. Maar we zullen zien! :D

Ik dacht ook dat het op de manier die rzasa noemde moest.
Ik vind de manier zoals op de voorbeeld auto en op de rdw site eigenlijk mooier.
Ziet er zelfs een beetje historisch verantwoord uit.

Dit is dan wel weer fout. Die plaat is zeker gemaakt door iemand die net een hele reeks kentekenplaten met grijs kenteken uit sidecode 8 had gemaakt. o_O

D. Elzinga zei:
Maar hoe zit het met dit? Overduidelijk een nieuwere carrosserie, en een 3.8 diesel was in 1980 naar mijn weten ook niet leverbaar (toch?). Echter, het blok staat wel netjes op kenteken.

$_85.JPG

$_85.JPG
Beetje laat want hij staat niet meer op marktplaats. Maar deze is omgekat. 5 deurs, diesel die er niet in hoort en een soft dash. Onmogelijk.

Overigens nog even een aanvulling met betrekking tot de verlengde wielbasis. Er is wel een manier. Dat is zichtbaar op het kenteken want aangepaste wielbasis. Daarvoor moet je wel tweemaal naar de rdw. Een keer om lootjes op het chassis te laten zetten. Vervolgens kan je hem verlengen en moet je weer naar de rdw en wordt de wielbasis aangepast en worden de lootjes verwijderd. Dan zet je er een koets van een LSE op en de originele motor en dan is het legaal en voldoe je aan de 1/3 2/3e regel. Want alleen de koets is nieuwer. Vervang je echter ook nog eens de motor dan voldoe je daar niet meer aan en dan krijgt de auto het bouwjaar van het nieuwste onderdeel.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m918172508-porsche-912-1966-turbo-look-met-watergekoelde-vw-motor-uniek.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

?

Er klopt in elk geval niets van. Een '66 is een SWB, de achterschermen zijn van een LWB want er was nooit een turbo(look) SWB, het achterwiel staat dus verkeerd in de wielkast. Ik zou dit hok nog niet met een vlaggemast aanraken, bijeengeraapt zooitje.

Jammer dat ze er geen 1.9 tdi in hebben gehangen.

michel1975 zei:
Was ook een reactie nav van een vraag van dakloos. Had niets met de advertentie te maken, dat is idd geen LSE.
Een vraag van mij? Ik probeerde deze constructie op de vorige pagina al uit te leggen waar jij nog beweerde dat het onmogelijk is. Maar fijn dat jij er nu ook achter bent. ;)

D. Elzinga zei:
Een watergekoelde 1.6 met 90 pk, dat houdt dus in dat er een blok uit een Golf IV in zit oid?o_O

Die kunnen wel goed op gas, LPG-tankje erin en goedkoop belastingvrij rijden. :T

Foto-UPIMZQDS-D.jpg

Ik had vernomen dat deze ook geen zuiver koffie is,hoe en waarom weet ik niet.
Ik ben benieuwd.

Dakloos zei:
Jammer dat ze er geen 1.9 tdi in hebben gehangen.

michel1975 zei:
Was ook een reactie nav van een vraag van dakloos. Had niets met de advertentie te maken, dat is idd geen LSE.
Een vraag van mij? Ik probeerde deze constructie op de vorige pagina al uit te leggen waar jij nog beweerde dat het onmogelijk is. Maar fijn dat jij er nu ook achter bent. ;)
Dat heb ik niet gezegd. Lees maar terug. De advertentie kon niet want op het kenteken stond de normale wielbasis. Je legt overigens niets uit vandaar dat ik het gedaan heb. Oké was geen vraag maar sloeg op jouw opmerking. Zo beter?

Ik leg niets uit zeg je? Dit schreef ik al op 09-03-2015:

Dakloos zei:
Geen idee hoe dat exemplaar op kenteken staat, de advertentie is niet meer beschikbaar. Maar ik weet wel dat het legaal mogelijk is een vroeg exemplaar te verlengen. De RDW moet dan vooraf de voor- en achterkant verzegelen en na de verlenging keuren. Het chassis wordt dan nog als origineel gezien, dus met enkel de verlengde carrosserie van een LSE zou je gewoon het bouwjaar van het chassis behouden.

In dit specifieke geval is ook de motor nieuwer en zou er dan inderdaad een nieuwer bouwjaar bijhoren.

Lijkt mij toch verdacht veel op jouw uitleg. ;)

Stukje miscommunicatie, ik dacht dat je 'wielbasis is onmogelijk' in het algemeen bedoelde maar je had het dus over dit specifieke exemplaar. (y)

Dakloos zei:
Ik leg niets uit zeg je? Dit schreef ik al op 09-03-2015:

Dakloos zei:
Geen idee hoe dat exemplaar op kenteken staat, de advertentie is niet meer beschikbaar. Maar ik weet wel dat het legaal mogelijk is een vroeg exemplaar te verlengen. De RDW moet dan vooraf de voor- en achterkant verzegelen en na de verlenging keuren. Het chassis wordt dan nog als origineel gezien, dus met enkel de verlengde carrosserie van een LSE zou je gewoon het bouwjaar van het chassis behouden.

In dit specifieke geval is ook de motor nieuwer en zou er dan inderdaad een nieuwer bouwjaar bijhoren.

Lijkt mij toch verdacht veel op jouw uitleg. ;)

Stukje miscommunicatie, ik dacht dat je 'wielbasis is onmogelijk' in het algemeen bedoelde maar je had het dus over dit specifieke exemplaar. (y)
Die reactie heb ik idd over het hoofd gezien. Idd miscommunicatie(y)

Ik heb een sterk vermoeden dat deze Monza is omgekat: https://link.marktplaats.nl/m925156173
Zo was ie namelijk ooit:
197901-PV-PG-1.jpg

en
197901-PV-PG-2.jpg

Jaren later werd deze te koop aangeboden en zag ie er zo uit:
197901-PV-PG3_zps5708419f.jpg

en
197901-PV-PG4_zpse93dd7c9.jpg

En nu zou ie er opeens zo uit zien?? :T
$_85.JPG

en
$_85.JPG

In mijn register staat ie ook nog als blauw op kenteken, nu is er grijs van gemaakt..

De al wat oudere lak op de grijze monza en de striping van toen maakt dat de grijze monza gewoon een monza is van de jaren tachtig, er is inderdaad een ander kenteken op geschroeft.(n)
Duidelijk.
Ik zou wel eens met de eigenaar/aanbieder willen praten, of met de huidige gedupeerde eigenaar.

Ik zie zelfs kenmerken van een M3. Dat kan natuurlijk ook niet!

Optimistische prijs trouwens, zelfs voor zo'n wrak. Slopen en weg ermee!

Ik zie zelfs kenmerken van een M3. Dat kan natuurlijk ook niet!

:)

Bij nadere beschouwing heeft deze trouwens nog wel de 'smalle' bumpers. Er zit echter wel onder meer een nieuw achterpaneel in, en dat lijkt mij vrij lastig te vervangen.

Hoe dan ook: een bijeengeraapt hok...

Ook de voorste portieren komen van een gefacelift exemplaar. Het is een verschrikkelijk ding en ik ben zowat blij (ja haters, kom er maar in om mij aan de schandpaal te nagelen!) dat dit soort types de volle mep aan MRB moeten betalen.

Terug
Bovenaan