Volgens mij is de sedanversie van de huidige Ford Focus ook niet leverbaar in Nederland:
De Opel Ascona C heette in Brazilië Chevrolet Monza, en was daar ook als 3 deurs hatchback leverbaar. Naar mijn mening zonde dat we deze in Europa nooit hebben gezien:
De derde generatie van de Toyota Corona (RT40) was in Nederland leverbaar als sedan en stationwagon. In Australië bestond er ook een 5 deurs Liftback versie van, de fraaie RT56:
De tweedeurs versie van de Chrysler Avenger is voor zover ik weet nooit in Nederland geleverd. Of dit ook voor de pre-facelift Hillman/Sunbeam Avenger geldt durf ik niet te zeggen:
De Nissan Bluebird van de T12 generatie was in Noorwegen (misschien ook elders?) naast de 5 deurs ook als 3 deurs hatchback leverbaar:
De Datsun 140J/160J Violet (generatie A10) was in Nederland uitsluitend leverbaar als sedan of coupé(?), maar in andere landen bestond er ook een station wagon:
en een 5 deurs liftback:
De Datsun 1800 (Nissan Laurel C30) kwam in Nederland alleen als sedan, de coupé ging aan onze neus voorbij:
Datzelfde gold voor de Nissan Skyline C10, welke in Nederland Nissan 2000 GT of 2400 GT heette:
De Ford Taunus Coupé verdween in Nederland (en Europa) met de wissel van TC1 naar TC2. In Argentinië hebben ze de TC2 nooit gekend, maar de TC3 wel. Daar was in dat land ook een coupé van:
Van de Fiat Uno bestond in Zuid Amerika een sedanversie, de Fiat Duna, die er ook als Duna Weekend stationwagon was. Van die stationwagon werd weer een bestelversie gemaakt, de Fiat Penny, die ook in Nederland is geleverd. De Duna sedan en Duna Weekend hebben we hier echter nooit gehad:
De Fiat Palio werd in Nederland alleen als Weekend geleverd. In andere landen was ie er ook als hatchback en als sedan (al heette die Siena):
De Fiat 128 was in Argentinië leverbaar als 5 deurs stationwagon (de Fiat 128 Familiar):
De Nissan Cherry van de N12 generatie heette in onder andere Japan en Australië Pulsar. Daar was ie er niet alleen als hatchback, maar ook als sedan:
De lijst is vast nog veel langer, maar dit is wat mij voor nu even te binnen schoot