Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wouter82 zei:Gaaf hoor. Maar zeker bij zo'n Zephyr zou je zeggen, geef alle modellen gewoon de grote grille. Wel zo goedkoop. Maar ja, het is natuurlijk ook het herkenbaar maken van de grote motor.
929V6 zei:Ford Zephyr 4:
251 CEL by Nivek.Old.Gold, on Flickr
Ford Zephyr 6:
1965 Ford Zephyr 6 by Peter Olthof, on Flickr
Bij de eerste en tweede generatie van deze modellen was de grille ook verschillend voor de vier- en zescilinders, maar was bij die laatste de neus achter de voorwielen ook wat langer. Dus dat telt niet mee denk ik.
Bij de Ford Zephyr 4 en Zephyr 6 lijken me de verschillen niet zozeer ingegeven door technische noodzaak (er zijn natuurlijk wel verschillen), maar meer door de marketingafdeling die de Zephyr 6 op een hoger plan wilde tillen.

Auto encyclopedie zei:Ik weet niet welke Cadilac nog meer uit een Saab fabriek is gerold...
Ik denk dat 'Auto encyclopedie' in de war is met de Saab 9-4X en Cadillac SRX die parallel ontwikkeld zijn en voor de korte tijd dat de 9-4X gemaakt werd uit dezelfde fabriek in Mexico kwamen.MCW 84 zei:Pfff blijf er niet zo over door miepen. Het is allang aan je uitgelegd waarom die niet meedoen.

Klopt, zoals boven al door 929v6 aangegeven.Hejsan zei:Vraag 36: Soms heeft een bepaalde motorisatie behoefte aan wat meer koellucht, of zijn er andere onderdelen die koeling behoeven.
En ik verbaas me dat tot nu toe geen enkele Subaru is genoemd. Een beetje dikke turbo heeft toch zo'n brievenbus in de motorkap?
EVV zei:Een aan koeling gerelateerd weetje: Bij een Volvo 480 Turbo is er een extra ventilator gemonteerd die de injecteurs koelt als de motor afgezet wordt, om te voorkomen dat de benzine gaat koken door de hete lucht van de turbo die door het motor lay-out direct onder de injectors zit. Van buiten niets van te zien, maar wel hoorbaar.

Moderator
Hejsan zei:De Ford Sierra 1.8 Turbodiesel had dezelfde neus als een benzinemodel.
929V6 zei:@Hejsan,
Bij de Kadett GSi ging het om de openingen in de bovenkant van de motorkap, niet om de grille.
Guus Leferink zei:Volkswagen T3.
De luchtgekoelde 1,6 en 2,0 boxers hebben geen grille boven de bumper
![]()
De diesels en de waterboxers, watergekoeld dus, hebben wel deze grille
![]()

Wouter82 zei:Hejsan zei:De Ford Sierra 1.8 Turbodiesel had dezelfde neus als een benzinemodel.
Bron? Want feit is dat er twee neuzen zijn en ik weet vrij zeker dat dat samenhangt met de turbodiesel.