Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

25261417176417.jpg

Gisteren de Opel dealer gebeld en gevraagd oren en ogen open te houden voor me. Vandaag belden ze al terug. Helaas met opties die ik zelf ook al wist. Ze willen wel de rode naar hun vestiging halen zodat ik er een blokje mee om kan. Hebben ook met Opel Nederland gebeld, die verwachten dat er ongeveer een 10 stuks per jaar te koop komen. Speld in een hooiberg dus :)

Total Loss zei:
Gisteren de Opel dealer gebeld en gevraagd oren en ogen open te houden voor me. Vandaag belden ze al terug. Helaas met opties die ik zelf ook al wist. Ze willen wel de rode naar hun vestiging halen zodat ik er een blokje mee om kan. Hebben ook met Opel Nederland gebeld, die verwachten dat er ongeveer een 10 stuks per jaar te koop komen. Speld in een hooiberg dus :)

10 spelden in een hooiberg...
Kans dat er minstens eentje tussen zit naar jouw smaak & budget lijkt me eerder groot ;)

Tsjah, een autobedrijf laten zoeken......volgens mij zien die bijna net zoveel als jij. En voor hun is het moeilijk om echt goed voor jou te zoeken, jij weet immers de criteria, voor hun zal het een heel deel gokken en voorstellen zijn.
Auto's kopen is er met internet wel zo veel makkelijker op geworden.

Het is voor jou jammer dat Frans zijn OPC nog niet zat is. Dat is echt zo'n mooi exemplaar en Frans een beetje kennende zou ik een auto blind van hem durven kopen.

@Ruud Gaat er ook om dat als er wat bij ze ingeruild dreigt te worden ze eigenlijk al weten dat ze hem kwijt kunnen. En hij hoeft niet te koop komen te staan op die manier. Ach het kan geen kwaad in ieder geval. En denk dat de OPC van Frans toch nog wel boven budget zit, nog erg jong en wel heel weinig kilometers.

Grappig, ex-buren van me en ouders van een kameraad hebben een tijd terug na jaren Opel te hebben gereden hun Zafira C ingeruild op een Mazda CX-5. Reden om bij Opel weg te gaan is dat Opel geen SUV-achtige aan bood (Mokka was te klein) en ze de CX-5 erg mooi vonden.

Moet zeggen, die auto ziet er met de witte lak en zwarte velgen ook erg strak uit. Daarmee zijn ze naar een Mazda meeting geweest, waar ook diverse MX-5jes stonden. Na de uitnodiging van een dealer om een rit te maken waren ze verkocht.....en dus kwamen ze gisteren langs rijden in een prachtige MX-5. Net als peter de NC?? modelgeneratie. Prachtig zwart met donkerbruin lederen interieur.

Astra F zei:
en dus kwamen ze gisteren langs rijden in een prachtige MX-5. Net als peter de NC?? modelgeneratie. Prachtig zwart met donkerbruin lederen interieur.

Wellicht een Niseko (met ook een bruine kap)...

5-650x650.jpg

Dat is 'm helemaal Peter, met een zwarte kap maar wel dit interieur.
En met donketgetinte velgen. Echt een hele strakke bak

Goedemiddag!

Lekker nieuw deeltje weer, alleen kan ik mijn eigen foto's niet zien. Nu weet ik wel hoe mijn wagenpark eruit ziet (vooral heel vies nu), maar toch :D

Verder lekker een weekje vrij, maar enorm druk met inrichting bij elkaar shoppen en klussen bij een van m'n beste vrienden (die woont straks vier huizen verderop :))

Sommige foto's doen het idd niet, zag bij Barry ook een poesje ipv alto :)
Heb de linkjes van hetgeen jullie mij stuurden gekopieërd....

Ik zal binnenkort wel even up-to-date foto's aanleveren

Eigenlijk moeten we even een photobucket accountje maken met de foto's van de stamgasten (de auto's dan hè) erin, wel zo makkelijk voor de topicstart. Log-in gegeven kunnen we eenvoudig uitwisselen via FB

Ik had ook mijn opel dealer gevraagd ogen en oren op te houden ivm mogelijke inruil astra J st..kan nooit kwaad..stel dat er net iemand op het punt staat een dergelijke auto in te ruilen dan denken ze gelijk aan je. Bij mij kwamen ze echter ook aan met de astra die ik zelf al had gevonden en nu ook heb gekocht.

Wat is er mis met die rode Marc?

Mazda maakt ook mooie auto's momenteel. Is de enige Japanse fabrikant waar ik nog wel voor te porren ben. Al heb ik soms nog wel wat moeite met afwerking en materialen interieur en nog van die typische Japanse knopjes en schermpjes die erin zitten.

Die Astra OPC en Corsa OPC:eek:

Die donkerblauwe kleur vind ik echt super op de Astra. Lijnen komen er mooi uit en oogt toch een heel stuk chiquer als een felle kleur zoals Rood. Wit staat de Astra OPC ook goed, maar heb toch altijd een gemengd gevoel bij wit.

En die Corsa, samen met Henna wel één van de mooiere kleuren. Maarjah, kan me voorstellen dat wanneer je zo'n bedrag stuk slaat op een auto je toch voor een veiligere kleur gaat.

Insignia OPC is ook mooi, kwa interieur doet die mij het meest......maar dat gewicht!

Wat is zo'n Insignia duur (nieuwprijs)! De auto van de foto heeft trouwens al 8 eigenaren gehad.

Astra F zei:
En die Corsa, samen met Henna wel één van de mooiere kleuren. Maarjah, kan me voorstellen dat wanneer je zo'n bedrag stuk slaat op een auto je toch voor een veiligere kleur gaat.

Voor dat bedrag heb je nog geen basic Astra... dus een fel kleurtje moet kunnen.
Bovendien, een OPC raak je daarna hoedanook niet zomaar aan iedereen kwijt (dus dat gifgroene kleurtje zal het verschil niet maken).

8 eigenaren! o_O

Daar zou ik een auto eerder om laten staan, dan om een fel kleurtje... (dan kan ie nog zo vaak "binnen de familia" overgeschreven zijn, dat is nooit goed...)
Een lekkere kleur icm OPC raak je wel weer kwijt (y)

@Peter;
Hebben "jullie" eigenlijk afleveringskosten in België? (volgens mij heb ik dit ook al eens eerder gevraagd, maar goed... ;))
(In Duitsland bijv. doen ze daar helemaal niet aan...)

Hier in België zit alles inbegrepen in de prijs...
Matjes onderhandel je,
een wagen is bij verkoop normaal gewassen en gestofzuigd,
en aangezien bijna geen enkele garage nog een eigen benzinepomp heeft, krijg je enkele liters benzine mee in de tank (tenzij de vorige eigenaar hem vol heeft ingeleverd).

British Racing Green zei:
Meeuw zei:
Wat is zo'n Insignia duur (nieuwprijs)! De auto van de foto heeft trouwens al 8 eigenaren gehad.

En dan durven ze nog 495 EUR afleverkosten bovenop vragen... (n)

Kun je meestal wegonderhandelen. Gebeurde ook toen ik mijn cabrio kocht, iets van € 600. Verkoper zei nog "dan wordt de auto niet gepoetst en afgetankt". Vond ik dus ook niet nodig. Verschilt trouwens wel per dealer. Toen ik de A1 voor Meeuwin kocht (demo van paar maanden oud) werden er helemaal geen afleveringskosten gevraagd (dus ook bij een Audidealer).

Avond!

Mogguh!

Straatsburg..klinkt goed berry. Maar jullie hadden na de kerst nog zin om een kerstmarkt te bezoeken?
Ja hoor! Altijd een mooie sfeer bij zo'n kerstmarkt.

Autootjes: doe mij die groene Corsa maar. Gaaf!!!

Raar dat die foto van mij het niet doet. Ik ga het even uitzoeken.
edit: Ruud, de laatste slash staat verkeerd om :)

@Voorstellen BRG

1e = ingevoerd en nog meer boven budget dan de rode.
2e = groene Corsa = ex total loss lijkt me, toch ? En eigenlijk is de Corsa wel afgevallen.
3e = boven budget en wit staat op plek 4 wat kleur betreft. Arden Blue, Buzz Blue, Zwart en daarna Wit.
4e = leuk, heb ik ook naar gekeken, ook naar een Rocks S maar voel me daar toch iets te "volwassen" voor ;)
5e = helemaal belachelijk veel boven budget

wit staat op plek 4 wat kleur betreft. Arden Blue, Buzz Blue, Zwart en daarna Wit.
Dus dan is die rode al helemaal geen optie ;)

maar een Rocks S maar voel me daar toch iets te "volwassen" voor
Ik vind de Adam Rocks S echt zo gaaf!!! Maar ook meteen véél te duur voor de hoeveelheid auto wat je krijgt.
En dat is Opel zijn hele probleem met de Adam-serie. Je krijgt te weinig auto voor je centen.

Waar ze met de Corsa, Karl en Astra laten zien weer veel auto voor een redelijk bedrag te willen leveren (waar ze ooit groot mee zijn geworden),
hadden ze dat bij de Adam helaas nog niet begrepen.

Mwah. Ik snap de Adam wel hoor. Als je geen grote auto nodig hebt maar je wilt wel luxe en in het het geval van de S de snelheid en je hebt de mogelijkheid tot heel erg personaliseren. Een Mini bijvoorbeeld levert toch ook niet veel auto voor je geld. Zeker als 2e auto is een leuke Adam echt wel een optie. Vergelijken met de standaard A-segmenters kan je hem echt niet, rijd echt zoveel beter, is echt zoveel beter afgewerkt, je merkt ook echt wel waar de hogere prijs in is gaan zitten. Het is wel een keus die je moet maken, ik heb dan liever een dikke C-segmenter van 3 jaar oud i.p.v. een nieuwe Adam. Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die andersom denken. Enige wat je Opel kwalijk kan nemen is dat ze meteen met de 1.0 Turbo hadden moeten komen en niet eerst met die gezapige 1.2 en 1.4 versies.

Vooruit, voor de Opel rijders (zijn mijn ouders tenslotte ook, ik niet...) een Kadett gespot onlangs (kunnen jullie misschien wel waarderen van een Fransrijder)

23990020681_729360c792_c.jpg

24046515546_be888d7a8a_c.jpg

23776926140_2c1c9d0523_c.jpg

Mooie OPC hoor, vind de kleur op een insignia beter tot zijn rechtbkomen als op een astra.

@brandhorst: welkom hier, zo op de foto's ziet die kadett er nog strak uit.
En ook nog eens een 1.8S.....dat gaat op zijn geringe gewicht vast vlotjes

Mogguh!!!

Total Loss zei:
Pfff, staat er een "nieuwe" OPC te koop en je raad het al, is tie .......

klik

Net als Ruud vind ik het op die Insignia zeker niet misstaan...
Maaruh...
7 jaar & 100.000 km?
Niet beetje riskant voor zo'n OPC?
Zit natuurlijk BOVAG-garantie op,
[size=x-small]maar ik denk dat ik voor dat bedrag dan liever een dreier coupé zou zoeken ;)[/size]

Mogguh!

Al druk aan de oliebollenbak hier voor hele vriendengroep waar we vanavond zitten.

Fijne jaar wisseling allemaal en een gezond en voorspoedig 2016 alvast!

Mooie OPC hoor, vind de kleur op een insignia beter tot zijn rechtbkomen als op een astra.

Vind ik dan net weer niet. De insignia is een chique sportieve auto en heb ik toch liever een minder pittige kleur als rood. Op een astra of corsa die wat sportiever ogen vind ik een opvallend kleurtje juist beter passen. Maar dat is smaak..;)

Ik zal dan nog maar even werken tot 12.00/13.00.

Gisteren de uitvaart van mij opa gehad, erg mooi, ingetogen en met een vrolijke noot, zoals hij zelf ook was. Was een mooi en waardig afscheid, waarbij er dingen naar boven kwamen die ik zelfs iet wist... leadzanger en drummer van een band in zijn jonge jaren, zijn 1e boot volledig zelf gemaakt. (mijn opa was houtbewerker/timmerman).. de enorme trots op zijn kleinkinderen en achterkleinkind (Lize) kwam meermaals naar boven en dat doet toch wat met je ! Mooie ervaringen en mooie herinneringen. Het zal nog wel even taai zijn, zeker voor mijn vader en mijn oma maar ik ga ze zo goed mogelijk steunen waar ik kan.

vanavond zijn we ook samen met vrienden en kennissen, maar ik heb al aangegeven dat de kans er dik inzit dat ik vroegtijdig naar huis ga (1 straat verderop)

Alvast een goed uiteinde! en kijk uit met de knallers.. (y)

Ik stuur de resterende medewerkers/-sters rond 15u naar huis en blijf zelf nog op kantoor standby tot pakweg 16u.
Houden het deze avond thuis rustig, gewoon met Hilde en stiefdochter.
Tomaat garnaal als voorgerecht,
quiche als hoofdgerecht,
en later op de avond stukje citroentaart.
Middernacht nog flesje roze champagne kraken, en we zijn 2016...
En meestal krijg ik het op oudejaar in de loop van de avond even knap lastig,
op zo'n avond valt het gemis altijd iets zwaarder dan op gewone dagen.

Dit soort dagen komt het gemis van dierbaren ook altijd even wat meer naar boven. Ook hier natuurlijk sterkte mee, heren.

Wat is Ruud plots doortastend geworden!!!
Proficiat met je G cabrio (y)

970942_911143705621694_210729819290298476_n.jpg

Schitterend interieur trouwens ;)

Ik voelde wel wat nattigheid door diverse opmerkingen van ruud en zijn laaste zin bij zijn auto in de openingspost..maar dat er zo plotsklaps een cabriolet voor de deur zou staan..

Maar volgens mij prima keuze en mooie uitvoering! Goed gecheckt op roest Ruud..;)

Midje!!

Ja, zoals jullie hebben zien ging het bloed waar het niet gaan kon. Na de cabrio ervaring met de kadett was ik verkocht aan het cabrio rijden en wist ik dat er een keer weer een auto weer moest komen. Dus een tijdje aan het denken en rekenen geweest en maar besloten om van het leven te genieten en het gewoon eens te doen.

Dus stilletjes aan het zoeken geweest, wilde bewust geen zilveren aangezien de GTS ook al die kleur heeft. Ook de rode lederen bekleding wilde ik liever niet, ik vind dat wat ordinair over komen (sorry Joost:)) en vind het eigenlijk niet passen bij de chique lijnen van de Astra. Als het nu donkerrood of bruin was geweest zou ik er heel anders naar gekeken hebben.

Dus aan het zoeken geweest. Een GT is altijd nog de wens, maar dat geld wil ik nu nog niet uit geven voor een 2e auto. Dus ging het tussen een Tigra en een Astra. Tigra is ook leuk, maar aan die auto hangen veel vooroordelen.......en is naar mijn idee door de hoge kont toch minder cabrio.
Dus bij de Astra uit gekomen.

Frank wist er al ff van en ook Joost zal wel wat vermoedens hebben gehad. Vooral de kleur (donker blauw/paars) i.c.m. cremekleurige stoelen en middenconsole vond ik erg mooi.

Opel Astra 2.2 Cabrio uit 2003.

Enkele leuke dingen:
- Creme leder
- Creme kleurige middenconsole
- Navigatie (alleen cd mist)
- 4 CD wisselaar
- Kleurenbeeldscherm
- Parrot
- Verwarmbare stoelen
- Electr. kap
- Alarm
- ESP (zou erop zitten iig)

Wat is minder:
- Koplampen verweerd
- Rechter kant lak op 3 plaatsen aangetast/eraf. Moet dus wel wat aan gebeuren
- Blok sweet best
- Voorbanden compleet glad
- Onderhoud 25.000km geleden gebeurt

Hij staat nu in de winterstalling, volgende week gaat hij naar de garage voor nieuwe filters, olie, blok schoonspuiten en nieuwe voorbanden.
En dan afhankelijk van het weer genieten of nog weer ff in de stalling.

5927_911143655621699_5470840955221000740_n.jpg

1918659_911143668955031_6870349092676179576_n.jpg

1919026_911143688955029_8039115784270731499_n.jpg

970942_911143705621694_210729819290298476_n.jpg

ESP is idd geen zekerheidje, TC zal er wel opzitten had de mijne ook, ESP had de mijne dus in ieder geval weer niet.

Het is (wellicht) een parallelle import uit Duitsland (eerste toelating 2003 - eerste tenaamstelling 2006), dus uitrusting kan afwijken in gunstige zin.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komt hij uit belgie. En is idd later geimporteerd

Gefeliciteerd Ruud ! Leuke auto voor "erbij" Geniet er van !

Leuke uitvoering ook zo te zien !

@ alle anderen: Fijne jaarwisseling ! Doe voorzichtig met vuurwerk en alvast een mooi en gezond 2016 !

Die zag ik ook niet aankomen Ruud. Leuk ding zeg!! (y)
En nu een nieuwe leaser erbij, dan is het wagenpark af toch? ;)

Morgen komt er een kijker voor de ****

Volgend jaar wil ik weer eventjes iets erbij denk ik. Een cabrio lijkt me ook erg gaaf, een **** mk1 ook. mk1 cabrio zou dus kunnen, maar iets wat meer rijplezier biedt lijkt me ook wel wat. MX5, maar die zijn vaak rot. Ik kwam een 106 Rallye tegen, ook wel gaaf! Maarja, geen cabrio. Oja, budget is erg laag :D

Gefeliciteerd Ruud! Voor mij een totale verrassing maar wel een leuk exemplaar zeg!

Koplampen vallen idd direct in het oog, maar voor weinig kan je heldere koplampen met zwarte binnenkant wel vinden. Die met xenon/lens zijn wat prijziger maar nog weer wat mooier. Maar ik neem aan dat je er overdag mee gaat rijden, dan is xenon wat overbodig..

@barry, ik kijk wel eens met een schuin oog naar een Rover 216si cabrio. Met creme leder en het liefst in het Britse groen.
(was onze trouwauto, ding reed onwijs zenuwachtig maar op binnenweggetjes wel een heerlijk schreurmonstertje..)

Straks vuurwerk afsteken met mijn hotpuppies. De oudste wilde heel graag rotjes afsteken, heb een klein zakje vuurwerk met hem gehaald.
Steek ik meteen de vuurkorf aan, lekker fikkie steken :)

Iedereen alvast een goed uiteinde en doe voorzichtig met carbidschieten. :D

Goedemiddag allen !

Ik ben de eerste o_O

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar met veel geluk, liefde en gezondheid !!
En een hoop Opel-fun natuurlijk !

Terug
Bovenaan