Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Nou hopen gerwin dat 2016 jullie wat meer duidelijkheid brengt (y)

Ik wil eigenlijk veel te veel voor de beperkte oppervlakte van mijn tuin.

welke wilde plannen heb je allemaal? o_O Je hebt geen diepe tuin inderdaad, maar heel klein is het ook zeker niet

Tijd voor een Opeling...

521546_311920058925940_953269242_n_zpsa6598875.jpg

Middag!

Wat een hopeloos irritante reclame hebben ze nu op de achtergrond van het forum gezet.. elke keer als die verschijnt, verdwijnt de inhoud van het forum. Een paar keer verversen later is de reclame weer verdwenen overigens.

Onderweg naar het werk vanmorgen ving de voorruit wel wat natte sneeuw, maar erg spectaculair was het niet. In de loop van de ochtend kreeg ik wat foto's van C. doorgestuurd, vanuit het noorden van Overijssel, waar de auto netjes wit was geworden. Tot op heden is het hier gewoon nat, dus die sneeuwgrens zal wel ergens halverwege Overijssel liggen.

Hier ook geen wilde verhuis of auto-wissel plannen. Een nieuw bed staat wel op de planning, evenals wat dingen in de tuin.. en mogelijk een trekhaak voor onder de cabrio :)

Winterwonderland is het hier (y)

Wel is alles spekglad...
Bijna onderuit gegaan tijdens mijn "avondrondje" :p

Nou zoals wel op FB gelezen was het hier echt feest vanmorgen. Eén dikke lag ijzel overal overheen. Spekglad op de wegen en niet te doen. Ik heb dus besloten om thuis te werken en vreindinlief heeft gelukkig collega in Drachten bereid gevonden om voor haar te werken.

Mijn pa moest vanwege zijn beroep wel naar het werk en is met zijn BMW zonder winterbanden naar Harlingen gereden..respect...

Mogguh!!

@ Rob: Jouw pa gaat de Astra nog missen met dit weer ;)
Wel grappig, lees van enkele andere kennissen ook berichten als "twee uur over gedaan om op het werk te komen, mijn tip; ga de weg niet op!". Dan vraag ik me toch meteen af waarom ze zelf wel naar het werk zijn gegaan, de meesten ervan kunnen het prima redden om thuis te werken of een dag vrij te nemen.

Dus goede beslissing Rob om thuis te werken, je zult van D vast en zeker wel een bakkie koffie krijgen vandaag.

(wel grappig trouwens, nu hebben we dus al B,C,D als vriendinnen van forummers. Wie vult de A of E aan?)
[size=xxx-small]Beseft zich wel dat dit met mijn staat natuurlijk een inkoppertje is voor peter[/size]

Hier in twente valt het mee, bij ons heeft het wel wat geijzeld maar dat heeft niet echt tot problemen geleid.
Had zelf deze nacht dienst en ook komende nacht weer, dus had de auto al ff ingepakt zodat ik in geval van een melding wel weg zou kunnen.....maar is in de hele regio rustig gebleven.

Bij ons heb je ze ook hoor..wel gewoon in auto stappen om naar het werk te gaan en vervolgens met grote mond beweren dat het wel meevalt. Dat is achteraf makkelijk praten..voor hetzelfde geld waren ze wel ergens tegenaan gegeleden.
Als ik niet beslist op kantoor hoef te zijn dan ga ik echt niet dat risico nemen...

(wel grappig trouwens, nu hebben we dus al B,C,D als vriendinnen van forummers. Wie vult de A of E aan?)
Beseft zich wel dat dit met mijn staat natuurlijk een inkoppertje is voor peter

Inderdaad inkoppertje..Fer heeft al de E dus aan jou de schone taak om een A aan de haak te slaan..en dan niet een Corsa A..;)

Bizar die weerverschillen in zo een klein land als Nederland.

Ik zou ook niet gaan werken als het zo uitzag buiten!

je vader met de BMW zonder winterbanden... was ik ook thuis gebleven.

Hij heeft al een mooie set op de kop getikt met lmv maar in een band blijkt een deel van een schroef te zitten en die moet nog even gemaakt worden.

Maar jah..hij is vandaag operationeel commandant en zal aan de bak moeten met dit weer.

Ik moest de auto 45 min laten draaien voordat ie begon te ontdooien, laatste stukje heb ik er met de krabber afgebikt. Oprit was ook spekkie glad, maar de straat voor ons huis wordt altijd gestrooid en de wijk/stad was ook prima te doen.

Lekker rustig op de weg, dus ik was vlot op kantoor. Andere afspraken voor deze ochtend heb ik maar afgezegd :)

45 minuten de motor laten draaien Richard? o_O

Hier in midden NL niks aan de hand. Viezig nat herfstweer... Ben wel blij dat hier geen ijzel is! Succes en sterkte daar in het noorden!

45 minuten de motor laten draaien Richard? nut smiley

Ja kon niet anders. IJskrabber haalde totaal niets uit, dus ik moest wachten totdat de ruit enigszins ontdooit was voordat ik wat met de krabber kon doen. Er zat zeker een millimeter á 3 of 4 aan ijs op de voorruit. o_O
Niet goed voor de auto en het milieu, wel een lekkere warme auto toen ik eenmaal instapte :D

mogguh,

Toen vanochtend de wekker ging ook maar even uit het raam gekeken. Auto's kwamen stapvoets voorbij en alle voetgangers, al dan niet met de fiets aan de hand, gingen door de middenberm. Over het gras was het nog iets beter te doen dan over de stoepen. Zelf blijf ik lekker thuis, kan hier net zo goed aan het werk. Als ik ook in het overzicht van Lync/Skype kijk is ook niemand op het kantoor ingelogd.
Zag op Twitter ook al verscheidene filmpjes voorbij komen van mensen die hier schaatsen op de straten o_O

Bij ons voor het kantoor wordt er niet gestrooid, wel zitten er in de straat 2 basisscholen, 1 buitenschoolse opvang en een kinderopvang, oftewel, vanaf half 9 was de straat al veranderd in een complete ijsbaan. Het opritje vanaf de straat naar de parkeerplaats is behoorlijk krap en steil, moet je normaal al stapvoets nemen. Maar een collega met een 3-serie kwam er al niet meer bij op. Vervolgens is ie maar achteruit het parkeerterrein opgereden ;)

@Rob,
Opzich kan ik wel begrijpen dat je pa naar het werk moet. En ja, op die ijzel maakt het vrij weinig verschil of je nou op winterbanden of zomerbanden rijdt. Met achterwielaandrijving wel even het gas en koppeling met extra beleid bedienen. Vervelender is het als die zomerbanden behoorlijk breed zijn tov winterbanden. Scheelt wel dat het volgens de berichten ontzettend rustig is op de wegen hier.

Ach zijn zomerbanden zijn maar 245 breed dus valt mee..;) Mar hij is aangekomen. Op de grote wegen was het wel te doen..op de binnenweggetjes gleed ie alle kanten op en zelfs naar de zijkant van de weg..!

hij is vandaag operationeel commandant
Wat doet jouw pa voor werk dan Rob?

Ik zou ook niet gaan werken als het zo uitzag buiten!
Thuiswerken is ook werken

Inderdaad inkoppertje..Fer heeft al de E dus aan jou de schone taak om een A aan de haak te slaan
Haha, dan zijn we dus al bij de F. Ik zal de wens mee nemen in m'n zoektocht ;)

Ja kon niet anders. IJskrabber haalde totaal niets uit, dus ik moest wachten totdat de ruit enigszins ontdooit was voordat ik wat met de krabber kon doen. Er zat zeker een millimeter á 3 of 4 aan ijs op de voorruit.
Dan zijn er toch wel andere oplossingen? Denkende aan ruitontdooier, alcohol, lauw-warm water, zout, brander :rolleyes:

Ik denk dat Joost weinig last heeft van de ijzel!

@ KNMI: Wel fijn dat ze nu eens niet voor niks code rood geven.

Maar zo te zien zet de winter niet echt door, ze voorspellen nu al weer max. temperaturen richting de 9-10 graden.
Jammer!!

Heb overigens besloten de Astra voorlopig mooi ff op het werk te laten staan. Wilde hem eerst dezer dagen naar de dealer brengen voor onderhoud, maar rond week 10 moet de astra toch uit de stalling. Dan kan ik hem beter rond die tijd voor onderhoud brengen.

Dan zijn er toch wel andere oplossingen? Denkende aan ruitontdooier, alcohol, lauw-warm water, zout, brander eye rolling smiley

- Ruitontdooier: heb ik naar gezocht, maar had ik niet meer
- Alcohol: pure alcohol dan denk ik? Heb ik ook niet.
- Lauw-warm water: was een optie geweest, maar wel link met een gerepareerd sterretje in mijn voorruit. Had me misschien wel weer een verse voorruit opgeleverd :D
- Zout: kan me niet voorstellen dat dit het ijs vlot had op laten lossen.
- Brander: ook geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen.

Het was niet zomaar een laagje vorst wat er op zat hè, was echt een flinke laag ijs.

Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven Richard?

Als je werk gerelateerd is aan mensenlevens en andere calamiteit georienteerde zaken dan begrijp ik dat je je best doet om op het werk te komen.
Maar in het geval van ons werk met cijferstjes en centjes ga ik echt geen grote risiso's nemen. Als een rapport of controle vandaag niet afkomt dan is het wel morgen hoor.

Wij kregen van de diretcie zelfs het dringend advies om thuis te blijven/werken en geen risico's te nemen.

Thuiswerken is ook werken

Inderdaad..en ook nog met lekkere koffie en een lekker klimaat..;)

Mogguh!

Vanmorgen ook even lekker lopen hakken; met de punt van de ijskrabber even blokjes gemaakt in het ijs en toen kon ik het vrij makkelijk wegkrijgen.
Op de wegen verder geen enkel probleem trouwens.

Voor de Noorderlingen snap ik het thuiswerken heel goed; zag wat spectaculaire foto's voorbij komen...

Grappig, foto van de buurvrouw van onze straat staat op nu op voorpagina site regionale krant:

https://www.lc.nl/friesland/Schaatsen-op-straat-21106936.html

Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven Richard?

Als je werk gerelateerd is aan mensenlevens en andere calamiteit georienteerde zaken dan begrijp ik dat je je best doet om op het werk te komen.
Maar in het geval van ons werk met cijferstjes en centjes ga ik echt geen grote risiso's nemen. Als een rapport of controle vandaag niet afkomt dan is het wel morgen hoor.

Omdat ik vandaag thuis niet rustig zou kunnen werken en ik ook het vermoeden had dat het wel mee zou vallen hier in de stad (naar kantoor is maar een paar km, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niks kan gebeuren...). Ik heb mijn afspraken buiten de stad afgezegd, maar ik wist dat:
- De straat waarin ik woon gestrooid en goed begaanbaar was (m.u.v. onze eigen oprit).
- De wijk waarin ik woon ook gestrooid wordt en door de hoeveelheid auto's ook snel beter begaanbaar zou worden.
- De hoofdweg door de stad ook gestrooid wordt en ook hier de nodige auto's overheen komen om de ijzel snel te laten verdwijnen.
- Ik ging uiteindelijk pas om 8.15 weg waardoor een hoop mensen voor mij de wegen al beter begaanbaar hadden gemaakt.

Kortom, weloverwogen beslissing en ik mijn vermoeden was juist want de genoemde wegen waren prima begaanbaar.
De buitenwegen/dorpen waren veel slechter, dat wist ik ook al (aangezien ik 100+ whatsapp berichten had toen ik wakker werd) en daar was ik dus ook zeker niet langsgegaan als het zou moeten.

Oh, en de koffie op kantoor is ook beter dan thuis :T

Hihi..inderdaad een weloverwogen beslissing..geen speld tussen te krijgen en zo te horen ook relatief veilig...(y)

Ik vroeg het omdat ik ook aantal collega's heb die ook koste wat kost toch op het werk wilden verschijnen terwijl ik me echt afvraag waarom....

Ik kon geen enkele reden verzinnen om niet naar het werk te gaan.. en hoewel vriendinlief besloten had dat de auto welhaast dichtgevroren moest zijn met alle regen van afgelopen nacht is het allemaal keurig vloeibaar gebleven. En dat terwijl het journaal gisteravond plaatjes liet zien waarbij de vorst-grens naar het zuiden zou verschuiven richting Winterswijk. Onderweg was het wel ongelooflijk druk!

@Rob: helemaal eens met je beslissing om niet van huis weg te gaan. Als het niet per se moet, dan ook absoluut geen risico's nemen! Ik zat me vanmorgen wel weer te verwonderen over onze hulpverleners.. als ik zo wat foto's voorbij zie komen van kapotgereden politieauto's vanwege de gladheid.. Het is een vreemde gemotiveerdheid om met gevaar voor eigen leven een ander te willen gaan helpen (met overigens veel respect!)

Ik denk dat Joost weinig last heeft van de ijzel!

Hoewel het hier stevig kan vriezen hoeven ze hier vrijwel nooit de ruiten te krabben en zie ik nooit van dat ijsrijp op daken van 'huizen' en auto's.
Zal wel door de droge lucht komen of zo? De BMW staat netjes op schiphol en daar is het ook niet koud.

Maar als ik het het noorden had gewoond had ik gewoon lekker onverwcht dagje vrij genomen.

Maar een beetje winter had ik wel prima gevonden, ook beter voor de natuur (en de boerenkool) :)

Nou ik begrijp je nu helemaal Richard dat je de auto 3/4 uur hebt laten draaien.

Man man..we hebben zojuist de Corsa uitgebikt...heel apart..zat gewoon helemaal een ijslaag omheen van dikke cm....hele bak waar ruitenwissers, sproeiers en ventilatie inzit tussen raam en motorkap was ook een bonk ijs....en dan kan je dus helemaal niks meer..niet meer sproeien en wissen..

Verder gewoon heel apart..net of er een hele glaslaag omheen zat en of de ramen van dubbel glas zijn...de astra moet ook nog maar dat doe ik morgenvroeg wel maar wordt ook een hele klus.

Stiekem best grappig om te lezen Rob :D haha

Inderdaad een hele aparte gewaarwording en gewoon niet los te krijgen met een simpele ijskrabber of andere middelen.
Mijn auto staat lekker in de parkeergarage onder kantoor, die is straks dus wel goed ontdooid. Kan er vannacht weer een verse laag op :T

Heel mijn FB pagina staat trouwens vol met mensen die op de straat aan het schaatsen zijn. Winter in Nederland, paar dagen terug nog 15 graden en nu schaatsen o_O

Wat is een carport dan prettig zeg! Alleen jammer dat er maar één auto onder past en die ander er eigenlijk altijd achter staat :p

Tipje voor de ijzel-koninginnen: klap de achterbank op zodat je een grote ruimte in de kofferbak krijgt, zet de stofzuiger of een elektrisch blaaskacheltje in de kofferruimte en doe die aan als je wakker wordt. (stroom haal je uit de garage :))

Na je ontbijtje heb je een warm interieur, ontdooide ramen alleen geen warme motor. :T

Ik zat ook wel eens te denken aan iets wat goedkoop en eenvoudig in te de auto te monteren is, in een elektrisch warmptepompje.

Deze verwarmt het koelvloeistof en pompt deze alvast rond de motor. Start je de auto dan is ook binnen no-time alles ontdooit en de motor al lekker op temperatuur .

zoiets
red-preheater-300x278.jpg

zag ze al een voorbij komen voor een paar tientjes. Scheelt ook motorslijtage en brandstofverbruik

Mogguh!!!

Remsworth zei:
Nou, dan zal ik mij maar eens voorstellen.

Ik ben Remy, 18 jaar en student journalistiek. Ik heb onlangs een aantal dagen meegedraaid op de redactie (newsdesk) van AutoWeek en ben gevraagd om het moderatorenteam te versterken. Mijn hobby naast auto's is schrijven, toepasselijk voor een journalistiek student, niet? ;)
Ik lees bijna elke dag actief het forum, en hoop een aanvulling te zijn voor het team. Als jullie vragen hebben, stel ze gerust!

Groet,

Remy, de nieuwe moderator

Blijkbaar hebben ze een volslagen newbie tot moderator gebombardeerd...
En dat terwijl Rob een forumvakantie inlast en zijn autotopic heeft laten afsluiten.

tjah, het maakt mij echt niets uit wie er mod is, heb er nooit iets mee van doen

Dat kan niet iedereen hier zeggen .... :)

Mogguh

Tsjah, kan me er niet druk om maken. Van het merendeel van de moderators hier heb ik toch geen hoge pet op.
Veelal mensen net als jij en ik die ineens op een voetstuk zijn geplaatst en anderen de les willen lezen. Heb enkele jaren terug eens een fikse discussie gehad met één van hen over een onderwerp, waarbij hij totaal niet kon relativeren. En toen ik hem erop aan sprak kreeg ik een ban voor een paar dagen.

Maar ik gun hem een kans, net zoals Joost aan geeft heb ik er weinig meer mee van doen. En laten we eerlijk zijn, jonkies zijn vaak ook de enigen die er tijd in willen en kunnen steken. Dus ik wens 'm oprecht alle succes toe.

AsconaGT zei:
tjah, het maakt mij echt niets uit wie er mod is, heb er nooit iets mee van doen

Dat kan niet iedereen hier zeggen .... :)

Ik ook niet, wat er ook in de openingspost moge staan...
Enkel ooit eens 3u forumvakantie gekregen van 500E, en da's alles.

Ik weet niet eens wie de moderatoren zijn. Als ik mot met mensen heb vertrekken ze zelf wel..;)

Tipje voor de ijzel-koninginnen: klap de achterbank op zodat je een grote ruimte in de kofferbak krijgt, zet de stofzuiger of een elektrisch blaaskacheltje in de kofferruimte en doe die aan als je wakker wordt. (stroom haal je uit de garage smiling smiley)

Na je ontbijtje heb je een warm interieur, ontdooide ramen alleen geen warme motor.

Haha..onze overbuurman had vanmorgen ook straatkacheltje in de auto de staan..werkte echter voor geen meter. Al die buurmannen met hun diesels hebben moeite om hun auto warm te krijgen.

Ik werk echter weer thuis..was opnieuw spiegelglad en vanmorgen ijzelde het ook alweer.

Goedemorgen!

Om 7.00 vertrokken richting Emmeloord en om 7.45 bij Hoogeveen weer gekeerd (stukje doe ik normaal 15 á 20 min over) en nu net op kantoor in Emmen.
Eerste stuk ging goed, maar toen begon het steeds harder te regenen/ijzelen. Steeds maar iets langzamer gaan rijden, maar zelfs bij 20 km/u merkte je gewoon aan alles dat het spekglad was. Aantal mensen deden iets minder voorzichtig en stonden in de berm. Waren vooral wel kleinere auto'tjes op de een of andere manier...
Voorzichtig terug gereden, maar op een gegeven moment werden m'n ruitenwissers ook slechter door het ijs op de ruiten.

Oh, en vanmiddag even Carglass oid bellen. Het sterretje in mijn voorruit (die ik binnen 2 weken en 1.000km op de teller al had) is inmiddels een aardige scheur geworden.

Oh en een nieuwe moderator, leuk!
Ik weet alleen dat CorZa nog moderator is (toch?), de rest heb ik geen flauw idee van.

Ik kom ook weinig op andere delen van het forum en krijg er dus ook weinig van mee. Af en toe probeer ik in een verloren moment nog wel eens ergens tegenaan te schoppen op een gepaste manier. Valt me dan gelijk op dat sommige wel heel graag een veer in hun achterwerk willen en dat sommigen deze er met liefde in prikken :D o_O

Bijzonder idd. Ik had het ook wel willen overwegen.

@Joost: zo'n apparaatje lijkt me ook ideaal. De Punto warmt maar traag op (is bekend bij dit model), en hij staat toch op de oprit waar ik best makkelijk stroom kan pakken uit de garage. Zo'n ding lijkt me dus wel wat! (y)

Had toch liever een moderator gezien die meer ervaring heeft met de sfeer op dit forum.

British Racing Green zei:
Hier geen enkel probleem, ruiten zelfs niet aangedampt bij 7°.
Hier in midden NL ook niet. Gisteravond om half 11 was het nog 6 graden (30km zuidelijker was het 8 graden). Vanochtend een natte auto, met 4 graden buitentemperatuur. Totaal geen gladheid.

Barri zei:
@Joost: zo'n apparaatje lijkt me ook ideaal. De Punto warmt maar traag op (is bekend bij dit model), en hij staat toch op de oprit waar ik best makkelijk stroom kan pakken uit de garage. Zo'n ding lijkt me dus wel wat! (y)

Zoiets heb ik een aantal jaren geleden ook al eens iemand zien gebruiken, maar daar hing toen nog wel een gepeperd prijskaartje aan. Voor een paar tientjes is het natuurlijk helemaal perfect! Want ondanks dat de ruiten schoon zijn duurt het toch even voordat het aangenaam is in de auto :p

Hier is een aantal collega's niet op het werk verschenen... ofwel locals vanwege een griepje die ineens is komen opzetten, ofwel types met spontaan ijsvrij. Bij ons was er niets aan de hand, een collega die een km of 30 richting het oosten woont kwam de deur niet uit. C. staat ondertussen op de N36 een klein stukje bij Gerwin vandaan al minstens een uur in een mega file.

Mogguh!

Hier is het drámá op de weg. Eerst ging het nog wel, maar toen een stukje verder op de N36 (bij 80km/h) ging mijn auto opeens raar doen: dacht eerst aan een lekke band, maar nadat er een auto voor mij schuin begon te slippen, had ik door dat het plots spekglad was. Rare gewaarwording.... daarna de rest van de weg stapvoets/stilstaan.

C. staat ondertussen op de N36 een klein stukje bij Gerwin vandaan al minstens een uur in een mega file.
Als ze nog iets later dan mij (na 10 over 8) bij Mariënberg was, dan had ze inderdaad vreselijk veel pech...
Ik was ook een uur later op het werk.

@ moderator: ook geen last van. Ook alleen ooit met 500E een discussie gehad via PM... maar verder niet.

Hier is het nog steeds lekker warm :) wel vochtig maarja, dat hoort er bij he :)

Ik ben na een tandartsbezoek ivm. een verloren vulling ook weer op het werk geraakt :)

Hier is het nog steeds lekker warm smiling smiley wel vochtig maarja, dat hoort er bij he
Ik vraag me werkelijk af waar jij zit :)

Hier is het nu ook spekglad op de weg, gelukkig vanochtend nog geen last....kon gewoon op het werk komen.
En nu hebben ze nog een 1/2 dag om de wegen weer begaanbaar te gaan maken zodat ik weer naar huis kan :)

Collega met zijn electrische auto klaagde wel. Het optijd laten verwarmen ging goed, maar onderweg had hij nauwelijks voldoende warmte om de ruiten ijsvrij te houden.

Terug
Bovenaan