Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Je bent me net voor, Hans!

Gelukkig nieuwjaar iedereen, de beste wensen!
De jaarwisseling is bij ons, op een afgebrande hortensia van de buren na, vrij rustig verlopen :p

@Ruud;
Ook hier gefeliciteerd!

Bruin leer is er ook wel te krijgen in de G (de 90 Jahre Bertone Edition), moet je wel in Duitsland shoppen...
Erg mooie uitvoering icm de kleur "China Blau" (y)

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-astra-cabrio-2-0-16v-turbo/391388585-216-6248

En je hebt ook minder "ordinair" rood leer, de Linea Rossa...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-astra-cabrio-1-8-linea-rossa/388875192-216-1959

Astra F zei:
Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komt hij uit belgie. En is idd later geimporteerd

Zit er geen stempel van de "eerste" dealer in het onderhoudsboekje, die de aflevering heeft gedaan...?

Opel-Astra-K-20151-600x243.jpg

Middag :)

Ook van mij voor iedereen de beste wensen en veel geluk en veiligheid in het nieuwe jaar.

@ Gerard, sterkte met de verwonding, ik zag een foto voorbij komen.. dat is maar net langs je oog gegaan zeg.

@ Ruud, erg leuk maan, zoals ik op FB al had gemeld :) snap je besluit, waarom niet! Lekker genieten man!

@ All, gisteren leuk oud en nieuw gevierd met vrienden, Lize heeft wederom als enigste kindje door het vuurwerk heen geslapen, overgetakeld in haar eigen bed en heeft ze uitgeslapen tot 08.55 :) lekker zeg :D.

Midje!

Ook van onze zijde de beste wensen en veel geluk en gezondheid in 2016!

Wij hebben het in Beetsterzwaag gevierd bij vrienden. Echt fantastisch stuk vuurwerk! Eerst van een van mijn beste vrienden die 16 kg vuurwerk had gekocht en vervolgens nog een show van het dorp zelf met prachtig vuurwerk.
Zelf voor het eerst in jaren geen cent uitgegeven..;)

Bij de show van mijn maat zaten alle kinderen wel rechtop in bed en allemaal van angst weer beneden gekomen..;)

En Gerard heeft inderdaad wel heel veel geluk gehad..beterschap man!

mogguh! Iedereen het beste voor 2016! (y)

Wat is er met Gerard? Ik zie er hier niks over namelijk.

Gisteravond thuis geweest, was niet zo druk hier. Bij m'n oude adres in de buurt wel weer iemand met fantastisch vuurwerk, daar kon het hele dorp van genieten. :)

Ook vanaf hier voor iedereen de beste wensen en een voorspoedig en gezond 2016.

@Ruud
prachtige cabrio geniet er maar lekker van, je leeft tenslotte maar 1x.

Zo, na even afwezigheid hier maar weer eens melden. De beste wensen natuurlijk voor dit jaar! Persoonlijk was 2015 een goed jaar voor mij. Mijn doelstelling om af te studeren is gelukt. Daarnaast qua gezondheid niets te klagen gehad, werk is top, veel leuke dingen mee gemaakt. Mijn voornemens; deze stijgende lijn door te zetten (y) geen concrete voornemens want eigenlijk ben ik gewoon heel tevereden met alles zoals het is. Al kan iets meer beweging geen kwaad natuurlijk.

Laatste weken echt belachelijk druk met werk en daarnaast ook de sociale verplichtingen die overigens ook heel erg leuk waren, zondag nog even naar Korea voor wat dagen en daarna hopelijk iets meer tijd voor mijzelf.

Gisteren even naar duitsland drank gekocht, vuurwerk, boodschappen en auto voltanken (1.23 nu). En gisteren werd het bij ons geviert met mijn vrienden. Was echt heel erg gezellig, top sfeertje (y)

@ruud, zoals ik op FB al zei, fantastische cabrio met een heerlijke kleurencombinatie. Daar ga je vast veel plezier aan beleven kan ik uit ervaring spreken! Ben benieuwd hoe hij in het echt is, net zoals die van Frank die ik nog steeds niet heb gezien. Voor een cabrioritje hou ik mij ook als bij-rijder van harte aanbevolen (y) Ik zag zelfs dat er kleuren navi op zit. Vrij zeldzame en dure optie destijds. Niet meer van deze tijd maar het oogt al wel gelijk wat frisser/moderner dan dat monochrome schempje.

Beste wensen aan iedereen. Ben er idd niet ongeschonden vanaf gekomen.

Iedereen de beste wensen!!

Bedankt voor de positieve reacties op de cabrio, leuk om sommigen van jullie er totaal mee te verrassen.
Morgen ff naar de stalling en het onderhoudsboekje ophalen, en kijken wat daar aan info in staat.
Zowieso ff kijken of er iets in staat over de radio-code en volgens mij zit er ook een alarm op de auto,
Als hij is afgesloten knippert er namelijk een lampje op 't dashboard.

@ gerard: we zijn denk ik allemaal benieuwd wat je is overkomen.

@fer: leuk je hier weer terug te zien, is de stress periode op het werk nu voorbij?

@ruud, van de 5 grote interne projecten zijn er nu 4 afgerond, althans, voor 96% afgerond.
Project 5 start maandag, duurt een maand ongeveer en is wel de meest intensieve, maar ook waar ik het meest 'in' zit. Ik ken alle details hiervan en onze samenwerkingspartner in grote lijnen ook. Verwacht dus geen gekke dingen..

Vanaf dan starten er een aantal kleinere projectjes die bij het normale werk horen, het wordt dan een stuk rustiger..

Mogguh!

Ook van mijn kant de allerbeste wensen! Het was weer een gezellige jaarwisseling dit jaar :)

@Ruud: de foto op de vorige pagina heb ik daar vanaf mijn telefoon proberen te krijgen, maar viel inderdaad wat klein uit. Op de telefoon was hij wel beeldvullend overigens :p Onderstaand poging twee! En wat heb je een donders mooie auto gekocht zeg!

@Joost: Ik had vorige week nog wat appcontact met B. en we kwamen tot de conclusie dat we vlug koffie moeten komen drinken en huizen bekijken. We nemen de cabrio dan wel mee ;)

DSC_0669.JPG

@Joost: Ik had vorige week nog wat appcontact met B. en we kwamen tot de conclusie dat we vlug koffie moeten komen drinken en huizen bekijken. We nemen de cabrio dan wel mee winking smiley

goed plan! Ik zit komende week in Zuid Korea, maar vanaf zaterdag aanstaande ben ik gewoon weer thuis (y)

Ik rij zo nog even naar een groot tuincentrum in ruud zn dorp, eens even kijken of ik hem ergens spot :p al is het vandaag echt droevig met het weer

AsconaGT zei:
@Joost: Ik had vorige week nog wat appcontact met B. en we kwamen tot de conclusie dat we vlug koffie moeten komen drinken en huizen bekijken. We nemen de cabrio dan wel mee winking smiley

goed plan! Ik zit komende week in Zuid Korea, maar vanaf zaterdag aanstaande ben ik gewoon weer thuis (y)

Ik rij zo nog even naar een groot tuincentrum in ruud zn dorp, eens even kijken of ik hem ergens spot :p al is het vandaag echt droevig met het weer

Haha, dan ben je er op steenworp afstand vanaf geweest Joost. Maar de cabrio staat momenteel mooi in een loods, met een dekentje over zich heen.
En daar blijft hij voorlopig ook nog wel even staan, uitgezonderd voor een bezoekje aan de garage. Zeker met de gladde voorbanden icm weer van nu ga ik er geen risico's mee nemen.

Ook de boekjes van de auto ff mee genomen. Op de radio-navigatie blijkt geen code te zitten, maar is hij gekoppeld aan de auto.
En alarm zit er inderdaad ook op, opzich wel een fijn idee gezien hij achteraf in een loods staat die vrij toegankelijk is.

Was overigens ook nog ff bij dat tuincentrum. Had nog een waardebon die net verlopen was, dus het was nu of nooit.
Maar nog ff wat gekocht en waardebon nog kunnen inwisselen. Moet eerlijk zeggen, alles wat je er zoekt dat hebben ze er en het was goed druk.....maar vind het door de grootte ook onoverzichtelijk. Laat staan nu met de kerstuitverkoop....

Astra F zei:
Was overigens ook nog ff bij dat tuincentrum. Had nog een waardebon die net verlopen was, dus het was nu of nooit.
Maar nog ff wat gekocht en waardebon nog kunnen inwisselen. Moet eerlijk zeggen, alles wat je er zoekt dat hebben ze er en het was goed druk.....maar vind het door de grootte ook onoverzichtelijk. Laat staan nu met de kerstuitverkoop....
Dan was het wel een heel oude waardebon, al enige tijd mag er geen vervaldatum op waardebonnen zitten. Tenzij de winkelketen failliet is geweest, dan vervalt de bon gewoon.

Hotdog zei:
Astra F zei:
Dan was het wel een heel oude waardebon, al enige tijd mag er geen vervaldatum op waardebonnen zitten. Tenzij de winkelketen failliet is geweest, dan vervalt de bon gewoon.

Was een waardebon van eind 2014. Of misschien moet ik het een tegoedbon noemen, had een artikel gekocht wat niet goed was en dat dus retour gedaan.
Maargoed, ze deden er niet moeilijk over....dus nu hangt er een nieuw schilderij aan de muur in de kamer.

Mooi dat het einde van de drukte erop zit Fer

het was idd belachelijk druk en het is binnen echt een zooi vergeleken met borghuis. Ook jullie tuincentrum in duitsland ziet er een stuk verzorgder uit. Maar ze hebben idd veel en nu vrijwel alles 40% korting. Zelfs keuken en huishoud spul. Maar heb jou idd niet gespot

Hihi..tuincentrum met keukenspul..

Het is momenteel overal wel lekker uitverkoop..Vanmiddag ook nieuwe lamp voor boven eettafel gekocht en morgen zullen we even wat meubelzaken bezoeken voor nieuwe eettafelstoelen. Ook daar barst het van de aanbiedingen.

Vanmiddag tussen de buitjes door in allereil ook nog de winterbanden onder de corsa en de astra gezet. Ze verwachten hier in noordoosten vanavond en morgen sneeuw en ijzel en vriendinlief heeft twee late diensten.

Ik moet zeggen dat de lmv velgjes van pa ook goed staan onder mijn astra.

Hotpuppy v1 had zin in BBQ'en, en dat vond ik geen probleem :) nu lekker tonnetje rond, straks nog ff het resultaat bekijken van mijn slow-Cook gevulde aardappels.. :T

Hihi..tuincentrum met keukenspul..
Noujah, het begon als tuincentrum maar het is nu haast een warenhuis. Naast tuinspul ook veel interieursaankleding, keukenspul, speelgoed enz.
Als je een keer in de buurt bent is het de moeite beslist waard, maar trek er dan wel enkele uren voor uit.
Je moet er van houden, het is wat drukker van opzet en door de grote massa aan spullen oogt het vaak rommelig....maar sommigen vinden dat geweldig.
Inderdaad een heel andere businesscase als bijv intratuin en ons eigen tuincentrum.

@Rob: verstandige keuze om ze nog snel te monteren. Ben benieuwd of de winter echt doorzet in de 2e helft van januari.

Je moet er van houden, het is wat drukker van opzet en door de grote massa aan spullen oogt het vaak rommelig....maar sommigen vinden dat geweldig.
Inderdaad een heel andere businesscase als bijv intratuin en ons eigen tuincentrum.

ik hou daar dus echt niet zo van :p maarja voor wat koopjes moet je wat over hebben he...

Even een groen vraagje en misschien dat ruud het weet. het (af)dakje van ons houthok is slecht en klein, deze ga ik vervangen in het voorjaar. Omdat onze woonkamer wat hoger ligt en je op het dak kijkt is het idee om er een groendak/sedum dak van te maken

Maar ik kan nergens dat groene kunstof ding vinden, behalve dan op internet waar er gelijk weer bezorgkosten bij komen en heb maar een klein beetje nodig. weet jij toevallig of dat bij jullie te koop is? (of anderen een idee waar dat te koop is?) Zal volgende week intratuin nog eens proberen
opbouwlagen.png

Oppassen dus! Hier zitten we net aan de goede kant van de tempratuur lijn, geen ijzel of sneeuw gezien

Wij zijn ook maar bij de bewuste winkel geweest vanmiddag, er waren wat planten dood gegaan in huis.. Dus nu staan er weer nieuwe. Het is daar een vreselijke bende, maar ook erg goedkoop (y)

Dit weer vind ik vreselijk, druilerig, donker, koud. Merk ook dat het op mijn humeur en energie werkt. Van de week allemaal vakantieplannen gemaakt, ik kan niet wachten op de zon en de warmte! En anders, als het dan toch winter moet zijn, doe maar sneeuw en een waterig zonnetje.

@Rob: die velgen staan absoluut prima! Wel een bijzonder gezicht zo met die ijspegels aan de auto

Total Loss zei:
Iemand nog op zoek naar een jonge Meriva voor weinig ?

Meriva

Sodeknetter man, hoe kom je op zo'n kilometerstand uit in krap 4 jaar :eek:

mijn eerste reactie is, foutieve km stand ingevuld... Maar het kan natuurlijk wel. Destijds hadden wij klanten die reden ook een 100.000 per jaar. De insignia kwam na 2 jaar al met 2 ton uit de lease o_O alleen is dit nog een schepje er bovenop

rjthefrisian zei:
En ze rijden of reden allemaal ook nog een astra g cabriolet. .;)

Kuddevolk die twentenaren..;)

Knap lastig hoor. Ruud haalt intussen Joost en mij ook door elkaar!

@5 ton.. En dan nog zulk geld vragen :eek:

We zitten hier ook met een raar verschijnsel. De stroom valt steeds heel kort uit met knipperende lampen tot gevolg.

Heel Friesland en Groningen heeft er last van en schijnt door vorst, ijzel, wind, kou en dansende kabels te maken te hebben.

@rob Ik zag dat o.a. een taxibedrijf met deze auto gereden heeft. Wellicht heeft er iets van een taximeter op die plek gezeten ?

Dat klinkt wel logisch, ik dacht aan een navigatie systeem dat op dienplek ingebouwd heeft gezeten. Voor dit bedrag had dat rooster best weer teruggezet mogen worden natuurlijk.. Hoewel dit vast export wordt.

Midje!

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Voor iedereen veel geluk, gezelligheid en liefde gewenst.

Jaarwisseling is hier ook prima verlopen: heerlijk met de vrienden in Meppel gezeten. Akelig gezellig!
Helaas wel schade aan beide auto's op 31 december: we gingen met twee auto's op pad en hadden op een parkeerplaats nog even afgesproken voor wat practische punten. Toen S. de deur van de Twingo opende, kwam er een flinke windvlaag die de deur tegen de Punto blies.

Deuk + krassen in de Punto en bij de Twingo is de deurklink afgeknapt; maar even bij de verzekering informeren wat handig is.

@ Ruudje: Ook al op FB gezegd, maar prachtige auto hoor! Mooie kleurencombinatie; hopelijk heb je er veel plezier van :)

@ Tuincentrum: Die bij Ruud in het dorp, komen we niet meer: door de grootte en chaos. Borghuis is wat prettiger.

Lullige schade Gerwin :(

@Marc: iets voor jou? <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1007602217-bmw-3-serie-325i-high-executive-aut-navi-sport-leer.html>
Kan je ondertussen nog rustig verder zoeken naar een mooie OPC :)

Knap lastig hoor. Ruud haalt intussen Joost en mij ook door elkaar!

Je kunt beter hebben dat het mij overkomt als dat het B of C overkomt :T

Denk inderdaad ook dat er een nulletje teveel in de tekst staat van de meriva.

Kreeg trouwens vandaag al kentekenpasje opgestuurd van de astra. Bizar snel zo met de feestdagen

Komt in Denekamp de post ook op zondag dan? Je zult gisteren wel bedoelen. Ideaal hé zo'n kentekenbewijs op creditcardformaat. Ging bij mij ook heel snel..donderdagavond auto ophalen en zaterdag lag hij al in de bus.

Mogguh!!!
Voor alle stamgasten mijn beste wensen voor 2016,
gezondheid voor jezelf en ieder die je dierbaar is...

En verder denk ik dat er niet veel huizen- of autowissels in de pijplijn zitten na het op dat vlak zeer wisselende 2015 ;)

Goedemorgen!

Vanaf mijn kant ook de beste wensen voor het komende jaar (y)

Lekker weertje trouwens :T
Hier ligt een laagje sneeuw en gelijk is het één grote puinhoop in de stad. Mensen durven niet harder te rijden dan 10-15 km/u en de hoofdweg dwars door de stad staat compleet vast. o_O

En verder denk ik dat er niet veel huizen- of autowissels in de pijplijn zitten na het op dat vlak zeer wisselende 2015 winking smiley

Zeker wel!
Vanaf volgende week vrijdag mag ik mij ook groot grondbezitter noemen :T

Corsa-20SEH zei:
British Racing Green zei:
En verder denk ik dat er niet veel huizen- of autowissels in de pijplijn zitten na het op dat vlak zeer wisselende 2015 ;)

Hier niet in ieder geval als het aan mij ligt.

Na de, voor mij teleurstellende oudejaarstrekking uitslag ook geen gekke dingen verwacht voor 2016 :p. Beide auto's lijken nog even te blijven net als het huis waar nog wel dit jaar even fors in geinvesteerd gaat worden.

Voorkant van het huis opgeknapt en deels houtverwerk vervangen door kunststof, dan de CV ketel in het najaar. Het enige wat dan nog open staat en wat geld kost is iets van een tuinhuis/schuur achtig iets voor tuingereedschap en tuinmeubelen en zo. Maar dat word vast 2017. Of B moet een topbaan krijgen :p

mogguh!

Kentekencard gaat idd heel snel. RDW gaf zelf aan: twee weken. Maar in de regel is het twee dagen. Top! (y)

Autowisselingen: **** eruit, en niks anders op de planning. Maar je weet het nooit...
Net als Joost ben ik nu iets drukker met het huis, en dan vooral de tuin!

Mogguh!

Hier ook een mooi laagje sneeuw!

Hier niet in ieder geval als het aan mij ligt.

Hier gaat alles in 2016 op aan de bruiloft dus geen gekke dingen.

Maar jah..als de Corsa het begeeft, zal er toch weer wat anders moeten komen.

Mogguh,

Hier ook geen autowisselingen in 2016, of de Punto moet totalloss zijn door het deukje :)
Misschien een huizenwissel, maar dat hebben we niet helemaal zelf in de hand.

Allen de beste wensen!

Een autowissel zal voorlopig niet gebeuren. Ik heb net zelf een nieuwe en Meeuwin maakt maar heel weinig km's. Een ander huis zal er op termijn wel komen. Kinderen zijn het huis uit; dus nu is het veel te groot.

Ging bij mij ook heel snel..donderdagavond auto ophalen en zaterdag lag hij al in de bus.
Ik heb nog wel ff zitten zoeken, ik meende dat je op een site die code moest combineren. Maar blijkbaar is dan enkel voor het nadien weer overschrijven, dus papieren maar goed bewaart en pasje apart gelegd.

Hier gaat alles in 2016 op aan de bruiloft dus geen gekke dingen.
Dan kan idd. best in de papieren lopen. Al mag je natuurlijk ook rekenen dat je ook giften krijgt.
Maargoed, locaties, kleding, aankleding ruimten.....kost genoeg.

Maar jah..als de Corsa het begeeft, zal er toch weer wat anders moeten komen.
Tsjah, zo zul je altijd onvoorziene uitgaven houden. Maar met je huidige wagenpark mag je eigenlijk verwachten dat ze wel ff mee gaan.
Tuurlijk, slijtage en een keer een defect zal blijven....maar je hebt nu wel twee auto's die normaal gesproken betrouwbaar zijn.

Ik beloof niks, voornemen is dat beide auto's dit jaar blijven. Maargoed, we zullen ff zien aan het einde van het jaar wat de wensen van zowel mijzelf als de werkgever zijn m.b.t. auto. Maar ook als er een lease-auto zou komen verwacht ik eerder een tenaamstelling in 2016. En de astra wil ik voorlopig wel even houden, al is het natuurlijk afwachten wat er aan het licht komt als hij binnenkort zijn onderhoudsbeurt krijgt bij de garage.

@Astra F:
Je krijgt (apart) 2x een code: 1x bij het overschrijven van de auto door de verkoper en 1x door de RDW. Bij latere verkoop heb je de gecombineerde code nodig.

@ Meeuw: Thanx!! Ik meende altijd dat je ze ergens moest combineren, soort van controle dat 2e deel bij de juiste persoon is aangekomen.
Maar las daar niks van, dus ben ook van hetgeen uitgegaan zoals jij het beschreef. Maar in ieder geval goed om het zeker te weten.

@ Berry: Schiet mooi op in jullie tuin, leuk om dat soort dingen aan te pakken. Wil zelf ook graag met de tuin bezig, maar weet nog totaal niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk veel te veel voor de beperkte oppervlakte van mijn tuin. :) Leuk ook dat je updates via FB post, hou het telkens in de gaten. :)

Vanaf volgende week vrijdag mag ik mij ook groot grondbezitter noemen
Ik zat bij het schrijven van de openingspost al te twijfelen, heb er al een patent op dat ik iedereen door elkaar haal dus heb me er niet aan gewaagd.
En als ik het goed heb wilde Gerwin ook graag.....maar staat dat project ff in de ijskast?

En als ik het goed heb wilde Gerwin ook graag.....maar staat dat project ff in de ijskast?
Ik hoop eigenlijk dat het in de koelkast staat: nog even koel houden voor consumptie ;) We zijn ondertussen namelijk wel gewoon nog aan het zoeken/kijken, maar we moeten even wat meer zekerheid hebben van de kant van S. (qua werk)

Dat komt vast wel, duurt alleen ellendig lang.

Terug
Bovenaan