Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Zoiets heb ik een aantal jaren geleden ook al eens iemand zien gebruiken, maar daar hing toen nog wel een gepeperd prijskaartje aan. Voor een paar tientjes is het natuurlijk helemaal perfect! Want ondanks dat de ruiten schoon zijn duurt het toch even voordat het aangenaam is in de auto

Die dingen van webasto zijn natuurlijk het mooiste, liefst op de motorbrandstof zodat je niet afhankelijk bent van stroom en gelijk het interieur ook al voorverwarmen.

Maar dit is gewoon een elektrisch pompje met wat vermogen om het warm te krijgen in 20 minuten. Dan nog een klein stekkertje ergens maken en monteren op een onzichtbare plek ergens. Maar dit is echt zo'n ding van, het is te weinig koud om het te kopen, maar als je hem 'nodig' hebt dan denk je, had ik maar.... :p

@Joost: zo'n apparaatje lijkt me ook ideaal. De Punto warmt maar traag op (is bekend bij dit model), en hij staat toch op de oprit waar ik best makkelijk stroom kan pakken uit de garage. Zo'n ding lijkt me dus wel wat!

klopt, met name in de corsa C 1.3 CDTI dieseltjes en combootjes vond ik het een eeuwigheid duren voordat er een beetje warmte van af kwam gevoelsmatig. Met corsa's D en Astra H 1.3 CDTI's is mij niet zo bijgebleven, maar heb ook weinig met die motoriseringen gereden

Met een Renault Twizzy kan ik zoiets nog wel begrijpen, maar de auto die jij bedoeld word toch veelvuldig ook verkocht in scandinavie en USA/Canada en die contrijen. Daar moeten ze toch absoluut voor gebouwd zijn lijkt me om de autp ijsvrij te houden

Ik denk eigenlijk dat dat niet zozeer aan de elektrische auto ligt.

Ik had daarnet onderweg met de regen/ijzel ook moeite om de ruiten ijsvrij te houden. Kachel op standje sambal en blazers volgas op de voorruit hielp wel, maar de hoeken en bovenkant van de ruit vroren toch gewoon langzaam dicht.

Zoals ik vanmorgen zei, hadden mijn buren met een diesel ook de grootste moeite om de auto warm te krijgen. Ik denk niet dat dat specifiek 1.3 CDTI probleem is. En electrische auto's hoor ik ook vaker dat die lastig warm te krijgen zijn. Schijtn buh de leaf ook problem te zijn.

Maar deze ijzel is ook zo taai..het koekt zo weer op je auto vast. Politie waarschuwt hier ook om tijdens rijden alles er aan te doen om je ruiten schoon te houden omdat vanwege deze redden al veel ongelukken gebeurd zijn.

Hebben gisteren de Corsa benzine even laten pruttelen en werd redelijk snel warm waardoor het ijs er aan alle kanten gegeven moment wel afviel. Ga ik straks, als de ijzel echt voorbij is, met de Astra ook doen. Anders sta ik morgenvroeg weer te bikken.

Het gaat momenteel ook weer helemaal mis. Valt in Friesland, Groningen en Drenthe regen en het vriest nog steeds dus kassa...
Vriendin heeft haar dienst van vanochtend alweer overgedragen aan collega. Ze moet vanavond echter ook weer dus even kijken hoe het verloopt.

Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ze voorspellen nu toch voor midden januari echt winter, temperaturen tot -10.
Nu neem ik dat nog wel met een korreltje zou....maar denk dat wanneer het komend weekend weer goed dooi is (ook 's nachts) dat ik de GTS toch nog ff was en in de hotwax zet.

Tsjah, die moderne motoren worden steeds efficiënter. En dus ook minder verlies aan warmte, al gaat de techniek er ook op vooruit.
Als ik lees dat er motoren zijn waarbij de motor in koude toestand niet wordt gekoeld (waterpomp slaat dan niet aan) en pas nadat de motor op bedrijfstemperatuur is de waterpomp mee gaat lopen.

@ Warm worden: Lees het bij Ampera's ook dat het lang duurt voordat er warmte in de auto komt.

Ja min 10 zal wel meevallen... maar winter mag het wel worden, lekker sneeuw van vrijdag avond tot zondagavond..

@Astra F: Wie voorspelt dat? Heb meteen weer even gekeken op weer.nl en accuweather.com en daar blijft voor de rest van januari de dagtemperatuur ruim boven 0. Ik hou het steeds in de gaten vanwege al dan niet winterwielen laten monteren.

Tsjah, die moderne motoren worden steeds efficiënter. En dus ook minder verlies aan warmte, al gaat de techniek er ook op vooruit.
Als ik lees dat er motoren zijn waarbij de motor in koude toestand niet wordt gekoeld (waterpomp slaat dan niet aan) en pas nadat de motor op bedrijfstemperatuur is de waterpomp mee gaat lopen.

inderdaad, dit is voornamelijk het probleem.

Echter lossen veel autofabriekanten dat op door de verwarming ook elektrisch te ondersteunen. Daardoor heb je ook gelijk nadat je de auto start al iets warme lucht ondanks de motor nog koud is. Mijn BMW heeft het ook (y) niet dat er gelijk warme lucht uit komt maar wel dat de ruit snel ijsvrij word.

En opel heeft het ook! Het was destijds een optie bij de zafira B en Astra H (en misschien ook andere modellen?). Het heet quick heat. Alleen werd dit vrijwel nooit aangevinkt op de optielijst heb ik het idee. Volgens mij kun je het ook niet zo zien of de auto er mee is uitgerust

EDIT; ik zie dat Quickheat nog steeds optioneel te bestellen is op de meeste Opels, en zit vaak ook in het winterpakket. Maar je kunt nooit zien of hij er optioneel mee uitgerust is volgens mij

mmm..dan ga ik eens checken of ik het ook niet heb..heb wel winterpakket en verwarmd stuur en stoelen.

Moet hem straks ontdooien..zullen we het wel zien..

Vriendin heeft werk voor vanavond ook afgezegd. Is net weer code Rood hier en cirkelt ijzelgebied boven zuid Friesland wat vanmiddag en vanavond weer onze kant opkomt.

Het is hier ook nog een grote ijsbaan...
En ik heb mijn grote brede zomerhoepels nog onder de GTC :p

@Ruud;
Is dit niet wat voor jou?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-astra-gtc-2-0-cdti-ecoflex-start-stop-innovation/399942432-216-1920

Nu rijdt die Jos tegen zijn auto-historie in al "eeuwen" met die zelfde GTC... en zit hij toch dag in dag uit naar iets anders te surfen ;)

Nu rijdt die Jos tegen zijn auto-historie in al "eeuwen" met die zelfde GTC... en zit hij toch dag in dag uit naar iets anders te surfen
Idd, en nu denkt ie....als Ruud onverwacht een cabrio koopt dan kan deze GTC er ook wel bij op de oprit. :)

Nou Jos, het is een prachtig mooi exemplaar maar de GTS bevalt me nog super en zie voorlopig geen reden om hem de deur uit te doen.
En mocht er toch onverwachts iets gebeuren waardoor hij weg moet, dan zal de Cabrio de rest van dit jaar als dagelijks vervoersmiddel dienen.

En mocht er toch onverwachts iets gebeuren waardoor hij weg moet, dan zal de Cabrio de rest van dit jaar als dagelijks vervoersmiddel dienen.

en daar zijn ze echt prima voor gebouwd kan ik uit ervaring zeggen (y) Winter ging echt perfect, snel warm + stoelverwarming.
boodschappen was ook prima al is de kofferklep klein maar ging prima.
Lange dingen konden door het ski-luik. Vakanties gingen ook perfect. Genoeg ruimte voor 1 of 2 personen, zelfs als je gaat camperen.

En heb wel eens bij Ikea wat van die grote pakket opgehaald. Dan is het gewoon daje er af. Iets op die beschermbeugels leggen dat het niet beschadigd en beetje fixeren dat het niet schuif (en droog weer :) ) Heb ik al die jaren 2x op die manier iets moeten vervoeren.

British Racing Green zei:
Nu rijdt die Jos tegen zijn auto-historie in al "eeuwen" met die zelfde GTC... en zit hij toch dag in dag uit naar iets anders te surfen ;)

Ik ken Jos niet anders dan dat hij mobile.de dagelijks in de gaten houdt :D
Als het moment daar is komt hij net zo onverwachts als Ruud met een nieuwe auto aan zetten gok ik :D

AsconaGT zei:

en daar zijn ze echt prima voor gebouwd kan ik uit ervaring zeggen (y) Winter ging echt perfect, snel warm + stoelverwarming.
boodschappen was ook prima al is de kofferklep klein maar ging prima.
Lange dingen konden door het ski-luik. Vakanties gingen ook perfect. Genoeg ruimte voor 1 of 2 personen, zelfs als je gaat camperen.

En heb wel eens bij Ikea wat van die grote pakket opgehaald. Dan is het gewoon daje er af. Iets op die beschermbeugels leggen dat het niet beschadigd en beetje fixeren dat het niet schuif (en droog weer :) ) Heb ik al die jaren 2x op die manier iets moeten vervoeren.

En zo haalde ik de laatste jaren een kerstboom van 2 m. op :)

AsconaGT zei:
Vakanties gingen ook perfect. Genoeg ruimte voor 1 of 2 personen, zelfs als je gaat camperen.

Daar zijn de meningen bij ons in huis dus ernstig over verdeeld!

Die stoelverwarming daarentegen niet. Mensenlief wat is het koud op dat leer, maar voor ik de wijk uit ben is die kou eruit :)

Het is natuurlijk net hoe luxe je wilt camperen. Als ik na ga dat ik de kofferbak van de GTS de laatste keer helemaal vol had, dan zal het in de Astra krap worden. Maargoed, dan had ik ook feitelijk nix in de passagiersruimte. De koelbox zou daar bijv. prima kunnen staan, dat zijn dingen die veel ruimte kosten.

Moet echt wel lukken hoor. Mega kofferbak juist. Alleen het dakje omhoog laten.
Auto heeft (volgens mij) een vaste bak waar de kap in valt. Ik heb me er nog niet echt goed in verdiept hoor, maar volgens mij ben je die ruimte altijd kwijt. Joost kan daar vast en zeker uitsluitsel over geven.

Jos is onze autoadviseur en ebay en mobile.de speurder! Dat wisten jullie toch wel. Waardeer ik zeer!

Maar lieve help..20 inch onder die astra....

Astra cabrio kan toch prima als vakantieauto? Lijkt me redelijke kofferbak inzitten maar probleem bij van die sedan kofferbakken is dat de inlaatopening en hoogte beperkt is en je nooit hoge zaken mee kunt nemen. Maar voor de vakantie is dat geen probleem toch (op de koelbox na denk ik).

Puntootjes op benzine worden wel snel warm..(y)

2.jpg

Er zit inderdaad een vaste bak in de cabrio voor de kap. Dak omhoog of omlaag maakt dus niet uit voor de bagageruimte. In de cabrio zit een vrij diepe kofferbak, maar zeker onder de kap is het niet zo hoog. Met het windscherm er in past er net een boodschappen- of bierkratje onder. Wel een beetje wurmen om 'm er in te krijgen. Op de achterbank zou je natuurlijk ook wel wat kwijt kunnen, onder het windscherm. Maar als je ziet hoe wij vorig jaar met de c4 op pad zijn geweest, dan snap je wel dat dat niet gaat passen. We zijn wel van het luxe kamperen namelijk :) met een grote katoenen tent met kuip, een fatsoenlijke tafel, gewone tuinstoelen en een elektrische koelbox. Ik denk dat ik met alleen tent de kofferbak al zo'n beetje vol zou hebben. Om met de tent te gaan kamperen zouden we dus een andere tent, een andere tafel en andere stoelen moeten hebben.. En dan nog hopen dat het past.

Oplossing? Mijn ouders boden spontaan hun caravan aan. Qua gewichten moet dat allemaal wel kunnen, dus zou met niets verbazen als we met een caravan naar het zuiden trekken deze zomer. hoewel het me eigenlijk wel iets te luxe kamperen is ;)

Avond!

@Ruudje: hoe gaat het nu met je ogen? Herstelt het naar wens?

Oplossing? Mijn ouders boden spontaan hun caravan aan.
Ik weet ook nog wel een caravan :p

Ohja, zag net nog de volgende afbeelding voorbij komen en moest gelijk aan jou denken:
CYDK1X8WQAAJ31M.jpg

Ze zijn hier in de buurt al behoorlijk actief met die Whatsapp groepen (y) mooi om te zien!

@Ruudje: hoe gaat het nu met je ogen? Herstelt het naar wens?
Johoor, het zicht is gewoon super. Moet wel zeggen dat ik met regelmaat het idee heb dat er een korreltje zand in mijn oog zit. Eenzelfde gevoel als dat je een pukkeltje op je ooglid hebt. Dus bij de volgende controle laat ik daar wel ff naar kijken.

Oplossing? Mijn ouders boden spontaan hun caravan aan. Qua gewichten moet dat allemaal wel kunnen, dus zou met niets verbazen als we met een caravan naar het zuiden trekken deze zomer. hoewel het me eigenlijk wel iets te luxe kamperen is
Dus vandaar dat je aan het kijken was naar een trekhaak onder de Cabrio. Zou wel een leuk gezicht zijn.....cabrio met een caravan erachter.
Ik heb eigenlijk niet het voornemen om met de Cabrio dit jaar op vakantie te gaan. Bij een lange trip rij je gemiddeld toch 140+ en dus met kap dicht. Dan is de GTS wel de fijnere cruiser. Maargoed, Joost heeft al aangetoond dat een cabrio wel een ideale vakantieauto kan zijn. We gaan 't zien.

Auto heeft (volgens mij) een vaste bak waar de kap in valt. Ik heb me er nog niet echt goed in verdiept hoor, maar volgens mij ben je die ruimte altijd kwijt. Joost kan daar vast en zeker uitsluitsel over geven.

klopt, die ruimte ben je altijd wijt. Is een vaste bak. Kost wel ruimte maar aan de andere kant wel mooi opgeborgen

Astra cabrio kan toch prima als vakantieauto? Lijkt me redelijke kofferbak inzitten maar probleem bij van die sedan kofferbakken is dat de inlaatopening en hoogte beperkt is en je nooit hoge zaken mee kunt nemen. Maar voor de vakantie is dat geen probleem toch (op de koelbox na denk ik).

koelbox gewoon op de achterbank! En het windscherm van de astra G bedekt ook de achterstoelen, zodat je daar ook spul kwijt kunt. En zo is het zelfs mogelijk om met alle baggage en dak er af te rijden. Dat was absoluut een voorwaarde. (y)

En als je ziet wat wij allemaal mee gesleept hadden, niet normaal o_O enige wat niet zo groot was, was onze tent. Maar alles wat B mee sleepte. Dekens, koelbox, mijn koffer en wat klein gerei + boodschappen voor het grijpen op de achterbank. Tafel, stoelen, tent, kookspul, verlengsnoer en zo allemaal achterin. Je moet dan wel de tafel als eerst er in doen en niet zoals ik de auto volpakken en er achter komen dat er nog een groot plat ding er in moet. Die kan je het best als eerder er in leggen dus.

Ik heb eigenlijk niet het voornemen om met de Cabrio dit jaar op vakantie te gaan. Bij een lange trip rij je gemiddeld toch 140+ en dus met kap dicht. Dan is de GTS wel de fijnere cruiser. Maargoed, Joost heeft al aangetoond dat een cabrio wel een ideale vakantieauto kan zijn. We gaan 't zien.

140+ kan wel met de kap open, maar ik vind het niet prettig. Niet zozeer de wind zelf maar meer het geluid van de wind en het geluid van de snelweg en zo, dat vind ik op de lange baan vermoeiend worden. Ik heb zelf met de kap dicht toen totaan zwitserland gereden. Bij Basel dak er af en daar met een rustigere snelheid daar doorheen gereden en ondertussen genieten van de omgeving.

Moet het weer wel mee zitten want B en ik gingen een keer een tunnel in met prima weer, maar aan de andere kant regende het. Maar zolang je blijft rijden komt niet naar binnen dus stug doorijden :) En andere mensen mij maar raar aan kijken maar je word echt niet nat als je de snelheid er in houd.
Totdat er een parkeerplaats kwam, snel afremmen en snel dakje er op, herinner ik me nog heel goed. Dan duurt het sluiten toch wel lang :)
DSC_0376.jpg

DSC_0525.jpg

Gisterenavond moesten we hoog op de rem, bleek er vlak voor ons een fors ongeluk te zijn gebeurd wat er al zeer ernstig uit zag toen we er langs reden. Was echt net gebeurd.

Omdat iedereen hier een dashcam heeft wist mijn koreaanse collega vanmorgen te achterhalen wat er nu precies wat gebeurd
video

mogguh!

@Joost: oei, dat was een nare aanrijding. Blokkerende voorwielen bij een pick-up met een erg lichte achterkant, vandaar die gekke zwieper.

Bij een lange trip rij je gemiddeld toch 140+ en dus met kap dicht.

Waar ga jij dan wel heen?
Want buiten Duitsland zie ik weinig plaatsen waar je ongestraft 140+ gemiddeld kan rijden...

Bij een lange trip rij je gemiddeld toch 140+ en dus met kap dicht.

Waar ga jij dan wel heen?
Want buiten Duitsland zie ik weinig plaatsen waar je ongestraft 140+ gemiddeld kan rijden...

Ik rij in den lande vrijwel altijd 140+. In het westen is dat iets lastiger gezien de drukt een trajectcontroles, maar in het midden en zeker het noorden wil dat prima. Gaat al weer een aantal jaren ongestraft goed, mede mogelijk gemaakt door Flitsmeister (nu ook beschikbaar in België ;)) :D

@ Joost, toen ik die pick up zag blokkeren dacht ik een fractie van een seconde "dat valt wel mee toch?" en toen kwam de vrachtwagen :eek:...
Nare klapper, bestuurders zit ook in Korea links in de auto? Hopelijk valt het mee qua letsel.

Mogguh!

Vandaag maar weer eens op kantoor gekeken. Reis ging prima maar vanmiddag wel in de gaten houden want komt groot neerslaggebied aan en voor die tijd maar thuis zijn want regen +bevroren grond en temperatuur onder nul is geen fijne combinatie.

140+ is wel een zeldzaamheid in Nederland hoor..Tuurlijk kan je het kan wel rijden maar dan moet je steeds remmen en gasgeven ivm tragere voertuigen en drukte ..zeker op vakantie ga ik echt niet zo rijden...dan moet het gewoon relaxed gaan.

Ik heb je cabrio overigens al lang niet meer gezien in Leeuwarden, Joost.

Veel Astra J inderdaadmaar niet K..maar jah is dat onlogisch? Maar het kon ook net zo goed Focus, Kia of Hyundai zijn.

Ik vind die Bolt wel hoogstaardig. Volgens mij zit daar ook veel Meriva C in.

ik kreeg voor een maand of 3 geleden nog een foto van een oud collega die hem had gespot daar.

Nare klapper, bestuurders zit ook in Korea links in de auto? Hopelijk valt het mee qua letsel.

Ze rijden hier gewoon rechts met het stuur aan de linker kant. Net zoals bij ons. Letsel van niet mee, want de beste man was op slag dood. Aldus de lokale media. Ik kwam er net weer langs, moest er gelijk weer even aan denken. Eigenlijk zijn die pick-upjes die je hier enorm veel ziet ook gevaarlijk als ze leeg zijn. echt al het gewicht inclusief bestuurder zit vooraan op de vooras, wat de stabiliteit niet ten goede komt in zulke situaties.

Ik vind die Bolt wel hoogstaardig. Volgens mij zit daar ook veel Meriva C in.

Mij nog net iets te amerikaans, maar zeker geen verkeerde auto inderdaad. Lijkt een serieuse optie voor een brede doelgroep om elektrisch rijden te overwegen

Hoe bevalt jou pa de bimmer rob na een paar weken sturen?

Niet overleefd, dat kan ook haast niet anders. Het laat inderdaad 'goed' zien hoe onveilig zo'n lege pick-up is.

De Bolt vind ik wel een aardig ding. Net een Jazz. Het valt op staat met de prijsstelling. In NL lijken we nog niet klaar voor een volledig elektrische auto helaas.
De Cruze is ook wel een leuk ding, maar ook wat druk vormgegeven. Heeft door de Astra in Europa niet veel te zoeken.

Mogguh!

@ Ruud: mooi (y) inderdaad goed om bij controle even dat soort dingen aan te geven!

@ Joost: pfoe, heftige klapper zeg! Sneu ook om te lezen dat de bestuurder het niet heeft overleefd...

@ Chevroletdinges: beetje Mazda 3 achterkant (vorig model)

Ze rijden hier gewoon rechts met het stuur aan de linker kant. Net zoals bij ons. Letsel van niet mee, want de beste man was op slag dood. Aldus de lokale media. Ik kwam er net weer langs, moest er gelijk weer even aan denken. Eigenlijk zijn die pick-upjes die je hier enorm veel ziet ook gevaarlijk als ze leeg zijn. echt al het gewicht inclusief bestuurder zit vooraan op de vooras, wat de stabiliteit niet ten goede komt in zulke situaties.

Ik was er al bang voor. :(
Dat soort pick-upjes kennen volgens mij ook amper veiligheidseisen als ik ze soms op tv voorbij zie komen. Als je dan door een vrachtwagen vol op de bestuurderskant wordt geraakt is het misschien maar beter ook dat het op slag gedaan is.... :(

Ik vind de achterzijde van de Bolt fraai hoor en zie toch opel elementen terug zoals het zwevende dak en de lijnen de zijkant.

Heel goed..echt topauto. Volgens hem weer een hele stap vooruit ten opzichte van de Astra. Maar dat is logisch met de nieuwprijs en het bouwjaar in ogenschouw. Motor trekt bijvoorbeeld in alle toeren goed terwijl dat bij Opel vanaf 2.000 pas was (BMW heeft dubbbele turbo), de BMW heeft een uitgebreid multimediascherm waarbij je alles kunt instellen van wegligging tot dashboard weergave.
Nee hij is heel tevreden!

Mooi Rob, het is toch een hele uitgave en dan wil je er wel wat voor terug.

Vandaag nog ff door drente gereden, ik had gladde wegen verwacht, stapels auto's in de bermen, mensen met hongernood op straat ivm code rood. Maar helemaal niks, straten super toegankelijk en was super goed doorheen te rijden.

@ Joost/Frank: Hoe gaat dat met ijzel op de ruiten icm deuren openen van de cabrio? Dan zakt de ruit 1/2 cm naar beneden. Gaat dat wel goed??

@ Snelheid snelweg: Ik ga vaak in de buurt van oostenrijk/duitsland op vakantie. Dus dan liggen de snelheden nog wat hoger, zeker op de terugweg. In Nederland zal 120 nog wel kunnen, al geloof ik wel dat het fijne er dan ook snel af is.

Wel geinig..het wordt winters en heb zowel de dakdragers als de dakkoffer deze week verkocht en nu beginnen ze opeens ook eindelijk aan mijn winterbanden te trekken.

Mijn deal is net afgeketst op 25 euro. Ik zit al heel laag qua prijs tov vergelijkbare sets maar mailer wilde nog minder betalen.
Meneer ging dan toch naar wat anders op zoek. Ik wens hem success want goedkoper vindt ie ze toch niet of hij moet met kale velgen genoegen nemen..;)

Ik ga zo overigens naar huis..over uurtje gaat het los...en ben ik bang dat het een grote chaos wordt qua ijzel en gladheid...

rjthefrisian zei:
Mijn deal is net afgeketst op 25 euro.

En nu het been stijfhouden... ook als hij plots wel met dat verschil wil over de brug komen. Er wordt niet verkocht aan hem.

Ik heb de advertentie wat gerestyled en omhoog geplaats en direct weer nieuw bod van iemand anders..;)

Krijg dringend verzoek van onze directie om naar huis te gaan dus ga afsluiten.

Waar ik overigens nog uitermate tevreden mee ben hoor! (y) :T

Maar als je een beetje naar een opvolger (of upgrades/onderdelen) zit te zoeken, kom je ook voor anderen weleens wat tegen ;)
En dan moet dat wel gedeeld worden uiteraard... :p

Astra F zei:
Nu rijdt die Jos tegen zijn auto-historie in al "eeuwen" met die zelfde GTC... en zit hij toch dag in dag uit naar iets anders te surfen
Idd, en nu denkt ie....als Ruud onverwacht een cabrio koopt dan kan deze GTC er ook wel bij op de oprit. :)

Nou Jos, het is een prachtig mooi exemplaar maar de GTS bevalt me nog super en zie voorlopig geen reden om hem de deur uit te doen.

Deze GTC had zeker niet misstaan naast de G Cabrio ;)
Maar je hebt zo met de cabrio een mooie buffer...

rjthefrisian zei:
Jos is onze autoadviseur en ebay en mobile.de speurder! Dat wisten jullie toch wel. Waardeer ik zeer!

Maar lieve help..20 inch onder die astra....

Puntootjes op benzine worden wel snel warm..(y)

2.jpg

Weet je waar dit is, Rob...?
Lijkt wel op Witmarsum?

Astra F zei:
Vandaag nog ff door drente gereden, ik had gladde wegen verwacht, stapels auto's in de bermen, mensen met hongernood op straat ivm code rood. Maar helemaal niks, straten super toegankelijk en was super goed doorheen te rijden.

Je hebt mazzel zeg, pfoe...
De eerste gevallen van kannibalisme zijn hier al gemeld, wij zitten in de schuilkelder. :cool:

Nee, het dooit hier alweer wat. Moet nu alleen niet gaan regenen, anders begint alles weer van voor af aan (grond is nog vrij koud)...
Maar de hoofdwegen zijn prima begaanbaar, hier in de buurt zijn bepaalde bochten nog grote ijsvlakten.

Astra F zei:
@ Joost/Frank: Hoe gaat dat met ijzel op de ruiten icm deuren openen van de cabrio? Dan zakt de ruit 1/2 cm naar beneden. Gaat dat wel goed??

Het kan wel, maar ik zou voor de zekerheid je rubbers even goed insmeren met een dikke laag vaseline oid... (hij staat nu nog lekker warmpjes toch?)
Of even wat lauw warm water langs de kieren sproeien...

Even genoeg gestookt in enkele andere topics... ;)
Nu maar weer terugplooien op ons eigen immer gezellige Opeltopic (y)

Ik heb geen idee in elk geval, tot nu toe heeft het bij ons alleen maar gemiezerd :) Wel een goed punt. Ik eis vanaf nu plek onder de carport!

rjthefrisian zei:
Ik vind de achterzijde van de Bolt fraai hoor en zie toch opel elementen terug zoals het zwevende dak en de lijnen de zijkant.

Heel goed..echt topauto. Volgens hem weer een hele stap vooruit ten opzichte van de Astra. Maar dat is logisch met de nieuwprijs en het bouwjaar in ogenschouw. Motor trekt bijvoorbeeld in alle toeren goed terwijl dat bij Opel vanaf 2.000 pas was (BMW heeft dubbbele turbo), de BMW heeft een uitgebreid multimediascherm waarbij je alles kunt instellen van wegligging tot dashboard weergave.
Nee hij is heel tevreden!

Dat is mooi! Het klopt wel dat nieuwprijs en bouwjaar een heel stuk hoger is, maar het karakter van de auto is ook anders.. en dat moet (ook op langere duur) maar weer net bevallen. Het is toch altijd weer even wennen in een nieuwe auto.

LineaBlu zei:
Astra F zei:

Je hebt mazzel zeg, pfoe...
De eerste gevallen van kannibalisme zijn hier al gemeld, wij zitten in de schuilkelder. :cool:

Kijktip: the walking dead. Niet alleen een prettige serie om de tijd mee door te komen, maar misschien leer je ook nog wat (y)

Morgen garage uitverkoop hier. Alles gaat morgen weg want de potentiele kandidaat van vanmiddag voor de winterbanden heeft vanavond toch weer aangeklopt. Morgen gaan dakdragers, skibox en winterbanden weg.

Ik eis vanaf nu plek onder de carport!
Ohoh, ik heb geen vrienden gemaakt met 50% van huize starke ;)

Collega van me had het makkelijker, hun gezinsauto (mondeo) stond altijd onder de carport.
Nu had hij een goed argument waarom zijn auto onder de overkapping mocht " jij hebt voorruitverwarming" :D

@ Rob: mooi dat je er van af bent, ga je nu ook weer kijken naar dakdragers voor de ST? Of kan alles voorlopig in de kofferbak?
En hoe bevallen de AGR stoelen jullie? Merk je een groot verschil tov de krukjes in de GTC?

Terug
Bovenaan