AsconaGT
Asfaltkampioen
Zoiets heb ik een aantal jaren geleden ook al eens iemand zien gebruiken, maar daar hing toen nog wel een gepeperd prijskaartje aan. Voor een paar tientjes is het natuurlijk helemaal perfect! Want ondanks dat de ruiten schoon zijn duurt het toch even voordat het aangenaam is in de auto
Die dingen van webasto zijn natuurlijk het mooiste, liefst op de motorbrandstof zodat je niet afhankelijk bent van stroom en gelijk het interieur ook al voorverwarmen.
Maar dit is gewoon een elektrisch pompje met wat vermogen om het warm te krijgen in 20 minuten. Dan nog een klein stekkertje ergens maken en monteren op een onzichtbare plek ergens. Maar dit is echt zo'n ding van, het is te weinig koud om het te kopen, maar als je hem 'nodig' hebt dan denk je, had ik maar....
@Joost: zo'n apparaatje lijkt me ook ideaal. De Punto warmt maar traag op (is bekend bij dit model), en hij staat toch op de oprit waar ik best makkelijk stroom kan pakken uit de garage. Zo'n ding lijkt me dus wel wat!
klopt, met name in de corsa C 1.3 CDTI dieseltjes en combootjes vond ik het een eeuwigheid duren voordat er een beetje warmte van af kwam gevoelsmatig. Met corsa's D en Astra H 1.3 CDTI's is mij niet zo bijgebleven, maar heb ook weinig met die motoriseringen gereden
Met een Renault Twizzy kan ik zoiets nog wel begrijpen, maar de auto die jij bedoeld word toch veelvuldig ook verkocht in scandinavie en USA/Canada en die contrijen. Daar moeten ze toch absoluut voor gebouwd zijn lijkt me om de autp ijsvrij te houden