Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

British Racing Green zei:
Even genoeg gestookt in enkele andere topics... ;)
Nu maar weer terugplooien op ons eigen immer gezellige Opeltopic (y)

Wel grappig in die topics. Daar lopen een paar mannetjes rond :eek:

Meeuw zei:

Nu ja, eentje is na een dag sudderen tot inzicht gekomen en heeft excuses geuit.

@ ruud: nee..dakkoffer gaat ook weg. Met deze sw heb ik voorlopig meer dan ruimte zat..

Stoelen in GTC wil ik geen krukjes noemen..heb ik ook altijd perfect in gezeten...maar de agr stoelen zitten echt voortreffelijk en zijn op zoveel manieren instelbaar...het verlengbare zitvlak en de meervoudig oppompbare lendesteun zijn ideaal.

Meeuw zei:

Nu ja, eentje is na een dag sudderen tot inzicht gekomen en heeft excuses geuit.

Ah. Ik ben dus niet de enige aan wie hij per PB excuses stuurt. De eerste keer heb ik nog gereageerd, nu doe ik dat niet meer.

Mag dat gemier over die andere topics daar dan ook alsjeblieft blijven... straks komen ze allemaal in dit topic lopen zeuren/stoken :rolleyes:

Meeuw zei:
Helemaal mee eens. Ik reageer er niet meer op.

Verstandig meeuw.(y)

Onthoudt je dan ook van halve waarheden en zwartmakerijen in topics waar ik niet kom en me niet kan verdedigen.

Grieven? Oud zeer? beledigd? Zeg het in PB, dan worden anderen er niet mee lastig gevallen.

Maar wel een ontdekking van een leuk topic trouwens, over Opel. Ik moest dit maar eens wat nauwgezetter gaan volgen. Ik heb immers naar volle tevredenheid een Opel Corsa 1.3 CDTI. Daarnaast heb ik vier nieuwe Kadetts versleten.

:)

Dat is hartstikke fijn voor je Idefiqs, maar de manier waarop je in dit topic binnen komt vallen bevalt me niet. Je hebt de topic-huisregels nog niet gezien neem ik aan?
Let op, het zijn geen keiharde regels, maar zie het als een gedragscode. En daar spreek ik je nu op aan.

Graag je posts voorzien van mooie Opel-plaatjes (zodat ze je tekst overschaduwen aub.) ;)

@ Joost/Frank: Hoe gaat dat met ijzel op de ruiten icm deuren openen van de cabrio? Dan zakt de ruit 1/2 cm naar beneden. Gaat dat wel goed??

goede vraag! Ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Je meot gewoon goed de ramen ijsvrij maken, met name onderaan, dan zakken ze gewoon naar beneden. Als ze dan nog niet naar beneden gaan kun je hem gewoon voorzichtig open trekken hoor. Maar beter voor de rubbers is gewoon goed ijsvrij maken dan zakt hij gewoon (y) En de rubbers bovenin goed ijsvrij maken.

Maar zulke situaties heb je alleen als het echt geijseld heeft of zo, zoals afgelopen week in het noorden van het land. Met sneeuw of lichte vorst gaat het sowieso prima

Mogguh

@ Idefiqs: Welkom hier, maar net zoals Hotdog al schrijft....je begint door de manier waarop je hier binnen valt wel direct met rode cijfers.
Dus pas je gedrag aan, dan ben je welkom hier.....kun je dat niet, sla dan aub dit topic over. En verwijder meteen de posts ff, want met jullie onderlinge geruzie wil ik niks te maken hebben!

Ik meende trouwens dat Ingo ff undercover ging bij het zien van deze nickname :)

Ik meende dat na de overvloedige regen van gisteravond de wegen wel schoongespoeld waren, maar kon vanochtend nog om de haverklap de ruitensproeiers hun werk laten doen.

Mogguh!

he het was weer gezellig gisteravond..;)

Hier is alles weer lekker schoon. Echt in een mum van tijd is alles weggedooid waarmee het normale leven weer kan beginnen..;)

Nu ik de winterbanden onder de astra heb trek de auto juist weer naar links...het stuur staat nu wel recht maar als ik het stuur losgaat gaat de auto heel langzaam naar links..terwijl het bij de zomerbanden juist naar rechts was...nog maar eens laten uitlijnen..

Astra F zei:
Ik meende trouwens dat Ingo ff undercover ging bij het zien van deze nickname :)

Ik dacht al dat deze nick mij ergens bekend voorkwam... (en dan niet alleen van de Asterix-strips).

Ow god, het wordt hier ook al 'gezellig'. Zonde.
Naja, in dit topic negeer ik dat maar allemaal. Hier houden we het gezellig, zoals het de afgelopen jaren ook was. (y) Hier lost alles vanzelf weer op gelukkig!

Mogguh trouwens! Vanochtend al om 7.40u op het werk. Overleg van 8u tot 9u. Is voor mij een on-christelijk tijdstip ;)

echt?? Ik zag dat er nog een vacature beschikbaar is? :) ....

Lijkt mij overigens ook een leuke functie

Ik meende dat na de overvloedige regen van gisteravond de wegen wel schoongespoeld waren, maar kon vanochtend nog om de haverklap de ruitensproeiers hun werk laten doen.

zoveel geregend gisteren bij jullie? / ons?

Nou, wat let je Joost? :D
Op onze afdeling hebben we inderdaad vanaf september al een vacature. Ik hoop dat die snel ingevuld wordt, want dan hebben we wat tijd voor allerlei analyses en projecten die al tijden op de plank liggen.

Nou, wat let je Joost?

het is dat ik bij een leuke werkgever zit en de reisafstand mij echt te ver is. Maar mocht ik behoefte hebben aan een andere uitdaging en het was iets dichterbij dan had ik zeker eens serieus gekeken of het iets voor mij is (en of ze mij willen hebben) :p

Ik heb hem gisteren stiekum ook even bekeken. Qua competenties pas ik perfect in het profiel. Alles wat ze vragen ben ik bedreven en ervaren in en zijn ook mijn kerncompententies. Maar de functie is voor mij ook wel een stap terug qua opleiding (HBO en geen WO) en werkzaamheden. Dit was voor mij een goede startersfunctie geweest. Daarnaast is de reisafstand ook voor mij een issue.

Doe jij dit ook exact Berry? Wat analyseer je precies en wat doe je met deze gegevens? Zit je echt de hele dag wat in de cijfertjes te grasduinen of zit er wat meer uitdaging in en mag je meer met de cijfers doen?

Ik heb HBO commerciele economie ipv bedrijfskunde. Maar misschien dat ik mijn ervaring als quality engineer waarbij ik hele dag tussen de cijfertjes en analyses zit een heel eind kan komen. (y) Daarnaast affiniteit met autotechniek en wat ervaring in heb op autotechniek maak ik misschien een kansje.

Ik heb ook 2 jaar met de collega's van lease op de zelfde afdeling gezeten en dan krijg je toch best veel mee en trok mij toen best al wel eigenlijk. Wie weet ooit... :p

zoveel geregend gisteren bij jullie? / ons?
Is best wat gevallen ja. Ben gisteravond nog ff op en neer gereden naar het werk, had de ruitenwissers continu aan staan.

Ik heb hem gisteren stiekum ook even bekeken. Qua competenties pas ik perfect in het profiel
En dan vermelden dat er net een nieuwe Opel op de oprit staat ;)

Ik heb MER gedaan. Heb van mijn functie ook nooit een vacature gezien overigens, kwam via een andere vacature in contact met het bedrijf. Mijn vorige werk was ook WO niveau, dit HBO niveau. Wat dat betreft dus ook wel een stap terug. Maar dat weegt niet op tegen het onwijs toegenomen werkplezier (en een ongeveer gelijkblijvend salaris met veel meer vakantiedagen en relatief weinig reistijd)
Soort opleiding maakt volgens mij niet heel veel uit, ik vind de omschrijving van de vacature ook niet heel denderend. Kan beter, al blijft het lastig om werkzaamheden te omschrijven. Deze vacature is iets anders dan wat ik doe: dit is 36u, ik werk 40u. En deze functie heeft meer regelmatige werkzaamheden. Ik beantwoord bijvoorbeeld geen vragen van Sales, maar hou mij volledig bezig met grotere analyses.

Wat ik precies doe: grotere analyses op het wagenpark. Vorig project ging bijvoorbeeld over de casco verzekering. Daarvoor alle data opsnorren en combineren. Ik zal hier op een openbaar forum niet teveel details gooien, maar op FB kan ik er wel iets over uitwijden :)
Nu voor Reparatie & onderhoud bezig met een soortgelijke analyse. Daarnaast nog veel kleinere dingen zoals concurrentievergelijkingen, een advies opstellen n.a.v. BPM of bijtellingswijzigingen, regelmatige analyse van schades, analyse van ingezette modellen en het moment waarop die terugkomen, omslagpunt benzine/diesel analyse, dat soort dingen.

Hier op de afdeling rijden de mensen met een (privé) leaseauto een eigen merk (A3, Polo, Leon). De rest niet (1x Punto Evo, 1x Punto Twinair (nieuw), 1x MiTo, en binnenkort wellicht een CT200h of een Giulietta). :T
Ik zie het zo: op deze afdeling werken autoliefhebbers, en die staren zich niet blind op een merk :D

rjthefrisian zei:
Ik heb hem gisteren stiekum ook even bekeken. Qua competenties pas ik perfect in het profiel. Alles wat ze vragen ben ik bedreven en ervaren in en zijn ook mijn kerncompententies. Maar de functie is voor mij ook wel een stap terug qua opleiding (HBO en geen WO) en werkzaamheden. Dit was voor mij een goede startersfunctie geweest. Daarnaast is de reisafstand ook voor mij een issue.

Doe jij dit ook exact Berry? Wat analyseer je precies en wat doe je met deze gegevens? Zit je echt de hele dag wat in de cijfertjes te grasduinen of zit er wat meer uitdaging in en mag je meer met de cijfers doen?

Ik heb hem nog niet bekeken, wel voorbij zien komen. Qua competenties denk ik dat ik in lijn met jou lig (is een aanname, maar gezien het vakgebied...) Qua nivea hang ik (nog) tussen HBO en WO in, dus zou het wel moeten passen. Affiniteit met de automotive heb ik ook wel.

Jammer van de reisafstand en jammer dat mijn huidige werk(gever) prima bevalt :)

@ Topic-fittie, laten we dat fijn buiten dit topic houden. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, maar dan wel meepraten op het niveau zoals het er hier aan toe gaat en niet met een hoop bombarie binnenvallen en gelijk op de man (stamgast van het topic in dit geval) spelen (y)

Vanochtend bij een sessie met zo'n 40 man (w.o. ook directie en board) een woordje moeten doen. Kreeg ik gisteren om 17u te horen, want onze teamleider en vervangend teamleider zijn er niet. Ik heb gezegd dat ik dan wel het woord zou nemen. De sessie liep iets anders dan verwacht waardoor ik niet alles kon vertellen wat ik zou willen, dus ik was niet heel tevreden. Maar van alle kanten positieve reacties. Dat is toch wel fijn (y)
De afwisseling in werkzaamheden is belangrijk: ik heb werk gehad waarbij je aan de pc zat er verder weinig mensen sprak, en aan het eind van mijn vorige baan werk waarbij ik hele dagen in overleg zat en dus niet meer aan de rest toekwam. Allebei uitersten, en de combinatie is veruit het interessantst. Dat begint hier ook te komen en dat is het leukst. Niet alleen maar in Excel zitten puzzelen, maar ook informatie halen bij andere afdelingen en je eigen bevindingen in overleggen en presentaties delen met het bedrijf.

Ik vind voor dit soort functies het verschil Hbo en WO ook niet zo heel relevant.
Heel kort door de bocht zie ik het altijd als volgt (waarbij ik mij realiseer dat dit lang niet altijd op gaat).

Mbo: Doeners
Hbo: Denkers die ook doen, praktijk gerichter
Wo: Denkers. Prima mensen die diep in de stof zitten, maar veelal een praktische blik ontbreekt.

Heb altijd wel een beetje leedvermaak om een jongen die ik nog ken vanuit vroeger. Was super trots op zijn WO opleiding en wilde ook altijd weer ff benadrukken dat hij VWO deed en nadien WO.

Inmiddels ben ik al weer 6 jaar aan het werk en is hij nog altijd werkzoekende en moet het tot die tijd doen met rotklusjes, hooguit op Hbo niveau. Hij is opzich best een goede kerel, maar net een beetje tegen "nerd" aan en super theoretisch. Dat nekt hem.

Wetenschappelijk onderwijs, Marc. Dan heb je universiteit gedaan.

Wo: Denkers. Prima mensen die diep in de stof zitten, maar veelal een praktische blik ontbreekt.

Je geeft het zelf ook al aan maar vind ik wat kort door de bocht. Ik zie het puur als een papiertje die de persoon heeft gehaald.
Qua studie was de universiteit inderdaad erg theoretisch en miste ik vaak het pratijkgerichte deel en heb daarom naast mijn studie diverse andere zaken gedaan om ook hier bekwaam en ervaren in te geraken.
Maar hoe je handelt, ligt niet per definitie aan de opleiding die je hebt gevolgd maar ook aan bv. je opvoeding, intelligentie, karakter, levensstijl, omgeving, ervaring en normen en waarden.

Ik ken mensen van de universiteit die inderdaad goed konden studeren maar zich in de pratijk niet konden redden maar ken ook genoeg mensen die wel praktisch gericht zijn en de theorie omzetten in daden en bedrijfjes en dergelijke zijn begonnen.

Ik heb lang getwijfeld tussen HBO of WO maar heb toch WO gedaan maar achteraf had ik misschien toch liever HBO gedaan om meer de praktijk te ervaren. Op de universiteit moest ik dat echt zelf organiseren.

image.php

Ik heb lang getwijfeld tussen HBO of WO maar heb toch WO gedaan maar achteraf had ik misschien toch liever HBO gedaan om meer de praktijk te ervaren.
Ik had dezelfde twijfel en heb toen voor HBO gekozen. Ben er nog steeds blij mee. Direct na de middelbare school WO (zonder stages) vind ik niet goed aansluiten bij het bedrijfsleven (bepaalde medische opleidingen uitgesloten). De combi HBO met daar achteraan een verdieping op WO niveau is volgens mij ideaal.

Astra F zei:
Ik vind voor dit soort functies het verschil Hbo en WO ook niet zo heel relevant.
Heel kort door de bocht zie ik het altijd als volgt (waarbij ik mij realiseer dat dit lang niet altijd op gaat).

Heb altijd wel een beetje leedvermaak om een jongen die ik nog ken vanuit vroeger. Was super trots op zijn WO opleiding en wilde ook altijd weer ff benadrukken dat hij VWO deed en nadien WO.

Inmiddels ben ik al weer 6 jaar aan het werk en is hij nog altijd werkzoekende en moet het tot die tijd doen met rotklusjes, hooguit op Hbo niveau. Hij is opzich best een goede kerel, maar net een beetje tegen "nerd" aan en super theoretisch. Dat nekt hem.

Dat is idd. heel kort door de bocht, maar dat daar heb je vaker last van. Wellicht is dat jouw praktische kant? :D

Direct na de middelbare school WO (zonder stages) vind ik niet goed aansluiten bij het bedrijfsleven (bepaalde medische opleidingen uitgesloten). De combi HBO met daar achteraan een verdieping op WO niveau is volgens mij ideaal.

Dat denk ik ook. Is vaak niet de kortste route, maar dit zorgt wel voor een "complete werknemer".

Ik heb zelf ook HBO gedaan en ben nu, naast m'n werk, bezig met WO. Geen gemakkelijk traject, maar qua werkervaring en theoretische kennis wel de ideale combinatie. Maar het hangt ook echt van het soort werk af, bij ons wordt iedereen gestimuleerd om WO te halen (indien nog niet behaald) en dat is bij lang niet elke sector het geval of nodig.

Verder kijk ik echt niet neer op mensen die MBO o.i.d. hebben gedaan. Veel van mijn vrienden hebben dat gedaan en ook mijn broertje doet het. Ik ben zelfs stikjaloers op hun als ik zie wat die met hun handen gedaan krijgen. Ik krijg ook een hoop gedaan met mijn handen, maar dat is toch vaak tekst en cijfertjes. Kortom, zei hebben naar mijn mening zeker hetzelfde werk/denkniveau alleen op een heel ander gebied

@Richard: mwah, het denkniveau is toch wel anders. Ik heb pas een klus aan de bedrading in mijn huis gedaan met mijn oom (zelf elektricien). Ik benaderde dat heel anders dan hij, dat was wel grappig om te zien. Er zit wel veel verschil tussen hoor: sommigen kennen een bepaald kunstje, andere zijn prof op hun vakgebied. Wat ik met je eens ben: voor dat laatste hoef je inderdaad geen hoge opleiding te hebben voltooid.
Voorbeeld: een vriend van me deed havo/vwo maar haalde voor de talen dikke onvoldoendes. Wiskunde en natuurkunde juist hoge cijfers. Hij heeft uiteindelijk MAVO en toen MBO gedaan, maar op sommige vakgebieden zit ie dus hoger. Het logisch denken bijvoorbeeld, kan voor een praktisch beroep heel nuttig zijn. Daar zegt een diploma niks over.

Ik zal Ruud zijn post maar links laten liggen, maarja ik heb dan ook maar een MBO dipoma, en ben een echt doener die niet denkt.

ik zal er wat :rolleyes:;):rolleyes: aan toevoegen

Ik ben MBO'er, maar kan me in het lijstje van Ruud absoluut niet vinden.

Voorbeeldje is een timmerman die ik ken, heeft LTS net-niet afgemaakt dus eigenlijk geen diploma (= gelijk aan geen niveau?)
Toch werkt deze man Pietje precies, het aftimmeren van interieurs en de houtbewerkingen die uit zijn handen komen zijn tot in perfectie gemaakt.
Oké, als hij iets noteert kan je er geen hout uit snijden, het handschrift en de spelling is om te huilen..

Ergo: (<-dat is Latijns, dat spreken wetenschappers)
Een w.o.'er zei:
. Kortom, zei hebben naar mijn mening...

Ahum..
:T

Nu weet ik dat er op het MBO 4 opleidingniveau's zijn, en dat ook hier het verschil gemaakt wordt tussen denkers en doeners, maar zo stellen dat alle MBO'ers alleen maar met hun handen werken, ben ik het niet mee eens.
Let wel, het werk wat W.O'ers en HBO'ers doen zou ik niet kunnen, daar moet ik eerlijk in zijn.
Maar verhouding qua denken en doen ligt tussen HBO en MBO niveau 4 niet ver uit elkaar.

Qua reisafstand zou het voor mij geweldig zijn. Hoef geen Opel of Volvo te parkeren bij het pand maar kan bijna lopend komen :cool:

Ik heb nooit getwijfeld qua studie tussen HBO of WO. Ik ben erg van het "doen" lekker pragmatisch. ( HBO dus ) Werk zeker wel op WO niveau maar blijf alle uitdagingen altijd op mijn pragmatische manier benaderen. Ik merk, zeker in mijn huidige ietwat ambtelijke omgeving, dat ik daarmee kan "scoren" :p

Ik begeleidt nu een HBO student en zie toch wel een hele theoretische insteek om "problemen" te lijf te gaan. Ondanks het feit dat naar mijn idee het onderwijs in z'n algemeenheid veel praktijkgerichter is geworden. Ik heb als Hbo-student destijds maar 3 maanden stage gelopen.....

Leuk om de verschillende meningen te horen en eigenlijk ben het overal wel mee eens behalve ruud zijn redelijk zwart witte benadering.

Verder kijk ik echt niet neer op mensen die MBO o.i.d. hebben gedaan. Veel van mijn vrienden hebben dat gedaan en ook mijn broertje doet het. 

Volstrekt mee eens. Ik waardeer mensen zoals ze zijn en opleiding kan me weinig schelen. Binnen onze vriendengroep heb ik alle opleidingsniveaus en dat is wel het laatste waar ik mensen op beoordeel en/of uitkies.

.......... waarmee ik niet wil zeggen dat ik het met Ruud eens ben. Zijn stelling is mij ook te kort door de bocht.
Mijn eigen ervaring is wel dat ik uitdagingen anders aanga dan mijn ( deels) WO-geschoolde collega's. En dan heb ik het niet over beter of slechter..

Ik had dezelfde twijfel en heb toen voor HBO gekozen. Ben er nog steeds blij mee. Direct na de middelbare school WO (zonder stages) vind ik niet goed aansluiten bij het bedrijfsleven (bepaalde medische opleidingen uitgesloten). De combi HBO met daar achteraan een verdieping op WO niveau is volgens mij ideaal.
Hier net zo en sta nog altijd achter de keuze. Wilde in eerste instantie ook nog uni doen, maar heb er vanaf gezien. En tot op heden heeft die keuze me geen windeieren gelegd. (Al besef ik ook dat ik ook wel een dosis geluk heb)

Uiteraard is er een heel verschil tussen opleidingsniveau en werkniveau. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zich middels zelfontwikkeling hebben opgewerkt naar een hoger werkniveau als dat ze papieren hebben. Voor deze mensen heb ik nog meer respect! Ik merk in Jimmy zijn reactie wat irritatie, ik denk dat het hier beschrevene ook op hem van toepassing is.

En Rob heeft er voor gekozen om zelf naast een theoretische opleiding extra praktijkachtergrond te ontwikkelen, een goede dosis eigen initiatief wat ik ook super kan waarderen.

Maar kort door de bocht genomen blijf ik wel achter mijn uitspraak van de vorige post staan.

Maar verhouding qua denken en doen ligt tussen HBO en MBO niveau 4 niet ver uit elkaar.
Ik merkte bij mijn opleiding wel dat er nog een beste kloof tussen zat, zag het in ieder geval dat de mensen met een Havo/Vwo achtergrond beter in staat waren om de vrijheid die veel bij Hbo opleidingen wordt geboden om te gaan en om hun eigen werk te organiseren. Maargoed, daar wil ik niet heel de bevolking aan afspiegelen.

Ik merkte bij mijn opleiding wel dat er nog een beste kloof tussen zat, zag het in ieder geval dat de mensen met een Havo/Vwo achtergrond beter in staat waren om de vrijheid die veel bij Hbo opleidingen wordt geboden om te gaan en om hun eigen werk te organiseren. Maargoed, daar wil ik niet heel de bevolking aan afspiegelen.

Bij mijn opleiding was het juist andersom. Ik heb eerst MBO niveau 4 gedaan en toen HBO.

De HAVO'ers hadden heel erg veel moeite, met name het eerste en 2e jaar doordat ze heel vrij gelaten werden en erg jong waren, meer zelf redzaam moet zijn etc. De MBO'ers hadden al enkele jaren die vrijheden gehad, die manier van les hebben en zijn bovendien gewoon al een paar jaar ouder. Van de uitvallers was het merendeel afkomstig ook van de havo.

Overigens ben ik van mening dat het HBO gewoon erg veranderd is. Ik heb er namelijk lang over gedaan (..) :) als ik zie welke eisen er waren in de eerste 5 jaar die best te doen waren, en toen nadat het hele inholland gebeuren hoe sterk de eisen aan HBO opleidingen zijn verhoogd. Afstudeerscriptie is vele malen zwaarder geworden en ook veel vakken zijn flink verzwaard. Alles is erg theoretisch tegen het wetenschappelijke aan en miste juist iets meer praktijk handvaten

AsconaGT zei:
en toen nadat het hele inholland gebeuren hoe sterk de eisen aan HBO opleidingen zijn verhoogd. Afstudeerscriptie is vele malen zwaarder geworden en ook veel vakken zijn flink verzwaard. Alles is erg theoretisch tegen het wetenschappelijke aan en miste juist iets meer praktijk handvaten

Zo ervaar ik dat ook met mijn stagiair ..

Fijn weekend allen.
Ik zie net dat er een nette Giulietta 1.4 170pk voor een mooie prijs is weggegaan op t werk. Die dingen worden ook qua aanschafprijs best interessant! Alleen de HSB is wat hoog met 1265kg en de brandstofkosten zijn natuurlijk een stuk hoger dan bij de Punto.
Maar zo'n Giulietta kan je zó mooi maken!
R20150502_172409.jpg

:D :cool:
Die op t werk was trouwens dezelfde kleur als mijn Punto.

Afschrijfkanonnetje eerste klas. Maar wel mooi! Maar 1265 is toch zo zwaar niet? Dat weegt een auto uit de compacte middenklasse al gauw. Een punto is goedkoper maar denk dat die alfa je veel meer rijplezier geeft. Ook wat waard toch?

Zojuist zowel dakdragers, dakkoffer als winterbanden verkocht. Ruimt lekker op zo.
Winterbanden komen onder astra h sw. Vriendin zit ook in thuiszorg en glibberde alle kanten op. Jammer dat ik nu nooit gezien heb hoe de plastidip staat onder de auto....

Hans 1.6 TURBO zei:
AsconaGT zei:
en toen nadat het hele inholland gebeuren hoe sterk de eisen aan HBO opleidingen zijn verhoogd. Afstudeerscriptie is vele malen zwaarder geworden en ook veel vakken zijn flink verzwaard. Alles is erg theoretisch tegen het wetenschappelijke aan en miste juist iets meer praktijk handvaten

Zo ervaar ik dat ook met mijn stagiair ..

Ik heb bij mijn bedrijf verschillende HBO-stagiaires gehad en helaas was het niveau bedroevend (behoudens een uitzondering). Was hun afstudeeropdracht en hun eindverslag was slechts een samenvatting van de informatie die ik hun had gegeven. Het ergste was dat hun begeleider dat nog normaal vond ook. Dus wat dat betreft mochten de eisen nog wel wat aangescherpt worden. Maar toen ik meerdere jaren later zag wat voor geneuzel er allemaal werd gevraagd bij het stageverslag van mijn zoon denk ik dat het daarna te ver is doorgeslagen. Ik denk dat het niveau ook wel fors verschilt per school. Haarlem en Groningen laag niveau, Utrecht en Enschede stelden veel hogere eisen. Daar kwamen mijn stagiaires dus vandaan.

Maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk, als je je papiertje maar haalt. Mijn uitgangspunt is 'nieuwe ronde nieuwe kansen'. Dus je gaat je pas ontwikkelen binnen de baan die je krijgt. Moet ook wat mazzel bij komen, dus waar je terecht komt en of je je daar thuis voelt. Heb je niet persé WO voor nodig dus.

rjthefrisian zei:
Afschrijfkanonnetje eerste klas. Maar wel mooi!
Daarom tweedehands interessant! :)

rjthefrisian zei:
Maar 1265 is toch zo zwaar niet? Dat weegt een auto uit de compacte middenklasse al gauw.
Ja, mijn referentie is misschien verkeerd :)

rjthefrisian zei:
Een punto is goedkoper maar denk dat die alfa je veel meer rijplezier geeft. Ook wat waard toch?
Ik heb de Punto nog niet zo lang en hij bevalt uitstekend. En lekker goedkoop idd!
Voor rijplezier kan ik een auto erbij kopen, maar één goede en leuke auto is dan het verstandigst. Ik denk dat zo'n Giulietta met 170pk er wel een keer komt.

Fantastische wagens die Alfa's.
Goede keuze om dit als doel te stellen als opvolger voor de punto.

@Rob, alles op marktplaats gezet?
Ik heb vanochtend ook 3 dingen te koop gezet op MP. Het wordt wel bekeken, maar helaas nog geen reacties.

Terug
Bovenaan