Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Schrik me echt de pleuris wat die Tiguans nog kosten. Je rijdt niet meer in het laatste model en je betaalt nog bakken met geld zeg.
Ja eens, al zal die trend doorzetten. Kijk maar eens wat de nieuwe auto's kosten....dat zie je in de occasion prijzen terug. Als ik nu ook zie wat er aan eisen aan nieuwe auto's worden gesteld mbt assistentie-systemen, ze slaan er in europa echt helemaal mee door. Drijft de kostprijs van een auto alleen maar op.

@ 3 cylinder: die van ons maakt ook gewoon een leuk roffeltje. Ik vind het geen diesel-'herrie' eerlijk gezegd.
Maar onze buurman zal het geluid waarschijnlijk niet gewend zijn....

@ Jimmy: mooi man, fijn dat de Kever nu al veel plezier brengt. Ook voor anderen ;)

Overigens, dat ritje kost dan € 1,98 aan stroom. Daar zou je met de Astra op benzine net 15km mee kunnen rijden, dus op dat gebied kan het nog heel goed uit. :)
Collega rijdt sinds kort elektrisch en die liet me ook al wat vergelijkjes zien; elektrisch is dan toch wel een stuk voordeliger (mits niet geladen aan de snellader langs de snelweg ;))

Hij moest nog wel érg wennen aan het elektrisch rijden; hij heeft nu nog geen laadpaal bij huis en hij ergerde zich enorm aan de 'laadklevers' bij de openbare laadpalen in de buurt.

Schrik me echt de pleuris wat die Tiguans nog kosten. Je rijdt niet meer in het laatste model en je betaalt nog bakken met geld zeg.
Ik wilde in eerste instantie nog naar een Passat of Tiguan kijken, maar dat heb ik heel snel los gelaten... inderdaad niet normaal wat die nog kosten.

Ik wilde in eerste instantie nog naar een Passat of Tiguan kijken, maar dat heb ik heel snel los gelaten... inderdaad niet normaal wat die nog kosten.

Passat GTE kost geen drol meer net als de ID's die je ook voor een prikkie oppikt terwijl de conventioneel aangedreven auto's met flink wat power juist erg hoog geprijsd zijn.

Las het stukje op AW nog over de Frontera duurtester, automaat wilde niet meer in de Drive. En dan komt de auto bij de dealer, en is er geen foutcode te vinden. Blijf dat bijzonder vinden, een computer zou zo-iets toch moeten loggen?

ik zei het hier laatst al. Bij de podcast van autoweek werd het ook besproken dat er wat stuk is met de frontera automaatbak , dat is al vervelend, zeker bij een nieuwe auto. maar dat ze bij de dealer niets konden vinden en dus zo weg word gestuurd zou ik wel echt heel vervelend vinden. Want je weet gewoon vrijwel zeker; er komt een dag (dat het nooit uit komt) dat je weer staat.

dat model ziet er wel 10x beter uit dan zn opvolger, zowel van binnen als buiten. en ik heb er helemaal niet mee, maar heb wel eens met een 1.5 DSG gereden, goed uitgevoerd en daar was weinig mis mee. Werd er niet warm of koud van, maar heb mij ook nergens echt aan gestoord. Maar kost bizar veel geld inderdaad.

anochtend 30km naar het werk gereden, daarbij 7,94kw verbruikt. Komt neer op een totale actieradius momenteel van 170km. Dat is voor wat langere afstanden natuurlijk niet praktisch, maar voor de kleine stukken die ik ermee rijdt nog prima.

ongeveer 25 cent dus. Laatst heeft B weer eens de twingo een keer openbaar aan de lader gehangen bij deventer, kost gewoon 60 cent! Dan kost zo'n ritje in de winter elektrisch ineens 4,76 euro, en is benzine ineens de BMW zelfs goedkoper om te rijden qua verbruik. zolang je thuis kunt laden is een EV al snel goedkoper inderdaad.

We hebben tot nu toe ook de kosten van de twingo eens bekeken. (ooit een keer een renault 5, kosten, etc.) en momenteel met de huidige dagwaarde en dus afschrijving, belasting (nihil) , verzekering en onderhoud en stroom heeft de twingo ons de afgelopen 3 jaar gemiddeld 205 euro per maand gekost. dus met 'brandstof' , waarbij zo'n 10.000 per jaar is gereden, waarbij afschrijving de hoogste kostenpost was. Met de kanttekening dat de twingo 1 kleine inspectie met APK heeft gehad en een setje ruitenwisserbladen, verder niets aan onderhoud of reparatie, dat kan zo veranderen natuurlijk.

Passat GTE kost geen drol meer net als de ID's die je ook voor een prikkie oppikt terwijl de conven tioneel aangedreven auto's met flink wat power juist erg hoog geprijsd zijn.

de dik gemotoriseerde non hybride passats zijn zeldzaam inderdaad en dus relatief duur en vaak import. Maar beetje frisse GTE's zijn ook nog echt wel duur hoor vind ik.

voorbeeldje hier in de buurt; 90.000 gelopen, 6 jaar oud , kost nog 27.000 euro. pas met hoge km standen worden de prijzen wel serieus laag inderdaad

Een van de goedkoopste GTE's van nederland momenteel kost 10.000 euro, maar wel 364.000 km, geen idee welke gek dat gaat betalen :eek:

Laatst bewerkt:
Mijn buren hebben een Tiguan van eind 2020. Was toen niet veel duurder dan een gebruikt exemplaar. Maar is al wel een paar keer afgesleept: gedoe met de DSG bak…

ik zei het hier laatst al. Bij de podcast van autoweek werd het ook besproken dat er wat stuk is met de frontera automaatbak , dat is al vervelend, zeker bij een nieuwe auto. maar dat ze bij de dealer niets konden vinden en dus zo weg word gestuurd zou ik wel echt heel vervelend vinden. Want je weet gewoon vrijwel zeker; er komt een dag (dat het nooit uit komt) dat je weer staat.

(..)

Er hoef ook geen foutcode te zijn. In het artikel wordt ook niet over een brandend motormanagement systeem geschreven, d8 ik.

Ik had vorige week elke werkdag storing met de werkauto (MAN TGL). Motor viel spontaan uit, soms met ingeschakelde power take off en soms niet. Telkens een batterij aan rode storingsmeldingen. Maar even contact uit en daarna weer starten en rijden. Na een paar dagen toch maar ff langs de dealer (was er toch in de buurt) én ik kon zowaar die middag nog langskomen voor uitlezen. Tja.. men zag wel een hoop storingen op de CAN bus. Vermoeden van verlies signaal op de motorcomputer. Hebben meer tijd nodig om te zoeken, maak maar een afspraak voor twee dagen. Okay..

Vandaag heeft ie de hele dag gewoon gedaan, niks afslaan. Ik kijk het deze week ff aan maar als die niet meer afslaat.. weet ik niet of ik die garageafspraak laat doorgaan (in overleg met wagenparkbeheerder natuurlijk) want waar kunnen ze dan naar zoeken in de werkplaats? Daarnaast heb ik weinig trek om over te stappen in een gare, reserve, Mercedes Atego om mee te moeten werken.

Passat GTE kost geen drol meer net als de ID's die je ook voor een prikkie oppikt terwijl de conventioneel aangedreven auto's met flink wat power juist erg hoog geprijsd zijn.
Ik vond die GTE's ook nog behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd. Maar nu was ons budget ook beperkt.

Vandaag heeft ie de hele dag gewoon gedaan, niks afslaan. Ik kijk het deze week ff aan maar als die niet meer afslaat.. weet ik niet of ik die garageafspraak laat doorgaan (in overleg met wagenparkbeheerder natuurlijk) want waar kunnen ze dan naar zoeken in de werkplaats? Daarnaast heb ik weinig trek om over te stappen in een gare, reserve, Mercedes Atego om mee te moeten werken.
Nou, het lijkt erop dat ze niet veel meer kunnen dan uitlezen, de boel resetten en dan weer uitlezen. En dan vervangen ze gewoon van alles 1 voor 1, tot de storing weg is.
Tenminste dat gevoel krijg ik er een beetje bij.

Maar wel vervelend als je werkpaard je in de steek laat. Hoeveel kilometer rij je er dagelijks mee?

Die van ons klinkt bij koud, ook wel wat verkouden. maar dat is snel weer over, zit altijd welk klein roffeltje in.

Gisteren een 60 km toertje met de kever gedaan in de omgeving, via België, toch even voordelig 98 tanken in Essen via Kalmthout, zo binnendoor via Wouwse-plantage naar Bergen op Zoom, wat gedronken en zo binnendoor met een omweg weer terug. Ik heb nu in 2 tochtjes al meer positieve reacties gehad dan ik met de 7 had in al die jaren. Rijdt echt leuk, motortje loopt prima, bij koude start heeft hij een klein beetje gas nodig, verder helemaal top!
Net een weekendje Efteling achter de rug.
"Wouwse plantage" viel me als plaatsnaam op bij een van de afritten.

Mogguh allemaal,

Tsjah, vermogen wat direct los komt en dan het gewicht.....daar is een EV niet in het voordeel inderdaad. Wel bijzonder eigenlijk dat er geen sneeuwstand op een EV zit. (Al heeft de Astra automaat het ook niet).
Ik heb naast Drive Mode (normal/eco/sport/MyDrive) op het stuur ook een keuzeswitch Terrain Mode (mud/sand/snow) op de EV9.

Ik heb een awd, maar 1-pedal op max, gaat allemaal prima. Stroompedaal (wat een woord) niet via chill stand, maar gewoon standje "opschieten"

Mini-Update: ze hebben diverse sensoren getest (uitgewisseld met een andere mini), ze hebben met een rookmachine gekeken of er ergens valse lucht werd aangezogen en uiteindelijk hebben ze een klep vervangen die er normaalgesproken voor zorgt dat brandstofdampen niet terug de motor in kunnen (als ik t goed begrijp)
Dat was het enige wat nog de storing kon geven.

Morgen gaan ze testrijden en hopelijk kunnen we de Clubman ophalen: zin in!

Fingers crossed! Zou mooi zijn als het nu klaar is!
Ik vond die GTE's ook nog behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd. Maar nu was ons budget ook beperkt.

Ik zie genoeg dikke GTE's voor rond de 20k met veel uitrusting en kmstanden onder de 100k.

20k is een hoop geld maar ben je tegenwoordig ook zomaar kwijt voor een Astra, Ceed, golfje of Focus met een driepitter.

Hola, ik ga niet via Antwerpen maar doorheen Zeeland via Westerscheldetunnel...
Was gisteren zalig huiswaarts cruisen aan 100, geen beetje file en zalige wegomstandigheden.

^^ geniet er nog maar even van, want volgend jaar gaat de oostbuis 4 maanden dicht voor scheurreparatie. Wordt dus omrijden op weg naar uw Zeeuwse stulpje.

Maar wel vervelend als je werkpaard je in de steek laat. Hoeveel kilometer rij je er dagelijks mee?

Afhankelijk van de route en hoe ver of dichtbij deze bij mijn huis is maar ergens zo rond de 150 ~ 200 kilometer denk ik. Twee tot drie keer in de week 90 tot 100 liter diesel tanken op zo'n 350 kilometer afgelegde afstand.

ongeveer 25 cent dus. Laatst heeft B weer eens de twingo een keer openbaar aan de lader gehangen bij deventer, kost gewoon 60 cent! Dan kost zo'n ritje in de winter elektrisch ineens 4,76 euro, en is benzine ineens de BMW zelfs goedkoper om te rijden qua verbruik. zolang je thuis kunt laden is een EV al snel goedkoper inderdaad.
Ja, eens Joost. Als je reguliere tarieven moet betalen voor de elektriciteit dan is elektrisch rijden veel minder interessant. Als je dan ook nog veel snelweg rijdt (waar een brandstofmotor snel zuiniger is), dan valt het voordeel weg. Daarnaast betaal je voor een EV nu ook een klap meer wegenbelasting (terecht) als voorheen, dus daar hoef je het ook niet meer te zoeken.

Naja, wij vinden het fijn rijden en hopen straks nog een voordeeltje te pakken in de zomer door eigen zonnestroom te kunnen gebruiken.

Ik heb naast Drive Mode (normal/eco/sport/MyDrive) op het stuur ook een keuzeswitch Terrain Mode (mud/sand/snow) op de EV9.
Zal ook te maken hebben met grootte/vermogen cq prijsklasse waar je een auto in aanschaft.

Ik zie genoeg dikke GTE's voor rond de 20k met veel uitrusting en kmstanden onder de 100k.

20k is een hoop geld maar ben je tegenwoordig ook zomaar kwijt voor een Astra, Ceed, golfje of Focus met een driepitter.
Yes, occasions worden ook onbetaalbaar. Maar autorijden is nu eenmaal duur.
Onderhoudskosten zijn sterk gestegen, verzekering is best opgelopen en brandstof is ook snel duurder gewordne.

Thuis kunnen laden is wel een dingetje. In 2025 (+/- 17k km gereden) onderweg slechts 3x kort "bijgeladen" om thuis te komen en daar verder te laden. (Prijzen bij Supercharger van Tesla zeer redelijk.) Gelijk aan "in de haast" even langs de snelweg 10 liter tanken voor € 2,20 de liter, om bij het oude, vertrouwde, goedkopere tankstationnetje 'm weer vol te gooien.

^^ geniet er nog maar even van, want volgend jaar gaat de oostbuis 4 maanden dicht voor scheurreparatie. Wordt dus omrijden op weg naar uw Zeeuwse stulpje.
I know.
Heb ingetekend op de nieuwsbrief en mails; tegen 1 maart 2026 moet de beslissing vallen hoe men het in 2027 zal oplossen (zo een planning kunnen ze in BE nog eens een voorbeeld aan nemen); ik vermoed dat het "blokrijden" zal worden.

Hoedanook, ik heb mevr. BRG al verwittigd dat ze volgend jaar de eerste zes maanden geen uitstapjes naar de Efteling meer moet plannen want dat ik niet via Antwerpen ga omrijden.

Naja, wij vinden het fijn rijden en hopen straks nog een voordeeltje te pakken in de zomer door eigen zonnestroom te kunnen gebruiken.

B wil ook liever niets anders meer, zelfs al zou het wat duurder zijn dan benzine. Maar nu nog met thuisladen, lage MRB en salderen is het financieel ook nog steeds erg aantrekkelijk. De twingo kost ons nu 2500 per jaar all in, (incl. afschrijving en stroom). is echt een lachertje.

Maar ook als de MRB verder omhoog gaat, salderen weg valt, dan nog wil B niet graag terug naar benzine.

Thuis kunnen laden is wel een dingetje. In 2025 (+/- 17k km gereden) onderweg slechts 3x kort "bijgeladen" om thuis te komen en daar verder te laden. (Prijzen bij Supercharger van Tesla zeer redelijk.) Gelijk aan "in de haast" even langs de snelweg 10 liter tanken voor € 2,20 de liter, om bij het oude, vertrouwde, goedkopere tankstationnetje 'm weer vol te gooien.
Ik heb met de EV9 in één jaar tijd 31.500 km gereden, zonder laadpaal thuis.
Een 100 kW batterij ga ik niet opladen aan een stopcontact, dan kan ik na een ganse nacht laden niet eens een enkeltje naar mijn werk.
Mevr. BRG laadt de 500e wel thuis aan een gewoon stopcontact, vooral als de zonnepanelen stroom leveren.

Daarnaast betaal je voor een EV nu ook een klap meer wegenbelasting (terecht) als voorheen, dus daar hoef je het ook niet meer te zoeken.
De kans dat ik bij pensionering de EV9 overneem en dan meteen officieel in NL ga wonen, wordt plots een heel stuk onwaarschijnlijker; zeker als ze die dan ook nog eens gaan belasten op autogewicht.

De kans dat ik bij pensionering de EV9 overneem en dan meteen officieel in NL ga wonen, wordt plots een heel stuk onwaarschijnlijker; zeker als ze die dan ook nog eens gaan belasten op autogewicht.

met een EV9 snap ik dat wel.

maar dat belasten op gewicht is dus ook een punt, want de overheid wil mensen niet uit hun EV's jagen. Om die reden willen ze dus (al heel lang) rekeningrijden invoeren. maar dat is technisch zeer complex.

ik gok dat in de praktijk voor EV's een soort van aparte catergorie blijft bestaan net zoals ze dat ook kennen van Diesel en LPG. Waarbij EV rijden nog steeds iets aantrekkelijk blijft tov benzine.
Goedkoop autorijden kun je in nederland nooit natuurlijk (of alleen van korte duur)

Laatst bewerkt:
Is een rekensom waard natuurlijk.
Een hybride of EV is zwaarder dan een benzine auto, maar die van mij weegt ook al 1650kg. Dan is de stap naar een auto van bijv 2200kg niet zo heel groot meer, die paar tientjes per maand verdien je wel terug door de goedkopere elektra kosten tov benzine. Zelfs zonder zonnepanelen tegen een nettarief van +/- 25 cent.

Is een rekensom waard natuurlijk.
Een hybride of EV is zwaarder dan een benzine auto, maar die van mij weegt ook al 1650kg. Dan is de stap naar een auto van bijv 2200kg niet zo heel groot meer, die paar tientjes per maand verdien je wel terug door de goedkopere elektra kosten tov benzine. Zelfs zonder zonnepanelen tegen een nettarief van +/- 25 cent.

Mijn 5 serie weegt maar 1610kg (blijkbaar dus lichter dan een 3 serie met de zelfde motor?)

een huidige elektrische 5 serie weegt dan zomaar 600kg meer. Dat gaan ze echt niet in een zelfde belastingcategorie houden

Kleine nuance, in mijn geval zou een hybride qua verzekering/MRB/verbruik maandelijks niet duurder zijn.
De zonnepanelen reken ik niet mee, puur thuis laden tegen 25 á 30 cent. Woon/werk en vele andere ritjes kunnen dan elektrisch. Daar verdien ik die paar tientjes MRB wel mee terug.

Dan vergelijk ik het met auto's die ik als mogelijk opvolger zie, eigenlijk allemaal hybrides. Dat loopt qua gewicht een beetje uiteen tussen de 2200 en 2500kg, dat is tientjes werk en streep ik dus weg tegen het goedkopere elektrisch rijden.

En ja, lichter en kleiner kan ook. Daarvoor hebben we de C1. Die verslaat elk vergelijk :)

Mijn 5 serie weegt maar 1610kg (blijkbaar dus lichter dan een 3 serie met de zelfde motor?)

Rijklaar 1650kg inderdaad.

En dan ook nog eens 100 euro aan Vignet betalen als je voor je vakantie in Frankrijk 2x door Belgie wilt rijden :mad:

ik gok dat in de praktijk voor EV's een soort van aparte catergorie blijft bestaan net zoals ze dat ook kennen van Diesel en LPG. Waarbij EV rijden nog steeds iets aantrekkelijk blijft tov benzine.
Lijkt me ook redelijk, net als voor een stekker Hybride bijvoorbeeld een korting van 10% i.v.m. hogere voertuiggewicht voor de accu. Voor een EV dan bijvoorbeeld een korting van 20%.
Het uitsluiten van MRB zoals voor een EV jaren het geval is geweest is natuurlijk ook van de zotte, maarjah....het heeft er wel aan toe bijgedragen dat de overstap richting elektrisch rijden is opgestart.

an vergelijk ik het met auto's die ik als mogelijk opvolger zie, eigenlijk allemaal hybrides. Dat loopt qua gewicht een beetje uiteen tussen de 2200 en 2500kg, dat is tientjes werk en streep ik dus weg tegen het goedkopere elektrisch rijden.

met een M5 touring PHEV kijkt je ook niet op een paar tientjes inderdaad ;)

Zwaar belasten die EV's..de buurtgenoten met EV's rijden continu de stoepen kapot door die hoge gewichten...en de gemeente maar steeds komen tegelen.... :) :) :) :) :) :) :D :D :D :D

Lieve sara...2500 kg...dat is meer dan twee keer zo zwaar als mijn astra....
Gaat toch nergens meer over. Dat kan toch niet meer lekker de bocht om gaan?

gewoon nóg bredere banden, of dubbel lucht om zo de druk een beetje te verdelen (y) :LOL:

maar idd, 2500kg gaat echt nergens over. Hoewel technisch dit nog steeds prima kan rijden denk ik meer dat je elke keer met optrekken ook 2500kg in beweging moet zetten. Maar ook aan onderstel, draagarmen, remmen om alles weer tot stilstand te krijgen.

Maar goed, een beetje 'normale' ev zoals een Model 3 week 'slechts' 1800kg. niet veel meer dan mijn auto

met een M5 touring PHEV kijkt je ook niet op een paar tientjes inderdaad ;)

Daar kan een trekhaak onder, dus zou een optie kunnen zijn :p
Ze zijn ook relatief goedkoop, maar ik lees ook dat veel mensen dat ding (net als de XM) heel snel weer weg doen omdat de auto niet bevalt. De dealers raken ze maar slecht kwijt.

Maar nee, is voor mij wel een eindje buiten budget en dat zou ik om meerdere redenen ook niet aan durven :D
Lieve sara...2500 kg...dat is meer dan twee keer zo zwaar als mijn astra....
Gaat toch nergens meer over. Dat kan toch niet meer lekker de bocht om gaan?

Merk er in dat zware hok van mij maar weinig van. Gaat beter de hoek om dan al mijn vorige auto's, verschil is alleen dat het tegenwoordig veel minder vaak gebeurt dan voorheen.

Doe dan maar een auto met alle luxe en comfort. Eigenlijk zou een Audi A8 of MB S-klasse perfect zijn, alleen vind ik het te ver gaan als de kinderen achterin nog beter zitten als ikzelf voorin :ROFLMAO:

Anyway, het ging niet om het sturen. Ik ben van mening dat, in mijn geval (die ook weer niet zo heel erg uniek is), de extra MRB van een hybride of EV wel wegstreept tegen de besparing door het rijden op elektra.

Afhankelijk van de route en hoe ver of dichtbij deze bij mijn huis is maar ergens zo rond de 150 ~ 200 kilometer denk ik. Twee tot drie keer in de week 90 tot 100 liter diesel tanken op zo'n 350 kilometer afgelegde afstand.
Wel irritant als je dan geen betrouwbaar materieel hebt om die kilometers te maken..
Een kennis is vuilniswagenchauffeur en die staat ook wel eens stil met een moderne vrachtwagen omdat veiligheidsfuncties onverklaarbare meldingen geven... lijkt me schurftirritant.

@ Elektrisch: ik vind het voor ons best interessant, maar ik wacht eerst maar even rustig op wat de regering gaat doen.
Eventueel zie ik private lease nog wel zitten om het eens te proberen.

Ze zijn ook relatief goedkoop, maar ik lees ook dat veel mensen dat ding (net als de XM) heel snel weer weg doen omdat de auto niet bevalt. De dealers raken ze maar slecht kwijt.

toch lijken het vrij populair auto's qua verkoopaantallen (relatief). maar dat zijn nieuw verkopen. Denk dat gebruikt het inderdaad anders ligt. ik zou er ook niet snel aan durven beginnen met een auto van dit kaliber, complexiteit, van een paar jaar oud. Echt mooi vind ik hem overigens ook niet.

Hier is de eerst 30.000 euro al vanaf in 20.000 km

Merk er in dat zware hok van mij maar weinig van. Gaat beter de hoek om dan al mijn vorige auto's, verschil is alleen dat het tegenwoordig veel minder vaak gebeurt dan voorheen.

Oke maar 1600 kg is wat anders dan 2200-2500 kg, he..je kunt dat goed beteugelen maar bij bochten of lekker sturen moet je dat gewoon merken dat al die massa rechtdoor wil.

toch lijken het vrij populair auto's qua verkoopaantallen (relatief). maar dat zijn nieuw verkopen. Denk dat gebruikt het inderdaad anders ligt. ik zou er ook niet snel aan durven beginnen met een auto van dit kaliber, complexiteit, van een paar jaar oud. Echt mooi vind ik hem overigens ook niet.

Nee dan is dat model wat hij rijdt echt zoveel mooier en tijdlozer dan deze plastieken 5 serie. Die kleur is wel prachtig..:)

Ik dacht dat in Friesland alles het veen inzakte... ook zonder gewicht op een stoep?

Jah jah..en ondertussen komen jullie allemaal massaal naar Friesland, Groningen en Drenthe om goedkoper te wonen en de rust op te zoeken. Blijf daar dan ook...:)

Nee dan is dat model wat hij rijdt echt zoveel mooier en tijdlozer dan deze plastieken 5 serie. Die kleur is wel prachtig..:)

ik heb er ook tijdens mijn stranding in luxemburg uitgebreid in gezeten en bekeken tijdens het wachten. Het zal vast fantastisch rijden, maar ik werd er ook niet gelijk hebberig van. zowel van buiten als binnen.

Nee dan toch liever zn grote concurrent, waar ik, mocht dit ooit binnen bereik vallen, in goede specs (blauw, bruin leer, ster op de kap, geen AMG-line, chrome) zeker naar ga kijken.

beetje zoiets
Witte_vloeren_worden_zwart_.max-1600x1600.jpegquality-84_RaarlkI.jpg

mercedes_E300_e_exterieur.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg

oke, dit botenhout hoeft van mij dan weer niet :p
Interieur_Mercedes_E-klasse.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg

Prachtige uitvoering Joost! Zelfs dat botenhout vind ik nog niet zo heel gek... al wordt het interieur er wel druk van.

In Midden Nederland is dat probleem misschien nog wel groter: gebieden in Vinkeveen, Kanis en Kockengen zakken erg hard.
Bij de bouw van m'n huis werden 34 heipalen van 16 meter lengte de grond in geslagen. Eerste meter een paar klappen, dan om en nabij zo'n 12 meter gleed de paal naar beneden en dan de laatste meters weer heien. Alles zakt hier weg. Dus maar een oprit van grind genomen. De buren hebben al een keer of 3 alles opnieuw laten bestraten en weer ligt alles scheef.

Ik mag elke vijf jaar ook het terras bij de aansluiting met het huis weer even ophogen. Toen ik hier kwam wonen hebben we ook 24 kuub grond erbij gegooid in de tuin. Maar een kilometer of 10 verderop is het dus nog een stuk erger. In Kanis zijn de straten en voortuinen verwijderd en is alles onderheid en opnieuw aangelegd. In Vinkeveen heeft men de lagen asfalt van de Baambrugse Zuwe verwijderd en er een heel tempex bed onder gemaakt om te voorkomen dat het verder wegzakt.

Prachtige uitvoering Joost! Zelfs dat botenhout vind ik nog niet zo heel gek... al wordt het interieur er wel druk van.
In combi met het hyperscreen is het al beter.
En ik zou liever beige dan bruin hebben qua interieur. Zoek-opdracht staat permanent aan..... ;)

quote]
In combi met het hyperscreen is het al beter.
En ik zou liever beige dan bruin hebben qua interieur. Zoek-opdracht staat permanent aan..... [/quote]

prachtig inderdaad! Maar zo'n E is nog ver , heel ver, buiten mijn budget. maar wie weet ooit. En dan word het nog zoeken, want eentje met ster op de kap, chrome en 'op smaak gebracht' is word een lastige zoektocht.

Rob, check je PM box even :)

Dat dash van die Benz vind ik niet echt mooi. Dat hout is teveel 'in your face' en zo'n groot scherm is al helemaal niks. Maar verder is die Benz goed!

Beantwoord Berri!

Nee die benz is niet mijn smaak. Ik heb juist wel liever een sportieve M-sport, AMG-line, ST-line of weet ik veel wat..ipv zo'n klassieke uitstraling. Maar snap heel goed dat je het wel prachtig vindt! Interieur is echt wel heel veel fraaier dan dat van de kille en plastiekerige uitstraling van de nieuwste 5-serie.

Vrienden die de Kia Ceed total loss hebben gereden hebben een Opel Astra K gekocht. Weet verder nog niet hoe en wat, ga van t weekend kijken als ik even tijd heb tussen de hockey en het verjaardagsfeestje van Lize door.

Gaaf zo’n E Joost!

Ik weet niet wat het is. Heel vaak als ik een Benz in de juiste uitvoering zie, word ik er hebberig van.
Huidige E-klasse vind ik ook weer top, ook van binnen.

Vaak vind ik ze dan binnen een paar jaar, qua interieur dan weer “mwah” gek genoeg, dat heb ik bij BMW en Audi veel minder.

Vanochtend nog even in de nieuwe 5-serie en ook 7-serie gezeten. Tsja, kaal en veel plastic inderdaad.
De 7-serie had dan weer wel een touchscreen voor geluid, ambianceverlichting, telefonie etc in armsteun van de deur achter. Dat wel…

Terug
Bovenaan