Las het stukje op AW nog over de Frontera duurtester, automaat wilde niet meer in de Drive. En dan komt de auto bij de dealer, en is er geen foutcode te vinden. Blijf dat bijzonder vinden, een computer zou zo-iets toch moeten loggen?
ik zei het hier laatst al. Bij de podcast van autoweek werd het ook besproken dat er wat stuk is met de frontera automaatbak , dat is al vervelend, zeker bij een nieuwe auto. maar dat ze bij de dealer niets konden vinden en dus zo weg word gestuurd zou ik wel echt heel vervelend vinden. Want je weet gewoon vrijwel zeker; er komt een dag (dat het nooit uit komt) dat je weer staat.
Schrik me echt de pleuris wat die Tiguans nog kosten. Je rijdt niet meer in het laatste model en je betaalt nog bakken met geld zeg.
dat model ziet er wel 10x beter uit dan zn opvolger, zowel van binnen als buiten. en ik heb er helemaal niet mee, maar heb wel eens met een 1.5 DSG gereden, goed uitgevoerd en daar was weinig mis mee. Werd er niet warm of koud van, maar heb mij ook nergens echt aan gestoord. Maar kost bizar veel geld inderdaad.
anochtend 30km naar het werk gereden, daarbij 7,94kw verbruikt. Komt neer op een totale actieradius momenteel van 170km. Dat is voor wat langere afstanden natuurlijk niet praktisch, maar voor de kleine stukken die ik ermee rijdt nog prima.
ongeveer 25 cent dus. Laatst heeft B weer eens de twingo een keer openbaar aan de lader gehangen bij deventer, kost gewoon 60 cent! Dan kost zo'n ritje in de winter elektrisch ineens 4,76 euro, en is benzine ineens de BMW zelfs goedkoper om te rijden qua verbruik. zolang je thuis kunt laden is een EV al snel goedkoper inderdaad.
We hebben tot nu toe ook de kosten van de twingo eens bekeken. (ooit een keer een renault 5, kosten, etc.) en momenteel met de huidige dagwaarde en dus afschrijving, belasting (nihil) , verzekering en onderhoud en stroom heeft de twingo ons de afgelopen 3 jaar gemiddeld 205 euro per maand gekost. dus met 'brandstof' , waarbij zo'n 10.000 per jaar is gereden, waarbij afschrijving de hoogste kostenpost was. Met de kanttekening dat de twingo 1 kleine inspectie met APK heeft gehad en een setje ruitenwisserbladen, verder niets aan onderhoud of reparatie, dat kan zo veranderen natuurlijk.
Passat GTE kost geen drol meer net als de ID's die je ook voor een prikkie oppikt terwijl de conven tioneel aangedreven auto's met flink wat power juist erg hoog geprijsd zijn.
de dik gemotoriseerde non hybride passats zijn zeldzaam inderdaad en dus relatief duur en vaak import. Maar beetje frisse GTE's zijn ook nog echt wel duur hoor vind ik.
voorbeeldje hier in de buurt;
90.000 gelopen, 6 jaar oud , kost nog 27.000 euro. pas met hoge km standen worden de prijzen wel serieus laag inderdaad
Een van de goedkoopste GTE's van nederland momenteel kost 10.000 euro, maar wel 364.000 km, geen idee welke gek dat gaat betalen