Het wel of niet lekker zit in een autostoel heeft niks met een hoger referentiekader te maken, ik vind autostoelen erg persoonlijk. Ik was ook van mening dat de stoelen van Volvo veel comfortabeler zouden moeten zijn. Ik vond ze hard zitten, had (aanname idd) zachter verwacht en kon er geen lekkere positie in vinden.
Mijn zwager is rugpatient en zat ook in geen enkele auto lekker, behalve hun Aygo met een extra goedkoop kussentje in zijn rug. Die heeft dan een lager referentiekader dan gemiddeld?
Die rijdt nu een A4 met de standaard stoelen want ook daar zit hij lekker in, in tegenstelling tot bijv. de sportstoelen in hetzelfde model.
Kwaliteitsindruk heeft ook niets met een hoger referentiekader te maken. Bij de nieuwe 5-serie is het ook om te huilen, zelfs de 7-serie vind ik 7-serie onwaardig. Is daarmee Volvo of de 5 of 7-serie slecht? Zeker niet, maar er zijn merken/modellen die het beter doen.
Vooropgesteld, de 5 en 7-serie zijn ook niet mijn referentiekader. Echter als je zit te wachten bij de dealer ga je toch een rondje lopen en alle auto's even bekijken.
En voor mij minstens zo belangrijk. Een neutraal imago.
En voor mij is het, al zo lang als ik auto rijd, de optimale combinatie van vermogen en luxe. Daar moet ik sinds een jaar voldoende trekgewicht aan toevoegen.
Is nu dan toevallig 2x BMW geweest, maar alle auto's daar voor waren allemaal verschillende merken. Het is zeker geen feit dat de volgende ook een BMW wordt.
Maar goed..jouw lat ligt hoger en dat is je goed recht!
Ook jouw goed recht om die mening te hebben. Ik heb een andere mening.
Wat zou het zijn als Richard in een Renault, Opel of Hyundai stapt
Renault en Opel beide al gehad. De eerste had ik weinig keuze in, de tweede vol overtuiging zelf uitgekozen want beste prijs/kwaliteit/vermogen/luxe combinatie destijds.
Ik acht de kans klein dat er iets Frans komt, daar heb ik nog nooit iets mee gehad. eigenlijk Hyundai zie ik ook zo snel nog niet zitten, maar de Koreanen zijn goed bezig dus dat zou in de toekomst zomaar kunnen!