Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Wat ik gewoon zorgelijk vind is dat veel mensen hun hypotheek afsluiten op twee inkomens. Als een van de twee arbeidsongeschikt of ernstig ziek wordt hang je gelijk.

2 inkomens betekend niet gelijk dat je het niet kunt betalen als 1 weg valt. dit huis hebben we destijds ook op 2 inkomens gekocht omdat in je eentje hier in het dorp niets kunt kopen. Ze zijn heel erg streng geworden (terecht) dat je niet te veel mag opnemen. Maar wel was het zo dat zodra 1 van onze inkomens weg zou vallen dat we de lasten nog steeds konden dragen.
Denk dat je tegenwoordig op 1 inkomen niet meer koopt dan een garagebox. :p

Wat ik gewoon zorgelijk vind is dat veel mensen hun hypotheek afsluiten op twee inkomens. Als een van de twee arbeidsongeschikt of ernstig ziek wordt hang je gelijk.

Wij wonen niet al te ruim naar wel goedkoop. Wij hebben nog een "oude" hypotheek met een spaardepot. Fiscaal heel aantrekkelijk met een mooie rente en aan het eind van de looptijd een mooie spaarpot om de boel af te lossen.

Maar zijn nu plannen aan het maken om te gaan verbouwen. Er komt gewoon niks te koop in onze prijsklasse in ons dorp en willen daar niet meer op wachten. En we zijn wel heel tevreden met onze straat qua ruimte, rust en speelgelegenheid voor de kids.
We schieten ook een beetje door qua eisen natuurlijk. Ik zou graag in zo'n huis als jullie wonen hoor! :)

Daar heb je gelijk in Barri. Dat horen wij inderdaad vaker...we hebben ook niks te klagen. Alleen wat meer ruimte zouden we willen hebben.

2 inkomens betekend niet gelijk dat je het niet kunt betalen als 1 weg valt. dit huis hebben we destijds ook op 2 inkomens gekocht omdat in je eentje hier in het dorp niets kunt kopen. Ze zijn heel erg streng geworden (terecht) dat je niet te veel mag opnemen. Maar wel was het zo dat zodra 1 van onze inkomens weg zou vallen dat we de lasten nog steeds konden dragen.
Denk dat je tegenwoordig op 1 inkomen niet meer koopt dan een garagebox

Ik bedoel inderdaad ook dat je de maandlast op een inkomen moet kunnen dragen.

We schieten ook een beetje door qua eisen natuurlijk. Ik zou graag in zo'n huis als jullie wonen hoor! :)
Komt ook omdat de huizen vrij groot gebouwd worden (tenminste; als ik hier in de buurt kijk); dan zet je daarmee toch een soort nieuwe standaard waar mensen mee vergelijken.

Al moet ik zeggen dat ik nieuwbouw-appartementen voorbij zie komen waar ik claustrofobie van zou krijgen.

Ons huis is oud en relatief klein (108m²) en we hebben geen zolder; dan mis je toch praktische (berg)ruimte.
En daardoor zal het niet zo'n populaire woning zijn op de woningmarkt voor gezinnen.

Maar voor ons is het prima, al zou ik eigenlijk in de toekomst nog wel graag een eigen hobby-kamer willen hebben.
Ach, dromen mag.

In ons blok is geen enkel huis uitgebouwd. Achter en naast ons wel enkele huizen. Ik hecht meer waarde aan een ruime tuin. Het enige rottige van oudere huizen is dat een gang net wat smal is, en je bij een toilet snel klem zit. Maar dat iedereen direct een paar meter aan de achterkant wil uitbouwen snap ik niet. Ik weet zeker dat dat hier ook gaat gebeuren als wij ooit gaan verhuizen, de volgende bewoner plakt er achter en/of aan de zijkant zo een paar meter aan.

Dat willen wij dus ook..even 1 a 2 meter er achteraan. Maar jah..dat is ook een van de weinige opties om het woonoppervlak te vergroten.

Wat me ook opvalt is dat veel huizen maar maximaal drie slaapkamers hebben en geen fatsoenlijke zolder. Wij hebben drie slaapkamers nodig en een ruimte waar ik thuis kan werken. Ondanks dat we nu niet een heel groot huis hebben, hebben we dat nu wel.

Een extra kamer erbij snap ik, maar beneden een paar meter erbij? Je zet dan alleen je eettafel iets ruimer neer toch? :)

Nou nee..bij ons krijgen we dan ook betere aansluiting voor de bijkeuken en kunnen we ook de keuken veel langer maken en doortrekken waardoor je veel meer werkruimte creëert.

Bij ons in dorp gaan ze weer bouwkavels uitgeven. Onze 2^1 kap is nu bijna 20 jaar oud, onze eerste woning. Lang getwijfeld toch maar weer ingeschreven. Hoop zaken die ik nu anders zou doen, duurzamer en we moeten langzamerhand keuken, badkamer, bijkeuken etc. aanpakken. Kavels waar we voor ingeschreven hebben, hebben aan achterzijde blijvend vrij uitzicht over de landerijen. Dat is toch wel erg fijn. Maar goed, zal genoeg animo zijn dus verwacht er niet teveel van nog.

Daar kun je je ook tegen verzekeren he ;)

Wij hebben 8 jaar geleden een kaveltje (540m2 én 100m2 water) gekocht en een huis op laten zetten. Grondprijs toen iets van € 200 de m2... Levensloop bestendig gebouwd, A+ energielabel.... Nu nog stoppen met werken!
Dat heb je mooi voor elkaar, kun je later mooi blijven genieten!

@ Rob: Hebben jullie nog veel ruimte achter het huis, zodat je daar na een evt. uitbreiding van de keuken ook nog fijn kunt vertoeven?

We horen iedereen altijd zeggen "wat hebben jullie een groot huis". Dat lijkt vanaf de straat ook zo, en beneden is het inderdaad lekker ruim. Maar de bovenverdieping is niks bijzonders. 3 grote slaapkamers, een klein badkamertje en alleen een bergzolder. We zijn er dik tevreden mee, en zeker nu het mooie weer er weer aan komt en de tuin weer waarde krijgt genieten we volop.

Daar kun je je ook tegen verzekeren he

Alles kan maar dat zijn premies waar je u tegen zegt.

We horen iedereen altijd zeggen "wat hebben jullie een groot huis". Dat lijkt vanaf de straat ook zo, en beneden is het inderdaad lekker ruim. Maar de bovenverdieping is niks bijzonders.

Nou volgens mij hebben jullie dat ook..:) en ik zag gisteren foto's van je kids in de tuin voorbij komen en de oppervlakte van de tuin deed me qua formaat denken aan de grasmat van mijn plaatselijke voetbalclub.. :)

Maar geniet er lekker van, man..!

Ach ik zou ook wel nieuwbouw willen maar is tegenwoordig echt niet meer te betalen. Lopen wij als woningcorporatie ook tegenaan. We moeten bouwen van de overheid maar de prijzen blijven maar stijgen.....

Ieder heeft zijn eigen wensen en waarden aan een woning, meer ruimte in de woonkamer was ook onze wens dus ik snap Rob wel. Inmiddels wonen we hier al weer 5 jaar naar alle tevredenheid!

Aan de ene kant zou ik nog wel eens naar een boerderijtje tussen de landerijen willen verhuizen; rust, ruimte en uitzicht.
Maar aan de andere kant is het plekje waar we nu wonen wel érg fijn (in het centrum) en ik denk dat de overgang te groot gaat zijn.

Zoals we nu zitten ben ik in elk geval dik tevreden. Bij de vorige woning keek ik nog wekelijks op Funda, dat doe ik nu niet meer.

Maar dromen mag altijd!

Afgelopen weekend nog weer lekker naar Thialf geweest, nu ook met vrienden die er nog niet eerder geweest waren.
Dus weer 2 mensen enthousiast!

Doet het goed! Héle fijne reisauto nu (y)

Heb nog wel af en toe eens het gevoel dat ie bij constante snelheid heel ligt 'schommelt' (minimaal inhouden en weer versnellen) maar dat is incidenteel en niet te zien aan het toerental.

Dus als ie het zo blijft doen dan heb ik er goed vertrouwen in.
Volgende onderhoudsbeurt even uitgebreid laten uitvoeren, met eventuele preventieve zaken en dan hebben we er hopelijk vele jaren plezier van.

Fijn Gerwin! Ik zie vaak Oranje Mini's maar eigenlijk altijd de vijfdeurs of de cabrio. De SW zie je eigenlijk alleen maar in het zwart.

De Corsa hebben we ook al bijna weer een jaar. Zojuist even onderhoudsbeurtje plus eindegarantie check ingepland.
Maar tot nu toe probleemloos en geen bevinden wat ons betreft. Alleen de remmen piepen af en toe en bij heel koud weer kraakt een van de rubbbers bij drempels soms.

Verder verbaas ik me elke keer weer hoe veel fijner deze Corsa rijdt ten opzichte van eerdere Corsa's D en E voordat de de nieuwe versnellingsbak en 1.0 motoren kwamen. Stuurt strak, rijdt erg volwassen, schakelt fijn en erg veel pit met deze motor.

wij hebben dat ook, wat er voor de bank weer minder risico betekende, iets lagere rente tot gevolg wat de hogere premie weer tegen elkaar weg streept.

We horen iedereen altijd zeggen "wat hebben jullie een groot huis". Dat lijkt vanaf de straat ook zo, en beneden is het inderdaad lekker ruim. Maar de bovenverdieping is niks bijzonders. 3 grote slaapkamers, een klein badkamertje en alleen een bergzolder.

vergeet de gigantische kelder niet :p

Al moet ik zeggen dat ik nieuwbouw-appartementen voorbij zie komen waar ik claustrofobie van zou krijgen.

huisjes net zo. vrienden van B wonen in een hoekwoning. van buiten lijkt het nog vrij fors maar het is feitelijk behoorlijk smal. Doordat ze de huizen tegenwoordig met hoge plafonds maken met hoge ramen oogt het nog wel redelijk ruimtelijk. maar qua vierkante meters is het echt dramatisch. Als je dan mijn schoonvader kijkt in zo'n typische jaren 70 doorzonwoning, daar zit eigenlijk verassend veel ruimte in, en nog een redelijke tuin ook. Maar zoiets zou nieuw helemaal onbetaalbaar worden.

wij hebben dat ook, wat er voor de bank weer minder risico betekende, iets lagere rente tot gevolg wat de hogere premie weer tegen elkaar weg streept.

Jah die hebben wij ook maar als je een torenhoge hypotheek hebt en er valt een inkomen weg als gevolg van arbeidsonschiktheid oid dan wordt het echt geen vetpot....

Wij hebben er wel voor gekozen, maar vind dat erg mee vallen. B is op haar 15e haar vader verloren, dat ervoor verzekerd waren heeft hun destijds in ieder geval financiële rust gegeven. Plus dat haar moeder het huis kon behouden.

Nou volgens mij hebben jullie dat ook..:) en ik zag gisteren foto's van je kids in de tuin voorbij komen en de oppervlakte van de tuin deed me qua formaat denken aan de grasmat van mijn plaatselijke voetbalclub..
Haha ja, de tuin ga ik niet ontkennen dat die echt groot is. Dat is ook waarom ik verliefd ben geworden op het huis.

vergeet de gigantische kelder niet
Haha ja, die is inderdaad ook lekker ruim. Maar zie ik niet als leefruimte..... Zoals de bar, leuk om te hebben.....maar hoevaak zit je er echt?

Ach, wij klagen echt niet over ons huis. We zijn er erg blij mee en weten ook dat we bovengemiddeld wonen, dat we daar echt dankbaar voor mogen zijn. Anderzijds ook iets waar we altijd hard voor gewerkt hebben, het kwam ons niet zomaar aanwaaien.

Wij hebben er wel voor gekozen, maar vind dat erg mee vallen. B is op haar 15e haar vader verloren, dat ervoor verzekerd waren heeft hun destijds in ieder geval financiële rust gegeven. Plus dat haar moeder het huis kon behouden.

Toch fijn dat je me hier even scherp op houdt. Wij zijn ook verzekerd en bij overlijden van een van ons valt groot deel hypotheek weg en bij afsluiten hypotheek was het ruim voldoende. Maar ik wil nu nog wel eens goed kijken of mijn vrouw zich zonder mij / of als ik arbeidsongeschikt raak zich echt zou kunnen redden. Haar zorginkomen is absoluut geen vetpot.

@ Rob: mooi dat de Corsa ook goed bevalt (y) zo'n klein turbomotortje kan erg prettig zijn heb ik gemerkt ;)

@ Hypotheek: bij het hypotheek-update-gesprek kwam naar voren dat de meest ideale situatie zou zijn dat ik de pijp uit zou gaan. Dan waren de maandlasten het laagst voor vrouwlief. Ziek worden was financieel minder interessant.

Dus nouja; goed om te weten in elk geval!

@ Hypotheek: bij het hypotheek-update-gesprek kwam naar voren dat de meest ideale situatie zou zijn dat ik de pijp uit zou gaan. Dan waren de maandlasten het laagst voor vrouwlief. Ziek worden was financieel minder interessant.
Wat meer over je schouder kijken nu?

Een extra kamer erbij snap ik, maar beneden een paar meter erbij? Je zet dan alleen je eettafel iets ruimer neer toch? :)
Je ziet dat hier in de buurt (voornamelijk jaren 20-30 woningen) állemaal worden verpest met een doos aan de achterkant. Mijn ouders wonen al 43 jaar in dezelfde wijk, en nagenoeg alle huizen zijn aangebouwd. Achterburen ook: maximaal aan de zijkant en maximaal aan de achterkant vergunningsvrij. Gevolg: je moet altijd door het huis heen om in je achtertuin te komen... En wat win je ermee? Een kleinere achtertuin!

Mijn huis stond er al 163 jaar toen de wijk ontstond, dus dat is een ander verhaal. En ja, we wonen met z'n 2en op 50m². Da's niet veel, maar in deze buurt een ander huis kopen is met een modaal inkomen onmogelijk.

tjah met een bepaald woonoppervlakte kan die ene meter meer toch een wereld van verschil maken. Hier in de wijk staan ook veel oudere huizen. sommigen maken het geheel in stijl (= duur) een mooie aanbouw er naast of achter, maar inderdaad zijn er ook sommigen die er zomaar wat aan knutselen. ook veel hout zie ik. gelukkig zie je het niet vanaf de straat.

Mijn broer heeft enkele weken geleden ook een 150 jaar oud groot vrijstaand huis gekocht in apeldoorn wat in de jaren 60-70-80 flink is 'verpest'. en ook lang niets meer aan gedaan overigens. Nu is het idee om alles weer in oude glorie te herstellen maar wel met moderne isolatie en technieken. Hij wil ook veel zelf doen, dus word weer een meerjaren plan. Zou dat ook wel willen, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Vandaag weer heerlijk sturen in de 5-serie. Heb spray wax van de lidl gebruikt, nu is dat normaal de bedoeling dat het makkelijk in gebruik is, maar dat is het dus niet. Je moet het stevig na wrijven. Maar niet normaal wat een glans elke keer en blijft ook erg lang zitten. Binnenkant ook weer super netjes, dan rijd de auto ook gewoon een stuk lekkerder :cool:

van het weekend de zomerwielen van de twingo en BMW even schoonmaken en in de wax zetten dan kunnen die er ook weer onder

Wat meer over je schouder kijken nu?
Absoluut! En de messen zitten in de container ;)

Je ziet dat hier in de buurt (voornamelijk jaren 20-30 woningen) állemaal worden verpest met een doos aan de achterkant.
Hebben wij ook gedaan :whistle: 1,5 meter erbij, binnenmuren doorgebroken: weg met de hokjes.
Zitten er nog wel aan te denken om weer een 'voor- en achterkamer situatie' te creëren met een tussenmuur.

Maar de uitbouw is alleen aan de achterkant, dus we kunnen gewoon langs het huis.
Huis is dit jaar 100 jaar oud, dus we zijn (samen met de buren) druk bezig om alles te renoveren voor de komende 100 jaar.

Binnenkant ook weer super netjes, dan rijd de auto ook gewoon een stuk lekkerder
Absoluut! Een schone auto is ontzettend fijn... kan er altijd weer van genieten als ie er spik en span bij staat :cool:

Oh BTW: de IDBuzz waar ik laatst mee rond mocht rijden, was gisteren blijkbaar bij Lubach in beeld.
Toch lachen als zo'n lokale verkiezingscampagne de landelijke tv haalt.

Voor mij was ons ('vakantie-)huisje groot genoeg, maar mijn echtgenote wou graag meer ruimte.

Ce que femme veut, Dieu le veut ;)
Na heel wat plannen (denk aan de afgeblazen containeruitbouw destijds) is er gewoon traditioneel bijgebouwd.
Neen, geen uitbouw van 1 tot 2 meter, maar wel een woonkeuken van ruim 40 m².
De bestaande woonkamer is nu een slaapkamer annex dressing op de gelijkvloerse verdieping (dus op latere leeftijd geen trappen meer), de oude keuken werd een bijkeuken voor wasmachine, droogkast, strijkplank, wasmanden voor sorteren van de was op kleur, voorraadkasten etc.
Een berging werd een nieuwe inkomhal met een extra-toilet.
En meteen werd ook de badkamer tot op de blote steen gestript en heringericht met oog op onze gevorderde leeftijd (o.a. bad vervangen door ruime inloopdouche).

Nu dus ooit nog eens een garage of ruime carport met berging en we kunnen op ons domein van zo'n 1.500 m² rustig oud worden midden de weilanden.

Wat die afgeblazen containeruitbouw betreft:
het betrokken bedrijf is vorig jaar met een gigantische frauduleuze schuldenput op de fles gegaan en de eigenaars zijn met de noorderzon verdwenen.
Blijkbaar werden bij bezoek aan hun constructiehal constructies in aanbouw voor klant A bij bezoek door klanten B, C en D voorgesteld als hun toekomstige aanbouw om zo steeds extra schijven van de betaling te verkrijgen.

Mijn buikgevoel heeft me destijds dus niet bedrogen toen ik plots geen enkel vertrouwen meer had in die firma en alles op alles heb gezet om een weigering van bouwvergunning te laten attesteren, waarna ik alle betaalde gelden wel - na enige wachttijd - correct heb teruggekregen.

Daar hebben we dus veel geluk gehad!

Laatst bewerkt:
Jullie hebben dan ook een prachtig plekje Peter! Mooi dat jullie het eigen gemaakt hebben en er zo van kunnen genieten.

Je hebt wel geluk gehad met die ellende met het bouwbedrijf!
Bij ons op het werk recent nog meegemaakt dat een klant 60.000 euro had aanbetaald en bouwbedrijf op de fles... en de reeds uitgevoerde werkzaamheden waren matig.
Echt heel sneu.

• Leuk
Waarderingen: BRG
Mogguh,

Pfieuw, je leest het overal.....maar zo snel als nu heb ik de brandstofprijzen nog nooit zien exploderen.
Zelfs hier kort over de duitse grens betaal je al over de 2 euro voor een liter benzine.

Dan is het wel fijn als je de auto 's avonds zorgeloos thuis aan de stekker kunt doen :)
Ben nu aan het kijken naar een slimme laadpaal, zodat ik vanaf volgend jaar ook de laattijd/snelheid kan begrenzen op bijv. alleen overproductie van de zonnepanelen. En met een MID-meter krijg je ook nog eens 20-30% van de stroomprijs terug :cool:

Kennis heeft ook net een Skoda Citygo aangeschaft voor zijn vrouw.... voor woon-werk km ideaal.
En het valt me ook best mee wat die kosten, net als de Corsa-e. Daar heb je ook leuke exemplaren van 11.000 euro.

Euhhh, je kan je verzekeren met een CAR verzekering tegen de faillisementen en ander problemen met een aannemer. Vak biedt een aannemer via "Woningborg" deze mogelijkheid wel aan.

BRG, goed aangevoeld dus. Gelukkig! Mooi optrekje hebben jullie zo!

Brandstofprijzen: gaat hard inderdaad. Nu valt nog meer op hoe gigantisch de verschillen zijn per pomp.

Ruud, bedoel je de elektrische Citigo? Een eGolf is inderdaad niet veel goedkoper, maar technisch vrijwel gelijk (alleen iets meer vermogen). Corsa-E is ook een leuk ding, maar Stellantis staat er niet echt goed op qua issues. Met een nieuwe OBC is zo'n Corsa ook wel interessant.
Ik stel het laadpunt altijd in dat ie pas om 23u 's avonds start met laden. Helaas heb ik er dus net eentje gekocht zonder MID-meter. Want die leek me particulier niet nodig. Geen ERE-vergoeding voor ons dus.

@ Barri; Idd de E-Citygo. Hij had eerst een hele mooie e-UP op het oog (panoramadakje ed), maar was de 16kw variant. Daar heb ik hem nog vanaf kunnen praten.

En inderdaad, bij de Stellantis modellen hangt dat zwaard van damocles mbt de boardlader wel boven je hoofd. Maargoed, bij de Leaf was hij na 5 jaar ook kapot.....

Zeker als Salderen er volgend jaar af gaat, is het wel interessant slim te kunnen laden. Gaan we naar een variabel contract, kun je ook nog op de goedkoopste momenten laden.
Ik heb nu nog een simpele laadpaal, dat is aan of uit. Denk die investering van € 1.000,- er wel mee terug te verdienen. Als ik dan jaarlijks nog 200-250 euro aan ERE-vergoeding kan opstrijken dan is het wel lonend.

Ik heb wel een mid meter op mijn eigen gemaakte laadpaal. Moet mij toch eens gaan verdiepen als er iets te halen valt.

Ja de brandstofprijzen zijn bizar.. diesel was 2,52 aan de snelweg Deze ochtend hier richting Rotterdam.

Met de Kever gisteren nog E5 getankt voor €1,72 de liter :) de tank was nog halfvol, maar op de de terugweg van onze toertocht kwam ik toch door België. Beter maar even gebruik van maken, en niet direct aan de grens dus ook geen chaos en drukte. Wel weer een lekker ritje gedaan, bij elkaar zo een 120 km.

Mogguh! @Joost Wat zijn ook alweer de redenen waarom ik mijn broer af moet raden een C350e te kopen zoals jij die had? ( station uit 2015 met net meer dan ton gelopen )

Véél beter met zomerwielen
55138591727_5506e92b55_b.jpg

Mogguh! @Joost Wat zijn ook alweer de redenen waarom ik mijn broer af moet raden een C350e te kopen zoals jij die had? ( station uit 2015 met net meer dan ton gelopen

ze zijn eigenlijk heel erg goed gebouwd, de bouwkwaliteit is niet normaal hoog qua look & feel, zeker op het niveau van de 5-serie. en ook niet heel veel gekke dingen bekend wat betreft de C350e. zwakke punten is dat men wel eens de stekker in de achterbumper kapot heeft. En wat ook een dure is , is dat een C350e altijd rondom luchtvering heeft. als zo'n luchtbalg lek raakt zijn die niet aftermarket te krijgen van de C350e (gewone C klasse airmatic wel). Reken gerust 2000 euro per veerpoot. Maar mijn auto had 2 ton gelopen en 0,0 dingen vervangen los van normaal onderhoud.

Verder gaat er weinig stuk, maar vergeet ook niet dat de auto zwaar is. je betaald veel MRB en de accu is relatief klein. Ik kon 20km elektrisch rijden in het voorjaar/zomer, maar auto's die veel als 'EV' gebruikt zijn halen de 10km nog niet eens na verloop van tijd. Je hebt wel de lasten, maar niet de lusten. Potentieel veel complexe techniek aan boord. ze staan goed bekend maar het kan dus wel allemaal stuk. Je mag er ook in NL niets mee trekken. Kofferbak is iets kleiner dan een normale. Het reed wel echt heel goed en altijd vermogen. Heb er 2,5 jaar zonder MRB en veel elektrische 'gratis' ritjes mee gemaakt. Maar nu zou ik eerder voor een 'normale' C-klasse gaan.

Mogguh!

Toch best wel blij dat we vorig jaar afscheid hebben genomen van onze diesel (y) die prijzen zijn bizar aan het worden.
Nu weet ik niet of ze in Duitsland net zo hard stijgen, anders toch maar eens over de grens tanken.

@ Joost: Pláátje! Dat je deze velgen toen opgespeurd hebt, was echt een goede actie!

Strak Joost, de Insignia was altijd al een mooie verschijning........deze 5er doet er net een stapje bij.

Toch best wel blij dat we vorig jaar afscheid hebben genomen van onze diesel
Ja dat kan ik me voorstellen, al is benzine ook bizar duur. Ben in ieder geval blij dat ik de Mokka aan de stekker kan hangen. Ik zie nu in mijn kennissenkring ineens meer interesse in hybride en elektrische auto's ontstaan. Grappig, hoe snel mensen willen inspelen op tijdelijke excessen als het hen in de portemonnee raakt.

Prachtig Joost, echt heel dik weer met deze wielen, gigantisch verschil inderdaad.

Bedankt voor je toelichting omtrent de C350e

Erg fraai Joost! Ik ben ook weer van 16-inch naar 17-inch gegaan en dat oogt al zoveel beter.

De winterbanden zijn wel op en toch eens kijken of ik setje 18-inch astra kan scoren en maar all-season eronder kan hangen. Maar die zijn zo zeldzaam en dus enorm duur...

Toch best wel blij dat we vorig jaar afscheid hebben genomen van onze diesel (y)

Tjsa..wij vorig jaar ook... op tijd die C3 van de hand gedaan. Maat van mij heeft een A3 2.0TDI...hij betaalt zich blauw...hoge wegenbelasting, kapot roetfilter dus extra toeslag en dan nu ook nog de brandstofprijzen..

Ik zie nu in mijn kennissenkring ineens meer interesse in hybride en elektrische auto's ontstaan. Grappig, hoe snel mensen willen inspelen op tijdelijke excessen als het hen in de portemonnee raakt.

Tsja..ik doe niet aan dat paniekvoetbal...ik zou ook niet weten wat het kost om een tank vol te gooien.....moet gewoon gebeuren en gelukkig hebben we meer dan genoeg financiële speelruimte om dit op te vangen...wel merk ik dat veel mensen met overcapaciteit op de panelen overstappen op EV...vant weekend trof ik ouders van mijn zwager en zijn ook overgestapt in een XC40 EV met 120k op de teller..schijnt nogal eens wat mis mee te zijn dus ben benieuwd....

Vant weekend wel ook nog de remmen voor vervangen..viel meer tegen dan achter.. een van de Torx-jes die de remschijf op zijn plaats houdt, zat muurvast en draaide gegeven moment kapot en moest ik uitboren. Maar gelukt. Toen viel me de remkracht nog wat tegen en bleek ik een van de beugeltjes op de klauw net wat verkeerd erop te hebben zitten maar nu remt ie weer als een tierelier.

Respect Rob dat je dat zelf gedaan hebt. Heb er veelal de tijd en het lef niet voor.

@ XC40: Ik hoor er eigenlijk weinig over/van. En er rijden er zoveel rond, dan is de kans om een keer een slecht exemplaar te treffen natuurlijk ook groter.

Mijn broer heef toch maar besloten om toch niet voor deze C350e te gaan, verkoper leek niet zo'n beste reputatie te hebben. Weet nu wel ongeveer wat hij voor zijn huidige C350 terug kan krijgen maar viel eigenlijk nog tegen. C350 Elegance sedan uit 2007 met pas 153k op de teller, is toch echt wel iets voor de liefhebber, maar dan moet je hem wellicht zelf verkopen of bij een specialist aanbieden i.p.v. inruilen

153 k in 19 jaar...das wel bijzonder weinig!

Ben je nooit bang om zoveel over je auto online te plaatsen Joost? Lees net ook weer een artikel dat er in Doetichem bij een BMW dealer ook weer een hele rij bmws van zijn velgen is ontdaan.
Zou er toch wat huiverig voor zijn.

Terug
Bovenaan