Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Jemig...komen jullie wel buiten de provincie dan of gaan jullie wel eens op vakantie?:)

Moest net wel lachen...had MR van school en de schooldirecteur kwam opeens in dikke Etron aanzetten ipv zijn oudere 2008. Zit net te kijken wat die E-trons kosten...man wat een afschrijvingskanonnen...daar koop ik geen V60 voor...

Mijn broer werkt 3 dagen per week thuis en gebruikt voor stadsritjes de Twingo dus de Mercedes maakt alleen langere ritten ( en komt nog niet verder dan 1 op 7 ofzo :ROFLMAO: )

Jemig...komen jullie wel buiten de provincie dan of gaan jullie wel eens op vakantie?:)

Moest net wel lachen...had MR van school en de schooldirecteur kwam opeens in dikke Etron aanzetten ipv zijn oudere 2008. Zit net te kijken wat die E-trons kosten...man wat een afschrijvingskanonnen...daar koop ik geen V60 voor...

hier op werk heeft ook iemand zo'n ding gekocht, zelfs met die digitale spiegels. had wel wat gelopen al volgens mij, maar was iets van 19K meende ik. Je hebt wel heel veel auto. maar aan de specs te zien kun je wel zien dat de tijd niet sitl heeft gestaan. Onzuinig met stroom en dus lage range.

Ik dacht dat ik met 12.000 per jaar met de BMW en 10.000 met de twingo al laag zat, maar de gebroeders totall loss staat de auto nog meer stil.

Ben je nooit bang om zoveel over je auto online te plaatsen Joost? Lees net ook weer een artikel dat er in Doetichem bij een BMW dealer ook weer een hele rij bmws van zijn velgen is ontdaan.
Zou er toch wat huiverig voor zijn.

zoveel plaats ik toch ook niet? Af en toe een plaatje. Maar ben er totaal niet huiverig voor

- ten eerste weet niemand waar ik woon, misschien met wat research dat je bij de plaatsnaam komt.
- de auto staat op slotbouten, die krijg je met betaalde tools er ook wel vanaf maar dat gaat wel met de nodige tijd, moeite en veel lawaai
- auto heeft een alarm met hellingsdetectie, auto opkrikken dan gaat het alarm ook al af
- Mijn auto staat in een woonwijk in een doodlopende staat, waarom zouden ze risico nemen voor een setje gebruikte velgen met 2 slechte banden als er een paar kilometer verderop op het industriegebied tientallen auto's staan met nieuwe velgen en nieuwe banden op een verlaten industriegebied in de nacht.
- mocht dat dan toch gebeurden dat ze mijn wielen stelen, wat ik mij niet kan voorstellen, dan is de auto ook gewoon verzekerd.
- de hele auto stelen gebeurd ook minder snel, daarvoor is mijn auto simpelweg al vrij oud voor, dan nemen ze liever een jongere auto , en eentje die het goed doen in de export, als je zoveel risico neemt.

Helemaal prima Joost! Weloverwogen keus! Ik vroeg het alleen omdat hier BMW's ook overal leeg gehaald worden. Ook oudere types. En alarmen en slotbouten hebben ze allemaal maar toch worden ze leeg gehaald.

Ja hier bij de MB dealer zijn ook veel auto's weer ontdaan van wielen in december. Maar die staan dan nog in transportmodus. Die hebben nog geen slotbouten en heb wel eens gehoord dat het alarm dan ook nog niet werkt ivm stilstand / leegtrekken accu in transportmodus. geen idee of dat echt zo is. Maar dan is het wel een makkelijk doelwit.

Straat verderop staat een 540i, ook goed in de opties, dan pakken ze die wel gok ik / hoop ik :p

zou eerder bang zijn voor brandstofdiefstal met de huidige prijzen; tankje breek je zo open, volle tank van de BMW is gewoon 150+ euro waard :p

Straat verderop staat een 540i, ook goed in de opties, dan pakken ze die wel gok ik / hoop ik :p

Haha..dat is geruststellend..:)

Hier knippen ze gaten in de carrosserie van BMW's en schakelen zo alles uit en kunnen ze gerust hun gang gaan.

zou eerder bang zijn voor brandstofdiefstal met de huidige prijzen; tankje breek je zo open, volle tank van de BMW is gewoon 150+ euro waard

Jah ook waar...

Die Oranje is wel vet! Bij ons staat bij onze overburen om de week een hele dikke M8 ongebruikt. Hun zoon parkeert hem daar om de week op de oprit en wisselt hem steeds om met zijn andere Mercedes C AMG.

Heerlijk gerwin, met cabrio moet ik dan denken aan een roadster zoals een Z4? Of een T-roc cabrio? Of fiat 500 cabrio?

zoveel zijn er niet meer tegenwoordig

Heerlijk gerwin, met cabrio moet ik dan denken aan een roadster zoals een Z4? Of een T-roc cabrio? Of fiat 500 cabrio?
Klasse 'Beetle Cabrio'. Dus als een T-roc een veelvoorkomende cabrio is op de Canarische Eilanden, dan zou het mij niks verbazen als het zoiets wordt.
Maakt mij verder niet uit; gewoon lekker open rondtoeren!

@ BMW Z4:
Beiden spreken mij niet echt aan heel eerlijk gezegd;
Van de eerste vind ik de rode kleur schitterend, maar de combinatie met het beige en hout vind ik persoonlijk wat té.
Die tweede vind ik een mooier model, maar de exterieurkleur vind ik vreselijk.

die eerste is wel mooi qua uitvoering, maar op een of andere manier kan deze modelgeneratie mij niet bekoren. En ook aardig op leeftijd

2e is wel mooi, maar daar zou ik een andere exterieurkleur voor willen hebben

Eerste generatie is een stuk puurder. En technisch ook veel minder complex. Eerste generatie met de legendarische M54-motor is wat mij betreft degene die je moet hebben. Alleen niet met de ouderwetse automaat maar handgeschakeld.

E89 heeft een complexe cabriokap, motoren die minder betrouwbaar zijn, de N20 viercilinder zou ik sowieso niet willen. Onderhoud is een stuk duurder dan van de E85 die gebaseerd is op E46-techniek.

Een echt nette E85 met 6-in lijn, handbak en niet teveel km’s is een prima investering. Meeste onderdelen zijn ook nog gewoon bij de BMW-dealer te bestellen.

Ik heb persoonlijk weinig met de E89. Meer een comfortabele cruiser. De E85 sluit meer aan op de MX-5. Is ook honderden kilo’s lichter. Mijn 3.0i weegt slechts 1265 kg.

Ik zou persoonlijk ook voor een E85 gaan, 6 in lijn met handbak. Heb er serieus naar gekeken voor ik de Kever kocht, maar wilde wel meer een weekend/hobby auto voor het gezin en de Z4 was weer een 2 zitter.

Ik reed ooit mee in de open Z4 van mijn voorganger die destijds een nieuwe eindereeks E85 gekocht had omdat hij een softtop wou en geen metalen klapdak.
Naar mijn ervaring van die rit is de voorruit van zo'n E85 zo ver naar achter doorgetrokken dat je bij open rijden veel minder cabriogevoel hebt dan in een MX-5.

Dit is ook zo'n hebbeding:
Z3 - Pistaziengrün - widebody

Heerlijk retro dat plastieken walnotenhout..had onze Vectra B ook te ik kind was..

Vanmorgen met de Corsa voor een beurt geweest bij Hedin in Groningen....keurig geholpen en daar wat gewerkt terwijl ik erop heb gewacht....heb alleen niet eens auto's bekeken omdat ik opgeslokt werd door het werk..;)

Hebben hem bijna een jaar en garantie verloopt bijna dus middelgrote beurt (bougies, remolie, enz) en eindegarantie-check..schrok wel weer van de factuur...autorijden wordt echt duur...

Ik reed ooit mee in de open Z4 van mijn voorganger die destijds een nieuwe eindereeks E85 gekocht had omdat hij een softtop wou en geen metalen klapdak.
Naar mijn ervaring van die rit is de voorruit van zo'n E85 zo ver naar achter doorgetrokken dat je bij open rijden veel minder cabriogevoel hebt dan in een MX-5.

Dit is ook zo'n hebbeding:
Z3 - Pistaziengrün - widebody
Dat gevoel heb ik niet. Mijn ouders hebben een MX-5 NC en kan ze redelijk vergelijken. Als je wat langer bent zit je in de Z4 wel wat beter uit de wind.
Z3 kan ik met mijn 1,93 m niet goed in zitten. Met de kap dicht zit ik ook tegen een stang in de kap aan met mijn hoofd.

Ik heb alleen ervarignen met de speedster waar ik ook redelijk tegen het dak aan kwam. Het kon echter net (y)

Hebben hem bijna een jaar en garantie verloopt bijna dus middelgrote beurt (bougies, remolie, enz) en eindegarantie-check..schrok wel weer van de factuur...autorijden wordt echt duur...

geen idee wat je betaald tegenwoordig. ik weet nog van de Up met zo'n vergelijkbare beurt bij de dealer, toen was het 650 euro. echt wel veel.

BMW vraagt om remvloeistof, aangezien er nog een terugroepactie open staat bij de dealer combineer ik het daar wel mee in het voorjaar als de nieuwe startmotor binnen is, is 108 euro voor verversen. Nog steeds fors, maar eerlijk gezegd valt het mij nog mee.

Dat gevoel heb ik niet. Mijn ouders hebben een MX-5 NC en kan ze redelijk vergelijken. Als je wat langer bent zit je in de Z4 wel wat beter uit de wind.
Z3 kan ik met mijn 1,93 m niet goed in zitten. Met de kap dicht zit ik ook tegen een stang in de kap aan met mijn hoofd.

Ben slechts 1,76m...
Kan dus kloppen; "als je langer bent, zit je in de Z4 wat beter uit de wind".
Klinkt als: een lilliputter voelt in de Z4 geen zuchtje wind ;)

Laatst bewerkt:

Het voordeel van elektrisch rijden.
Eerste beurt 1 jaar - 30.000 km kostte begin dit jaar amper 241,44 EUR.

Het voordeel van zelf een beetje handig zijn. De Citigo en Z4 onderhoud ik gewoon zelf. Niet moeilijk en zeker in geval van de BMW blijft het dan nog een beetje betaalbaar. En nog leuk om te doen ook. Olie, filters en remmerij is allemaal niet ingewikkeld.

het scheelt wel zeker iets, maar ook daar, naarmate de auto ouder word krijg je gewoon onderhoud. Draagarmen, andere onderstel dingen, koelsysteem, ruitenwissers, remmen (juist bij een EV goed gangbaar houden bij elke beurt), verlichting, banden, interieurfilter. Het heeft een EV ook gewoon.

Je mist de olie + filter en bougies eens in de zoveel tijd. En ja een EV is onder aan de streep gewoon iets goedkoper met regulier onderhoud, feit. Maar zoals soms gesuggereerd word dat een EV nagenoeg niets kost is toch wel een fabeltje, zeker naarmate ze ouder gaan worden en ze op sommige vlakken misschien wel meer onderhoud nodig hebben dan een brandstofauto.

Het voordeel van zelf een beetje handig zijn. De Citigo en Z4 onderhoud ik gewoon zelf. Niet moeilijk en zeker in geval van de BMW blijft het dan nog een beetje betaalbaar. En nog leuk om te doen ook. Olie, filters en remmerij is allemaal niet ingewikkeld.

Ga ik volgende keren ook zelf doen maar nu vroeg de auto om een beurt en zit er nog garantie op de Corsa. Bij de Astra heb ik de remmen ook zelf gedaan en ga ik tzt bij de Corsa ook doen.

Je mist de olie + filter en bougies eens in de zoveel tijd. En ja een EV is onder aan de streep gewoon iets goedkoper met regulier onderhoud, feit. Maar zoals soms gesuggereerd word dat een EV nagenoeg niets kost is toch wel een fabeltje, zeker naarmate ze ouder gaan worden en ze op sommige vlakken misschien wel meer onderhoud nodig hebben dan een brandstofauto.
Ik geloof ook niet zo dat een EV zoveel goedkoper is over wat langere termijn qua onderhoud. Die dingen zijn zo zwaar en hebben zoveel power dat alles flink te leiden heeft. En laat staan als er eens een elektromotor of cel van je batterijenpakket kapot gaat.

Nee..ik wil daar eerst de langetermijn ervaringen wel eens over horen.

Daarnaast verzinnen de autofabikanten wel weer nieuwe fratsen om wel hun inkomsten qua onderhoud te behouden. Kia geeft bv wel jaren garantie maar verplicht je dan wel om periodiek met je auto om onderhoud te komen terwijl ze dat nauwelijks nodig hebben. En dan gaan ze vast wel dingen vinden..:)

Daarnaast verzinnen de autofabikanten wel weer nieuwe fratsen om wel hun inkomsten qua onderhoud te behouden. Kia geeft bv wel jaren garantie maar verplicht je dan wel om periodiek met je auto om onderhoud te komen terwijl ze dat nauwelijks nodig hebben. En dan gaan ze vast wel dingen vinden..:)
Zou jij garantie op iets geven als iedereen op deze aardkloot er aan mag klooien, prutsen etc en, in geval van motorvoertuigen en machines, of het dagelijkse controles en onderhoud (vloeistoffen) wel zijn uitgevoerd? Ik niet...

En al die dingen die ze vinden... vallen onder de 7 - intussen zelfs 9 - jaar garantie ;)
Al heb ik daar niet zoveel aan, heb intussen 36.000 km dus die 9 jaar (blijkbaar max. 160.000 km) haal ik nooit.

mijn ervaring is dat dit reuze mee valt. ja KIA vraagt welke 15.000 of jaarlijks een beurt. voor veelrijders is het wat vaker dan een auto met long life. voor mij zo dat gewoon 1x per jaar naar de garage zijn, net als elke andere auto. Ene jaar is een oliebeurt + check, daarna wat uitgebreider. als ze dan wat vinden dan valt het ook gewoon onder garantie (muv slijtagedelen).

Dat er een keer een Renault 5 komt als opvolger van de Twingo stond haast al bij de aanschaf van de Twingo vast. Nu de eerste gebruikte modellen op de markt komen keek ik een beetje rond, maar zijn ze nog steeds erg duur als je de grote accu wil.

Toch wilde B wel eens zo'n auto in het echt willen zien en zijn we naar de renault dealer gereden. Daar stond een prachtige roland garros binnen. Bijna 40K o_O wel echt prachtig zowel van buiten en binnen. als snel kwam een aardige verkoper aan en aangegeven dat we aan het orienteren waren naar gebruikt, maar dan wel het liefst een iconic cinq uitvoering. Die heeft wel specifieke kleur stoelen , maar hadden ze daar niet als occasion staan.
In het systeem zag hij wel dat de vestiging in rijssen er wel eentje in de showroom had staan. Gelijk kregen we de sleutels van een appeltjes groene 5 demo in de handen gedrukt om naar de andere vestiging te rijden. Ook daar gelijk leuk gesprek met een verkoper en mooi verschil in uitvoeringen kunnen zien en ervaren.
Maar het mooiste was wel hoe het rijd. Ik had in een rijtest wel eens de vergelijking met een mini gelezen, maar zodra je in stapt begint het al met de voorruit (dus niet te veel naar voren rijden bij een verkeerslicht), maar nog meer met rijden de vergelijking met een mini. De auto is niet zo stug als een mini maar wel enorm direct, elke rotonde voelt als een feestje zonder zenuwachtig te zijn. 150PK was ook meer dan genoeg. En zelfs B, die wat minder met auto's heeft kon je zichtbaar zien genieten. Heerlijk stil enorm mooie afwerking , ergonomie is heel goed, lekker veel knopjes ook, google automotive systeem dus lekker snel en duidelijk. Ik ben overtuiigd.

Helaas hadden ze bij de dealer hier geen goede occaison staan en kwam er alleen nog een gele binnen. Nu even rond kijken naar een juiste kleur en uitvoering waar een flinke kop vanaf is.. Eigenlijk zijn die nog buiten budget. de 40Kw accu is meer aanbod , maar ben bang dat ik daar later spijt van ga krijgen. Hebben ook geen haast

Laatst bewerkt:
Zeker omdat ze wisten dat we op zoek waren naar gebruikt, wat ze daar niet hadden staan, kregen we gewoon de sleutels van de demo. Was ook gewoon heel leuk gesprek, ook op de andere vestiging overigens. Had er graag een auto gekocht.

^^ het zal tegenwoordig wat moeilijker zijn door alle termijn contractverplichtingen.. maar de verkoper weet nu wat jullie willen en zou dus binnen de klantenkring kunnen zoeken naar wat ze hebben afgeleverd in de afgelopen tijd en proberen die eigenaren te bewegen voor een nieuwe 5 te gaan en jullie dan die gebruikte 5 te verkopen.

Of, tegenwoordig, ergens in de fabrieksdata zoeken naar de spec's en kijken waar in Europa zo'n auto beschikbaar is of vrij komt uit een pool/demo/rental vloot t.z.t.

Dat is een prettige ervaring Joost, ik merk het met de Scenic ook, stuurgedrag, rijden, afwerking echt allemaal dik in orde! Als je rijdt heb ik niet in de gaten met zo een grote auto op pad te zijn, enkel bij de parkeergarage merk ik dat :)

Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat de 5 een fijne auto is. Achterin ook wat te doen?

Dat is dan toch alweer vlot dat jullie de Twingo gaan inruilen. Komen straks genoeg gebruikten op de markt. Alle bedrijven rijden er hier in de regio in.

Ik vond Renault's nooit heel fijn rijden. Hele vage besturing en weinig sportief. Maar jah..die zij niet meer te vergelijken met de huidige versies. Al legt de nieuwe Clio het qua rijden nog steeds af tegen de oudere Corsa ; voor de rest maakt ie er gehakt van..:)

Zo te lezen is de nieuwe Renault 5 echt goed geslaagd, zowel qua weggedrag als het rijgevoel. Als zelfs iemand die niet zo met auto’s bezig is er plezier in heeft, zegt dat eigenlijk al genoeg. Ik zou zelf wel meteen voor de grotere accu gaan, anders kom je later misschien actieradius tekort. Overigens, het heeft niet helemaal met het onderwerp te maken, maar ik raad je aan eens een kijkje te nemen op deze website, er staan veel interessante aanbiedingen en mogelijkheden op die je wellicht aanspreken.

Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat de 5 een fijne auto is. Achterin ook wat te doen?[

achterin is het krap. niet zo krap als een mini, maar een corsa of clio is ruimer. Kofferbak is wel prima. Voor de kinderen is het meer dan voldoende overigens. het dashboard kastje wel zo vormgegeven dat de bijrijders stoel eventueel wel ver naar voren kan zodat je daar wel goed achter kunt zitten als volwassene. als ik de bestuurdersstoel zet zoals ik fijn zit dan is het achterin wel krap voor nog een volwassen persoon. Maar als 2e auto prima.

Dat is dan toch alweer vlot dat jullie de Twingo gaan inruilen. Komen straks genoeg gebruikten op de markt. Alle bedrijven rijden er hier in de regio in.

het idee was altijd met de A2 3 jaar rijden en dan kijken voor een 5. Na betrouwbaarheid dingetjes toen de twingo gekocht met sepp subidie, maar ook daar altijd het idee om daar dan een jaar of 3 / 4 mee te doen en een 5 te kopen om de afschrijving binnen de perken te houden. nu krijgen we nog redelijk wat terug voor de twingo. Al zal zon 5 ook nog wel redelijk wat afschrijven.

Ik zie de 5 weinig rijden nog, maar de bedrijven die ik zij rijden allemaal de 'kale' evolution en ook veel met de kleinere accu. Die gaan pas over een jaar of 4 op de markt komen. zo lang wil ik ook niet wachten.

Ik vond Renault's nooit heel fijn rijden. Hele vage besturing en weinig sportief. Maar jah..die zij niet meer te vergelijken met de huidige versies

ik vond de clio's altijd wel goed rijden, maar afwerking beetje mwa, te veel plastic. wat rumoerig ook. De 5 zit echt op het niveau van een mini, zou haast zeggen premium. Heel direct , maar duidelijk hebben ze daar veel tijd in gestoken. misschien wel de beste auto in dit segment waar ik ooit in heb gereden. Maargoed, daar is de prijs ook na want ze zijn ook heel duur in vergelijking met een e-corsa of e-208

Laatst bewerkt:
@Joost Hier ook wel verbaasd dat je nu alweer bezig bent met opvolging van de Twingo, zo lang heb je die toch nog niet? Een 5 die aan jouw wensen voldoet lijkt me nu ook nog wel erg aan de prijs, zoals je zegt, die gaan echt nog wel heftig afschrijven nu.

Twingo hebben we nu 3 jaar en bijna 30.000 km. mee gereden.

De eerste vijfjes is de eerste 8000 euro al vanaf. ja die schrijven nog wel meer af, maar de twingo krijgen we nu ook nog redelijk wat van weer. Maar zo'n 5 is echt een enorme klap nieuwer en een segment hoger wat je in alles merkt ondanks de twingo voor een A segment dikke prima is. Maar vooral 410 km WLTP tov 190 WLTP is een ding.

We hebben ook geen haast, gewoon beetje rondkijken , hier en daar offertes opvragen totdat er een goed aanbod voorbij komt

Leuk om zo vooruit te (kunnen) kijken naar een opvolger van de Twingo!
Ik vind de 5 een ontzettend leuk model, dus begrijp het wel.

Mini is ook wel leuk, maar zo'n 5 toch net wat aparter. Welke kleur kijken jullie naar?

Terug
Bovenaan