Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik reed gisteren mee in een Q4 Sportback en daar waren we verrast door fysieke knoppen voor de klimaatbediening. Treurig eigenlijk dat zoiets basaals je tegenwoordig moet verrassen :D Maar qua bediening lijkt me dat een best fijne auto.

Ai ai..als je het dan toch over grijze saaie hompen plastic hebt dan is dat van binnen wel het ultieme voorbeeld.
En dat vierspaaks stuurwiel van hardplastic...brrrr...daar begint BMW ook al mee...

Nee...het is allemaal niet meer wat het geweest is bij de grote Duitse drie. Dan is Merc echt nog wel de meest smaakvolle.

Ik reed gisteren mee in een Q4 Sportback en daar waren we verrast door fysieke knoppen voor de klimaatbediening. Treurig eigenlijk dat zoiets basaals je tegenwoordig moet verrassen :D Maar qua bediening lijkt me dat een best fijne auto.

ik heb vorige jaar zo'n Q4 mee gehad naar duitsland. niets mis mee, reed prima. als je door de S-line gimmicks heen kijkt toch wel goedkoo materiaalgebruik, geen ventilatieroosters achter. infotainment mwa. niet matchend bij een auto van bijna 70K.

Maar mogelijk dat er al een nodige facelift is doorgevoerd. zat laatst ook in een nieuwe ID7 (populair bij ons bedrijf) en dat was een stuk beter dan alle andere recente VW producten waar ik in heb gezeten. prima afwerking, knopjes, rijd prima.

Laatst bewerkt:
Bij de klimaatbediening verstel je toch bijna nooit iets? (Ik niet). Waarom daar dan nog fysieke knoppen monteren?

Bij de klimaatbediening verstel je toch bijna nooit iets? (Ik niet). Waarom daar dan nog fysieke knoppen monteren?
True, maar toch vind ik de fysieke knop voor warmer/kouder in de Astra L wel erg fijn.
Dingen als de luchtsnelheid en of het op mijn voeten of in mijn gezicht moet blazen heb ik altijd op auto staan, daar heb ik geen extra knopje voor nodig.

Ik heb één functie in de Golf die niet te bedienen is met een knop, maar alleen via het scherm. En elke keer erger ik me daar weer aan :D
Dat is de voorruitverwarming. Duurt me altijd een seconde of 5 a 10 te lang om m aan te zetten. Scherm moet opstarten, clima menu wil niet snel verschijnen, dat soort gedoe.
Andere collega heeft net zn tweede Q4 besteld. Met een duur optie pakket want z'n kinderen wilden ook ventilatie roosters achterin. Bizar dat dat inderdaad niet standaard is. De ID7 is ook populair onder collega's en de A6 eTron onder het management.

Ik ben blij met de 'normale' knoppen.
Al eens een nieuwere golf mee gehad: moet je wat instellen via het scherm, rust je met je hand tegen het dashboard en kom je per ongeluk tegen zo'n 'touch' gedeelte. Waardeloos.

En dan via het scherm van alles moeten uitzoeken/instellen voordat je met de auto op pad kunt. Het is niet mijn ding

Ik zit overigens nog wel eens aan de climat control. niet zozeer de temperatuur, maar wel de ventilatie snelheid. koud weer (of juist heel warm) wil ik dat hij meer zijn best doet om de temperatuur te halen. iets meer 'lawaai', maar wel wat sneller warm of koud. met 'normale' temperaturen zet ik de ventilatie snelheid wat langzamer zodat het super stil is in de auto. Verder achterruit verwarming, voorruit ontwazeming, sync uitzetten als mijn vrouw weer een aan de temperatuur heeft zitten rommelen.

bovendien vind ik knopjes, mits een beetje fatsoenlijk geclusterd, ook mooi staan

vandaag met spoed weg voor het werk. ditmaal wel naar een van mijn favoriete vakantielanden.

Nee , ik zit niet in het gebied waar ik echt graag wil zijn, en ik zit overdag grotendeels bij een bedrijf op een industriegebied gewoon aan het werk, en ik ga alleen, dat is ook altijd wat minder gezellig. Het is zeker geen vakantie.
Maar het is er wel 25-30 graden, :cool: hotel aan het strand, lekker eten, vriendelijke mensen. Heerlijk land dat thailand. Geen idee wanneer ik terug ga, waarschijnlijk begin volgende week.

Klimaatregel ik ook nog met ouderwetse knoppen. Temperatuur, luchtsnelheid, luchtrichting en zelfs een centrale knop voor het complete menu. Ik gebruik het met enige regelmaat als ik er zo over nadenk, maar zou ook wel weer zonder want zo heel vaak gebruik je het toch ook weer niet.

Net als auto zonder 3 of 4 zone's, vind dat gelijk wat goedkoop staan maar is eigenlijk onzin. Klimaat achter heb ik gekoppeld aan het klimaat voor, achterin regel je dus nooit iets.

Vorige week heeft de auto weer wat nieuwe vloeistoffen gehad, kan ik er weer even tegenaan. Stond verder weinig soeps in de showroom. Niet alleen weinig wat mij zou passen, maar 'überhaupt erg weinig. Viel me echt tegen voor een merkdealer.
Ze hadden potentieel twee interessante auto's, maar die stonden buiten onder een pak sneeuw. Daar had ik geen zin in.
Snap sowieso niet dat ze niet even een aantal auto's van buiten naar binnen hadden verplaatst, had meer dan prima gepast. Wellicht dat er op een later moment weer een frisse lading binnen zou komen, dat zou kunnen.

Zaterdag nog even wezen buurten bij een ander Duits merk. Ik had namelijk gezien dat ze maar liefst drie modellen hadden staan van een potentiële opvolger, die stonden ook nog eens alledrie binnen.

De verkoper was alleen, toen ik binnenkwam was er een andere klant. Kon ik lekker op mijn gemak even alles bekijken wat ik wilde, zowel nieuw als gebruikt.
Precies op het moment dat ik wat wilde vragen kwam hij naar mij toe. Heb de tijd niet bijgehouden, maar omdat het zo rustig was alle uitleg gehad, als auto liefhebbers onder elkaar gesproken en uiteindelijk een offerte gekregen. En nee, het aangename gesprek was niet de reden om een offerte te laten maken. Ik denk er nog even over na.

Geen idee hoe lang ik er rondgelopen heb, maar ik had het plan om daarna nog twee dealers te bezoeken. Dat zat er qua planning niet meer in, misschien dit weekend maar opnieuw een poging.

vandaag met spoed weg voor het werk. ditmaal wel naar een van mijn favoriete vakantielanden.

Nee , ik zit niet in het gebied waar ik echt graag wil zijn, en ik zit overdag grotendeels bij een bedrijf op een industriegebied gewoon aan het werk, en ik ga alleen, dat is ook altijd wat minder gezellig. Het is zeker geen vakantie.
Maar het is er wel 25-30 graden, :cool: hotel aan het strand, lekker eten, vriendelijke mensen. Heerlijk land dat thailand. Geen idee wanneer ik terug ga, waarschijnlijk begin volgende week.

Leuk zo'n last minute trip!
Maar hoe regel je dat qua opvang/oppas zo op het laatste moment? Zeker als het meer dan een week is en de einddatum ook nog onbekend is.

Zo, dat lijkt mij wel even schakelen! Wanneer wist je dat je weg moest?

@ Richard: altijd leuk om even rond te kijken en een gevoel te krijgen bij een andere auto. Dat de verkoper de tijd nam is dan mooi meegenomen. Je hoort tegenwoordig toch vaak anders. Dit was bij de MB dealer? :p

Gisteren nog even naar Zwolle geweest (natuurlijk met de Mini) en mijn vrouw zegt gelijk: 'jeetje, wat is ie stil geworden'.
Het is echt onvoorstelbaar wat een set andere banden kan doen; is de investering meer dan waard geweest (y)

Leuk zo'n last minute trip!
Maar hoe regel je dat qua opvang/oppas zo op het laatste moment? Zeker als het meer dan een week is en de einddatum ook nog onbekend is.

ja dat is altijd de grootste uitdaging. ze gaan beide naar de basisschool. 2 dagen BSO. Het is alleen de woensdagmiddag dat ik vrij ben met de kinderen (en zwemles met 1) en B werkt. Dat is dan voor haar last minute vrij nemen. Bovendien heeft ze buurmeisje gevraagd 2x even op te passen begin van de avond zodat ze een keer kan sporten en ouderraad. en zo is het altijd even puzzelen, plannen en overleggen, maar komt altijd wel goed.

en als het om wat voor reden écht niet kan, ja dan ga ik gewoon eerder terug of later weg. het is wat het is. gelukkig is mijn werkgever daar ook makkelijk in.

Zo, dat lijkt mij wel even schakelen! Wanneer wist je dat je weg moest?

vrijdag . dus dan gelijk ticket regelen (duur), hotel (heel goedkoop), parkeerplek schiphol, thuis plannen. week plannen, schakelen. Maar ik ga wel goed op een beetje gecontroleerde chaos. Heb nog steeds veel dingen niet geregeld, zo op schiphol genoeg tijd. Grootste probleem is eigenlijk dat mijn gewone werkt ook gewoon door gaat.

Gisteren nog even naar Zwolle geweest (natuurlijk met de Mini) en mijn vrouw zegt gelijk: 'jeetje, wat is ie stil geworden'.
Het is echt onvoorstelbaar wat een set andere banden kan doen; is de investering meer dan waard geweest

klopt, het geluid valt mij ook altijd op. zoveel stiller. het slijt met de auto mee, je merkt het pas echt als er wat nieuws onder zit.

Ondanks dat onze beide auto's ECC hebben, pas ik handmatig geregeld wat aan. Afgelopen weken waren de autos steeds erg vochtig door de vele sneeuwval, smeltende sneeuw en steeds weer dooien en vriezen en veel korte ritjes. Het ijs stond af en toe zelfs aan de binnenkant en de matjes waren ook vochtig van sneeuw aan de voeten. Dan pas ik geregeld wat aan. Turbostandje op de ramen en daarna op de voeten en om de auto goed droog en warm te krijgen even goed bijstoken.

Fijn he zo'n nieuwe set banden. De winterbanden van de Astra hangen er ook het laatste jaar onder. Het zijn harde Bridgestone en nu erg hard en lawaaiig en ook het cuppen begint.

Succes Joost!

Fijn he zo'n nieuwe set banden. De winterbanden van de Astra hangen er ook het laatste jaar onder. Het zijn harde Bridgestone en nu erg hard en lawaaiig en ook het cuppen begint.

voorbanden (zomer) van de BMW ook. zit nog 2.7mm op, super plat, runflats, enorm gecupt, keihard. zijn dan ook nog de originele banden uit 2019.

bedankt voor de herinnering, daar moet ik ook nog wat voor regelen :p en zal wel niet goedkoop zijn

vrijdag . dus dan gelijk ticket regelen (duur), hotel (heel goedkoop), parkeerplek schiphol, thuis plannen. week plannen, schakelen. Maar ik ga wel goed op een beetje gecontroleerde chaos. Heb nog steeds veel dingen niet geregeld, zo op schiphol genoeg tijd. Grootste probleem is eigenlijk dat mijn gewone werkt ook gewoon door gaat.
Dat is lekker lastminute! Mooi dat het thuis zo geregeld kan worden, jammer dat er op het werk geen oplossing is dat je werk even wordt overgenomen.

Het zijn harde Bridgestone en nu erg hard en lawaaiig en ook het cuppen begint.
Onder de Mini zaten ook Bridgestones, nu all season Vredesteins.

en zal wel niet goedkoop zijn
Ik denk dat jouw bandenmaat wel een stuk prijziger is in vergelijking met de banden onder de Mini :censored:
Wij waren 'maar' 110 euro per band kwijt (incl. montage)

110,- is een nette prijs in 225/45R17 Vredestein.

Ik zou dat ook zo snel niet geregeld krijgen, Tuurlijk zou allemaal wel kunnen maar de thuis situatie zou er niet blij mee zijn.

Wel inderdaad jammer dat je reguliere werkzaamheden dus blijven liggen.

Maar ik ga wel goed op een beetje gecontroleerde chaos.
Knap Joost dat je er zo in staat, zou totaal niet bij mij passen eerlijk gezegd. Voor B ook wel schakelen dat ze dan ineens vrij moet nemen, al merk je vaak dat werkgevers ook realistisch zijn dat dit bij (jonge) vrouwen er een stuk bij hoort. Als een kind ziek is, moet het ook van de opvang/school worden opgehaald.

Grootste probleem is eigenlijk dat mijn gewone werkt ook gewoon door gaat.
Dat was precies mijn vraag, heb je zoveel ruimte voor calamiteiten dat je dit kunt inpassen?
Maargoed, uiteindelijk is het ook prioriteren.....en dan moet iets anders maar blijven liggen of door een ander worden opgepakt.

@ Richard: Ben benieuwd waarmee je ons gaat verrassen. Iets zegt me dat het wel doorgaat....

Knap Joost dat je er zo in staat, zou totaal niet bij mij passen eerlijk gezegd. Voor B ook wel schakelen dat ze dan ineens vrij moet nemen, al merk je vaak dat werkgevers ook realistisch zijn dat dit bij (jonge) vrouwen er een stuk bij hoort. Als een kind ziek is, moet het ook van de opvang/school worden opgehaald.
Dan hebben jullie vrouwen mazzel. Dat kan mijn vrouwen echt niet in haar werk in de zorg. Maar gelukkig is mijn baan heerlijk flexibel.

@ Richard: Ben benieuwd waarmee je ons gaat verrassen. Iets zegt me dat het wel doorgaat....

Ik ben ook heel benieuwd...iig nog groter, luxer en sneller gezien de hints..:)

Mijn vrouw in het onderwijs kan dat ook echt niet, voor mij zijn ze ook flexibel, ik werk dan gewoon thuis.

@Richard, toch een Porsche Panamera :)

Wij zijn qua werk ook redelijk flexibel. Ik ben baas over mijn eigen agenda en het gaat niet om mensenlevens, dus altijd wel een mouw aan te passen als het moet.
Bij mijn vriendin zijn ze ook erg flexibel en begripvol, maar ook een kleine club dus last minute geeft daar dan wel veel gedoe.

@ Richard: altijd leuk om even rond te kijken en een gevoel te krijgen bij een andere auto. Dat de verkoper de tijd nam is dan mooi meegenomen. Je hoort tegenwoordig toch vaak anders. Dit was bij de MB dealer? :p

Welk merk en welk model laat ik nog mooi even in het midden. Ik ben er zelf nog lang niet uit, de shortlist wordt ook eerder langer dan korter. Rationeel gezien is er geen enkele reden om iets anders te kopen, er is niets wat mij stoort aan de huidige auto. Wensen zijn er altijd, de huidige heb ik al weer drie jaar en dus kriebelt het soms een beetje.

Het is echt onvoorstelbaar wat een set andere banden kan doen; is de investering meer dan waard geweest (y)

Goede banden zijn altijd hun geld waard. Zowel qua comfort, geluid, grip/veiligheid en dus geluid.

Nee hoor, daarvoor was de offerte niet scherp genoeg en ik heb nog niet eens proef gereden.
Ik ben ook heel benieuwd...iig nog groter, luxer en sneller gezien de hints..:)

Groter is geen doel op zich, luxer kan nooit kwaad maar kom nu ook niet echt te kort en sneller hoeft niet perse maar wil er niet teveel op achteruit gaan.

Zoals tegen de verkoper ook gezegd is mijn eisen lijstje qua opties op zijn minst:
- Goede audio, dus niet de standaard audio. Dat verschil hoor je direct, afgelopen weekend ook weer gemerkt. Tegelijkertijd is audio van een bepaald merk ook niet direct een garantie, ook dat een tijdje terug ervaren.
- Goede verlichting. Het liefst LED matrix, maar als de auto klopt dan is alleen automatisch grootlicht ook goed. De allernieuwste verlichting met projectie e.d. zou leuk zijn, maar dan is de auto vaak een hele klap duurder.
- Rij assistentie, zo veel mogelijk. Ik vind het heerlijk. Adaptieve cruise control is eigenlijk wel weer een must, alles er bovenop mooi meegenomen.
- Trekhaak, ik weet dat het bij BMW net zo makkelijk achteraf kan maar weet niet of dat voor andere merken net zo makkelijk geld. Indien achteraf, dan ook zoals de fabriek het bedacht had.

Verder niet echt een merkvoorkeur, maar iets Duits zal het wel worden vermoed ik.

@Richard, toch een Porsche Panamera :)

Dat zou ultiem zijn, ik vind een Panamera Sport Turismo echt een waanzinnig mooie wagen.
Alleen de hybride Panamera's daar kan geen trekhaak onder, de benzine versies zijn te duur in aanschaf en gebruik.
Naast dat Porsche absoluut een jongensdroom is en ik niet heel erg gevoelig ben voor andermans mening, verwacht ik toch een bepaald oordeel als ik die op de dam zet...

Snap ik ergens wel, maar eigenlijk zou dat niet uit moeten maken :rolleyes:.
Zo te lezen heb je wel een paar mogelijkheden op het lijstje staan, benieuwd!

Voor B ook wel schakelen dat ze dan ineens vrij moet nemen, al merk je vaak dat werkgevers ook realistisch zijn dat dit bij (jonge) vrouwen er een stuk bij hoort. Als een kind ziek is, moet het ook van de opvang/school worden opgehaald.

ja dat geld voor jonge mannen net zo. hoe vaak ik wel niet plots vrij moet nemen voor de kinderen. de werkgever heeft het er maar mee te doen en anders hebben ze pech. Gelukkig is die van mij flexibel (komt dus van 2 kanten)

Dat was precies mijn vraag, heb je zoveel ruimte voor calamiteiten dat je dit kunt inpassen?
Maargoed, uiteindelijk is het ook prioriteren.....en dan moet iets anders maar blijven liggen of door een ander worden opgepakt.

zo is het inderdaad. ik zit al ram vol met werk. en kan hier ook wel veel doen. maar er gaan ook dingen blijven liggen. die hebben dan (voor mij) een lagere prioriteit. Enkel wat meetings verschuiven en enkeling op afstand.

Dan hebben jullie vrouwien mazzel. Dat kan mijn vrouwen echt niet in haar werk in de zorg. Maar gelukkig is mijn baan heerlijk flexibel.

Mijn vrouw kan ook niet altijd zomaar last minute vrij krijgen, maar dan hebben we plan B; de BSO nog checken. en anders plan C; vragen of ze uit school met een vriendje kunnen spelen en dat mijn vrouw ze daar ophalen na werk. gebeurd andersom ook regelmatig dat ik ineens met 4 kinderen terug kom op de woensdagmiddag.

Eigenlijk zou zij dan die middag / uren moeten kunnen declareren bij jouw werkgever, want zij moet vrij nemen voor hen en het gaat van haar saldo af

nee hoor. dat heet geven en nemen. ik neem soms ook wel eens vrij omdat zij op de donderdag of maandag hele dag moet werken ivm iets op werk, cursus of bijeenkomst of laatst zelf weekendje weg met een vriendin. Dan neem ik gewoon vrij of werk ik deels thuis. :) zo houden we het mooi in balans.

ben nu wel benieuwd wat op de shortlist van Richard staat. blijkbaar niet per se een BMW, weet niet of ik hem in een mercedes zie rijden. geen panamera, wel iets duits. PHEV. moet dan wel zoiets zijn wat er in ieder geval op staat

@ Flexibiliteit: Vrouw in het onderwijs, maar geen kinderen. Dus wat dat betreft zou ik flexibel kunnen zijn.
Behalve met mijn vrije tijd, maar dat is na de verkiezingen waarschijnlijk ook weer vrij in te vullen ;)

Mijn werk is gewoon 40 uur in de week, geen thuiswerk oid... heb voor de toekomst nog wel de wens voor wat minder uren

@ Richard: begrijpelijke overweging. Wat je nu hebt is natuurlijk ook al akelig mooi.
Wat anderen denken moet je naast je neer kunnen leggen; de 1 is daar beter in dan de ander...

Maar heel stom: met de SLK had ik soms al een ongemakkelijk gevoel. Het was natuurlijk ook al een derde auto, maar zelfs als mensen dat niet wisten, kreeg ik al opmerkingen van 'toe maar weer' en 'je kunt wel zien waar het geld zit'. Heel apart.

nee hoor. dat heet geven en nemen. ik neem soms ook wel eens vrij omdat zij op de donderdag of maandag hele dag moet werken ivm iets op werk, cursus of bijeenkomst of laatst zelf weekendje weg met een vriendin. Dan neem ik gewoon vrij of werk ik deels thuis. :) zo houden we het mooi in balans.
Mooi als dat zo kan!

Dat gevoel herken ik maar al te goed Gerwin, is toch een soort afgunst, vaak ook omdat mensen geen idee hebben wat dingen kosten, wat je er evt. voor laat en hoe je het zelf uitgeeft / indeelt. Wij hebben natuurlijk al jaren, 3 auto's en een motor, en het kan niet op.. lekker laten denken :D.

hier ook 40 uur in de week, 1 dag thuis, kan ook meer, maar 1 vind ik prima, daar zijn ze flexibel in. Vaak op het hoofdkantoor, maar ook regelmatig bij vestigingen of onderweg. Zolang er wederzijds goedvinden en vertrouwen is loopt dat prima. :) Het is een beetje geven en nemen soms.

ik werk 34 uur op papier. in de praktijk altijd wel meer, maar mag van mij ook nog wel wat minder ondanks ik geen hekel heb aan werken en flink wat uren maken. Heb alleen ook nog genoeg andere dingen om handen waar ik de tijd aan kwijt wil. :p

Hier ook 40 uur en zo’n 4 dagen fysiek aanwezig. Vanaf 1 maart nieuwe functie en met het extra salaris zou het maar zo kunnen dat ik op termijn naar 32 uur ga. Krijg nu voor 36 betaald en spaar wekelijks 4 uur verlof.
Heb afgelopen tijd echt gevoel dat ik te weinig vrije tijd heb. In weekend moet alles gebeuren thuis qua klusjes, verplichtingen en hobby’s dus van even opladen/niets doen is dan nauwelijks sprake.

Hier ook drie auto’s. Komend jaar eens zien hoeveel tijd er is om van de Z4 te genieten. Als dat weer tegenvalt en ik ben alleen maar aan het geld uitgeven om hem mooier/beter te maken dan wordt het tijd om afscheid te nemen.
De 320e wilde ik vorig jaar al wel weer vanaf echter begin ik hem steeds meer te waarderen. Zitten is nog steeds niet fijn op lange ritten maar eigenlijk geen zin om weer te gaan zoeken naar wat anders. En wat dan? De vrouw wil graag wat hogers maar eerlijk gezegd heb ik daar toch minder mee. X3 op benzine, Terramar PHEV, ik zou het anders ook niet weten. Kost altijd weer flink geld.

Meeste kilometers gaan tegenwoordig met de witte Citigo op wieldoppen. Fijn ding voor erbij. Buurt zal wel denken dat de crisis hier heeft toegeslagen.

Meeste kilometers gaan tegenwoordig met de witte Citigo op wieldoppen. Fijn ding voor erbij. Buurt zal wel denken dat de crisis hier heeft toegeslagen.

ahh, nou met de Up waren wij toen destijds ook gewoon heel erg tevreden en werden daar veel ritjes mee gemaakt. eigenlijk een best fijne auto.

Heb afgelopen tijd echt gevoel dat ik te weinig vrije tijd heb. In weekend moet alles gebeuren thuis qua klusjes, verplichtingen en hobby’s dus van even opladen/niets doen is dan nauwelijks sprake.

idem hier. neem zo nu en dan ook gewoon een dag vrij voor klusjes. dan heb ik er meer lol in, meer tijd voor en hoeft niet alles in een weekend gepropt te worden waar er ook genoeg andere dingen zijn.

Binnenkort ook maar eens doen. Ook fijn als de rest dan naar het werk/school is, als je wat dingen wil doen.
Citigo neem ik binnenkort zelfs mee naar Berlijn. Geen angst om hem ergens te parkeren en eigenlijk wel leuk om zo’n rit ermee te doen.

Ik rijd tegenwoordig ook haast vaker in de Corsa dan de Astra. Voor woonwerk of ander rond-gecross is de Corsa gewoonweg ruim voldoende. Veel ruimte, voldoende pit en alle luxe die je wilt hebben. En kleine auto's vind ik gewoon veel wendbaarder, vlotter overkomen en lekkerder sturen dan grote auto's. Op de langere rit is de Astra veel fijner.

Moet je eens voorstellen als je vrouw ook nog eens om het weekend werkt en ik ook nog een studie heb opgepakt, in de MR van school zit, twee bestuursfuncties bekleed en ook nog sport...kom je echt nergens meer aan toe... :)
Maar mijn goede voornemen is dat ik dat ook ga afbouwen..:)

Ik moet zelfs bekennen dat ik aan de auto's gewoon weinig meer toekom en de laatste keren ze alleen maar door de wasstraat heb gehaald. het vervangen van de remmen voor moet ik ook nog steeds doen maar wordt voorlopig niks.

Gelukkig werk ik 4x9 en heb ik de vrijdag vrij maar die zit ook al snel vol met verplichtingen en het is zo weer 13.45 om de kids op te halen...

Citigo neem ik binnenkort zelfs mee naar Berlijn. Geen angst om hem ergens te parkeren en eigenlijk wel leuk om zo’n rit ermee te doen.

dat ging mij echt te ver. ondanks het prima kan. met een fijne BMW voor de deur die juist daar helemaal geschikt voor is had ik die wel gepakt. Of anders de trein, maar kan ook hier in hengelo opstappen en rechtstreeks, zonder overstap met 200km/h naar berlijn.

Moet je eens voorstellen als je vrouw ook nog eens om het weekend werkt en ik ook nog een studie heb opgepakt, in de MR van school zit, twee bestuursfuncties bekleed en ook nog sport...kom je echt nergens meer aan toe... :)
Maar mijn goede voornemen is dat ik dat ook ga afbouwen

ik heb destijds mij studie in de avonduren afgemaakt en vond ik al pittig naast mijn full time werk en toen waren er nog niets eens kinderen.. ik ga echt geen langdurige studieverplichting meer aan in de avonduren. begrijp wel dat je wat wil minderen met alle nevenactiviteiten.

Ben wel echt blij dat B ook gewoon vrij is in het weekend om dingen samen te doen en dingen gedaan te krijgen en er op uit te gaan op de zondagen. Want alleen met de kinderen is wel gezellig, maar ik krijg dan amper wat gedaan.

Laatst bewerkt:
Ai ai...vanmorgen bruut gewekt door amber alert ivm code rood. Scholen dicht, opvang dicht. En deze keer terecht...echt een dikke ijslaag overal overheen. Lopen, autorijden of fietsen is echt niet te doen. Ik heb vanmorgen stukje geschaatst door de straat...tweede keer sinds we hier wonen..:)

dat ging mij echt te ver. ondanks het prima kan. met een fijne BMW voor de deur die juist daar helemaal geschikt voor is had ik die wel gepakt.

Ik ook, dat is bij uitstek een rit waar zo'n auto tot zijn recht komt. Heerlijk!

Ai ai...vanmorgen bruut gewekt door amber alert ivm code rood.

Mijn telefoon stond "gelukkig" op stil, dus werd er niet wakker van. Wel even benieuwd of het zo handig is dat dat soort meldingen onderdrukt worden als de Russen binnen vallen....

Ik heb geen schaatsen, maar anders zou het hier ook prima kunnen in de straat inderdaad.
Scholen dicht, vriendinlief was sowieso al vrij vandaag, ik ging toch al thuis werken. Dus geeft geen gedoe hier gelukkig.

Bij ons viel het mee; alleen op eigen terrein en de klinkerstraat voor ons het huis spekglad.
Doorgaande wegen waren prima begaanbaar.
Moest vanmorgen mijn vrouw nog naar Zwolle brengen omdat de treinen niet rijden, dus mooi op tijd op pad :censored:

Binnenkort ook maar eens doen. Ook fijn als de rest dan naar het werk/school is, als je wat dingen wil doen.
Ben benieuwd hoe dat bevalt! Ik zou zelf de Swift niet zo snel pakken voor zo'n lange trip... tuurlijk; het kán wel, maar dan pak ik liever iets meer comfort.

Maar mijn goede voornemen is dat ik dat ook ga afbouwen.
Ja, dan maak je het je zelf wel heel druk ja :oops: ik heb geen kinderen en ik vond het af en toe al te druk met vrijwilligerswerk en hobbies.
Gelukkig heb ik het nu wat rustiger.
Gisteren nog wel een vergadering gehad tot kwart over 11 's avonds, das net iets minder prettig.

@ Berry: Klinkt goed, waar zit je?

Het is goed mis in het noorden inderdaad. Hier op vakantie zon en 20 graden, kan niet wachten tot het in Nederland ook weer zo is.

Waar zit je?

Hier 34 graden, benauwd , weinig geslapen en een ingeslikte creditcard. gelukkig qua werk al wel wat orde in de chaos, morgen planning doorspreken. Fantastisch hotel met uitzicht op zee, hele vriendelijke mensen, leuk bedrijf, lekker eten.

Hier niets te merken van gladheid, gelukkig maar.

@ Kristian, je moet met een hobby auto wel een beetje weten tot waar en niet verder, het is anders een bodemloze put natuurlijk.

Die van mij (android) stond ook op stil maar dat hielp niet. Dus we kunnen niet op de iPhone gebruikers rekenen als de Russen binnen vallen...:)

Ha! Nou, ook met een Android telefoon zou ik niet teveel van mij verwachten hoor. Ik vertrek met gierende banden richting de noorderzon :ROFLMAO:

@Barri , fijne vakantie!

Dank! We hebben een cruise op/rond de Canarische Eilanden! Heerlijk hier.
Iets meer ontspannen dan Joost zijn trip denk ik! Zonder creditcard zitten is ook wel lastig met zo'n reis Joost?

Dank! We hebben een cruise op/rond de Canarische Eilanden! Heerlijk hier.
Iets meer ontspannen dan Joost zijn trip denk ik! Zonder creditcard zitten is ook wel lastig met zo'n reis Joost?

ik heb van het werk een amex kaart, dat is al echt waardeloos buiten de VS. kunt er nergens mee betalen, zelfs geen geld uit de muur hier. dus dit was mijn prive creditcard die opgeslokt is door de pinautomaat. heb nu alleen nog mijn prive debit card. niet echt handig nee.

maar heerlijk de canarische eilanden. zeker met de winterkou in NL. maar hoorde dat die regio (zuid europa/noord afrika ook heel slecht weer hebben, of waait het daar over?

Op Lanzarote hadden we regen. Ik las ook dat Lanzarote en Fuerteventura nu groener zijn dan normaal,.door de regen.
Lange broek en t shirt gaat, savonds een truitje aan. Lanzarote liep ik in mn korte broek met dun tshirt, dat was te koud. Maar op Tenerife was dat juist weer prima. Gewoon lekker dus!

Gekloot zeg, dat je zakelijke creditcard niet werkt en je nu gedoe hebt met je prive kaart :(

Die van mij (android) stond ook op stil maar dat hielp niet. Dus we kunnen niet op de iPhone gebruikers rekenen als de Russen binnen vallen...:)
Nou, vanmorgen gedaan alsof ik boter op mijn hoofd had en in de auto gestapt richting Assen. Bij ons was het 4°C toen ik vertrok en bij het inrijden in Drenthe (lankhorst) kreeg ik meteen een NL Alert in m’n CarPlay. Toen ik erop drukte las Siri netjes de tekst voor, zelfs de Engelse tekst werd in steenkolenengels voorgelezen:)
De hele A28 was prima te berijden, maar na de afrit was het 1 grote ijsbaan. Gelukkig kon ik stapvoets bij het bedrijf aankomen waar ik zijn moest. Kom ik daar binnen, was ik de tweede aanwezige :eek: op een bedrijf met 125 personen.

Maar heel eerlijk, ik had gewoon naar kantoor in Ede moeten gaan.

Gisteren hadden jullie het over hoeveel uur je werkt. Had ik 2 vragen over:

1e: Hoeveel reistijd heb je wekelijks van en naar je werk? En is dat volledig in eigen tijd of deels in de tijd van de baas? En als je je contract-uren erbij optelt, waar kom je op uit?

2e: hoe is pensioen geregeld bij jullie op het werk? Bij een algemeen pensioenfonds (Abp. Pfzw, PMT, PME) of bij een commerciële? En hoeveel legt de baas voor je in en hoeveel jezelf?

Was benieuwd hiernaar omdat bij ons dit sinds kort geregeld is maar ik er niet echt een goed beeld bij heb wat normaal is?

Laatst bewerkt:
Ik zit bij ABP, geen idee wat werkgever inlegt. Half uurtje met de fiets heen en half uurtje terug. Met de auto kan het wat sneller maar parkeerkosten a 8 euro zijn voor eigen rekening. OV is gratis en fiets krijgt ik kilometervergoeding voor.

Vanavond vlucht meivakantie geboekt. Weekje Toscane met vliegtuig. Belachelijk duur dat vliegen maar eerste keer dat we dat doen. Leuk om keer te vliegen met kids, zelf ook nauwelijks gevlogen. Nu nog appartement en huurauto regelen. Weekje met de caravan weg is wel wat goedkoper ;)

Mbt de uren...ik werk 4x9..en reistijd is in mijn kantoorbaan uiteraard in eigen tijd.

Qua pensioen zit ik bij SPW; pensioenfonds voor woningcorporaties. Draag het nodige af als ik loonstrook bekijk aan verschillende premies maar andere keuze heb ik toch niet en ik geloof het wel...:)

kan niet wachten tot het in Nederland ook weer zo is.

Mwah, in regio Utrecht was het vandaag al aardig op weg hoor, windstil, lekker zonnetje en een graad of 10 midden op de dag. Eçht zo'n eerste voorjaarsdag. Heel contrast met die situatie in het noord-oosten van ons land.

Qua pensioen is nu natuurlijk veel te doen vanwege de omslag naar het nieuwe stelsel en de diverse invaarmomenten van het oude naar het nieuwe stelsel. Tipje: kijk even de AvroTros Radar uitzending van afgelopen maandag terug (2 februari), die hebben er een item over waar het duidelijk (vind ik) uitgelegd wordt. Vooral over de gevaren van het mislopen van compensatiegelden inzake de nieuwe pensioenwet bij mensen van middelbare leeftijden (35 ~ 60 jaar).

Ik heb de laatste jaren, via de werkgever, via een verzekeraar pensioenpremie betaald en dus opgebouwd. Onze werkgever is per dit jaar gewisseld van verzekeraar én direct overgestapt naar de nieuwe pensioenregels. Als het goed is, is hierbij de zgn. eerbiedwaardige regeling toegepast, dus voor bestaande werknemers verandert er niks in % premie afdracht (die in de nieuwe pensioenwet is gemaximaliseerd op 8% voor alle leeftijden, als ik het goed heb) maar je dus wél een risico loopt als je overstapt naar een nieuwe werkgever, want dan stroom je dus lager in als je daar geen afspraken over kan maken.

Terug
Bovenaan