Renate en haar wagentjes.

renate zei:
Dat is voor Wouter ook vervelend omdat ik mij niet aan mijn afspraken kan houden.

Schenk een lekker glas wijn in en geniet van het mooie weer de komende week! Die Stellar komt wel weer een keer (tenzij die in de weg begint te staan) ;)

Dank je voor het begrip Wouter, maar neemt niet weg dat ik niet aan de (mijn) verwachting kan voldoen.
Natuurlijk ben ik niet perfect en ik ben ook geen machine, maar heb wel mijn onderwaarden waar ik minimaal aan wil voldoen.

Dit gaat daar net onderdoor, dat vind ik jammer.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer zegt men, en ga er opnieuw voor om wat moois te leveren.

Greetzz Renate.

Sterkte met je herstel , idd ff klussen en op tijd stoppen en in jullie tuin hangen , :D. Is er wel weer voor . (y)

Renate, beterschap en je reactie siert je. (y) Nu even niet zo buigzaam als de zanger van het Leidse levenslied zoals elders aangehaald. :cool:
Maar wellicht dat Wouter met het huidig zomerse weer liever in een ander voertuig gaat flaneren. Hij heeft tenslotte genoeg keus.(y)

Beterschap Renate! Ik wilde haast zeggen: met dit weer een goed excuus om lekker van het weer te genieten, maar met deze temperatuur is het tussen je auto's en gereedschap beter uit te houden dan buiten :cool:

Dank allen voor de steun betuigingen.

@Barri: Het is in mijn loods erg lekker nu. :rolleyes:

Greetzz Renate.

Vandaag stond ik met de examenbus in Bunnik bij een hotel, waar ook een deel van de Tour de France ploegen waren neergestreken.

Onder andere de Trek ploeg van Mollema.

Je had ze moeten zien kijken. :D

Zie hier de nieuwe ploeg: Hoffelijk financial cycling. (motto: geld moet rollen) :D

20150703_074817 by renater6, on Flickr

Greetzz Renate.

Mijn bus was overigens de langste die er stond. (maar die van Hool van Lotto was mooier)(y)

Lees wel over de 2 cv , renault en de simca , maar hebben jullie de cx ook nog ? Ben je toch de kampioen met de langste te zijn ,:cool:

Ha ha, ja de CX is er ook nog, die doet (af en toe) gewoon d'r rondjes.

Los van een versleten startmotor laatst doet ze het zonder (extra)kosten gewoon altijd.

Greetzz Renate.

@Klassiekerrijder: Ja dat is zeker jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik maar 2 of 3 dagen per week met de bus ben want we maken dagen van 15 uur en ik werk maar 32 uur per week.
Dus de kans dat ik er bij ben is 2,3 op 5. :D

Greetzz Renate.

Zo ben ik toch best even uit de running geweest. :(

Maar eindelijk is het zover: "fleetowner" Wouter komt morgen zijn Stellar ophalen. Ik hoop dat één en ander naar tevredenheid is. :rolleyes:

Ik heb plaatjes van de werkzaamheden maar die zijn aan Wouter om al dan niet te publiceren, wie weet vindt hij het wel broddelwerk.

Tussen alle ander tegenslagen door (iets met werk en andere vage klachten) is er toch wel iets gedaan.

Zo hebben we een steiger gehuurd waar mijn lief de bovenverdieping op heeft geschilderd.
Ik niet, ik heb al hoogtevrees op een krant.

Wel heb ik het "zwevende" terras voorzien van nieuw (hard)hout en de uitsparing tussen de planken weggehaald.
Na 10 jaar was het met het geïmpregneerde hout wel op.

Omdat ik de ruimtes tussen de planken heb laten vervallen moest er wel wat plankjes bij komen, dat was nog best veel. :T

Tussen de bedrijven door hed ik ook nog een TIG lascursus gegeven, en werk van een mede loodsbewonder bewonderd.
(een Laverda voor de liefhebbers)

Goed, dan wil ik afsluiten met een paar random plaatjes.

20150730_160728 by renater6, on Flickr

20150805_194220 by renater6, on Flickr

20150805_194233 by renater6, on Flickr

20150805_194249 by renater6, on Flickr

20150807_174952 by renater6, on Flickr

20150807_175022 by renater6, on Flickr

20150802_163022 by renater6, on Flickr

Greetzz Renate.

Netjes hoor!!

Trouwens, zo'n ren voor de kat, daar droomt mijn kat ook van..

Hoe gaat het met je gezondheid Renate?

Ik kreeg als eerste beeld een blauwe motor voorgeschoteld. Hè heeft madam Renate ook nog eens een A rijbewijs? :confused:
Pas later werd de gehele bladzijde geladen. Keurige brommert... Ik dacht eerst aan een Suzuki GT mede door de blauwe tank maar het logo met de kleuren gaven verder aan dat het een Laverda moest zijn. Maar een 750 Laverda kende ik alleen met die enorme trommelremmen (hierbij verklap ik iets van mijn leeftijd).

Even zoeken en ja hoor gevonden:
https://www.atico.nl/picture_library/laverda3.jpg
Pas later kwamen de schijfremmen.

Leuk om de geslaagde samenwerking te zien: De een goed in hoogtes en de ander goed in houtbewerking.:cool:
Zo'n zwevend terras is toch al een overwinning ten opzichte van een krant. (y)

Wellicht dat Gewoon Dirk ook nog voor een cursus langs komt.......
:)

@ allen: dank voor de reactie. :D

@Altai: het klopt dat de Laverda eigenlijk met trommelremmen en spaakwielen is geleverd.
Deze eigenaar heeft besloten dat zijn motor met schijfremmen moest worden uitgerust.

Dat is overigens niet de enige modificatie, er is ook een elektronische ontsteking in gekomen.

De axiale speling in de krukas maakt het extra moeilijk om de (standaard)puntjes goed af te stellen.
Nu loopt de motor echt mooi, en het is een indrukwekkend geluid.

Greetzz,

Renate.

@PJötr: gezondheid is relatief.

Ik heb inmiddels weer een rib gekneusd, maar dat is te wijten aan mijn eigen onvermogen.

Als ik mij naar mijn eigen lichamelijke vermogens gedraag, dan kan/mag ik zeggen dat het heel goed met mijn gaat.

Greetzz Renate.

renate zei:
Ik heb inmiddels weer een rib gekneusd, maar dat is te wijten aan mijn eigen onvermogen.

Als ik mij naar mijn eigen lichamelijke vermogens gedraag, dan kan/mag ik zeggen dat het heel goed met mijn gaat.

Greetzz Renate.

Gekneusde rib dat kan goed pijn doen weet ik uit ondervinding. Vooral 's nachts omdraaien is een nare ervaring.
"Als ik mij naar mijn eigen lichamelijke vermogens......" met de jaren komt...... :D

Van de Laverda herinner ik mij ook nog de dellorto carburateur en het stijve frame ten opzichte van bijvoorbeeld de Suzuki.

renate zei:
Maar eindelijk is het zover: "fleetowner" Wouter komt morgen zijn Stellar ophalen. Ik hoop dat één en ander naar tevredenheid is. :rolleyes:

Ik heb plaatjes van de werkzaamheden maar die zijn aan Wouter om al dan niet te publiceren, wie weet vindt hij het wel broddelwerk.

Ik had ze eergisteravond willen uploaden en plaatsen, maar toen werkte de uploadsite niet. Gisteravond was ik niet thuis. Vanavond nog maar eens proberen en dan kan ik ook de plaatjes plaatsen van het eindresultaat, wat ongetwijfeld niet zal tegenvallen :)

Zo wij zijn weer terug van een geslaagde vakantie.

Wij begonnen met wat minder weer de eerste 2 dagen.

Zo stonden wij op een boerencamping met alle ruimte de eerste dag:

20150814_174733 by renater6, on Flickr

De volgende dag nog steeds niet echt geweldig weer maar niet koud, dus dat maakt weer een hoop goed:

20150815_165918 by renater6, on Flickr

En een "room with a view" :

20150815_165859 by renater6, on Flickr

Verderop in de week werd het steeds beter weer:

20150816_180455 by renater6, on Flickr

Op sommige campings moesten we echt in de schaduw gaan staan omdat het er +30 graden was:

20150817_164532 by renater6, on Flickr

En soms kom je op een camping wel heel aparte combi's tegen:

20150816_185457 by renater6, on Flickr

In het caravan topic wordt gesproken over de "scottelbraai" en ja wij hebben er één, fijn ding:

20150817_200833 by renater6, on Flickr

Het is soms behelpen met het eten op de camping:

20150817_202033 by renater6, on Flickr

De meest verre bestemming van deze trip is Palamós. Daar hebben wij de tent opgezet omdat het in de bus nu wel erg warm werd:

20150820_140532 by renater6, on Flickr

Zelf de rode wijn moesten wij 'savonds nog bijkoelen (zie teil op de grond):

20150823_224614 by renater6, on Flickr

Wegens omstandigheden (ander werk) konden wij niet in juni op vakantie maar pas half augustus.
Dat doen wij dus nooit meer, echt veel te druk overal:

20150821_120406 by renater6, on Flickr

Pas de laatste week van onze vakantie werd het weer een beetje dragelijk qua ruimte :D:

20150902_133407 by renater6, on Flickr

Verder heb ik nog wat spots van het één en ander:

20150824_204753 by renater6, on Flickr

20150825_145524 by renater6, on Flickr

20150825_145543 by renater6, on Flickr

20150829_172555 by renater6, on Flickr

20150829_195359 by renater6, on Flickr

20150830_120102 by renater6, on Flickr

20150830_125608 by renater6, on Flickr

20150830_125613 by renater6, on Flickr

20150902_113729 by renater6, on Flickr

20150902_113745 by renater6, on Flickr

Bij de plaatselijke brocante op de markt van Mausanne Les Alpilles nog wat leuke dingetjes gescoord voor onze nieuwe woonkeuken:

20150904_192930 by renater6, on Flickr

20150904_193400 by renater6, on Flickr

Staat leuk toch?

20150904_200202 by renater6, on Flickr

En ja dan is het weer uit met de pret.
Er wachtte nog een klus aan Phientje: een stuuras vervangen.

Oud en nieuw naast elkaar:

20150906_153044 by renater6, on Flickr

Hier zit ie:

20150906_153119 by renater6, on Flickr

En daar moet het naartoe:

20150906_153124 by renater6, on Flickr

Nog een laatste nieuwsfeitje: net voor de vakantie gaf mijn oplaadtol het op, dus moest er een nieuwe komen.

18 volt 40nm fijn apparaat:

20150824_165947 by renater6, on Flickr

Goed ik ben weer bij.

Greetzz Renate.

@Wouter: zeker geslaagd en bedankt.(y)

@ Durashift: die foto was van de eerste avond, daarna hebben wij de tent opgezet. ;)

Greetzz Renate.

Ziet er goed uit Renate!

Volgens mij was het overal in Europa goed weer, behalve in Nederland!

Ik was met m'n vader naar Polen waar het 37 graden was. We hadden m'n budget vouwwagen mee. En ondanks dat m'n ouders echte caravanners zijn. (oké een buscamper kan m'n vader waarderen) zei m'n vader deze legendarische woorden voor het slapen gaan:
"het is zooo warm, volgens mij moeten we blij zijn dat we niet met de caravan zijn"

Moet zeggen dat het hoogseizoen in Berlijn, & Polen heel anders is, veel minder massaal als in Frankrijk.

Ooit als ik groot ben, komt er ook een camper! Het liefste een T3, maar waarschijnlijk een goedkoper ding...

Net mijn regenpak uitgetrokken.
heerlijk opwarmen aan deze foto's.(y)

En een hobbykok op de braai. (y)

Naar aanleiding van je gedekte tafel "het is behelpen op de camping":
wellicht is dit een idee om mee te nemen volgende keer?
wusthof_ikon_broodmes_20cm.jpg

:)

@durashift: De plaats waar die C30 stond was eigenlijk ook een kampeerplaats, gelukkig werd die plek alleen voor gewone auto's gebruikt en kwam er geen dikke caravan of camper te staan. :D

@pjötr: dank je, en ja bijna overal was het mooi weer.

Een T3 is een heel praktische bus, maar ik wordt bijna bang van de prijzen die er op dit moment voor worden gevraagd.
Lang is het een buitenbeentje geweest. De T1 en T2 waren de echte klassiekers en de T3 hoorde er niet echt bij, die tijd is nu echt voorbij.o_O

@altai: Ik vind het fijn dat ik in iedergeval iemand heb kunne opwarmen. :D
Enne die mes, wij hebben een geweldige messenset bij ons. Dat "behelpen" gekscherend bedoeld.

Greetzz Renate.

Leuke vakantiefoto's Renate.

Als je T3 niet wordt gestolen vanwege z'n gestegen waarde is het een voordeel: de uitgebreide opknapbeurt die je 'm onlangs hebt gegeven gaat in elk geval niet over de waarde heen.

@Klassiekerrijder: Onze Calimera is in 2 jaar tijd 150% (nee geen typefoutje) hoger getaxeerd. :rolleyes:
Of ik daar blij mee ben, ben ik nog niet uit. o_O

Greetzz Renate.

Weer even een kleine update.

Dit weekend een schade hersteld van een kennis met een Chevrolet Cruze (ik had er nog nooit van gehoord)

Met de dorpel een iets te hoog randje geraakt:

20150919_150739 by renater6, on Flickr

Uitgedeukt en geplamuurd:

20150919_161615 by renater6, on Flickr

En in de bodyschutz gezet, deze week even een busje lak op kleur bestellen:

20150919_170110 by renater6, on Flickr

De rechter C-stijl van de Simca in de grondlak:

20150913_151545 by renater6, on Flickr

En gespoten:

20150920_144631 by renater6, on Flickr

Omdat wij een goed rechtervoorspatbord hebben kunnen bemachtigen, gaan we deze dus plaatsen.
Eerst de oude eraf.

Ziet er zo op het oog nog goed uit:

20150920_155914 by renater6, on Flickr

Maar na een flinke inspectie, lees een beetje krabben, was het toch wat minder goed:

20150920_163945 by renater6, on Flickr

Dus dat wordt weer wat laswerk. :rolleyes:

De komende week ook eindelijk het laatste puntje op de i voor Wouter ophalen, het kofferbak profiel.

Greetzz Renate.

Mooi werk! Je bewijst weer wat ik ook altijd zeg: roest aan een auto is net een ijsberg, het grootste deel zit onder water. Een tijdje krabben en er komt altijd meer tevoorschijn...

Een Chevrolet Cruze is een product van het voormalige Daewoo. De enige Koreaan die niet meedoet aan de trend van veel kwaliteit voor je geld.

Mooi werk weer Renate!!(y)

Ja zo'n Cruze, ik heb er ook in gereden, als vervangende auto, lees huurauto van een schade bedrijf. Ik vond het zwarte ruitje achter het achterportier "typisch" E-Kadett. Qua looks wel oké, maar een beetje moah qua de rest..

Bedankt @ Klassiekerrijder en Pjötr. (y)

Ik heb in de Cruze gereden om 'm naar de loods te halen, ik vind het een heel onoverzichtelijke auto.
En ik ben toch wel wat gewend. :rolleyes:

Maar goed, het camper seizoen is weer voorbij en Calimera staat weer warm en droog gestald:

20151002_145224_resize by renater6, on Flickr

Maar ze mist op dit moment d'r hart, Die is eruit gehaald om deze winter een revisiebeurt te krijgen.

De motor paste maar net in Pipomobiel:

20151003_132553_resize by renater6, on Flickr

Nu ligt ie klaar op de werkbank om ontmanteld te worden:

20151003_143330_resize by renater6, on Flickr

Toch best een fors apparaat als je het kleine zwarte dingetje ernaast ziet, dat is de versnellingsbak van Jeanne '66:

20151003_143653_resize by renater6, on Flickr

Verder heb ik nog de nodige gaten gedicht van de Simca:

20151003_144147_resize by renater6, on Flickr

20150927_162908_resize by renater6, on Flickr

20151003_153829_resize by renater6, on Flickr

En heb ik de Chevrolet af kunnen maken:

20151001_170116_resize by renater6, on Flickr

Zo heel voorzichtig aan komt er weer gang in het werk.

Greetzz Renate.

Ik wilde bijna zeggen dat ik die motor van de VW niet zo groot vond, maar in vergelijking met die versnellingsbak is het inderdaad een groot aggregaat.

Iekker bezig , ga je zelf t blokje aanpakken , ik heb t nog nooit gedaan , maar lijkt me wel gaaf om te doen ,

Dank u, heren. (y)

@ronald39: Ik ga inderdaad het blok zelf aanpakken.
Ik denk dat de motor nu 240000 km gedraaid heeft dus zal er wel wat te vernieuwen zijn. :D

Ik heb wel vaker een totaal revisie gedaan, alleen is dat wel wat jaartjes geleden.
Het vervelendste werk zit in het begin, alles schoonmaken. Maar naar mate je verder komt wordt het ook steeds leuker werk.
En dan is het de kik om 'm in één keer gestart en goedlopend te hebben, we gaan het meemaken. :D

Afgelopen zondag nog met de touringcar bezig geweest. een paar kleine (oude) schades weggewerkt en een dodehoekspiegel geplaatst.
Deze heeft er nooit op gezeten, en was bij het vorige werk ook niet echt nodig.

Deze bus heeft alleen maar pendelwerk naar de Spaanse Costa's gedaan, dus manoeuvreren kwam zo goed als niet voor.
Nu moet deze bus nog wel eens de stad in en dan is het echt wel noodzakelijk. Sommige adressen konden we niet alleen naartoe omdat de bijrijder dan voor dodehoekkijker moest spelen. :rolleyes:

Goed een paar plaatjes dan maar.

Rechtsachter een verkeersbord geraakt:

20151004_122157_resize by renater6, on Flickr

Schoongemaakt en in de grondlak, de originele kleur moet er nog overheen:

20151004_130538_resize by renater6, on Flickr

Linksachter, fietsenrekdakje geraakt:

20151004_122210_resize by renater6, on Flickr

Hersteld en in de grondlak:

20151004_130509_resize by renater6, on Flickr

Stripje los:

20151004_122308_resize by renater6, on Flickr

Stripje vast:

20151004_130454_resize by renater6, on Flickr

en natuurlijk de extra buitenspiegel:

20151004_132800_resize by renater6, on Flickr

20151004_132743_resize by renater6, on Flickr

scene overview :D:

20151004_130427_resize by renater6, on Flickr

Greetzz Renate.

@wouter: ik ben de gene met de meeste technische kennis (lees: ik kan een schroevendraaier van een tang onderscheiden :D) van ons team en om de bus nu naar een garage te brengen voor dit soort dingen vond ik te ver gaan.
En nee, ik ben gelukkig niet de eigenaar van dat ding.o_O

@Klassiekerrijder: En er nog voor betaald worden ook. :D

Greetzz Renate.

Er zijn vervelender dingen. En ik heb zoiets ook wel eens onbetaald gedaan, omdat ik me geneerde om in een mishandeld wrak rond te rijden.

Ik zie weer prachtig werk in de beun-toko. En een motorblok is toch eens wat anders als lassen voor de afwisseling.

Zelf ben ik al lang geleden gestopt met allerlei karweitjes voor-de-baas omdat ik er toevallig goed in ben. Ik wil ze wel doen maar dan na heeeel goede afspraken. Voor je het weet ben je ineens de kwaaie pier omdat je toevallig 1 keer een ritje niet kunt maken en sta jij gefrustreerd van "en ik sta altijd klaar voor alle andere klusjes". Maar ja niet elke baas is hetzelfde en sommige dingen moet je leren door op je bek te gaan :rolleyes:

Groetjes,
Jan

@ Mechanix: Zulke serviceauto's zie je tegenwoordig niet meer. :D

@ Barri: Dank je. (y)

@Janneman: Ik doe zeker niet allerlei klusjes voor de baas.

Alleen dit keer vond ik het belangrijk voor mij en mijn collegae dat deze dingetjes gedaan werden.
En ik heb het uit vrije wil gedaan, niemand had mij erom gevraagd.

Maar goed, het ging dan ook om een eenmalige aanbieding mijnerzijds. :D

Morgen is het weer klusserdeklus voor mijzelf: de dimlichten van de CX deden het vanavond ineens niet meer, Franse klasse, betrouwbaarheid, degelijkheid (ehm ik kan niet op het juiste woord komen) noemen ze dat. o_O

Als noodoplossing heb ik de lampen een stuk naar beneden afgesteld, op grootlicht gezet en het onderste deel van het glas voor de lamp afgeplakt.
Zo kon ik zonder te verblinden toch naar huis. :(

Greetzz Renate.

Terug
Bovenaan